Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisetips i januar/februar


Poter
 Share

Recommended Posts

På begynnelsen av nyåret tenker vi å ta oss en feritur till varmere strøk, men hvor? Vi har vært i Tunisia, dele av Øst Europa, Kreta og Dubai. Dubai likte vi veldig godt og kunne godt tenke oss å dra tilbake, men det er såpass dyrt å bo der, at vi ikke har råd til det nå. Vi er på utkikk etter et litt rimeligere reisemål.

Det vi er på utkikk etter er et sted som er varmt, men ikke for varmt. Vi liker å gjøre ting og se ting, men synes også det er fint å slappe av ved bassenget. Vi liker å se på arkitektur, kunst, shoppe, trene... De typiske turistplassene får vi allergi av :P Vi synes det er gøy å oppleve noe nytt, se annerledes ting og ikke gjøre det tusenvis av nordmenn har gjort før oss, samtidig kan det godt hende at å dra til Gran Canaria er akkurat det vi trenger. Det må være en kombinasjon av avslapning og opplevelser.

Jeg er usikker på hvor lenge vi blir, men jeg håper vi får mulighet til 14 dager. Om vi vil ha storbyferie eller noe roligere, har vi ikke bestemt oss for. Vi er ganske åpne for forslag, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Gomera er den av Kanariøyene som er litt "annerledes". Var nettopp en artikkel i en avis om at det var øya for de som ikke ville på partyferie eller møte naboen ved bassenget. :P Passer godt til fotturer og sånt, bla.

Med den temperaturen du forespeiler så må man jo litt avgårde på den tiden av året da. Azorene er kanskje også for dyrt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Gomera er nok fint om man ønsker å gå turer, og ikke være med mange andre turister.. Vi var på Tenerife på den tiden i år, og leide bil. Da fikk vi opplevd utrolig mye mer enn bare strand og sentrum hvor det kryr av turister. Ta en tur til toppen av Teide f.eks (bare husk at du må ha tillatelse i orden om du vil helt opp til toppen - søk på nett for å finne).

Er nok mye mer å se på både Gran canaria og Lanzarote f.eks, bare man leier bil og reiser rundt på egenhånd.

Azorene ligger lenger nord, så tror ikke helt det er "sesong" der. Vi fant hvertfall ikke noe på den tiden og endte heller med å dra til Tenerife.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azorene ser veldig pent ut, men hørtes litt kjedelig ut. Hm. La Gomera skal sjekkes nærmere. Har også fått anbefalt Las Palmas, at det ikke skal være så turistifisert der. Hvordan er temperaturen på Tenerife, Gran Canaria og Lanzarote i den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azorene ser veldig pent ut, men hørtes litt kjedelig ut. Hm. La Gomera skal sjekkes nærmere. Har også fått anbefalt Las Palmas, at det ikke skal være så turistifisert der. Hvordan er temperaturen på Tenerife, Gran Canaria og Lanzarote i den tiden?

Det er vel omtrent de eneste stedene du finner godkjente temperaturer (20ish grader). Familiemedlemmer eier hus der i/på Las Palmas og pleier å være der November-Februar. Temperaturen ligger jevnt på 20-25 grader, enkelte dager kan det regne og bli 15 grader, men det går fort over.

Azorene synes jeg virker kjempespennende, men så er jo folk forskjellige da :P hehe. Tror det er enklere å ta en tur til "Syden" (altså los islas utenfor afrikas kyst) framfor å komme seg ut til Azorene. Billigere, flere flyavganger osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg var på Lanzarote i januar, og temperaturen lå på en 18-25 grader. Vi badet i havet, solte oss og gikk lettkledd, så temperaturen var ingenting å si noe på, sånn sett bort i fra litt sur vind innimellom. (De som bor der syns vi var gale som gikk så lettkledd midt på vinteren. De gikk selv i boblejakker...)

På Lanzarote er det masse ting å gjøre, det kommer bare an på hva man vil. Vi var på ridetur med kamel, fikk se skipsvrak fra ubåt, dagstur med katamaran med all inklusive, besøkte akvariumet osv. Har flere planer om ting vi skal gjøre om vi ender opp med å dra dit en gang til ihvertfall. Denne gangen hadde vi ikke så mye tid til overs. Nå er ikke vi interissert i arkitektur, kunst, historie osv, men så det var masse å se for de som er int. i det :)

Opplevde Lanzarote som en rolig plass, hvor de fleste ferierende var pensjonister.

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, men om du har noen spørsmål om Lanzarote så svarer jeg gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjempe lyst å reise til Tennerife! Drit stort badeland der jeg vil gå på :P Sånt syntes jeg er kjempe gøy! Vi var i Riga i Juni. Der var det kjempe fint. Mye kultur, god mat og ikke spesielt dyrt. Marked du kan gå på som selger alt fra frukt og grønt til klær, sko, klokker osv. Riga kunne jeg tenke meg og reise tilbake igjen til :) Du har muligheten til å ta en kveld på byn om du ønsker, men vi valgte heller å kose oss med god mat og drikke :ahappy:

Så Riga kan jeg anbefale! Men vet ikke hvor varmt det er der i Januar/Februar. Men Vet Wizz Air har billige flybilletter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel omtrent de eneste stedene du finner godkjente temperaturer (20ish grader). Familiemedlemmer eier hus der i/på Las Palmas og pleier å være der November-Februar. Temperaturen ligger jevnt på 20-25 grader, enkelte dager kan det regne og bli 15 grader, men det går fort over.

Azorene synes jeg virker kjempespennende, men så er jo folk forskjellige da :P hehe. Tror det er enklere å ta en tur til "Syden" (altså los islas utenfor afrikas kyst) framfor å komme seg ut til Azorene. Billigere, flere flyavganger osv :)

Azorene synes jeg ser veldig flott ut, men på de sidene jeg leste virket det som om det eneste som var å gjøre der, var å kjøre tur eller gå tur. Nå var de sidene noen år gamle, så kan hende ting har tatt seg litt opp der siden da?

Los Islas har jeg ikke hørt om, fortell!

Jeg var på Lanzarote i januar, og temperaturen lå på en 18-25 grader. Vi badet i havet, solte oss og gikk lettkledd, så temperaturen var ingenting å si noe på, sånn sett bort i fra litt sur vind innimellom. (De som bor der syns vi var gale som gikk så lettkledd midt på vinteren. De gikk selv i boblejakker...)

På Lanzarote er det masse ting å gjøre, det kommer bare an på hva man vil. Vi var på ridetur med kamel, fikk se skipsvrak fra ubåt, dagstur med katamaran med all inklusive, besøkte akvariumet osv. Har flere planer om ting vi skal gjøre om vi ender opp med å dra dit en gang til ihvertfall. Denne gangen hadde vi ikke så mye tid til overs. Nå er ikke vi interissert i arkitektur, kunst, historie osv, men så det var masse å se for de som er int. i det :)

Opplevde Lanzarote som en rolig plass, hvor de fleste ferierende var pensjonister.

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, men om du har noen spørsmål om Lanzarote så svarer jeg gjerne :)

Hvordan er prisnivået på Lanzarote? Jeg inbiller meg at Lanzarote og Gran Canaria generelt er litt samme type som Kreta i ting å finne på, se og gjøre?

Sør-Afrika! Et par venninner av meg jobbet som frivillige der i februar/mars, og da var det ganske varmt. Litt kald temp om natta (16), men rundt 25/26 om dagen.

Sør-Afrika hadde vært veldig spennende!!! Hvordan er prisnivået der? Hvor er det bra å dra?

Jeg har selv kjempe lyst å reise til Tennerife! Drit stort badeland der jeg vil gå på :P Sånt syntes jeg er kjempe gøy! Vi var i Riga i Juni. Der var det kjempe fint. Mye kultur, god mat og ikke spesielt dyrt. Marked du kan gå på som selger alt fra frukt og grønt til klær, sko, klokker osv. Riga kunne jeg tenke meg og reise tilbake igjen til :) Du har muligheten til å ta en kveld på byn om du ønsker, men vi valgte heller å kose oss med god mat og drikke :ahappy:

Så Riga kan jeg anbefale! Men vet ikke hvor varmt det er der i Januar/Februar. Men Vet Wizz Air har billige flybilletter :ahappy:

Riga er nok ganske kaldt i februar, er vel omtrent samme klima der som på Østlandet vil jeg tro. Hva gjør man på Tenerife? Egentlig greier jeg ikke å skille Gran Canaria, Tenerife og Lanzarote fra hverandre. For meg er alt det der typiske turiststeder som er ufattelig boring :P Noen som kan opplyse meg? :)

Madeira i januar var en positiv opplevelse for oss i hvertfall og vi hater turistfeller!

Har hørt positive ting om Madeira. Svigerforeldrene mine var der for noen år siden og likte seg godt. Sjekket kjapt temperaturen der i januar/februar og det så ut å være ganske kaldt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har hørt positive ting om Madeira. Svigerforeldrene mine var der for noen år siden og likte seg godt. Sjekket kjapt temperaturen der i januar/februar og det så ut å være ganske kaldt der?

