Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslo Hundeskole gir 2 kursdager mindre enn oppgitt ved påmelding.


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Trådstarter har jo selv skrevet over her at hun ikke har skrevet noe på facebook?

I tillegg heter hun "Elisabeth00" her, så regner med hun heter Elisabeth i virkeligheten og ikke Astrid som hun på facebook heter?

Ååh, jeg tolket dette:

"soelvd, on 07 Dec 2013 - 10:24 PM, said:

snapback.png

De har annonsert for 10 dager. Punktum. Du fikk vel forøvrig et okei svar på face nå? :)

Ja, jeg så det ikke før jeg kommeterte. Likte det, da kan jeg jo begynne rolig :P"

Som at det var henne :lol: Syntes alt annet var en rar tilfeldighet :lol:

Edit: Det kom forøvrig mer spennende info på hovedsiden til Oslo Hundeskole i posten til hun Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det som at du har fått 8 ganger a 2 timer istedetfor 10 ganger 1,5t?

Du ønsker kompensasjon for å ha fått en time ekstra kurstid?

Skolen reklamerer med antall kurskvelder eller antall uker. Ikke antall timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Skolen reklamerer med antall kurskvelder eller antall uker. Ikke antall timer.

Innholdet her er jo helt avgjørende. Hvis de har gått gjennom kursopplegget på 8 ganger, hva skal de da gjøre dag 9 og 10?

Det er og normalt med forbehold om endringer i kurs når man deltar på sånt. Jeg klarer ikke helt å se at dette er noen stor sak, om det løser seg så er det vel mest på goodwill fra hundeskolen og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet her er jo helt avgjørende. Hvis de har gått gjennom kursopplegget på 8 ganger, hva skal de da gjøre dag 9 og 10?

Det er og normalt med forbehold om endringer i kurs når man deltar på sånt. Jeg klarer ikke helt å se at dette er noen stor sak, om det løser seg så er det vel mest på goodwill fra hundeskolen og ikke noe annet.

Nå snakker jeg generellt, har ikke satt meg 100% inn i denne saken.

En ting er å holde kurs i hundeklubb, det er stort sett frivillig organisert. Men Oslo Hundeskole er en pro hundeskole, jeg ville forventet info på forhånd eller underveis ved justering/endring. Og at de faktisk holder seg til sitt eget kursoppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok trådstarter ;)

Ikke meg.

Vet det var flere på kurset som reagerte på det samme, så det er nok flere enn meg som da har tatt kontakt.

Innholdet her er jo helt avgjørende. Hvis de har gått gjennom kursopplegget på 8 ganger, hva skal de da gjøre dag 9 og 10?

Det er og normalt med forbehold om endringer i kurs når man deltar på sånt. Jeg klarer ikke helt å se at dette er noen stor sak, om det løser seg så er det vel mest på goodwill fra hundeskolen og ikke noe annet.

Jeg ville mye heller hatt 10 ganger av 1,5 time ja. 2 timer trening er veldig lenge, og for lenge for min (og de fleste på kurset, siste halvtimen var totalt unødvendig).

Det er liksom uansett ikke poenget, poenget er at jeg forventet et kurs over 10 uker, og ikke 8. På hjemmesiden sto det ingenting om hvor lenge øktene skulle være. Så det forundrer meg ikke om de har løyet om det også, at kursene gikk over 10 ganger på 2 timer før. Det er uansett uvesenting for min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut min melding på oslo hundeskole.

Jeg ser det er flere som har reagert på det samme som meg, heldigvis. Da er vi flere :)

EDIT: Og jeg syns det er ekstra ille når de lyver til meg først, for så ikke å svare meg. De innrømmer ikke feilen sin en gang, i tillegg til et ufattelig dårlig kursopplegg, så blir det litt "siste dråpen"...

Men det virker jo som det er vanlig praksisk, når flere har sendt mail og opplever å ikke få svar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde her var at hunden ble syk og vi gikk glipp av flere kurskvelder etter hverandre (vi deltok kun på de to første). I retningslinjene de la ut på siden sin stod det at "Angrerett må benyttes innen kursets oppstart. Dersom kunden angrer etter kurset har startet kan Oslo Hundeskole kreve deler eller hele kursavgiften for påbegynte kurs", jeg tilbød meg å betale for de kurskveldene vi hadde vært på. Fra det punktet fikk jeg ikke noe svar på mail.

Vi ble til slutt enige om at jeg skulle få et nytt kurs uten ekstra kostnad og nå ser jeg at de har endret vilkårene på siden sin til

"Ved kjøp av standardkurs og kurs kortere enn 6 uker er påmeldingen er bindende og gjelder for kurset du kjøper. Kursavgiften refunderes ikke."

Nå mener ikke jeg at jeg på død og liv hadde rett på de pengene sett i forhold til norske lover, greia var at de bare aldri svarte eller prøvde å finne en løsning på dette uten 5 påminnelser fra meg både til min avdeling lokalt og til de høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde kanskje kvalitetskontrollere de nettsidene sine litt...

Jeg skulle jo leie hallen deres til rallystevne sist februar. Da stod det på nettsidene 200 kr/timen, alle dager. Men man måtte leie i minimum to timer, som jo ikke er noe problem. To-tre mnd etter at vi hadde vært i kontakt med dem og avtalt leie, men ikke skrevet noe kontrakt eller noe sånt, kontaktet de meg og sa at det var feil pris, på helg skulle de ha 8000 kr for en dag, pluss oppvarming. Og dette var etter at jeg spesifikt spurte om det var samme pris på helg som på hverdag, og fått det bekreftet. Skylden ble lagt på at han som hadde med hallen å gjøre var nyansatt og ikke visste bedre, men prisene lå jo der på nettsidene uansett. Der har de også endret sidene i etterkant, men jeg tok screenshot for sikkerhets skyld.

Dette var to mnd før stevne, noe som er rimelig sent for en stevnearrangør som skal ha innendørslokaler midtvinters...

De gikk med på å senke prisen noe, men ikke tilstrekkelig til at vi kunne regne med å gå med overskudd på stevnet, selv med full deltakelse. Heldigvis hadde Drammen ledig den helga!

Jeg har også opplevd med to ulike klubber at de har dobbeltbooket hallen til kurs for hundeskolen samtidig som de har leid ut, og det er alltid ekstern leietaker som må vike. Jeg håper virkelig det kommer et bedre innendørstilbud i Oslo snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende opplevelse med dem for noen år siden hvor jeg deltok på et agilitykurs på senhøsten.

Kurset var utendørs, så etter noen få kurskvelder fikk vi beskjed om at kurset var utsatt en uke på grunn av kulde. Til tross for mildvær igjen, ble det utsatt uke etter uke av diverse årsaker, og flere av gangene fikk jeg ikke beskjed av instruktør en gang, og ikke fikk jeg svar hvis jeg sendte SMS eller ringte instruktøren heller.

Etter at 18 kurskvelder var blitt utsatt (fire pga. kulde, seks pga. jula og 8 uten noe som helst grunn), skrev jeg en mail hvor jeg skrev at jeg ville ha pengene tilbake for de kurskveldene som aldri ble noe av. Fikk ikke svar på mange uker, før de utpå våren satte opp datoer for resterende kurskveldene (husker ikke om de var snakk om fire eller seks stykker som ikke var gjennomført). Da hadde jeg selvfølgelig startet å trene i en hundeklubb istedet da jeg ikke kunne gå mange måneder og vente på dem. Skrev da til dem at jeg ikke kom til å delta på de siste treningene med tanke på at det var gått flere måneder siden kurset skulle vært avsluttet, og at jeg hadde rett på pengene tilbake for de treningene som ikke ble noe av. Etter MYE om og men sa de seg enige i å betale tilbake, men makan til dårlig kundebehandling.

Var første og siste gangen jeg gikk kurs hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å gå til media med saken? Så kanskje de får seg en smekk de husker. Ikke helt veien å gå, men jeg blir irritert på firmaer som bruker ignorering som ledd i kundebehandling…..

Jeg er ikke så veldig "medielysten", men sånn som saken utvikler seg nå, og det viser det at det faktisk er ganske mange som har blitt ignorert når det oppstår problemer, så frister det litt.

Forhører meg med forbrukerrådet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at media ikke er riktig vei å gå, enda. Samtidig synes jeg det hadde vært ok om folk ble litt obs på hva som skjer der. Som jeg sa til gubben i går, alle hundeskoler kan være uheldige, ha en instruktør og deltaker som ikke går overens, har ulike meninger, misforståelser og mye rart. Men nå har jeg etterhvert hørt så mange forskjellige historier om Oslo hundeskole med jevne mellomrom og på forskjellige hold, at det er for meg et under at de er Norges største hundeskole. Og siden de fleste historiene dreier seg om Osloavdelingen (naturlig nok, siden det er i Oslo jeg møter folk som har gått der) så er det ikke det at de er så store at antallet "uhell" blir relativt flere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har oslo hundeskole svart meg på facebook;

"Regner med at det er avdeling Oslo du har hatt mail-dialog med?
Denne facebooksiden administreres av Oslo Hundeskole sentralt og ikke av de lokale avdelingene. Dvs at vi ikke kjenner til sakene direkte, men vi skal naturligvis ta tak i denne saken nå og få avdelingen på banen."

Ganske komisk, da jeg har hatt mail-dialog direkte med dem. Det er jo også de som har endret hovedsiden, der infoen har stått... Blir oppgitt jeg, hva skal jeg svare?

Noe sånt som

"Jeg har hatt kontakt med Oslo Hundeskole via denne mailadressen: post@oslo-hundeskole.no. Dere kjenner kanskje litt til saken likevel, i og med at dere oppdaterte hjemmesiden rett etter jeg sendte dere første mail? Kjempe fint at dere nå vil ordne opp."

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at de nå hadde prøvd å ringe meg, og har fått en mail der de spør om de har riktig nummer.

Jeg kjenner jeg er litt usikker på om jeg ønsker å ta dette over telefon, sånn i forhold til hvordan ting har utviklet seg. Går det an å be om at all informasjon utveksles per mail eller post? Jeg har egentlig lyst til å ha det som blir sakt dokumentert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at de nå hadde prøvd å ringe meg, og har fått en mail der de spør om de har riktig nummer.

Jeg kjenner jeg er litt usikker på om jeg ønsker å ta dette over telefon, sånn i forhold til hvordan ting har utviklet seg. Går det an å be om at all informasjon utveksles per mail eller post? Jeg har egentlig lyst til å ha det som blir sakt dokumentert.

Skriv tilbake at du har ikke mulighet til å ta tlf, vennlist ta kontakt på mail. Svar på sms for den del, om de ringer fra mob nr. Jeg har gjort det flere ganger pga tidspunkt jeg jobber på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nå begynner jeg å bli irritert, samt oppgitt.. Jeg sendte dem sms, samt mail om at jeg ville at kontakt skulle tas via mail.

Oslo hundeskole svarer ved å legge dette ut på facebook:

"Hei igjen. Da har jeg snakket med avdeling Oslo. De har prøvd å ringe deg i dag, uten å få svar.

Men det stemmer at det har stått 10 ganger på generell kursinfo. Det vil være variasjoner på kurs, så derfor har all info ang dette konkrete kurset, som
dere har fått (se vedlagt), har det hele tiden stått 8 ganger. Videre har det stått 8 ganger på avdeling Oslo sin nettside og på timeplanen du fikk ved kursets start.

Vi har også økt lengden på kurset fra 1,5 time (når det var 10 ganger), til 2 timer nå.

Basert på dette er det vanskelig for oss å gjøre noen endringer på dette nå.

-------Kursinfo-----
Velkommen til kurs!
Vi ønsker dere velkommen til Agility Trinn 1. Kurset går over 8 torsdager fra kl 18:00 - 20:00 i vår hall i Hans Nielsen Hauges gate 50.
Informajson og faktura blir sent i posten.
Ta med kvittering og vaksinasjonsattest første kurskveld.
Av utstyr trenger du vanlig halsbånd, leiekobbel, gobiter og leke.
Vi gleder oss til å treffe dere!
Mvh Oslo Hundeskole
"

Jeg svarte dette:

Jeg har allerede svart dere både på telefon og mail, og bedt om at kontakt tas via mail. Så svar har dere fått. Jeg venter fremdeles på svar på mailene jeg har sendt.

Da jeg meldte meg på kurset, så sto det at kurset skulle gå over 10 dager. Hva dere
har oppdatert hjemmesiden deres med siden det er faktisk uvesentlig. Det er flere som har tatt kontakt med dere på samme grunnlag, og også flere som har opplevd at deres kundeservice hovedsakelig består av ignorering.

Jeg fikk ikke beskjed om at kurset skulle vare i 8 uker, før kurset allerede var startet. Jeg forventer mer fra norges største hundeskole. At dere i etterkant viser så liten vilje til å ordne opp i problemer som oppstår, samt gi kompensasjon for tapte kursdager hos oss som faktisk ikke har fått det vi har betalt for, er direkte pinlig.

Men jeg håper at det blir orden i sakene nå som hovedavdelingen til Oslo Hundeskole er på saken, så regner med at jeg mottar kompensasjon så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt. Det er alltid lettere å diskutere på telefon og man blir lettere enig. Dokumentasjon på ditt og datt har jo både du og hundeskolen.
Hilsen en med telefonskrekk :P

Ellers bare helt sinnsykt dumt av dem å kverulere på noe sånt. Kunden har alltid rett, har jeg lært (lurer på om jeg til og med lærte det av denne hundeskolen!)! Det er neppe noe tap for dem å gi deg tilbake de hundrelappene du føler de skylder deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de har kommet med akkurat samme svar til hun andre som også har klaget, uten å få svar.

Jeg kjenner jeg blir rimelig oppgitt. Det er hovedavdelingen jeg har snakket med hele tiden. Og så later de som at det er lokalavdelingene? Og fortsetter å late som det er det sånn videre også?...

Det er aller mest måten jeg blir behandlet på som jeg reagerer på. Men det er jo tydelig at de har som vane å behandle kunder slik. Hadde de lagt seg flate med en gang, og beklaget, så hadde saken stilt seg anderledes for min del. Men det første de gjør er å lyve til meg, og videre bare ingnorere all henvendelse.

Får ta å ringe om jeg ikke hører noe mer. Det går jo eventuelt an å ta opp samtalen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på dette er det vanskelig for oss å gjøre noen endringer på dette nå.

Øøøh, atte hva? :blink: Ja, det må virkelig være vanskelig for dem å gi litt kompensasjon for det :P

De graver jo sin egen grav ved å være så vanskelig på det som dette, jeg kommer hvertfall ikke til å bestille noen flere kurs derfra om de skal være SÅ vanskelige på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...