Gå til innhold
Hundesonen.no

Varme opp mat flere ganger?


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg personlig hadde ikke tatt sjansen. Det hender at jeg lager store porsjoner med mat og da kan jeg spise det i 2 dager. Men hvis det stående på kjøkkenet, så synes jeg det begynner å lukte på 3 dagen :) Men hvis du er usikker, så er det jo bare lukte og se om det fortsatt ser bra ut :)

Men jeg pleier å spise det opp på 2 dager da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukt! Blir det godkjent: La det koke/gjennomvarmes ordentlig før du spiser det :)

Har maten i tillegg til flere oppvarminger blitt stående i romtemperatur osv, da hadde jeg nok vært mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel lært at ting aldri skal varmes opp mer enn 1 gang etter at det ble tilberedt. så la oss si jeg har kjøttkaker. Spiser det dagen de lages, varmer opp dagen etter å spise da også, men etter det er det slutt. Hvorvidt det er riktig eller hva aner jeg jo ikke men JEG hadde ikke gjort det for jeg er så redd for å bli dårlig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel varmer jeg bare det jeg skal spise når det er rester, men det har hendt flere ganger at jeg har varmet opp alt og dermed måtte varme flere ganger. Har enda ikke opplevd at det har vært et problem. ikke har jeg blitt dårlig og ikke har det vært usmak på maten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mye så trenger du jo ikke varme opp alt dagen etterpå heller. Legg av det du ikke trur du/dere blir å spise og ha det til lunsj dagen etter ;) Jeg har hatt burritos i flere dager nå, smaker (nesten) like godt som førstedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Pasta og ris skal man være forsiktig med, og om gryten inneholder en av disse tror jeg ikke at jeg ville gjort det. Om det ikke gjør det, og det såklart har vært oppbevart i kjøleskapet med en gang det har blitt kjølig nok til det, hadde jeg prøvd.

Men micro fra nå av er veldig lurt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmm...... så dere varmer bare fårikålen en gang da eller?

Det lukter jo som om noen har dødd i utgangspunktet - skikkelig ugrei rett og dømme deretter, men jeg varmer da villig vekk fårikålen dag to og tre og har enda ikke dævva.

Lapskaus og fersk suppe også - går så fint atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, har gjort det noen ganger uten å ha dødd av det. Hallo, man overlever ikke uten om man er fattig student :lol: Men stort sett prøver jeg å varme opp kun porsjonsvis, særlig ting med kjøtt i, men er ikke sånn 100% på det. Lever enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...