Raksha Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Inspirert av tråden til Nirm og Lill sine månedsplaner, så tenker jeg at kanskje vi kan inspirere hverandre med ukesmenyer? Kanskje noen skal ha noe som frister til å prøve noe helt nytt. Så - hva har du planlagt til middag de neste dagene? Her blir det: Torsdag: pizza (må bruke opp noe skinke) Fredag: Ovnsbakt lakesfillet med ovnsbakte poteter og rotgrønnsaker Lørdag: Risengrysgrøt Søndag; elgstek med fløtepoteter mandag; elgstekrester med fløtepoteter Tirsdag: kjøttdeig og noe pasta. Det er så langt jeg har tenkt for denne gangen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Onsdag: Lasagne Torsdag: Lasagne-rester Så langt har jeg tenkt Vi burde virkelig bli flinke på å lage en plan, om så bare for mer enn 1 dag................... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Planer er genialt! Jeg liker planer. Og det er mye billigere å storhandle en gang i uka enn å småhandle hver dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Vi pleier å storhandle på lørdager, da handler vi for helgen og frem til fredagen igjen, det som ble kjøpt på lørdag var ingridineser til: - Biff, fløtegratinerte poteter og diverse grønt tilbehør - Kylling tilkamasala, ris, nanbrød, papadums, raita og mangochotney - Pølser, løk og potetstappe - Kylling i fløte og krydder form, ris og salat Siden jeg har 2 dager denne uken hvor jeg ikke kommer hjem til middagstid holdt det med 4 middager, samboer har kjøpt hurtigpizza til seg selv disse dagene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Onsdag: Kylling, gulrot, løk, paprika, hvitløk, ananas i matfløte med masse krydder. Serveres med ris og spinat. Torsdag: Rester fra onsdag Fredag: Aner ikke, skal ikke spise hjemme Lørdag: Tror jeg skal på middag hos søster og svoger Søndag: Rester fra onsdag Planlegging på høyt nivå Jeg lager ikke middagsplaner, men handler stort sett bare en gang i uka, så da passer jeg alltid på å kjøpe middagsingredienser som passer sammen og funker med det jeg allerede har hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Imorgen planlegger jeg kjøttkaker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Plan over middag? eeeeh frossenpizza idag som min bror handla på tur 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 onsdag&torsdag: kjøttdeig- og grønnsaksform i tomatsaus med hjemmelaget potetmos fredag: invitert bort på middag lørdag: laks søndag: invitert bort på middag Veldig annerledes uke dette, med to middager ute, men vanligvis har vi to middager hvor vi lager nok til rester dagen etterpå. Billig og lettvint, og vi kan unne oss litt dyrere/sunnere råvarer siden vi "sparer" prisen på to middager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Idag: Curry wok fra Rema 1000 Torsdag: Satay wok med grønnsaker og nudler Fredag: Tikka masala lasagn Lørdag: biff med ovnsbakte poteter, brokkoli og bernaise Søndag: Hjemmelagde svine snitzler Mandag: Pitabrød med Pizzafyll og ost Tirsdag: Satay wok igjen gitt Onsdag: Kylling med tacokrydder og hakka tomat inni lefser i en ildfast form, gratineres med ost over (Enchiladas? på en måte) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Hmm.. Jeg veit ikke hva jeg skal ha til middag i dag engang jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 I dag: Minipizza med pestomarinert scampi, paprika og ost. I morgen: kyllingkjøttdeig, paprika, cherrytomater, spinat, squash og fersk, ostefylt tortellini. Fredag: Hjemmelagd pizza. Lørdag: Rester etter pizza. Søndag: Spaghetti (fersk) og kyllingkjøttdeig, paprika, squash. Mandag: Ovnsbakt laks med rotmos, grilla paprika og aioli. Tirsdag: Spaghettirester. Takk for tråd, nå har jeg en plan! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Hmm.. Jeg veit ikke hva jeg skal ha til middag i dag engang jeg Visste ikke jeg heller før jeg åpna fryseren da jeg kom heim fra jobb I dag: Viltgryte med potetmos (hjemmelaget) - fra fryseren. I morgen: Rester fra i dag... Fredag: Aner ikke - får se hva som står på menyen på hotellet i Praha Lørdag: Aner ikke - antakelig noe veldig lettvint digg på hotellrommet sammen med valp Søndag: Aner ikke - får se hva de har på flyplassen i Frankfurt mens vi venter på flyet hjem. