Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhundutstillingen på Elverum 22. mars.


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Margrete forsøker å løpe fra Jaro

Nixe Nixe Nixe in action

Joho! Hun var stolt av Nixen hun. Kom bort, gratulerte og ønsket seg schæfer i stedet for sheltie. Vakreste tilskueren i hele går, sjarmørtrollet Hun fant seg til og med ny bestevenn, men hvem kan ik

Åh, så pen!

Dæven døtte steike nix er lekker!! :drool::drool: Sånn ska en schafer se ut ja! :D

Takk takk : )

Hvordan gikk det med fiiiine Nixepixen da??

Edit: Never mind, fant ut.

I tilfelle flere lurer som ikke klarer å finne ut så ble det det til slutt 3.BTK. Får ikke slufser på sch.utstillinger ellers, så det var litt stas å rosa sløyfe med seg hjem!

Jaro, den langhårs hannen på bildene her ble 2.BHK :) Slått av hunden som de alltid går mot. De bytter plass annenhver gang omtrent, men i går var Pixel penere i følge dommeren, men som god tante så synes jeg dommeren var teit (det gjaldt så klart min plassering å :P ) Jaro er penest, både inni og utenpå han!

Takk for bilder og venter i spenning på flere!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle var like interessert i resultater:

13347642635_15191e4266_o.png

Joho! Hun var stolt av Nixen hun. Kom bort, gratulerte og ønsket seg schæfer i stedet for sheltie. Vakreste tilskueren i hele går, sjarmørtrollet :wub: Hun fant seg til og med ny bestevenn, men hvem kan ikke stå i mot @ida :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix var jo den vakreste hunden der, med den desidert blankeste og glatteste pelsen. Jeg tror jammen meg det ble kommentert i kritikken, også :D @Margrete må gjerne dra meg med på merkelige schæferutstillinger, igjen :) Det var da en svært harmonisk og flott gjeng med hunder :)

Edit: Dessuten fikk jeg endelig bli kjent med de herlige barna til @ og da Sophia sa "Vi er bestevenner", kunne jeg ikke fått et bedre kompliment :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Gud så vakker hun har blitt, Margrete! :heart:

Og Viviere. Vi liker bildespam. Ikke ett og annet bilde :lol:

Kommer med flere :)

Lyset (eller mangelen på lys) i ridehallen var en utfordring. To rekker med lysstoffrør høyt oppe i taket kastet et relativt svakt gult lys ned i hallen så både Siri, SiriEveline og jeg måtte ganske høyt opp i ISO for å få kameraene til å fungere. Hos meg ble det masse uskarpe bilder for å si det mildt.

Utstillinger er noe jeg sjeldent er på, og jeg ante ikke hva man er interessert i å se bilder av. Fotografere sjæfergalskap sa Margrete, og det var det virkelig :) Ikke så mye sjæfer´ne men folka rundt dem. Eierne løp som gale utenfor ringen som om de hadde kemnern i hælene mens de ropte og skrek. Et par sto utenfor ringen og ropte Jippiiiii Jippiiii som om det hadde vunnet i lotto. Først senere forsto jeg at det var navnet på en av sjæferne som løp inni ringen. En annen holdt ei kråkeskremme høyt over hodet og laget et sabla bråk med den. Tidvis holdt han andre armen i været og viftet med en revehale eller noe som lignet. Ei hylte og skrek mens hun sto og gjemte seg inni et IPO-telt. Jeg lurte fælt hva hun var hysterisk for slik som hun skrek. Og folk løp og løp rundt ringen mens bikkjene løp som avsindige inni den og prøvde å ta igjen folka mens de som hadde bikkjene i bånd holdt igjen som best de kunne. Men nå forstår jeg at en handler er et menneske som skal holde sjæfern tilbake for at den ikke skal bite eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kommer med flere :)

 

Lyset (eller mangelen på lys) i ridehallen var en utfordring. To rekker med lysstoffrør høyt oppe i taket kastet et relativt svakt gult lys ned i hallen så både Siri, SiriEveline og jeg måtte ganske høyt opp i ISO for å få kameraene til å fungere. Hos meg ble det masse uskarpe bilder for å si det mildt.

 

Utstillinger er noe jeg sjeldent er på, og jeg ante ikke hva man er interessert i å se bilder av. Fotografere sjæfergalskap sa Margrete, og det var det virkelig :) Ikke så mye sjæfer´ne men folka rundt dem. Eierne løp som gale utenfor ringen som om de hadde kemnern i hælene mens de ropte og skrev. Et par sto utenfor ringen og ropte Jippiiiii Jippiiii som om det hadde vunnet i lotto. Først senere forsto jeg at det var navnet på en av sjæferne som løp inni ringen. En annen holdt ei kråkeskremme høyt over hodet og laget et sabla bråk med den. Tidvis holdt han andre armen i været og viftet med en revehale eller noe som lignet. Ei hylte og skrek mens hun sto og gjemte seg inni et IPO-telt. Jeg lurte fælt hva hun var hysterisk for slik som hun skrek. Og folk løp og løp rundt ringen mens bikkjene løp som avsindige inni den og prøvde å ta igjen folka mens de som holdt bikkjene i bånd holdt igjen som best de kunne. Men nå forstår jeg at en handler er et menneske som skal holde sjæfern tilbake for at den ikke skal bite eiern.

Høres ut som når jeg var på schafer utstilling første gangen :-P det er et helt eget syn :-P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...