Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest


Recommended Posts

Jeg har lest det som er å lese om forskjellige erfaringer med ulike vester, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Hadde satt stor pris på om dere skrev litt om deres vest og la ved et bilde. Jeg synes det er litt vanskelig å bedømme ut fra vestene som bare har ett bilde på hjemmesiden.

Som denne, som er på tilbud nå:

http://www.sportshund-norge.no/products/class-hundefrervest

Og denne:

http://www.sportshund-norge.no/products/stripes-hood-hundefrervest

De synes jeg ser greie ut men jeg finner null informasjon om dem annet enn det som står her. Sendte mail og fikk vite at det ikke er strikk i livet, noe som gjør at de nesten utgår, det blir for vanskelig å bestille rett størrelse.

Jeg satser på å kjøpe en litt stor en, vil ha den over flere lag med klær nå om vinteren, og da synes jeg det er greit at den kan strammes litt i livet når våren kommer.

Jeg heller mest mot Gappay nå. Denne:

http://shop.textalk.se/no/article.php?id=35763&art=18644621

De koster jo, men det er de jeg synes ser best ut tror jeg.. Har lest både gode og dårlige erfaringer. Noen sier at godbitene faller ut av lommene når man bøyer seg, noen sier at lommene er dype nok til at nettopp dette ikke skjer.

I motsetning til mange andre synes jeg ikke disse Rebel og Berra-vestene ser så fine ut. Synes også stoffet virker lite værfast.

Hurrta synes jeg ser ut som har for små og tungvinte lommer.

Arrak sine synes jeg ser fine ut og hadde egentlig bestemt meg for en, men da jeg sendte mail fikk jeg vite at de var på vei ut av sortimentet så de hadde bare xxs igjen.

http://jaroshund.no/arrak.html

De skal erstattes med denne: http://www.arrakoutdoor.se/vastar/vast-hunter

Og den synes jeg ikke ser like fin ut, ser ut som sånn tykt regnjakkestoff og den ser kort ut. Jeg vil gjerne ha en som er litt lengre og kan strammes helst både i livet og nederst.

K9 sin synes jeg ser litt klumpete og uformelig ut, og lommene kanskje litt upratiske?????

Jeg ønsker en vest med åpne og store lommer og også at lommen bak på ryggen er åpen og helst tunnelformet og ikke delt i midten.

Hvordan er størrelsen på deres gappayvest? Jeg tenker det er best å bestille L. Men de sier den er stor i størrelsen, om det tilsvarer en stor L for herre blir den kanskje for stor. Jeg er ganske høy, nesten 180 tror jeg, og normalt slank.

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hurtta sin og er kjempefornøyd. Mange, gode lommer. Jeg er litt opptatt av at lomma bak ikke er "formsydd" med selve vesten, for da er det ikke plass til store leker og sånn. Denne er altså ikke det og jeg kan stappe hva jeg vil i den. Liker godt formen på den, at den har litt lengde, etc. Gjennom divinedog får du de relativt billig. http://www.divinedog.se/hurtta-motivation-vast-p-504-c-203.aspx

Hadde ikke så mange bilder av meg med vesten, men første gang jeg brukte den i konkurranse gikk det veldig bra. Neppe tilfeldig. :lol:

531947_10151850318152225_424336445_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Det er kanskje bare meg, men jeg synes liksom lommene på den ser ut som lommene på en vanlig jakke? Jeg bruker en vanlig jakke nå, og da sitter jo nesten hendene mine fast i lomma, og det er umulig å ha to leker å veksle mellom, for ikke å snakke om at å få leken ut raskt nok er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på/prøvd den vesten klubben selger med trykk på, om dagen? Har ikke fått min enda, selv, men vet de andre er veldig fornøyde med den.

Ellers har jeg en Berra-vest selv, og er veldig fornøyd, men det er sant, den er ikke værfast akkurat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg tenker på med hurrta lommene: De er jo formet slik at glidelåsen går sidelengs nedover. Blir ikke godbitene å ramle ut da, kontra hvis lommene er slik som på feks gappay, der åpningen er oppover?

Lommene med glidelås forran er ganske små. Men under de lommene er det ganske store, romslige lommer du kan bruke. Jeg får fint ball og leker og sånn der og. Den er også sydd litt "oppover" sånn at ting ikke ramler ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hmm.. Det har jeg ikke opplevd med vesten, med mindre jeg har holdt den opp ned :P Og jeg fullstapper den med godis når jeg trener :)

Edit: Selve glidelåslomma oppå lommene bruker jeg til oppbevaring av mobil og sånt, ikke godbiter :) Da bruker jeg de åpne lommene under disse, bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Lommen bak går helt gjennom. Stor og fin plass til "alt" uten at man føler at ting ramler ut heller. Passformen synes jeg er super, nå er jeg feit men X(X?)L sitter fint på meg uten å føles for trang. Den kan også strammes inn i livet om man ønsker det. Jeg elsker virkelig denne vesten kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere nesten har overbevist meg nå!! :) Nå gjelder det bare å velge rett størrelse isåfall!

Jeg tenker L... Har ikke måleband i hus, men må kanskje skaffe meg det og sjekke målene, de ligger jo ute ganske nøyaktig så det skulle være mulig å finne omtrent rett størrelse.

Hvordan er åpningen i armene? Er den trang? Jeg må ha stor nok vest til å ha den over masse klær, det er iiiiskaldt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere nesten har overbevist meg nå! :) Nå gjelder det bare å velge rett størrelse isåfall!

Jeg tenker L... Har ikke måleband i hus, men må kanskje skaffe meg det og sjekke målene, de ligger jo ute ganske nøyaktig så det skulle være mulig å finne omtrent rett størrelse.

Hvordan er åpningen i armene? Er den trang? Jeg må ha stor nok vest til å ha den over masse klær, det er iiiiskaldt her.

Åpningen i armene er ikke trang. Jeg målte til slutt og fant ut at jeg burde ha en større enn jeg egentlig burde hatt sånn at den passet over brystene. Siden den kan strammes inn i livet syntes jeg det var helt ok med en større. Jeg valgte også en som var litt større i forhold til at den skulle passe under uteklær. På sommern er den med andre ord ganske romslig, men synes den sitter fint for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på/prøvd den vesten klubben selger med trykk på, om dagen? Har ikke fått min enda, selv, men vet de andre er veldig fornøyde med den.

Ellers har jeg en Berra-vest selv, og er veldig fornøyd, men det er sant, den er ikke værfast akkurat. :)

Får man fortsatt kjøpt via klubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også komme med super erfaring med Hurtta sin vest.

Det jeg virkelig digger er at den sitter litt pent på iforhold til så mange andre vester.

Kjøpte min for 10 kilo siden og valgte da small siden jeg ønsket en passe tettsittende vest til sommerbruk. Syntes dog den passer fint fremdeles, selv med fleecegenser under.

Vurderer å kjøpe den med masse refleks i en større størrelse til turbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg det for meg å ta sjansen på tilbudsvesten: http://www.sportshund-norge.no/products/stripes-hood-hundefrervest

Så nå er denne bestilt i størrelse L. Håper den passer.

Den kosta jo ikke så mye så tenker at om den er for liten så går det kanskje om sommeren og så kjøper jeg en ny for vinter, og motsatt hvis den er litt stor.

Synes det er vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skal ta, finner INGEN info om denne, men den ser ganske "kvinnelig" ut, så satser på L ikke er for en diger mann.

Jeg har missforstått helt på hurtta-vesten forresten, jeg trodde at de glidelåslommene var de eneste, jeg skjønte ikke at det var ordentlige lommer bak. :P

Men synes likevel de ser littegranne små ut. Jeg har godbitbeltene fra hurtta og de synes jeg og er veldig små og trange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrak har jo flere nye vester som jeg gleder meg noe enormt til å se :) Nå har det vært en stort skrifte på en del ting rundt Arrak her i norge men nå er det endelig klar ny leverandør her i landet. Prisene vil i første omgang være ca lik den svenske som jeg forstod.

Nå har jeg Arrak sin vest og er veldig fornøyd. Jeg har den dyreste modellen og ikke den "økonomi" modellen som mange kaller der. Det er den med glidelås i lommene. Veldig fornøyd jeg i hvert fall :) Det er jo denne: http://www.arivo.no/index.php?route=product/category&path=65_84

Jeg har den i M igjen hvis det er akutellt. Muuulig det er en i S og L også igjen for de er enda ikke hentet at noen som hadde lagt de av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg det for meg å ta sjansen på tilbudsvesten: http://www.sportshund-norge.no/products/stripes-hood-hundefrervest

Så nå er denne bestilt i størrelse L. Håper den passer.

Den kosta jo ikke så mye så tenker at om den er for liten så går det kanskje om sommeren og så kjøper jeg en ny for vinter, og motsatt hvis den er litt stor.

Synes det er vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skal ta, finner INGEN info om denne, men den ser ganske "kvinnelig" ut, så satser på L ikke er for en diger mann.

Jeg har missforstått helt på hurtta-vesten forresten, jeg trodde at de glidelåslommene var de eneste, jeg skjønte ikke at det var ordentlige lommer bak. :P

Men synes likevel de ser littegranne små ut. Jeg har godbitbeltene fra hurtta og de synes jeg og er veldig små og trange.

Jeg har ofte med to draleker, en ball litt større enn tennis, en god del godbiter, lommebok, stort nøkkelknippe, +++. Aldri noen sinne tenkt at jeg har dårlig plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Noen som kan anbefale rimelig vest til poden?
Han er nå 12 år og bruker vel størrelse S i en slik vest vil jeg tro.
Vi så på en som Biltema hadde, og et jaktmagasin, men det hadde for mye farger (jeg som trodde det var populært med masse knall orange osv - så feil kan man ta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske Hööks hundförarväst vore något Justisia? Inte den bästa kvalitén men är billig och vettig, det enda jag saknar är en bra krok i ryggen att fästa spårlinan i.

http://www.hooks.no/produktsida/vest-active-crwr/35293/35294/





Edit: Bifogade länk

Endret av TrasselTrollet
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...