Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du kresen? Finnes det mat som er absolutt "no go" for deg?


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dere tradisjonelle: Jeg er vokst opp i en tid der pizza var eksotisk, liksom Dere må nok spesifisere litt bedre hva dere ikke liker!

Hellstrøm hadde hatt en jobb med "lære sonen å spise litt av hvert".

Jeg vil heller ikke høres frekk eller fordømmende ut, men jeg må bare lure på dette med folkeskikk jeg og. Jeg er vokst opp med at om jeg fikk servert mat jeg ikke likte så skulle jeg forsyne meg med

Baccalao

Tunfisk

Lunge/lever

Er stort sett altetande trur eg, var meir kresen før. Gikk inn for å lære meg å ete tomat, oliven, løk og slike skumle ting for nokre år sidan, og no likar eg det godt og klarer å innta det meste utan å protestere. Men ikkje bacalao, då vert eg kvalm. :P

Må korrigere meg sjølv, krabbe/kreps/hummer er blæh, og eg et ikkje rå eller råten fisk/kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen ikke særlig kresen, men det er en ting jeg absolutt ikke takler, og det er marsipan. Brekker meg av det, rett og slett. Er følgelig heller ikke så glad i kransekake eller kaker med mandelbunn (men elsker å knaske på hele mandler!).

Ren melk klarer jeg heller ikke å drikke. Sviskegrøt er ingen personlig favoritt, akkurat - ikke bløtkake heller. Men ellers spiser jeg i grunnen alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fullstendig no go

LEVER

MUGGOSTER av ymse slag - det skal ikke være møggel på mat

...og oster som stinker - mat skal ikke lukte bæsj

Ellers så har jeg en laaaaaaaaaaaaang liste med ting jeg unngår som best jeg kan fordi jeg ikke er noen fan av hverken smak eller konsistens (f.eks. makaroni med ost som jeg synes ser ufattelig ekkelt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ja. Jeg har kommet meg veldig da, men også jobbet mye med det.

Det er fremdeles mye jeg ikke liker, men som jeg likevel klarer å spise.

Tingene jeg har listet opp er no-go mat. Jeg brekker meg om jeg forsøker å spise disse tingene... :bye:

- Sjømat/fisk

- Sopp

- Brokkoli og diverse andre grønnsaker

- Oliven

- Lever

- Muggost

- Viltkjøtt

- Raspeballer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

:lol:

  • alt av grønnsaker (liker bare gulrot, hvitløk og gressløk)
  • pølser
  • ketchup og sånne dressingting
  • tomatsaus med tomatbiter
  • kylling (spiser ikke av visse grunner)
  • eplemos, syltetøy osv
  • sjødyr som ikke er laks, torsk eller makrell
  • makrell i tomat! :x skyter alle som spiser det i nærheten av meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei - men, stekt lever, fks. av hest, det går helt fint! Snodige meg.

Makrell i tomat

Mat som egentlig har vært varm, men som er kald, fks. kald pizza

OOG Fiskeboller! Hvis de er lunka i tillegg eller kalde, da spiser jeg det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent altetende og tror jeg kunne spist det aller meste (av normal mat vel og merke) av ren høflighet :P

Det er dog et par ting jeg ikke liker; ren oliven og et eller annet med smaken ala Toro Mexikansk tomatsuppe jeg blir fysisk kvalm av :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer vel å få ned det meste dersom jeg er i selskap. Men det er to ting jeg virkelig har problemer med.

Det ene er oliven, som jeg gjerne skulle ha likt - spiste det så og si hver dag den tiden jeg bodde i Italia bare for å kanskje like det en dag.

Det andre er østers. Jeg får det ned, men det er bare noe med å drikke slimete sjøvann jeg ikke helt takler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg igrunn veldig altetende. Men det er allikevel et par ting jeg ikke takler:

-Schnitzel

-Vann med kullsyre eller smak

-Medisterfarse

-Oliven

Også er jeg allergisk mot det meste av sitrusfrukter, og syrlig frukt så jeg slipper heldigvis å spise ananas :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble ananas sitrusfrukt? :shocked:

Jeg spiser forresten svært lite is, etter en høygravid sommer med en kroneis som aldri tok slutt :)

Mexicansk tomatsuppe spiser jeg heller ikke, fordi det var det siste jeg spiste før jeg fikk omgangssyken for noen år siden. Den smakte ikke noe godt i retur, heller :x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermetikk - det eneste jeg spiser av det er mais og ananas.

Ferdigprodukter, ala kjøttkaker, hamburger og karbonader. Det er bare ekkelt og slimete :x

Sild, ansjos og gaffelbiter :x

Innmat er hundemat :aww:

Ellers så er jeg ikke glad i posesupper, sauser og gryter, men kan til nød spise det. Det hender jeg lager det på hytta eller i båten, for der har jeg begrensa muligheter til å utfolde meg kulinarisk.

Også kan jeg jo legge til at x-svigermoren til broren min jobbet på Toro, og hun spiser ABSOLUTT ingenting av slike produkter :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det meste, men har et par nei-neier som er helt uaktuelle, og noen "foretrekker å unngå"-er. Sjeldent et problem, da, det er ikke ting man støter på veldig ofte. Skalviseee

- oliven

- kamskjell, blåskjell etc, med mindre det er VELDIG tilberedt på et vis. Jo mer naturlig, jo værre er konsistensen, og jo mer uaktuelt er det.

- blåmuggost og andre oster som ser (og smaker) fordervet.

- sølvløk

- rå løk (kan spises, men store biter som lett kan sorteres vekk utgår ganske raskt)

- tunfisk på boks

- transmak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser egentlig ganske mye etterhvert jeg. Alltid vært veldig kresen, men det har tatt seg så opp at jeg spiser det meste av "vanlige" matvarer. Eneste no-gi jeg kommer på er skalldyr og bløtdyr fra havet og innmat (med unntak av leverpostei). Ikke spesielt begeistret for å spise råttent eller rått kjøtt er jeg heller, så sushi er no go. Reinkjøtt synes jeg ikke er spesielt godt, men jeg kan spise det. Og veldig feit mat, sånn som and, er ikke helt min greie. Men synes ikke det er så mye jeg ikke KAN smake på lengre. Før likte jeg ikke f.eks. avocado, mens det er noe jeg elsker nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kvernet kjøtt (fæl konsistens og smaker mistenkelig lite kjøtt)

-Banan (god i smoothie-form når skallet har blitt litt brunt. hel eller bittelitt grønn er den uspiselig)

-De fleste brune sauser

-Hvit fiskebollesaus

-Syltetøy med biter

-Leverpostei/svolværpostei

-Makrell i tomat

-De dvaske tomatbitene i ferdigsauser

-Kokt potet :x smak og konsistens er motbydelig. jeg har sikkert traumer her etter å ha måtte spise det - med fysiske brekninger - hver dag i 16 år. Det skulle liksom bli bedre etter man spiser det hundre ganger!?

-Kokt gulrot, brokkoli, blomkål, hodekål,

-Stekt hvit fisk. smaker ekkelt, konsistensen er motbydelig. som å tygge på gummiflis og pels.

-Brødmat, med mindre det er så ferskt at det ryker. daggammelt er tørt.

-Innmat. (eneste på lista jeg ikke har prøvd til det kjedsommelige, det kommer ikke på tale)

-Rødløk

-Toro

-Ananas

-Surkål og lignende

-Kål

-Pepper

-sjokoladekake

-marsipan

:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...