Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker til snø


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Jeg er på utkikk etter potesokker som skal brukes på snø. Jeg kan nada om ulike materialer eller lignende, så bare rop ut hvis det er noe jeg burde vite. :P

Men hvor hvor hvor kan jeg få tak i potesokker til en billig penge? XXL selger 4-pack med non stop langdistansesokk (vi har en pakke av disse), men de er litt små. Jeg tror Simba har xs i de, og jeg vet at mellom xs og s er det et kjempehopp. I s vil jeg tro han kommer til å svømme i de.

Ogg gjerne et sted hvor man kan få potesokker i pakker på 8-10 stk. Er greit å ha en del.

Og hvorfor koster det 50 kr for 4-pack med potesokkker (non stop) hos XXL, men hos troll hundefor koster det 40 kr for EN sokk? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg bruker cordurasokker og fleecesokker på snø, kjøper av hundekjører, så jeg betaler ikke mange kronene per sokk. Sist kjøpte jeg tre sett til hver hund :)

Hvor kan man få kjøpt slike? :P

Og fleece, blir ikke det veldig vått? Fleecevottene mine tiltrekker seg bare all snøen jeg tar borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er for å beskytte mot saltet på veiene så er Pawz gummisokkene helt fine, og sitter greit på.

Ellers ville jeg kjøpt disse: http://www.dyresjappa.no/products/potesokk-

Har de på de fleste dyrebutikker etterhvert, og de er ikke særlig dyre. XXL har en variant av dem om jeg ikke husker feil.

(Der ja: http://www.xxl.no/Root/Hund/Trekk%2C-b%C3%A6re-og-dekken/non-stop-d-Langdistanse-potesokk/p/1084295_1_Style )

Ellers er det sjelden noe stort poeng i å bruke potesokker i snø sånn uten videre. De fleste hunder jeg kjenner går helst uten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg jogget med Simba i stad, og da måtte jeg stoppe flere ganger og fjerne snøen som hadde kommet under potene hans.

Ogg det er så og si umulig å klippe hårene under labbene hans. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man få kjøpt slike? :P

Og fleece, blir ikke det veldig vått? Fleecevottene mine tiltrekker seg bare all snøen jeg tar borti..

Jeg vil tro fleece beskytter hakket bedre enn cordura for de som fryser. Men fleece går vel greit når det er veldig kaldt og pudderføre. Cordurasokkene er ikke tykke de heller, så de blir fort våte de også :)

Jeg betalte 4 kr per sokk for de jeg kjøpte i sommer. Men tror ikke han selger til andre, det er fordi jeg kjenner broren hans. Så du må nesten kjenne noen som kjenner en hundekjører eller kanskje høre her om noen vet om hundekjørere som selger sokker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Da funker begge de jeg linket til, tenker jeg.

Som jeg skrev i startinnlegget, så har jeg de fra xxl, og de blir enten for store eller for små. ;) Skal se på de fra dyresjappa, selv om de kostet litt mer enn hva jeg egentlig gidder å betale for et par potesokker.. :P

Jeg vil tro fleece beskytter hakket bedre enn cordura for de som fryser. Men fleece går vel greit når det er veldig kaldt og pudderføre. Cordurasokkene er ikke tykke de heller, så de blir fort våte de også :)

Jeg betalte 4 kr per sokk for de jeg kjøpte i sommer. Men tror ikke han selger til andre, det er fordi jeg kjenner broren hans. Så du må nesten kjenne noen som kjenner en hundekjører eller kanskje høre her om noen vet om hundekjørere som selger sokker? :)

Aha, daså. Oppdretteren til Simba driver med hundekjøring, så kan høre med henne. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til disse: http://aboxno.wordpress.com/potesokker/

Har slike til alle tre hundene våre, Ganzie sine sokker er på 4. vinteren nå, og like fine. Blir brukt hver dag når det er kaldt, og utgjør forskjellen på om Ganzie kan (vil) gå tur eller ikke på vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dogbooties.com/

Her får du sokker ned i små str og kan velge farge selv

Vær obs på toll om du handler for mer enn 200kr

Jeg er veldig fornøyd med de vi har herfra

Men dogbooties er ikke så billige? Mener jeg så på priser fra de og andre i norge med frakt og det ikke var noe billig?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg sjekket ut dogbooties jeg også, og det blir ikke såå mye billigere siden det blir 15 $ i frakt.. For 8 stk potesokker hadde jeg måtte betale ca. 220 kr totalt.

Men de paws-sokkene, blir ikke de veldig klamme? Varme fra poter, og kulde utenfor. Skaper ikke det kondens?

Og hvor mye tåler de, siden de er laget av gummi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...