Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke kurs sikler du på?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Mange! Jeg har blitt kursjunkie etter jeg fikk Ozu. Han er ikke to år enda, og vi er nå på vårt fjerde kurs. :P

- Brukshundkurs med Elin Søisdal Gjeruldsen. Dette fordi jeg har lyst å konkurrere i bruks med Ozu, og har lite til ingen erfaring med bruksdelen (spor, rundering osv).

- ID-spor kurs. På dette kurset starter de med å ta inn en og en hund og trene figuranttrening, siden hunder jo reagerer forskjellig på dette. Ozu kan være litt skeptisk til fremmede, så dette hadde vært supertrening for ham i seg selv, vel så mye som selve sporingen.

- Innkallingskurs. Jeg har en ok innkalling på Ozu, men den kan alltid bli bedre. Og det hadde vært kjempe med mer innspill og hjelp fra gode instruktører for å få en enda heftigere innkalling.

- Klikkerinstruktørudannelsen. Tar jo klikkertrenerutdannelsen nå, og neste steg etter det er klikkerinstruktørutdannelsen. Det er gøy å kunne hjelpe folk, og selv om jeg ikke ser for meg å jobbe aktivt som instruktør - i hvert fall ikke hovedinstruktør - så hadde det vært gøy å være hjelpeinstruktør, eller bare få verktøyene til å hjelpe folk privat om de ønsker.

Regner med i løpet av de to neste årene som kommer jeg til å gå disse kursene. ID-spor kommer til å bli satt opp til høsten igjen, og ser ikke bort fra at jeg da melder på. Innkallingskurset går også et par ganger i året, så mulig jeg melder meg på der neste gang også. Klikkerinstruktørutdannelsen er dyr og krever en del, så der har jeg ikke bestemt meg enda hva jeg skal gjøre. Men ser ikke bort fra at jeg tar den en gang.

Har også lyst å gå et ordentlig problemhundkurs, men da i regi av Canis eller andre som bruker samme filosofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesielle kurs jeg sikler på, men om jeg hadde hatt penger til å bruke på kurs hadde jeg tatt et agilitykurs med Nuka (lett og spretten kenguru-mutt!) og gjerne gått et konkurranselydighetskurs med Mayah (evt. Nuka).

Selv har jeg planer om å ta instruktørutdanning etterhvert, men hvor har jeg ikke bestemt meg for enda. Her er det både tid og penger som holder igjen.

Det er så kjedelig å ikke få prøvd de hundesportene man ønsker pga. økonomi altså.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Klikkertrener- og instruktørutdannelsen, RIK grunnkurs (eller generelt kurs) med Rolf Hegg (denne gangen med egen hund :P), Kruttlappen kurs, NoLimitObedience med Siv og Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Klikkertrener- og instruktørutdannelsen, RIK grunnkurs (eller generelt kurs) med Rolf Hegg (denne gangen med egen hund :P), Kruttlappen kurs, NoLimitObedience med Siv og Maria.
Kruttlappen skal ha kurs i pinsen spor/skydd. Rolf er instruktør... Jeg har lyst til å dra på Teiens hundefestival, men passer dårlig i år desverre! Sent from my ST27i using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agilitykurs, konkurranserettet, hos:

Jenni Lehtinen

Polona Bonac

Jouni Orenius og Isabelle Emanuelsson

Lisa Frick

Jeg har gått kurs tidligere hos både Jenni, Polona og Jouni. Alle tre er eminente instruktører som jeg trives med å gå for. De er tekninsk dyktige, engesjerte og løsningsorienterte.

Lisa Frick og agility, veel, det må være så nærmt "poetry in motion" man kommer! Wow!

Bruks lp og sporkurs hos Jeanette Hatteberg.

God på å lese hund, har bred erfaring med rasen og med "formel 1 kelpier". I tillegg har hun konkurranseerfaring, samt resultater å vise til med flere hunder.

Bruks lp med Eva Bodfält.