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Idag: Fiskegryte Torsdag: Panert torsk og fullkornspaghetti Fredag: Taco! Lørdag: Hjemmelaget pizza Søndag: Fersk fisk og rogn, om jeg får tak i, dvs nesten mølje (fiskelever kan de bare ha for min del, føsj!). Og lengre har jeg ikke kommet i planleggingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Jeg blir sulten av denne tråden.. Har ingen plan for hva jeg skal spise rensten av uka Men i dag skal jeg lage små kjøttboller med masse urter, hvitløk og vanlig løk og servere med masse salat og hjemmelaget taziki. I går spiste jeg taco salat og på mandag spiste jeg ovnsbakt laks med salat og potet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Idag: Fiskegryte Torsdag: Panert torsk og fullkornspaghetti Fredag: Taco! Lørdag: Hjemmelaget pizza Søndag: Fersk fisk og rogn, om jeg får tak i, dvs nesten mølje (fiskelever kan de bare ha for min del, føsj!). Og lengre har jeg ikke kommet i planleggingen. Glad i fisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Ooops! Glemte at jeg har bursdag på søndag, så da kan det hende vi spiser ute - litt avhengig av baby. Og pizzaen pleier å holde til to dager, så må justere planen min litt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Jeg er flink til å planlegge og dårlig på gjennomføring.. Men i dag ble det i hvert fall tomatsuppe med kokt egg og makaroni. Og en ekstra skål med makaroni siden jeg kokte for mye makaroni. I morgen... får jeg finne noe i fryseren tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Søndag: Aner ikke - får se hva de har på flyplassen i Frankfurt mens vi venter på flyet hjem. Der har de ingenting... Aldri opplevd et dårligere tilbud på noen flyplass, det er bedre på Værnes liksom. Var i alle fall, er jo noen år siden jeg var der Torsdag: Kylling curry, rester fra i går. Fredag: Baconsurret kyllingfilet og brokkolisalat med nøtter Lørdag: Noe kjøtt, fløtegratinert sellerirot og asparges Søndag: Resten av det fløtegratinerte og stekt kveite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Glad i fisk? Jeg er det, samboeren not so much. Sjelden det er så mange fiskeretter på ei uke da (spiste fiskekaker på mandag i tillegg ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Der har de ingenting... Aldri opplevd et dårligere tilbud på noen flyplass, det er bedre på Værnes liksom. Var i alle fall, er jo noen år siden jeg var der Jeg gleder meg Kjøpe med noen fra Praha da kanskje *ler*. Jeg har vært på flyplassen der en gang før, men da var det bare mellomlanding før jeg skulle videre til Poznan - og hadde litt dårlig tid mellom flyene . Jeg tror ikke jeg la merke til stort - men husker de konfiskerte neglesaksa jeg hadde i toalettmappa i sikkerhetskontrollen (den gikk glatt gjennom på Gardermoen) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 I dag hadde jeg kylling, fullkornsris og hjemmelagd vin/løksaus. Det har jeg planer om å ha både i morgen og fredag også Lørdag satser jeg på å få med mannfolket ut på date Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 I dag: Risengrynsgrøt I morgen: Ovnsbakt squash i tomatsaus m ost+ ris og stekt sjampingjong + ovnsbakt torsk Fredag: Ikea-middag Lørdag: Taco? Det er så langt vi har kommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 I dag: grønnsaker med laks Torsdag: grønnsaker, Rotmos og lammefilet. Fredag: hjemmelaget pizza Lørdag: Rester eller grøt Søndag: Spaghetti med kalkun og bacon. Jeg må bli flinkere til å spise fisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Wow! Dere er jo superflinke til å planlegge hva dere skal ha til middag jo Ja, jeg er misunnelig, dette spørsmålet hjemsøker oss HVER DAG her hjemme. Jeg får ta noen tips fra dere for dere hadde jo masse snadder på menyene deres I dag ble det hvert fall mat fra jobben. En chilliwrap og en chicken salsa. Gubben tok det samme, bare nuggets i stede for salsa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VildeJ Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Planlegger alltid middagene på søndag eller mandags morgen for uka som kommer, mandag til torsdag. Helga pleier vi å ta litt på sparket. Handler alt på mandagen så jeg slipper å dra så mye i butikken.. Denne uka var menyen følgende: Mandag: Ungarsk gulasj Tirsdag: Fiskehamburger Onsdag: Stekte kyllinglår, hjemmelaga potetstappe og kyllingsaus Torsdag: Laksewraps I forrige uke så prøvde vi Middagshjelpen.no fordi jeg er lei av å finne på og handle mat. Maten var veldig god og det var bra råvarer, men det var dessverre alt for lite mat til meg og samboeren. Og vi spiser ikke unormalt mye. Og den ene retten som skulle vare til 2 dager gjorde ikke det, og da kosta det 200 kr for hver middag. Og når grønnsakssuppe er en av rettene så blir det litt mye. Hvert fall når Rema ligger i 1.etasje i bygningen vi bor. Men det var gøy å prøve! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts