Gå til innhold
Hundesonen.no

Yasmine Dalido - en bepelset blomst...

Siri
 Share

Recommended Posts

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, da var det liksom klart da - jeg blir tohundseier i starten av neste år om Mattilsynet ikke krøller det til med andre importregler igjen. Allerede i sommer så jeg denne annonsen og tenkte at s

Har vokst litt til...

Den kan snart fly!!!!

Posted Images

Så fine de er begge to :) Synes briarder ser så kule ut. Hvordan er pelsen å ta på egentlig? Er den myk eller ganske stri?

Tusen takk :).

Pelsen SKAL liksom være litt geitehårsaktig står det i standarden - men det står ikke hvilken type geiter de refererer til, så jeg antar det er mohair-geiter.... *ler*. Nei, altså - mine hunder har ganske myk pels, og Yasmine har valpepels som er supermyk og nesten bomullsaktig, mens andre har veldig grov og stri pels som er mye enklere å stelle :).

WOW for en flott hund :wub:

merket faktisk at jeg plutselig kunne tenkt meg Briard! Hehe, dritlekker!

Gratulerer med supre resultater også, det er jo bare helt utrolig morro!

Takk :). Jeg er sånn akkurat passe godt fornøyd med de resultatene ja *ler*.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Snart er året over, og jeg husker at jeg omtrent på denne tiden i fjor var sånn passe superstressa for å få alle papirer i orden, bestille billetter og få hele reisen til Tsjekkia til å gå opp da jeg skulle reise til Ostrava for å hente Yasmine. Jeg tenkte da at ALDRI mer, og etter å ha vært på denne reisen var jeg SIKKER på at jeg ALDRI mer skal hente valp med fly :lol:. Det var en litt stressende tur, men jammen meg var det verdt det altså :).

Når jeg ser tilbake på året, så må jeg jo innrømme at Yasmine har vært en særdeles snill og enkel valp å ha med å gjøre. Bare blid og lykkelig, dårlig miljøtrent fra min side, men like vel synes jeg hun har fungert veldig bra i de miljøene jeg har tatt henne med i. Jeg er ikke sikker på at Willy er enig med meg i at hun har vært bare blid og lykkelig - hun har vel i grunnen overtatt som som husets prinsesse, og har stort sett full kontroll på Willy som er degradert til dått og tøffel, stakkars. Hun har noen mindre sjarmerende sider, som det å skulle passe på MIN mat overfor Willy, og HUN skal bestemme NÅR Willy skal få komme opp i sofaen. I det ene øyeblikket er det strengt forbudt, for i det neste å være tillatt. Er det rart Willy blir forvirret?

Det har ikke blitt mye konstruktiv trening på henne dessverre. Jeg er lat, og umotivert, og da blir det lite med jobbing i skog og med lp. Det har stort sett blitt turer i skogen og that's it. Jeg tror begge hundene har syntes det har vært helt greit egentlig :). Jeg får vel ha som nyttårsforsett å starte mer strukturert trening av henne til neste år. Kanskje målet får være en godkjent brukshundkåring eller noe slikt :).

Hun har utviklet seg fra å være en av de styggeste valpene jeg har sett (seriøst, jeg syntes hun var øgly da jeg så henne i valpekassen, men man trekker seg jo liksom ikke når man først har reist til Tsjekkia for å hente valp), til å bli en dame jeg er riktig fornøyd med. Hun avsluttet året med å få CERT og bli BIM på Letohallen - og så får vi vel bare se hva neste året bringer.

10869393_1013358858691323_57994173777488

10888407_1013361142024428_70354300644870

10293551_1013358592024683_57151669947956

1502681_1013363228690886_377589660867990

Og med dette ønsker vi alle sammen et riktig godt nytt år :).

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund som har så lat eier! :teehe:

Nydelig er hun.

Takk :D. Jeg er glad for at HUN ikke vet at eieren er lat, jeg :D.

Fine damen! Disse briardene er virkelig vakre hunder, på sin måte :P

På sin måte faktisk :lol: :lol:.

Tusen takk :D.

Så nydelig hun er :D

Og gratulerer så mye med mange gode resultater i ringen! (Jeg er bare litt treig.. :P )

Tusen takk :D.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine vakre blomsten! Hun har vel aldri vært stygg? :|

Vakre jenta blomstrer videre :D

Jeg frykter for at hun går inn i en avblomstrende periode nå etter at hun har hatt løpetid da :lol:. Får krysse fingrene for at hun blomstrer igjen til EDS :D.

Men jo - hun var urstygg - eller schtøgg - da jeg hentet henne. Det var en grunn til at jeg nesten ikke la ut bilder av henne der man så hodet hennes... Hun hadde jo DET nesegrevet og var så smal mellom øynene at hun minte meg kanskje litt om Bjørn Borg eller noe :lol: :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter for at hun går inn i en avblomstrende periode nå etter at hun har hatt løpetid da :lol:. Får krysse fingrene for at hun blomstrer igjen til EDS :D.

Men jo - hun var urstygg - eller schtøgg - da jeg hentet henne. Det var en grunn til at jeg nesten ikke la ut bilder av henne der man så hodet hennes... Hun hadde jo DET nesegrevet og var så smal mellom øynene at hun minte meg kanskje litt om Bjørn Borg eller noe :lol: :lol:.

Og nå har hun "deilige øyne" :lol: :lol:

Synes hun alltid har vært fin jeg, men hva vet jeg om Briarder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har hun "deilige øyne" :lol: :lol:

Synes hun alltid har vært fin jeg, men hva vet jeg om Briarder :P

:lol: Øynene hennes ER jo "dejlige", men de sitter liksom litt tett - men det har kommet seg - og jeg har vent meg til det :D. Nå er hun jo verdens vakreste lille rampunge :D.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Øynene hennes ER jo "dejlige", men de sitter liksom litt tett - men det har kommet seg - og jeg har vent meg til det :D. Nå er hun jo verdens vakreste lille rampunge :D.

Bare til å droppe strikken, problem løst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider