Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet har tatt fra eier hund og får pepper så det holder...


mowgli
 Share

Recommended Posts

Med tanke på hvor himla lang tid det tar for Mattilsynet å reagere i alle andre situasjoner, så syns jeg det er rart om det som kommer frem i artikkelen er den eneste grunnen til at vedkommende ikke får beholde hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare mannen selv som forklarer hva som har skjedd? Slik jeg leser artikkelen så har ikke Mattilsynet kommentert saken?

Ja, det er kun mannen som har uttalt seg og fortalt om sin side av saken.

Mattilsynet har jo taushetsplikt (generell kommentar, ikke lest saken).

Ja, det har de men hundens oppdretter har vært ganske ivrig i kommentarfeltet på avisens facebookside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men nå drikker jeg tre-fire pils om dagen. Det er en ærlig sak, sier Jan."

Når en alkoholiker sier at han drikker "tre-fire" pils om dagen, kan man trygt doble det antallet... minst. De bagatelliserer alltid problemet sitt, og drikker alltid mer enn de innrømmer å gjøre.

Den hunden er overhodet ikke rette hunden for en eldre mann som har skral helse og bruker dagene til å drikke alkohol. En setter trenger mye mosjon.

Merkelig fremstilling i avisen. Kun hans side av saken. Hvis dette skjedde i august (at hunden ble fratatt mannen), hvorfor kommer det ikke opp før nå, flere mnd senere? Hva har skjedd som plutselig får fyren til å gå til avisen?

Tror det var rett av Mattilsynet, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men nå drikker jeg tre-fire pils om dagen. Det er en ærlig sak, sier Jan."

Når en alkoholiker sier at han drikker "tre-fire" pils om dagen, kan man trygt doble det antallet... minst. De bagatelliserer alltid problemet sitt, og drikker alltid mer enn de innrømmer å gjøre.

Det var det jeg også tenkte.

Det er nok vanskelig for en i den situasjonen å ta vare på en ung setter, som trenger utrolig mye mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette er jo samme greia som ved mediesaker hvor barnevernet har tatt barna fra foreldrene. Barnevernet har taushetsplikt og kan ikke gå ut i media med sin (og barnas) side av saken. Vil tippe at mattilsynet også har en form for taushetsplikt. Journalisten hadde ihvertfall ikke innhenta informasjon fra noen andre enn hundeeier selv. Spør vi Aud Stockmann (eller hva hun nå kaller seg nå), så har hun sikkert blitt urettferdig behandla hun også...

Men klart, selv om det nok er en helt annen sannhet her enn det som kom fram i den artiklen, så kan nok mattilsynet også feile, så det er jo greit med litt kritisk syn på dem også, selv om det er bra de endelig reagerer og gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...