Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikkja spiste kong'en


Stjernesol
 Share

Recommended Posts

Japp! Her har vi lest i "100% hverdagslydighet" at frossen stuffed kong er super aktivisering. Og jammen syntes han at det var stas. Etter ti min kommenterer gubben at han lurer på om den overlever behandlingen den får. Godt poeng, tenker jeg, og går bort og ser. Neida, bikkja har spist et stykke på størrelse med en tikroning, antakeligvis i mindre deler... sånn rød gummi, vet dere.

Dette kommer vel ut med bajsen? *lettbekymret førstegangseier *

Hva har deres hund spist, og har det gått bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramstein cd..

ringte dyrlegen hysterisk og fikk " han har vel god musikksmak da?" til svar. Loff og parafin reddet magen.

Og en annen hund spiste en pose med små fargerike ballonger. Det var litt av et syn når de kom ut. Noen av de blåste seg opp *flir*

Det går stort sett bra, men jeg ville fulgt nøye med på bikkja frem til den er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forskjellig hardhet på kongene også? Er ikke de sorte de mest hardføre? Kanskje en ide å insvistere i en slik en vist hunden greier å ødelegge de røde? :)


Min røde ble "klissete" og gikk i oppløsning etter ca 5 års god bruk og ørten turer i vaskemaskinen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kanskje vi skal prøve en av de svarte, da! En ekstra tur til hundebutikken på Lade er jo ikke å forakte...

Jeg likte boka 100%! Men jeg synes godt den kunne forklart enda mer detaljert. Hvordan trener man kontakttrening når man allerede har en diltete belger som tar kontakt ca hvert tyvende sekund helt av seg selv på tur..?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man roser og belønner, og begynner å sette på en kommando! :ahappy:

Antar dere trenger en del tid på å bli kjent med bikkja, men når dere er klare for det er @Snusmumrikk (som har to terver) et lurt sted å starte for tips om trening og hverdagslydighet (særlig fordi at da får helt sikkert jeg også møtt vidunderet deres :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Min første groenendael hadde en sokkefetish eller noe....... første gang observert da min søster kom på jobben for å vise frem sin førstefødte som da var ca. en måned eller noe. Han mista sokken i gangen, og i det vi passerte den så snappa frøken belger den opp, jeg sa slipp og hun responderte med å kaste den bak i munnen og svelge frenetisk......... Vi var ett par stykker som lå å vrei oss i krampelatter på gulvet akkurat da. Barnets mor syntes ikke det var noe morsomt og var redd hunden skulle spise ungen også.

Dette utarta seg helt klart, for på den tiden var det litt inn med noe som het USA sokker, dette var sokker i bomull og lengden var vel omtrent som skistrømpene man bruker til nickers på vinterstid, men da altså TJUKK bomull. Når oppbrukt ble disse fine hundeleker og jeg brukte da å knyte en stor knute på midten for å gi den litt hold..... Den sorte var ikke spesielt glad i å leke, terven jeg hadde da derimot syntes sånt var skrekkelig morsomt. Så en dag hadde vi drakamp inne - terven og jeg, skrekkelig morsomt, så morsomt at frøken fisefin syntes hun burde leke hun også, og jeg hadde drakamp med henne, for å booste selvtilliten så valgte jeg da også å la henne vinne...... BAD MOVE - det tok ca. 5 sekunder etter at jeg hadde sluppet strømpa så var den på vei ned i haikjeften........ SVÆRE SOKKEN - hun svelget og svelget og jeg rakk ikke bort før faenskapen hadde forsvunnet langt ned i de indre gemakker.

Jeg blir litt irritert på sånne bikkjer så jeg ble da småkynisk og sa til utysket "om den ikke kommer ut av seg selv så dør du" - to dager senere strevde frøken dustehue med å få ut - vel, bæsjen - hun strevde og strevde - til slutt måtte jeg hjelpe til, og det hører med til historien at sokken ikke kom ut like smidig som den gikk inn for å si det sånn - den knuta var svær..... Den kom ut da, og jeg lærte at med mindre gjenstanden er så stor at hun ikke får den INN i munnen så får hun ikke leke med den.

For ordens skyld - hunden levde til hun var ti og ett halvt, da fikk hun dessverre drypp og ble avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde belgere var så smarte ;)

@Pim Vi blir gjerne med på trening! Plukker veldig gjerne opp tips fra mer erfarne folk, føler at vi har like mye å lære som bikkja :)

eh nei. Det er de definitivt ikke :lol:

Har hatt to svartinger, en laekenois og en terv i "pensjon" og ingen av de var særlig smarte :lol:

Men Loke - cd spiseren - var definitivt den dummeste... Og søteste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første groenendael hadde en sokkefetish eller noe.... første gang observert da min søster kom på jobben for å vise frem sin førstefødte som da var ca. en måned eller noe. Han mista sokken i gangen, og i det vi passerte den så snappa frøken belger den opp, jeg sa slipp og hun responderte med å kaste den bak i munnen og svelge frenetisk.... Vi var ett par stykker som lå å vrei oss i krampelatter på gulvet akkurat da. Barnets mor syntes ikke det var noe morsomt og var redd hunden skulle spise ungen også.

