Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhundutstillingen på Elverum 22. mars.


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Margrete forsøker å løpe fra Jaro

Nixe Nixe Nixe in action

Joho! Hun var stolt av Nixen hun. Kom bort, gratulerte og ønsket seg schæfer i stedet for sheltie. Vakreste tilskueren i hele går, sjarmørtrollet Hun fant seg til og med ny bestevenn, men hvem kan ik

Jeg er litt uvitende, men foregår en sch.utstilling annerledes enn andre utstillinger? Men tanke på beskrivelsen over her :)

Jaa, det er sirkus! Dobbelthandling, trippelhandling og kvadruppelhandling med hyl og vifting og løping, er den største underholdningen :) Veldig morsomt. Det var forbausende stille og harmoniske hunder, men folka som var med lagde så mye støy de bare kunne :shocked::P:fear::w00t::jump:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Æhhhh, kunne du ikke ha croppet bort meg? :P Ser jo ut som jeg er gravid med lommene fulle av godbiter, ball, mobil, lommebok og nøkler. XD

Pytt, du ser flott ut uansett gravid eller lommene fulle av dingser. Men siden du insisterer :)

13349650854_f30173b5f0_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med flere :)

Lyset (eller mangelen på lys) i ridehallen var en utfordring. To rekker med lysstoffrør høyt oppe i taket kastet et relativt svakt gult lys ned i hallen så både Siri, SiriEveline og jeg måtte ganske høyt opp i ISO for å få kameraene til å fungere. Hos meg ble det masse uskarpe bilder for å si det mildt.

Utstillinger er noe jeg sjeldent er på, og jeg ante ikke hva man er interessert i å se bilder av. Fotografere sjæfergalskap sa Margrete, og det var det virkelig :) Ikke så mye sjæfer´ne men folka rundt dem. Eierne løp som gale utenfor ringen som om de hadde kemnern i hælene mens de ropte og skrek. Et par sto utenfor ringen og ropte Jippiiiii Jippiiii som om det hadde vunnet i lotto. Først senere forsto jeg at det var navnet på en av sjæferne som løp inni ringen. En annen holdt ei kråkeskremme høyt over hodet og laget et sabla bråk med den. Tidvis holdt han andre armen i været og viftet med en revehale eller noe som lignet. Ei hylte og skrek mens hun sto og gjemte seg inni et IPO-telt. Jeg lurte fælt hva hun var hysterisk for slik som hun skrek. Og folk løp og løp rundt ringen mens bikkjene løp som avsindige inni den og prøvde å ta igjen folka mens de som hadde bikkjene i bånd holdt igjen som best de kunne. Men nå forstår jeg at en handler er et menneske som skal holde sjæfern tilbake for at den ikke skal bite eieren.

De der kråkeskremerne, kan jeg drepe for altså! Fy flate de er hat de! Ellers så tror jeg man blir vant til det og blir til at man ikke legger så godt merke til det. For synes ikke det var så ille jeg (bortsett fra den fordømte kråkeskremmeren, hører dere om drap på sch.utstilling noen gang så ikke si at det var meg :P )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan tysk og kan oversette kritikken hennes?

1920060_10152322967315833_1587202295_n.j

Gross, mittelkraft gehaltvoll , ??? , stark, in der mittelhand, betont gestrhekel, h. wider, ger. Rucken, sg lage der kruoppe, betont gemink (++), hinterh, ????, s erh?, schrager hegen, korr sch?ntlfolge, s. harm. rau?? choff. gangwerk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut: Stor, middels kraftig, innholdsrik, meget god type/uttrykk, mellomhånd tydelig strukket (?.. om det ikke er et komma der, så det da står sterk mellomhånd og betydelig langstrakt... noe mer logisk), høy manke, rett rygg, meget godt leie på krysset, betydelig vinklet bak, overarmen skulle ligge noe mer skrått, korrekte bevegelser (forfra/bakfra), meget harmonisk jordvinnende gangverk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...