Jeg har tidligere vært på seminar med Eva, og hennes engasjement og energi var noe som jeg likte veldig godt. Et veldig godt førsteinntrykk rett og slett :)

Ellers er det sikkert flere jeg kunne tenke meg å gå sporkurs for (NBF spor), men har ikke så god oversikt i bruksverdenen enda :P

Kurs i spesialsøk

Noe jeg egentlig ikke kan så mye om, har heller ingen konkret instruktør å vise til. Men det hadde vært gøy å utvide horisonten litt :)

Endret av *mokken*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å gå et klippekurs, selv om jeg for øyeblikket ikke har noen hund å klippe på.

Også har jeg alltid lyst til å dra på Sølenkurs, men i år har jeg forhåpentligvis valper på gang sånn omtrent på den tiden, så i år vil det kanskje ikke være et stort savn :P

Og, jeg kunne tenkt meg retrieverjakt-kurs, selv om de ser på pudler som annenrangs apportører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kurs jeg sikler på, fordi jeg ikke er interessert i hundekurs etter to kurs hvor jeg stod og tenkte "hva f***. Har jeg betalt over 1000kroner for dette. Herregud. Tror de på dette selv? Dette er jo helt borti natta....".

Det var rene klikkerkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkertrener- og instruktørutdannelsen, RIK grunnkurs (eller generelt kurs) med Rolf Hegg (denne gangen med egen hund :P), Kruttlappen kurs, NoLimitObedience med Siv og Maria.

Jeg skulle gjerne tatt det ettårige online-kurset til NoLimitObedience, men også et skikkelig kurs med Maria og/eller Siv. Jeg hadde nok meldt meg på 1. etappe av onlinekurset om det ikke var for at jeg er uten hund frem til sommeren.

Ellers drømmer jeg om et helge- eller ukeskurs for familier (altså for hele familien med hund) med overnatting :D

Og det hadde vært artig med et kurs som har med luktdiskriminering å gjøre. Feks ACT (Marie Fogelquist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, verken pris eller geografi noen hindring? Hvis jeg i tillegg legger til "hundens potensiale" i den rekka, så kan jeg også være med. :D

Aiko:

Sølenkurset (spor)

Brukslydighet

Blodsporkurs

Maren Teiens sommerkurs

Freestyle

Rally-lp

ID-spor

Spesialsøk

Imouto:

Blodsporkurs

Agility (mange av disse)

Rally-lp

Sølenkurset (rundering)

Brukslydighet

ID-spor

Spesialsøk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det er så mye kurs jeg kunne tenkt meg, men jeg skal jo og har vært på mange allerede!

Taco har på sitt ettårige liv gått 2 konkurranse kurs i Lp (Hilde Ulvatne Marthinsen og Hege Johnsen) hun har vært på 4 dagers runderingskurs i Påsken (Hilde Nordli)

Også skal vi til Sverige på gjeterkurs 1 mai, Sølen (rundering) Til Teiens hundefestival (kurs og observatør) og vi skal på ett helgekurs i enten rundering eller Lp i regi Aussie klubben

Og jeg sikler på, men har verken tid eller penger til å reise på gjeterkurs med storfe i Sverige, enda flere gjeterkurs, har sååå lyst på kurs med Siv, ett skikkelig sporkurs med fokus på harde underlag, og sikker mange andre jeg ikke vet om :P

Men har nok brukt opp kvota mi for flere år framover nå tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kurs/utdanning innen mental trening (av mennesker, men ser nytten ift hund også!)

- Kurs hos Silvia Trkman i triks hadde vært spennende

- Kurs i spor på hardt underlag med Tobias Gustavsson eller andre med samme metode

Antagelig kommer jeg til å ta disse kursene også, altså ikke bare drømming.

Egentlig er jeg villig til å gå alt jeg kan av kurs. Det er alltid noe jeg kan plukke med meg, noe jeg kan sile ut og en del vi alle kan mye om fra før men er fint å få en oppfriskning på. Dessuten er det sinnsykt lærerikt å se på andre trene og få tilbakemeldinger, diskutere og få tilbakemeldinger fra hele kursgruppa selv. Jeg har derfor ingen "ikke"-instruktører/kurs. Tid er en begrensning (og penger da, men mest tid fordi jeg må tjene penger når jeg kunne hatt tid!).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...