Vi reiste første uka i januar, da var det t-skjorte og shorts vær på dagen og langbukse og tynn jakke på kvelden. Jeg kunne ha badet en dag, men da var vi på utflukt i stedet. Hotellet vi bodde på hadde ikke basseng, hadde vi hatt det, så hadde jeg nok badet mer. Temperaturen lå vel på rundt 20 grader på dagtid. Perfekt syns jeg, men om man vil ligge på stranda og bade hele dagen, så er det nok ikke rett feriemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke trenger å planlegge/bestille så lang tid i forveien kan dere komme ganske langt på restplasser.

Fant tur til Aruba i feb i år til 1995,- pr pers (2 uker) og til Thailand for rundt 2500,-.

Men her var det snakk om å kjøpe 1-2 uker i før flyet gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvordan er prisnivået på Lanzarote? Jeg inbiller meg at Lanzarote og Gran Canaria generelt er litt samme type som Kreta i ting å finne på, se og gjøre?

Helt ok prisnivå. Ikke veldig billig, men ikke for dyrt heller. Har ikke vært på Kreta, men etter et kjapt googlesøk ser det ut til at det er mye av det "samme" man kan gjøre og se på både Lanzarote og Kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på startour.no sin side, der har de masse aktiviteter som de har utflukter til.

Det er denne som frister meg:

Gå ikke glipp av den populære dyreparken Loro Parque, av mange ansett for å tilhøre verdens mest spektakulære dyre- og fornøyelsesparker.

extra-8463-3-0198304-1206181245.jpg

extra-8465-1-0181273-1206181246.jpg

OG DENNE:

Et badeeventyr for hele familien

I vannparken Siam Park kan du og familien hygge dere hele dagen. Det blir garantert en morsom dag!

extra-8468-3-0181299-1206180725.jpg

extra-8471-3-0181294-1206181247.jpg

extra-8475-1-0181291-1206180120.jpg

Sånn som jeg forstår det, ligger disse to utflyktene på samme sted!! Du kan altså gjøre begge deler sammen dagen :P

Du kan lese mer om det startour kan tilby her http://www.startour.no/feriereiser/Spania/Tenerife/utflukter/?season=vinter-13-14

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på startour.no sin side, der har de masse aktiviteter som de har utflukter til.

Det er denne som frister meg:

Gå ikke glipp av den populære dyreparken Loro Parque, av mange ansett for å tilhøre verdens mest spektakulære dyre- og fornøyelsesparker.

extra-8463-3-0198304-1206181245.jpg

extra-8465-1-0181273-1206181246.jpg

OG DENNE:

Et badeeventyr for hele familien

I vannparken Siam Park kan du og familien hygge dere hele dagen. Det blir garantert en morsom dag!

extra-8468-3-0181299-1206180725.jpg

extra-8471-3-0181294-1206181247.jpg

extra-8475-1-0181291-1206180120.jpg

Sånn som jeg forstår det, ligger disse to utflyktene på samme sted!! Du kan altså gjøre begge deler sammen dagen :P

Du kan lese mer om det startour kan tilby her http://www.startour.no/feriereiser/Spania/Tenerife/utflukter/?season=vinter-13-14

jeg har vært i Loro Parque :Dhttps://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152032675520464.880804.804145463&type=1&l=f4bf82934c

Besøkte ikke vannparken.

Vi reiste med Ving. Er bare eh..tredje fjerde gangen jeg er i Los christianos :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært i Loro Parque :Dhttps://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152032675520464.880804.804145463&type=1&l=f4bf82934c

Besøkte ikke vannparken.

Vi reiste med Ving. Er bare eh..tredje fjerde gangen jeg er i Los christianos :whistle:

Jeg har så EVIG lyst å reise dit, krysser fingrene for at jeg får reist i romjulen! Hunden skal være hos bestemor uansett :P (noe han liker veldig godt for han blir skjemt så sykt bort) så da kan jo jeg og min kjære ta oss en ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfiner og hval hører ikke til i små basseng, men det er en annen diskusjon. Blir bare litt overrasket over hvor mange hundeeiere som ikke har tenkt over etikken bak akvarium... :) Mye annet bra man kan gjøre på Tenerife enn å se dyreplageri, f eks Teide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfiner og hval hører ikke til i små basseng, men det er en annen diskusjon. Blir bare litt overrasket over hvor mange hundeeiere som ikke har tenkt over etikken bak akvarium... :) Mye annet bra man kan gjøre på Tenerife enn å se dyreplageri, f eks Teide :)

Jeg vurderte å kommentere det samme, fikk helt vondt i magen av bildet som ble lagt ut. Anbefaler at man ser The Cove om man synes det er ok med den type underholdning. På samme måte som sirkus ikke er ok....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...