Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhundutstillingen på Elverum 22. mars.


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Justert hvitbalansen. Sånn omtrent skal fargene være. Tror jeg :)

13362916693_f0081e3cf9_o.png

En av våre flotte unge juniorhandlere. Småjentene på 12-13 håndterer svære schæferhanner :D Takk og lov for dommere som roser disse jentene opp i skyene på hver utstilling!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Margrete forsøker å løpe fra Jaro

Nixe Nixe Nixe in action

Joho! Hun var stolt av Nixen hun. Kom bort, gratulerte og ønsket seg schæfer i stedet for sheltie. Vakreste tilskueren i hele går, sjarmørtrollet Hun fant seg til og med ny bestevenn, men hvem kan ik

NIx var nydelig, flott, utrolig fin pels - blank og fin, hun var rolig og avbalansert, pen rygg, fint kryss. Pen!

Oioioioi, ikke småtteri *imponert* Tror det var bra jeg ikke kom som heia-gjeng for da hadde nemlig også Mocca vært med og da hadde setningen over blitt mer *hun var :bananas: og :bananas: *

Men pen er hun, det kan INGEN ta fra henne :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi, ikke småtteri *imponert* Tror det var bra jeg ikke kom som heia-gjeng for da hadde nemlig også Mocca vært med og da hadde setningen over blitt mer *hun var :bananas: og :bananas: *

Men pen er hun, det kan INGEN ta fra henne :D

Men du hadde neppe tatt inn Mocca :P Og da kunne du også ha hjulpet med på den ene langsiden :P Stakkars Ida gjorde ett tappert forsøk, men det hadde nok hjulpet betraktelig med en Mocca der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor flaut det er å stå sånn og brøle, eller? Folk var ganske gale rundt meg :icon_redface:

Nope det vet jeg ikke, du så vel meg? Løp som med **** i hæla og brøla "Jaro" eller "Nix". Jeg er en av de gale og synes ikke slik er så merkelig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor flaut det er å stå sånn og brøle, eller? Folk var ganske gale rundt meg :icon_redface:

Du har ikke opplevd flauhet på schäferutstilling før du finner deg selv sittende i skjul bak en bil på parkeringsplassen (fordi hunden blir for vill og gal om han ser deg), mens du stikker hodet frem av og til og piper navnet på hunden. Trodde jeg skulle dø på meg da folk gikk forbi og så rart på meg der jeg satt krøkt bak en bil. Herregud, så pinlig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke opplevd flauhet på schäferutstilling før du finner deg selv sittende i skjul bak en bil på parkeringsplassen (fordi hunden blir for vill og gal om han ser deg), mens du stikker hodet frem av og til og piper navnet på hunden. Trodde jeg skulle dø på meg da folk gikk forbi og så rart på meg der jeg satt krøkt bak en bil. Herregud, så pinlig!

Døh! Ingen som synes det er rart på schæferutstillinger. Helt normalt det! Det som derimot IKKE er normalt er at eier bli sittende i stolen sin, ELLER gud forby, handler hunden sin selv! Det er veldig veldig spesielt!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre regler mtp. dobbelhandling, eller driter alle bare i dem, dommer og utstillere? Høres fantastisk ut :lol:

Vi har vel regler som faller innunder NKK's sine. Det blir jamt gitt f*** i på våre sære små utstillinger, det er helt vanlig i alle land. Så ja, dommere og all bryr seg ikke om det. De er vant til all støyen. De aller fleste dommere og ring-sekretærer kommer fra schæfermiljøet og vet h*n går til. På NKK gjør vi som alle andre. Viser oss og håper bikkja går greit der å. Nå er det mye mindre ringer der, så hunden får jo ikke strukket seg slik i travet som også krever at eier bruker litt energi på å dobbelthandle. Det er derimot dommere som krever stillhet når championer, veteraner og brukshundene går.

Hedmark er ferdige for i år, men det er utstilling i Sarpsborg 26.04 og Nannestad 24-25.05, der er det også RIK prøver.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh! Ingen som synes det er rart på schæferutstillinger. Helt normalt det! Det som derimot IKKE er normalt er at eier bli sittende i stolen sin, ELLER gud forby, handler hunden sin selv! Det er veldig veldig spesielt!

Det var en storutstilling, så alle rasene var der. De som gikk forbi meg på parkeringsplassen var ikke schäferfolk. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke opplevd flauhet på schäferutstilling før du finner deg selv sittende i skjul bak en bil på parkeringsplassen (fordi hunden blir for vill og gal om han ser deg), mens du stikker hodet frem av og til og piper navnet på hunden. Trodde jeg skulle dø på meg da folk gikk forbi og så rart på meg der jeg satt krøkt bak en bil. Herregud, så pinlig!

Helt normalt! :D :D :D På en NKK-utstilling måtte jeg gjemme meg bak buret til en dame i ringen ved siden av. :P Hun så skikkelig rart på meg, og jeg måtte til slutt forklare hvorfor jeg lå der og så dum ut. :P

På schäferutstillinger setter de ofte opp sånne IPO-skjul, slik at man kan STÅ (du aner ikke hvor vondt det er å sitte på knærne i laaang tid i voksen alder), og slipper å se så dum ut.

Jaro blir helt klin kokos når han ser meg, så jeg må holde meg i skjul.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg liker langhårsschaferen best jeg, og Nix er utrolig pen :)

Døh! Ingen som synes det er rart på schæferutstillinger. Helt normalt det! Det som derimot IKKE er normalt er at eier bli sittende i stolen sin, ELLER gud forby, handler hunden sin selv! Det er veldig veldig spesielt!

Knis! En kompis har en flott langhåret schafer-tispe, og jeg skulle være med på deres første valpeshow. Tror stakkars gutten ble litt forvirret når han så hvordan det foregikk :lol: Endte med at jeg løp etter en gammel treningsvenninne for å trygle henne til å handle tispa for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker langhårsschaferen best jeg, og Nix er utrolig pen :)

Knis! En kompis har en flott langhåret schafer-tispe, og jeg skulle være med på deres første valpeshow. Tror stakkars gutten ble litt forvirret når han så hvordan det foregikk :lol: Endte med at jeg løp etter en gammel treningsvenninne for å trygle henne til å handle tispa for oss :P

*ler* Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dette hadde vært artig å oppleve! Åssen er skadeprosenten blant løpegærningene da? Snubler dere ikke i stoler og bikkjer og folk mens dere prøver å slå banerekorden :drool:

Kunsten er å la være å slenge ut et langt bein når han med kråkeskremmern kommer flyende. :sleep:

Tulla jeg? Ja, det gjorde jeg :ahappy: , men tanken var god. :devil:

@vivere - det røffe bildet var innmari fint!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dette hadde vært artig å oppleve! Åssen er skadeprosenten blant løpegærningene da? Snubler dere ikke i stoler og bikkjer og folk mens dere prøver å slå banerekorden :drool:

Folk vet å parkere seg enten veldig nærme ringtauet eller helt vekk og inntil en vegg :P Så her er skadeprosenten relativt liten *flir* Var en teit dame nå i helgen som kom inn med en snuser, stiller seg rett ved ringtauet mens hannhundene gikk. Veldig dårlig ide ;) Da ble hun skremt av både hannhunder og folk som kom løpende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde neppe tatt inn Mocca :P Og da kunne du også ha hjulpet med på den ene langsiden :P Stakkars Ida gjorde ett tappert forsøk, men det hadde nok hjulpet betraktelig med en Mocca der ja :)

Hadde Nix sett Mocca stå i enden av langsiden hadde hun bråstoppet og nektet løpe videre, hihi. Egentlig kan du bare drite i hui og rop og skrik, du kan løpe foran med et bilde av Mocca kan du, da vil nok Nix

vise seg superbra :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet å parkere seg enten veldig nærme ringtauet eller helt vekk og inntil en vegg :P Så her er skadeprosenten relativt liten *flir* Var en teit dame nå i helgen som kom inn med en snuser, stiller seg rett ved ringtauet mens hannhundene gikk. Veldig dårlig ide ;) Da ble hun skremt av både hannhunder og folk som kom løpende

Hun var nok ikke helt på nett, for hun mente nok at schæferne burde passe seg (de i ringen inkludert. Særlig dem), så snusersussebassen hennes kunne stå der i fred :shocked::|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Folk vet å parkere seg enten veldig nærme ringtauet eller helt vekk og inntil en vegg :P Så her er skadeprosenten relativt liten *flir* Var en teit dame nå i helgen som kom inn med en snuser, stiller seg rett ved ringtauet mens hannhundene gikk. Veldig dårlig ide ;) Da ble hun skremt av både hannhunder og folk som kom løpende

Hun var nok ikke helt på nett, for hun mente nok at schæferne burde passe seg (de i ringen inkludert. Særlig dem), så snusersussebassen hennes kunne stå der i fred :shocked::|

Men ærlig talt: var det for mye å forvente? Sjæferne kunne holdt seg hjemme, de. Det var tross alt en RIDEHALL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...