MiO Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 http://www.vestnytt.no/aktuelt/Svein-Bergh-foreslar-hundeavgift-93460.html "Både rådmann Steinar Nesse i Fjell og Vestnytt trudde først det var ein spøk, men Svein Bergh meiner det alvorleg. Den elles så skatt- og avgiftskritiske Svein Bergh i Sotralista tar no til orde for ei avgift som han håpar kan bidra til å redusera talet på firbeinte i Fjell kommune. - Eg er sikker på at det finst fire-fem tusen hundar i Fjell. Ein må jo nærast ta på seg oljeklede og støvlar om ein skal gå på vegar eller gangvegar utan å få hundeskit på seg. Det ligg hundeskit overalt, meiner Bergh. 10.000 kroner per hund Han meiner ein skatt på minimum 10.000 kroner per hund vil vera passe." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Å ta vekk hund fra mange som det ville bli vil sansynerligvis føre til stærre utgifter på andre bdsjett til kommunen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Hykleriske jævel. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Lurer på hvor han går tur egentlig, har ikke problem med hundedritt der eg går med mine hunder. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Skal jeg betale 20 000 i året for hundene mine, så skal jeg søren meg slutte å plukke opp også over alt. Da kan de bruke pengene til å ansette en sånn fyr på motorsykkel med støvsuger for å fjerne hundedritt. 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 ALDRI hatt problemer, og for to år siden bodde jeg i Fjell. Og var jo ikke lite han ville flå folk. 10 000,- er godt over månedsinntekten min. Også blir det jo gange to da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 har det klikka for han liksom?? *klø seg i hodet* " Hundar er det neppe nokon som treng, det må kunna skildrast som ei høgst frivillig luksus-sak, meiner Bergh. Dei som verkeleg treng hund, som blinde, bønder og andre, bør få fritak frå skatten, meiner han." dette viser hvor korka idiot mannen er!!! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 har det klikka for han liksom?? *klø seg i hodet* " Hundar er det neppe nokon som treng, det må kunna skildrast som ei høgst frivillig luksus-sak, meiner Bergh. Dei som verkeleg treng hund, som blinde, bønder og andre, bør få fritak frå skatten, meiner han." dette viser hvor korka idiot mannen er!! Om ikke annet er denne uttalelsen lett å motbevise! Et årlig (stort) beløp gjør nok neppe noen forandring uansett. Da har man nok begynt i litt feil ende av saken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Sånne syke folk burde ikke få uttale seg offentlig. Straffskatt til han også, for han diskriminerer hundeiere -også de som plukker opp bæsjen. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Mihi. Og med det der mistet han akkurat 4-5000 velgere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg. Men TENK hvor mye byråkrati som må til for å inndrive den, da.. Med hundretusenvis av hundeeiere, noen må jo selvsagt jobbe med å dette, det skal utarbeides dataprogram for å innhente opplysninger, hva med blandinger som ikke har registrert eierskap noe sted, det skal purres inn, evt. gjennom div. rettsinnstanser for hver gang noen nekter, etc, etc.. For en jobb.. Susanne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg. Men TENK hvor mye byråkrati som må til for å inndrive den, da.. Med hundretusenvis av hundeeiere, noen må jo selvsagt jobbe med å dette, det skal utarbeides dataprogram for å innhente opplysninger, hva med blandinger som ikke har registrert eierskap noe sted, det skal purres inn, evt. gjennom div. rettsinnstanser for hver gang noen nekter, etc, etc.. For en jobb.. Susanne For ikke å snakke om at folk vil slutte å registrere hundene sine om de ikke er langt over gjennomsnittet interessert i hundesport/utstilling for å unngå allle disse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg. Jeg husker at min bestefar faktisk betalte hundeskatt for meg for min hund.... det var på 150 kr mener jeg - men jeg husker ikke om det var chihuahua'n eller bedlington'en det gjaldt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MollyC Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2013 Jeg betalte hundeskatt for mine hunder på 60, 70 og tidlig på 80 tallet. Tror det var ca 100 kr pr. hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calina Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 La oss innføre vektskatt også! Sånn som han der sliter på veiene, burde han bli skattet ekstra !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 La oss innføre vektskatt også! Sånn som han der sliter på veiene, burde han bli skattet ekstra ! Greit nok at du er sint på forslaget (syns det er latterlig selv), men den kommentaren der var for drøy. Vekt (utseende generelt) er ikke kult å harselere med. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 I kommentarfeltet er det sagt at dette er ett enkeltutspill fra denne politikeren, han snakker ikke for partiet. Tror uansett de har tapt en del velgere på dette utspillet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Sotra er ikke i Bergen. Sotra er i strileland. Hilsen bergenser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Sotra er ikke i Bergen. Sotra er i strileland. Hilsen bergenser Eyyyy! Ikke et vondt ord om Sotra da! Hilsen en bergenser til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts