SFX Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 19 minutter siden, Annik skrev: 12pk på Nille, kostet 49,- om jeg ikke husker helt feil Jøss, det er jo suverent - tusen takk for hjelpen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 19 timer siden, SFX skrev: Jøss, det er jo suverent - tusen takk for hjelpen! Jeg lurte deg visst litt, det var 8 i pakken I dag har jeg bakt kakemenn til en bekjent som er syk og trengte hjelp med å få ordnet slike ting til jul. Så da har jeg fått testet tusjene litt mer enn i går, og jeg er enda mer fornøyd med de! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 4 timer siden, Annik skrev: Jeg lurte deg visst litt, det var 8 i pakken I dag har jeg bakt kakemenn til en bekjent som er syk og trengte hjelp med å få ordnet slike ting til jul. Så da har jeg fått testet tusjene litt mer enn i går, og jeg er enda mer fornøyd med de! Så fine de ble! Jeg trenger egentlig bare en svart penn for å lage snømannfjes, men da har jeg et sted å starte letingen når jeg ikke fant på Rema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 @Annik Karamelloppskrift? Jeg får virkelig ikke til de karamellene! Og takk for tips om konditorfargetusj, det blir mase søl med konditorfarge og pensler når ungene her skal pynte! I går laget jeg strull. I fjor ble de bare myke, så jeg laget sammen med bestemor for å lære hva jeg gjorde feil. I år ble de sprø med en gang, men så myke igjen ganske fort. Hva ER det jeg gjør galt!? I dag laget jeg peppernøtter med tante og samboeren hennes, og de ble akkurat slik de skulle. Det blir ikke jul uten peppernøtter! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 7 timer siden, SFX skrev: Så fine de ble! Jeg trenger egentlig bare en svart penn for å lage snømannfjes, men da har jeg et sted å starte letingen når jeg ikke fant på Rema. Svart var det i den, så da burde det gå fint 2 timer siden, simira skrev: @Annik Karamelloppskrift? Jeg får virkelig ikke til de karamellene! Og takk for tips om konditorfargetusj, det blir mase søl med konditorfarge og pensler når ungene her skal pynte! Jeg bruker denne, og er iallfall veldig fornøyd. Det viktigste er å følge med temperaturen. Heller bittelitt for varm, enn bittelitt for kald 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnika Skrevet 4. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2016 Skulle lage sjokoladeplatekake no.. Godt fornøgd når all røra var fint fordelt utover langpanna... og på benken står det ei skål med smelta, avkjølt smør og smiler..... ... ikkje anna å gjere enn å tømme røra tilbake i bakebollen, vri bakepapiret, tilsette smør og prøve igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 17. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2016 Da er risbollene ferdige Har man bc, så er det en selvfølge med sau på formene 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 17. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2016 Går kanskje ikke helt under baking, siden både marsipan og kransekakemasse er kjøpt ferdig? Jeg har i det minste formet marsipanen og kransekakestengene(og stekt de!), så jeg skryter likevel! Jo, og pyntet, såklart! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 28. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2016 Fletteloff i går, horn med ost og skinke i dag 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 28. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2016 7 timer siden, Annik skrev: Fletteloff i går, horn med ost og skinke i dag Jeg må bare si at jeg fikk helt vann i munnen av disse bildene... Horn var noe av det beste jeg visste da jeg var barn, og nå har jeg ikke spist skikkelig god gjærbakst på over seks år (tåler ikke gluten). Pleier normalt sett ikke å bli fristet av bilder, men dette så bare utrolig godt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 28. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2016 3 timer siden, Tuvane skrev: Jeg må bare si at jeg fikk helt vann i munnen av disse bildene... Horn var noe av det beste jeg visste da jeg var barn, og nå har jeg ikke spist skikkelig god gjærbakst på over seks år (tåler ikke gluten). Pleier normalt sett ikke å bli fristet av bilder, men dette så bare utrolig godt ut! Det smakte akkurat like godt som det så ut Men 6 år uten ordentlig gjærbakst, det hadde jeg aldri klart! Iallfall ikke uten et veldig, veldig godt alternativ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 28. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2016 32 minutter siden, Annik skrev: Det smakte akkurat like godt som det så ut Men 6 år uten ordentlig gjærbakst, det hadde jeg aldri klart! Iallfall ikke uten et veldig, veldig godt alternativ! Altså, man kan bake godt glutenfritt også, det er ikke det, men det blir veldig fort tørt, så det bør helst spises med en gang. Har en supergod foccacia som jeg lager med jevne mellomrom, og den er rågod når den kommer ut av ovnen, og tørr som en stein dagen etterpå. Har endel spennende oppskrifter jeg har lyst til å prøve, men akkurat nå er jeg på diett, så da blir det lite baking. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 3. Februar 2017 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2017 Noen som har peiling på Oreokake eller en god/enkel oppskrift til den? Skal testbake en i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 3. Februar 2017 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2017 Noen som har peiling på Oreokake eller en god/enkel oppskrift til den? [emoji4] Skal testbake en i morgen. http://trinesmatblogg.no/2015/09/04/oreokake-2-0/Jeg bruker ikke oppskrift, men gjør det omtrent som her! Har litt tykkere bunn og skraper ut det hvite fra kjeksene på omtent halvparten og har det i den lyse kremen. Hadde to Oreokake med i bryllupet til fetteren min, de ble borte mens kakene fra Pascal var igjen så Oreokake er definitivt en hit Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 3. Februar 2017 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2017 3 timer siden, Mirai skrev: Noen som har peiling på Oreokake eller en god/enkel oppskrift til den? Skal testbake en i morgen. http://trinesmatblogg.no/2009/01/22/oreokake/ Jeg brukte denne oppskriften i gode, gamle dager, og den har alltid gjort stor suksess! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. Februar 2017 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2017 I dag har jeg laget roti! Fikk det i India i fjor, glemte helt av det, og så fikk vi det på Sri Lanka nettopp. Det er selvfølgelig en sånn greie med mange lokale varianter, men jeg sier meg ganske fornøyd med dagenspol-roti av kokosmasse og grovmel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 27. Februar 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2017 Er det vanskelig å bake kake og ha sånn spisbar pynt (bilde) på toppen? Lyst til å bake sjokoladekake og ha et bilde på toppen, men usikker på om jeg fikser det. Jeg er ingen baker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 12. November 2017 Rapporter Share Skrevet 12. November 2017 Jeg har lekt litt med konditorfarger i helga 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 Brukte du noen spesielle konditorfarger? Jeg har et prosjekt på blokka som vil se bedre ut med farger, men jeg har ikke tenkt lenger enn de standardflaskene med rødt og grønt Det er jo en jungel der ute av alternativ å boltre seg i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 Brukte du noen spesielle konditorfarger? Jeg har et prosjekt på blokka som vil se bedre ut med farger, men jeg har ikke tenkt lenger enn de standardflaskene med rødt og grønt [emoji14] Det er jo en jungel der ute av alternativ å boltre seg i.Wilton, fåes på jernia kitchn tilbords blandt annet. Men den er drøy i bruk og du trenger ikke mye [emoji16]Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 24 minutter siden, Perfect Image skrev: Wilton, fåes på jernia kitchn tilbords blandt annet. Men den er drøy i bruk og du trenger ikke mye Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 1 time siden, SFX skrev: Brukte du noen spesielle konditorfarger? Jeg har et prosjekt på blokka som vil se bedre ut med farger, men jeg har ikke tenkt lenger enn de standardflaskene med rødt og grønt Det er jo en jungel der ute av alternativ å boltre seg i. Jeg bruker wilton. Slike fra dagligvare er ikke noe å skryte av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 Cacas sine er også gode! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 36 minutter siden, Annik skrev: Jeg bruker wilton. Slike fra dagligvare er ikke noe å skryte av Takk for tips, da skal jeg se etter de i morgen. 32 minutter siden, Annik skrev: Cacas sine er også gode! Men har de annet enn nettbutikk og butikk i Oslo? Jeg tenkte å ha et eksperimentelt juleverksted på onsdag, når jeg har fri fra jobb, og teste ut om noen ting skal bli en del av årets julebakst eller ei Altså rekker jeg ikke å bestille noe på nett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 13. November 2017 Rapporter Share Skrevet 13. November 2017 13 minutter siden, SFX skrev: Takk for tips, da skal jeg se etter de i morgen. Men har de annet enn nettbutikk og butikk i Oslo? Jeg tenkte å ha et eksperimentelt juleverksted på onsdag, når jeg har fri fra jobb, og teste ut om noen ting skal bli en del av årets julebakst eller ei Altså rekker jeg ikke å bestille noe på nett. Kitch'n er iallfall forhandler av cacas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts