Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker sys på bestilling *sjekker interesse*


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg er lei, DRITTLEI av potesokker som faller av fordi jeg har en hund av typen stankelbein. De enste jeg finner som sitter godt finnes bare i korte sokker, kua bør ha lange myke sokker da hun fryser i snøen.

Derfor tenkte jeg å sy selv, og kan jo da like gjerne sy til andre også! Kjedelig å kjøpe inn "alt jeg trenger" for å produsere til en hund.
Så sjekker nå egentlig bare interesse for hjemmesydde potesokker.

Jeg tenker i fleece (i en farge som syns godt så man slipper å lete seg i hjel). Med forsterkning under poten og elastisk borrelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter de godt på?

Er det mulig å få de før jul? (eller teknisk sett 3. juledag jeg trenger dem innen)

Pris?

Nå kunne jeg sikkert sydd selv, siden jeg har både kompetanse, utstyr og mengde med stoff, men latskapen lenge leve!

Noen grunn (utenom evt pris) til at du bruker fleece og ikke ull? Jeg har en forkjærlighet for naturlige tekstiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter de godt på?

Er det mulig å få de før jul? (eller teknisk sett 3. juledag jeg trenger dem innen)

Pris?

Nå kunne jeg sikkert sydd selv, siden jeg har både kompetanse, utstyr og mengde med stoff, men latskapen lenge leve!

Noen grunn (utenom evt pris) til at du bruker fleece og ikke ull? Jeg har en forkjærlighet for naturlige tekstiler...

Janei jeg har en del fleece bare, hehe. Før jul blir det ikke da jeg har ikke noe annet enn akkurat fleecen. Jeg må bestille resten og det tar en stund før kommer.

Sjekker mest interessen nå for å se om noen fler vil ha, da det er er litt overkill å bestille masse greier til en hund med stankelbein som trenger stoff på mengde med en gryteklut :P

Jeg har ikke lagd noen enda, men ja de vil sitte godt for døden i mitt hode er potesokker som hele tiden faller av. Jeg har jo som nevnt stankelbein til å prøve "ideen". Sitter de på henne, sitter de på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stankelbein også, Kinesiske nakenhunder. Jeg kunne også hvert interessert, men som nevnt over så er det prisavhengig. Bare fleece funker dårlig da de blir så fort slitte, men med forsterkning under poten ble det mye mer interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert! Kan du tenke deg å teste ut gummiforsterkning? Altså dyppe sokkene i flytende lateks/gummi, slik som det har blitt foreslått i andre tråder? Fleece blir vått selv i tørr snø, og for oss er det aller mest prekært i salt snø, og da trekker vann og salt inn. Lurer også på hva du tenker om pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert! Kan du tenke deg å teste ut gummiforsterkning? Altså dyppe sokkene i flytende lateks/gummi, slik som det har blitt foreslått i andre tråder? Fleece blir vått selv i tørr snø, og for oss er det aller mest prekært i salt snø, og da trekker vann og salt inn. Lurer også på hva du tenker om pris :)

Jeg har tenkt å teste ut flytende gummi ;-) Tenkte å kjøpe en boks over helga!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert om du får til å lage sokker til minien min :D Trine-sokkene jeg har er bra, men svindyre. Så bittesmå fleecesokker med strikkborrelås er absolutt interessant :D

De til trine er de eneste som har sitti her, men de er bittesmå og svindyre.

Jøss så mange interesserte! Da kan jeg absolutt prøve og handle inn annet enn bare fleece også. Fleece er helt klart billigst, men jeg skal google litt og se hva jeg finner.

Pris tør jeg ikke si for sikkert, da det kommer helt annpå matereale. Cordura og neopren er dyrt. Men tenker ikke ta så alt for mye for selve jobben (det er fort gjort tror jeg :P)

Post gjerne hvilket materiale dere kan tenke dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også muligens være interessert.

Jeg er interessert om du får til å lage sokker til minien min :D Trine-sokkene jeg har er bra, men svindyre. Så bittesmå fleecesokker med strikkborrelås er absolutt interessant :D

Har du sjekket ut potesokkene fra https://www.dogbooties.com/ ? Har dem til min lille dvergpinscher. Enda ikke opplevd at de faller av. Og selv om de er tynne, så hjelper det i kulden og i forhold til veisalt (hun er veldig sensitiv mot det). De er ganske billige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut potesokkene fra https://www.dogbooties.com/ ? Har dem til min lille dvergpinscher. Enda ikke opplevd at de faller av. Og selv om de er tynne, så hjelper det i kulden og i forhold til veisalt (hun er veldig sensitiv mot det). De er ganske billige :)

Jepp. Bruker dem til Chess for 6. året på rad og elsker dem. Men tror neppe de lager noen som er små nok til Leja. Hu har smååå bein altså!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Bruker dem til Chess for 6. året på rad og elsker dem. Men tror neppe de lager noen som er små nok til Leja. Hu har smååå bein altså!

Tenkte hun var samme størrelse som Nano, men lett å glemme hvor liten hun faktisk er under all pelsen. :lol:

Hun bruker deres minste størrelse (xxxs tror jeg), mens den største DPtispen min bruker størrelsen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte hun var samme størrelse som Nano, men lett å glemme hvor liten hun faktisk er under all pelsen. :lol: Hun bruker deres minste størrelse (xxxs tror jeg), mens den største DPtispen min bruker størrelsen over.

Hehe. Jepp. Hu er helt micro. :P Chess på 21 kg bruker XS hos dogbooties. Så størrelse på potesokker er vanskelig! :P

Måler man høyden og bredden på poten for å få det mest mulig riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...