Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortell noe nytt om deg selv!


Aya
 Share

Recommended Posts

Når jeg forteller ting om meg selv på nett så pleier jeg alltid å ta testen: Kunne jeg ropt dette ut gjennom vinduet?

Tipper arbeiderne som bygger hus rett over gata hadde ramla ned fra stillasene hvis jeg plutselig åpna vinduet og ropte: JEG HAR VÆRT NAKENMODELL!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 395
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En gang var jeg på konsert i Storsalen i Studentersamfundet i Trondheim. Jeg hadde vel muligens drukket en halvliter eller to. Da bandet (et engelsk band som heter Blue aeroplane) tok pause klarte jeg

Når jeg forteller ting om meg selv på nett så pleier jeg alltid å ta testen: Kunne jeg ropt dette ut gjennom vinduet? Tipper arbeiderne som bygger hus rett over gata hadde ramla ned fra stillasene

Min oldemor gikk høygravid ut i skogen for å sanke sauer, og så kom hun hjem med både sauer og et nyfødt barn, som var min bestemor.

Posted Images

- Jeg knuste tuppen av langfingeren min da jeg var 6 år og måtte sy 3 sting for å feste neglen igjen. Jeg tok den samme fingeren i ei dør i tenårene, men da spratt bare "bunnen" av neglen ut, resten satt fast i arrene etter syinga.

- Jeg gjorde ting som ga meg husarrest med vilje da jeg var tenåring for å ha en unnskyldning til å være hjemme og lese i stedet for å være sosial. Selv om jeg egentlig er sosial av meg, så er jeg veldig glad i å være helt alene også.

- Jeg er veldig flink til å bake flettekringle, selv om jeg gjør det så sjeldent at ungene mine glemmer at jeg kan bake mellom hver gang :P

- Jeg kan ikke fordra å lage mat, men jeg er selskaps-spiser, så jeg sitter gjerne og små-spiser til alle er ferdige i selskap og sånt. Jeg er heldigvis ikke så ofte i selskap :P

- Jeg syns det er helt greit å ikke være som de andre barna i barnehagen. Da tannlegen foreslo tannregulering fordi jeg har mellomrom mellom fortennene f.eks, så nekta jeg, for vi trenger ikke alle å ha perlerad :aww: Jeg har heller ikke operert den før nevnte langfingeren, selv om legen som sydde den mente at jeg kom til å sjeneres av hvordan den så ut når jeg ble eldre.

- Jeg er, til tross for punktet over, ganske forfengelig, selv om jeg ikke er jålete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg nyser når jeg spiser sjokolade :ahappy:

Gikk i klasse med en som gjorde akkurat det samme! Typisk at når vi skulle se det, så nøs hun ikke :P

  • Jeg elsker å planlegge og organisere. Jeg hadde studieplanen til der jeg går nå klar i over ett år :P Da jeg fikk personlig almanakk for første gang (til UiO start) skrev jeg ned alle forelesningene klare til lektorprogrammet i historie, men det ble jo ikke noe av fordi jeg kom inn på historielinja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Lurer på om han der har kiropraktor på speed-dial?

Håper det, for det der så langt ifra godt ut :|

  • Og der kom jeg på enda en ting. Det var en stund jeg var dedikert til å drive med contortion, helt til jeg revnet en muskel i skulderen min. Da gadd jeg ikke mer :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et arr i panna etter balanselek på et sykkelstativ da jeg var 6-7 år.

Jeg ELSKER verktøy! Seriøst - driter i snekkere og mannfolk som bruker verktøy, gi meg verktøyet selv. :aww: Dermed har jeg også en god samlig med diverse. :lol: Desverre er jeg ikke så fryktelig kreativ, og heller ikke veldig flink med nevnte verktøy, så blir ikke så mye fancy utav det. Men artig, det er det. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER å møte tilfeldig på folk, skal jeg prate med folk så skal det være planlagt :P

Der er vi to!

Og jeg suger flaut mye på smalltalk :lol:

Ellers er jeg så himla perfektsjonistisk at jeg tidvis har problemer med å fullføre oppgaver, det handler i hovedsak om skriving. Det går bedre med litt tilvenning, men jeg kan virkelig bruke flaut mye tid på å formulere gode setninger. Det handler jo selvsagt mye om at skrivearbeidet jeg gjør fordi vet jeg at blir lest og vurdert av andre, tilogmed mange autoriteter, og jeg vil fremstå som flink :lol: Men det får meg jo også til åvirke som ubesluttsom og treig siden jeg sliter med å fullføre ting :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et veldig temperament når jeg kjører bil. Skriker gjerne til forgjengere og andre bilister. Bruker tuta aktivt når folk kutter svinger, ikke holder sporet i rundkjøringa, kaster seg ut i kryss sånn at jeg må bremse litt etc. Jeg kjører veldig aktivt og en notorisk "trøkker" på biler foran meg. Alltid underholdende å sitte på meg med i rushen for eksempel.

