Gå til innhold
Hundesonen.no

Tettsøkende fuglehunder?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Vet ikke helt hva du mener med dette. Mener du det negativt? :icon_confused: Var ikke meningen å overkuppe tråden med KV liksom, om folk opplever det slik!

Ane, hun prøvde å være morsom, fordi du skriver så flott og med masse kjærlighet om disse bikkjene. :) Prøv å lese ting med litt humor/positive briller i stedet for å gjøre deg liten og usikker, okej? Det er helt avgjørende for kvaliteten på sånne tråder og ikke minst strålende når raseentusiaster deler av gleden og erfaringa de sitter på! :flowers:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spørs jo litt hva du er å jakt etter. Er flere raser som egner seg godt for skogen, som Breton, Kleine Munsterlender, Gordon Setter etc Men det gjelder å velge riktige linjer. Faren med å velge d

Mange korthår vorstehhunder som gjør det godt på skogsjakt. Vi bruker våre på storfugl. De kontinentale fuglehundene pleier være gode der, og stikker ikke så langt som setterene. Jeg ville sett på de

Leser det som at hun syns det er koselig lesing Ser ingenting om at hun syns det er negativt.

Hadde jeg hatt de samme kriterier som deg hadde jeg virkelig hatt vorsteh! :wub: Skulle jeg hatt en aktiv turhund som ikke skal være polarhunder hadde jeg virkelig ville hatt den rasen. Sterk, vakker og god! Anes far har noen strålende eksemplarer! Sent from my LT26w using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode oppdrettere og anbefale? Finnes det oppdrettere med hunder som er gode på jakt, har et bra gemytt og god trekkvilje? Jeg reiser gjerne til utlandet og henter. Jeg har heller ikke dårlig tid, men ser for meg jakthund innen 2015 :)

Jeg er ikke så inn i vorsther men kan godt sette deg i kontakt med andre som er flinke på rasen. Tenker du på kort eller strihår?

Viktig å sjekke linjer for piping, en del har mye lyd i seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så inn i vorsther men kan godt sette deg i kontakt med andre som er flinke på rasen. Tenker du på kort eller strihår?

Viktig å sjekke linjer for piping, en del har mye lyd i seg

Det hadde vært fint! :) Jeg tenker korthår.

Ja ish, lyd vil jeg ikke ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vorsteh drive på med blandt anent boldspor så tror jeg det er lite erfaring på den komboen her i Norge. Prøvde en gang i tiden å se hvilke vorsteh som var blodsporgodkjente her i Norge og kom vel til to. Men kanskje litt bedre i Sverige har ikke kikket der etter den komboen. Men der jaktes det i hvertfall på villsvin med vorsteh. Mener at dem kan lære flere jakter men må kunne en og en skikkelig før neste introduseres. Men har ikke sett noen vorsteh som har den komboen. Det er flere som jenenr til det bedre enn meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med blodspor, men har gått menneskespor med Bris, og han elsker det. Han elsker å bruke nesen sin. Vi har også være på runderingskurs i helga, hvor han jobbet kjempebra og brukte nesen sin for å finne figurantene :) Jeg tror fuglehundene kan brukes til spor og ettersøk, man ser bare ikke så mye av det fordi folk heller bruker andre raser. Det er nok raser som vil passe bedre, men om det er primært fuglejakt du tenker og så eventuelt spor tror jeg det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med blodspor, men har gått menneskespor med Bris, og han elsker det. Han elsker å bruke nesen sin. Vi har også være på runderingskurs i helga, hvor han jobbet kjempebra og brukte nesen sin for å finne figurantene :) Jeg tror fuglehundene kan brukes til spor og ettersøk, man ser bare ikke så mye av det fordi folk heller bruker andre raser. Det er nok raser som vil passe bedre, men om det er primært fuglejakt du tenker og så eventuelt spor tror jeg det går helt fint :)

Hadde vært greit å ha en jakrhund som kunne spore vilt også :) men fuglejakt og trekk er pri 1 :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først og fremst funnet en hund til å trene opp på fuglejakt. På konkuransesiden har du jo der skog høyfjell og lavlandsprøver og apportprøver. Så det er gjerne nok å kunne trene til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først og fremst funnet en hund til å trene opp på fuglejakt. På konkuransesiden har du jo der skog høyfjell og lavlandsprøver og apportprøver. Så det er gjerne nok å kunne trene til

Konkurranse er ikke viktig for meg, men en allsidig hund å jakte med.

Men fokuset blir på fuglejakt og at hunden skal bli god på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å ha en jakrhund som kunne spore vilt også :) men fuglejakt og trekk er pri 1 :)

vorsteh er helt klart en allrounder og er utmerket på spor. Jeg vet ikke om noen hund som er så allsidig som vorstehren. Men begynn med fugl og innfør det andre når vorstehren er blitt et par år. Strihår er min favoritt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å ha en jakrhund som kunne spore vilt også :) men fuglejakt og trekk er pri 1 :)

vorsteh er helt klart en allrounder og er utmerket på spor. Jeg vet ikke om noen hund som er så allsidig som vorstehren. Men begynn med fugl og innfør det andre når vorstehren er blitt et par år. Strihår er min favoritt ;)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lyd er kjempe irriterende! Vi har det på to av våre. Needless to say more :P

Sender deg en PM :)

Takk :) Svart!

Hørt mye bra om hundene fra Rugdelia :)

Oppdretteren til Isak har en Rugdelias vorsteher hund som de hadde kull på for ikke så lenge siden :)

Skal sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...