Gå til innhold
Hundesonen.no

bilsele


Recommended Posts

hei.

siden sambo skal ta lappen nå er vi på utkikk etter bilsele til bamsen vår på ca 40 kilo :-)

(jada, vet at bur er bedre, men har ikke råd til stasjonsvogn nå)

har sett på en sele på animail.no og lurer på om noen har erfaring med den selen og om de har rask levering?

eventuelt andre seler som er gode? viktig at nettbutikken er litt raske med å få sendt varene :-)

legger med link til selen :-) http://animail.no/mim-allsafe-bilsele.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Du kommer billigere ut her. http://butikk.naf.no/allsafe-hundesikring/product/53454/01293642319 ser det ut til. Det er den selen som er testet og kommet nest best ut etter hva jeg husker. Ingen andre av selene som er gode selges i Norge. KAn være knotete i av og på taging men ellers en fin sele. Søker du på forumet så skal det komme opp noe med seler og les der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonsvogn trenger ikke være dyrere altså, ikke så mye iallefall :) F.eks en toyota corolla, en liten stasjonsvogn. Bagasjerommet er ikke så stort, men nok plass til en stor hund likevel (men blir nok trangt med bur, så da må det bli lastegitter).

(Med mindre dere allerede har bil da, men hvis dere skal kjøpe bil nå ville jeg utvidet søket litt :) )

Jeg bruker bilsele nå, i påvente av bur, og synes ikke det er helt optimalt, han surrer seg inn og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en test av bilseler til hund nå, finner ikke igjen linken med en gang, men de færreste bestod testen hos såppass store hunder. Tror den du har sett på var den eneste som er tilgjengelig i Norge som bestod.

Jeg har den selv til min hund på 16 kg, og vi har vært i kræsj med den - front mot front i 80-sone. Den gjorde jobben og hindret hunden i å bli kastet frem til oss, hunden fikk heller ingen skader, bare haltet litt i et par dager, men det tror jeg var fordi han taff ryggen på førersetet.

Litt knotete å ta av å på siden det er metallspenner som må strammes hver gang, men heller det enn enkle plastklips som ryker mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en audi a4 sedan :-) sambo har tatt intensivkurs i tillegg, så å punge ut nesten 30000 på det så sier det seg selv at vi må vente litt med ny bil :-) men det blir forhåpentligvis ikke lenge til :-p

vi er nok på utkikk etter en passat :-) får vi plass til mye mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eller nei.. bilen gikk ikke igjennom eu kontrollen =( henter stasjonsvogn imorgen, men har da ikke råd til bur før neste måned! jaja, fikk selen idag, så den må bare duge =) hadde håpet den skulle holde en stund til så man fikk en skikkelig bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men når hunden sitter i en slik sele

Kan den da legge seg ned eller må den sitte?

Noen erfaringer med sånne seler på lange turer?

Den kan sitte, ligge stå, snuse rundt, strekke hodet ut åpent vindu eller bak i bagasjerommet...og hva som helst ellers den kan når den har en knapp halvmeter med bånd. ;)

Jeg har en som ville lagt seg ned ganske fort og en som muligens ville vært urolig hele turen på en lengre tur. Det er nok litt opp til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan sitte, ligge stå, snuse rundt, strekke hodet ut åpent vindu eller bak i bagasjerommet...og hva som helst ellers den kan når den har en knapp halvmeter med bånd. ;)

Jeg har en som ville lagt seg ned ganske fort og en som muligens ville vært urolig hele turen på en lengre tur. Det er nok litt opp til hunden.

Takk

Skal se om jeg får plass til et bilbur, men da er en slik sele en reserveløsning til alt er på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...