Jeg snakker med hundene på tur. Synes det er veldig flaut når jeg blir ferska av andre, men jeg klarer ikke holde opp!

Jeg har fire katter, men er bare glad i to av dem. De to andre bare er der :P

Jeg er ganske praktisk i følelsene mine og blir nesten aldri lei meg på andres/mine vegne eller hvis noen dør. Jeg har ganske liten medfølelse for andres situasjon. Er det rørende bildeserier på nett eller en trist film starter jeg å grine med en gang. :P

Jeg ser sikkert 20-25 episoder av Tv-serier i uka, men ser aldri på Tv-kanaler.

Jeg er veldig rett frem i væremåte og kan virke streng/sur. Svært få liker meg ved første møte, gjerne ikke andre møte heller. :P Dette gjelder spesielt på fest, jobb, skole etc.

Er jeg i godt humør er det umulig å ikke bli glad og jeg snakker alltid som en foss. Kanskje to fosser noen ganger.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min gode retningssans og synes litt synd på dere som går dere vill, for noe av det beste i hele verden er å gå på oppdagelsesferd.

Jeg har en tann for lite i underkjeven etter å ha huska litt for voldsomt, men i motsetning til @Mokken ble den ekstra tanna jeg hadde i gommen bare fjernet og ikke satt inn på den tomme plassen i underkjeven. Så jeg har gått fra +1 tann, til 0, til -1,

Jeg brukte to uker av sommerferien min på å gå fra Trondheim til Hamar når jeg var student.

Jeg har en greie for menn i uniform :icon_redface:

Jeg er nesten schizofren når det gjelder nye folk, noen ganger er jeg supersjenert, andre ganger er jeg superutadvent :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt navlefobi. Synes ikke noe om det dersom jeg ser noen ta i navlen sin :| Det er en litt flau fobi å ha, jeg ble derfor litt glad da jeg så at jeg ikke var den eneste som hadde det http://www.nrk.no/video/navlefobi/CE081D2D9D34C03C/

men uff.... den videoen vil jeg ikke se på igjen :lol: en hel gjeng som står og plukker seg i navlen, nei nei...

Egentlig har jeg en generell fobi når det gjelder kroppslige ting, eller, hvertfall når det gjelder organer. Liker ikke å høre om hvordan hjertet fungerer f.eks. Kjempeteit :icon_redface: Følte meg litt flink da jeg leste om hunder og stress, hvor det på enkelte sider i boken stod en del om både hjertet og hjernen. Men skal innrømme at jeg ikke nærleste akkurat :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg blir mo i knærne av menn i arbeidsbukse (f.eks sånne som elektrikere/snekkere bruker) :wub: Jeg vet ikke hvorfor, men da er jeg solgt..nesten uansett hvem som bruker buksa.... :P

- Jeg er ganske bilinteressert :)

- Jeg er temmelig sjenert rundt folk jeg ikke kjenner, men mer utadvendt med de jeg kjenner. Jeg har blitt mer og mer utadvendt i det siste og tør å ta ordet mer. Jeg liker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg... hm.

Jeg mista den siste melketanna mi i russetida. Det var ingenting galt med tanna som kom bak, så den måtte ikke trekkes eller noe, jeg var bare seint ute med voksentenner og sånt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg... hm.

Jeg mista den siste melketanna mi i russetida. Det var ingenting galt med tanna som kom bak, så den måtte ikke trekkes eller noe, jeg var bare seint ute med voksentenner og sånt. :P

Jeg har enda en melketann igjen, men har ingen tann under :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg blir mo i knærne av menn i arbeidsbukse (f.eks sånne som elektrikere/snekkere bruker) :wub: Jeg vet ikke hvorfor, men da er jeg solgt..nesten uansett hvem som bruker buksa.... :P

Uniform eller arbeidsbukse... :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ler mye eller har latterkrampe så begynner jeg å grine masse. Tårene begynner bare å renne. Ikke alltid så gøy, for når andre ser at jeg griner så mye så begynner de ofte å le også, så da fortsetter jeg med å le, og da griner jeg jo enda mer :bye:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om sengen er linet opp midt i rommet perfekt, da er ingen av siden nærmest, da må du lage deg en nærmest :aww: midten av senga er da like langt til begge sider :frantics: det er da nemlig like langt til begge vegger! og tenk om døra er på motsatt vegg så :frantics: *bryte teorien helt*

Har aldri kommet i den situasjonen :lol: plasserer bare senga litt bort fra midten, vil da aldri sette meg i en slik fæl situasjon. Og bort ifra vinduet, alltid bor ifra vinduet :aww: Døra kan forsåvidt være hvor den vil, bare ikke på samme vegg som senga er. Og lukket. Alltid lukket :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forteller dere bare om diller, fobier og det som i grunnen høres litt ut som tvangstanker? :lol: Jeg er kjempeflink til å beise hus og jeg lager verdens beste sjokoladerullekake!
Kan legge til en funfact også da :lol: Jeg er alltid sulten. ALLTID. Og de få gangene jeg blir mett(som oftest stormiddager som i jul, nyttårsaften, i påska osv) varer det bare i 15 min før magen rumler igjen.. Edit: Kom på noen flere: - Jeg var født tynn og mor syntes det var så felt å ha en så tynn unge at jeg bare fikk "tykke produkter", altså h-melk i stedet for lett osv. Nå i en alder av snart 20 har de innsett at jeg ikke legger på meg uansett, og siden jeg alltid er sulten er det penger i dass, så jeg får ikke så mye mat (missforstå meg rett, jeg får/spiser den maten jeg trenger, men de har gitt opp det å fete meg opp :P). - Liker ikke vann, sjokoladekake eller taco. Taco smaker dog godt om man tar den hotsausen blandet i kjøttdeigen. (Og det er kun santa maria som duger :aww: ) - I 4. klasse havnet jeg på sykehus i 2 uker (for meg føltes det som fire dager) fordi jeg var dehydrert og underernært. Jeg liker ikke vann, og får i meg relativ lite væske. Vi har gått til innkjøp av vanndunk for at jeg skal få i meg vann. - Har hatt betennelse i appendix. Så den er borte. Var på sykehuset to ganger på to dager og tok tester Blodverdiene mine var helt normale, så de tvilte det var noe galt helt til gikk inn og så på selv. Har derfor fått noia for navler(det var det de gikk inn for å se :blink: ) og måtte pierce den. - Har lov til å kalle meg for panda! :P For etter et besøk hos farmor som liten (typ 4-5-6) endte det med blåveis som en panda. Drev å herjer mellom to stoler (hoppet frem og tilbake) og i det ene spranget hoppet jeg for langt og skallet inn i vinduskarmen (har stoort vindu så kanten er i knehøyde). I vinduskarmen er det en glassplate som blir holdt fast av en stålkant. Traff enten glassplata, stålkanten eller begge deler midt mellom øynene. Har et hakk der, men trodde alle hadde slikt, for jeg visste ikke om dette før i fjor da jeg så 6-årsbursdagsbildet mitt hvor jeg hadde stooor blååå blåveis på begge øynene :P - Når jeg var knøttlita fikk jeg beskjed av mor om å vekke storesøs. Jeg tok en vase og knuste i ansiktet hennes. :lol: Var kanskje 3-4 år. - Kjøpte meg en 3-års nykastrert vallak som kun steilet ved ridning som 14/15 åring. Måtte stå på en stall for meg selv uten hjelp det første halvåret (det var hester der). Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til så bra som jeg gjorde. - Har deltatt i fjordhest NM 3 ganger. Vant grenmesterskap i sprang ett år, og kom på tredjeplass året etter. Hadde jeg hatt noen år til hadde jeg også kunne startet litt høyere dressur og senior. - Jeg har skikkelig nybegynnerflaks. Er også født atletisk. Turn, dans, svømming, ski, alt som er tok jeg som en lek. Fikk til alt på første forsøk og gjorde ting veldig bra, i motsetning til mine klasseveninner som hadde gått på div i flere år og strevd med øvelsene. - Jeg har ikke brekningsrefleks. - Håret mitt vokser ekstremt fort, det samme gjelder neglene mine. - Jeg hadde en uvane å tygge på i munnhulen min, på hver side av skinnene, når jeg ble sjenert(noe som var veldig ofte som liten). Så der har det dannet seg skikkelige arr. Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...