Dette utarta seg helt klart, for på den tiden var det litt inn med noe som het USA sokker, dette var sokker i bomull og lengden var vel omtrent som skistrømpene man bruker til nickers på vinterstid, men da altså TJUKK bomull. Når oppbrukt ble disse fine hundeleker og jeg brukte da å knyte en stor knute på midten for å gi den litt hold.... Den sorte var ikke spesielt glad i å leke, terven jeg hadde da derimot syntes sånt var skrekkelig morsomt. Så en dag hadde vi drakamp inne - terven og jeg, skrekkelig morsomt, så morsomt at frøken fisefin syntes hun burde leke hun også, og jeg hadde drakamp med henne, for å booste selvtilliten så valgte jeg da også å la henne vinne... BAD MOVE - det tok ca. 5 sekunder etter at jeg hadde sluppet strømpa så var den på vei ned i haikjeften.... SVÆRE SOKKEN - hun svelget og svelget og jeg rakk ikke bort før faenskapen hadde forsvunnet langt ned i de indre gemakker.

Jeg blir litt irritert på sånne bikkjer så jeg ble da småkynisk og sa til utysket "om den ikke kommer ut av seg selv så dør du" - to dager senere strevde frøken dustehue med å få ut - vel, bæsjen - hun strevde og strevde - til slutt måtte jeg hjelpe til, og det hører med til historien at sokken ikke kom ut like smidig som den gikk inn for å si det sånn - den knuta var svær.... Den kom ut da, og jeg lærte at med mindre gjenstanden er så stor at hun ikke får den INN i munnen så får hun ikke leke med den.

For ordens skyld - hunden levde til hun var ti og ett halvt, da fikk hun dessverre drypp og ble avlivet.

Ahahaha, fantastisk! Herregud, for ei bikkje!

eh nei. Det er de definitivt ikke :lol:

Har hatt to svartinger, en laekenois og en terv i "pensjon" og ingen av de var særlig smarte :lol:

Men Loke - cd spiseren - var definitivt den dummeste... Og søteste :wub:

Awww... De er søte når de gjør dumme ting...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og jeg som trodde belgere var så smarte ;)

@Pim Vi blir gjerne med på trening! Plukker veldig gjerne opp tips fra mer erfarne folk, føler at vi har like mye å lære som bikkja :)

Bare send meg en PM om du har lyst til å bli med. @Pim må nok være med å trene hun også :D

Jeg har forøvrig en smart belger (og en lettlært, men ikke akkurat utprega klok belger) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg møtt en del belgere, og jeg kan vel bare si jeg har truffet på en klok belger :ustol:

Har du truffet Supra? :lol: :lol:

Min første belger ødela ingenting, men han var ikke riktig skrudd sammen i hode heller :aww:

Nummer to derimot hadde en fetisj for blomsterpotter i plastikk. Det ble jo en del utfordinger, siden han måtte tømme dem for jord og blomster før han kunne tygge dem i fillebiter :P Ikke var det særlig bra heller i.o.m at den plasten er ganske hard med skarpe kanter, men det gikk bra.

Tuppelura som er i hus nå er destruktiv om hun får ha leker for seg selv og med embalsje som lukter mat. En gang fikk hun en godbitball som det er meningen at de skal trille rundt for at godbitene skal dette ut. Altfor slitsomt, syntes Supra, så da tygde hun istykker ballen for å komme til godbitene :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terven min er ikke spesielt glupsk, men ganske enkelt møblert. Lærer ikke av sine feil. På tre år har vi vært to ganger til dyrlege for å fjerne gresstrå som har satt seg fast i halsen. Dette skjer selvfølgelig ikke på hverdager...

@Snusmumrikk har også en ganske glupsk hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kong funker bra! Vi kjøpte inn ny i går og tyggemaskina klarte ikke å ødelegge denne heldigvis :) kunne høre på slafselyder i stedet... Tror leverpostei må være det beste han vet ;)

Han her er ganske glupsk! Må se om jeg finner noe annet enn dentasticks til "tannpussen" for de forsvinner på tre tygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Terven min er ikke spesielt glupsk, men ganske enkelt møblert. Lærer ikke av sine feil. På tre år har vi vært to ganger til dyrlege for å fjerne gresstrå som har satt seg fast i halsen. Dette skjer selvfølgelig ikke på hverdager...

@Snusmumrikk har også en ganske glupsk hund...

Jeg har en som er både fornuftig og ikke glupsk også da. Men det er ikke barnebarnet til din :whistle: Den som svelger ting som ikke skal ned i magen har også klart å få gresstrå opp av nesa, men jeg klarte å dra det ut selv (trodde han hadde nesemidd jeg. Helt til han tok fullstendig av med nysing og jeg så en bitteliten gresstupp stikke ut av nesa, og ut dro jeg 25-30 cm gresstrå og en del neseblod :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...