Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthøsten 2013


Aya
 Share

Recommended Posts

Litt bilder fra hittil i år :)

Lokkejakt på rev, reven kom aldri men det kom noen rådyr som jeg ble sittende å se på :)

1382071_10153358238245311_1414150306_n.j

lokkejakt igjen :)

1385872_10153358238690311_1122533184_n.j

Revejakt med russerstøver :)

1383267_10153358240540311_1734254075_n.j

Man må sove litt også :P

1393997_10153358242400311_1459672790_n.j

Tiurfjær

1385071_10153358243520311_1127482930_n.j

Vakkert på harepost!

1384025_10153358256005311_1912267874_n.j

Og vakkert på elgpost!

1385909_10153358256950311_1407183600_n.j

og langdrygt på elgpost :P

1380524_10153358256945311_1531450593_n.j

988712_10153358257400311_932849762_n.jpg

Hero :)

1377615_10153358258165311_99894726_n.jpg

Felt elg!

1383654_10153358258230311_1993967862_n.j

Tidenes søteste fuglehund :P

1381891_10153358258785311_255298675_n.jp

1383441_10153358260365311_1470069767_n.j

Min første hare, en rimlig stor en!

1395828_10153358260460311_656060825_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Litt bilder fra hittil i år Lokkejakt på rev, reven kom aldri men det kom noen rådyr som jeg ble sittende å se på lokkejakt igjen Revejakt med russerstøver Man må sove litt o

Wii liker jakttråd!! Jeg tok jegerprøven i juni og har til nå felt en due, en hare og en skjære. Jakter på "alt" men har virkelig falt for skogsfugl jakt, neste hund når den tid kommer blir uten

Årets tredje hjort er et faktum Ehhh... det tåles å dele et bilde?

Guest Christine

Åh, jeg vil også på jakt. Håper jeg får råd, tid og mulighet til og få tatt jegerprøven og investert i utstyr og kommet meg ut på jakt etterhvert jeg også. Rype, skogsfugl og harejakt hadde vært midt i blinken.

Spar, også bli med oss på jakt :) 1950+eksamensavgift på under 300. Hagle får du lånt :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Skaff deg trekk/lp/ag/jakt Vorsteh :D

Tror i såfall det blir mest trekk/jakt vorsteh da gitt, etter å ha puslet litt med malamute så vet jeg ikke om jeg gidder et nytt prosjekt med type ikke trenbar hund når jeg har en som virker som jeg kan ta ut treningslysten min på :P

Hvor jakter dere forresten? Og hva jakter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tror i såfall det blir mest trekk/jakt vorsteh da gitt, etter å ha puslet litt med malamute så vet jeg ikke om jeg gidder et nytt prosjekt med type ikke trenbar hund når jeg har en som virker som jeg kan ta ut treningslysten min på :P

Hvor jakter dere forresten? Og hva jakter du?

Er da flere vorstehhunder som konkurrerer i lp og ag :ahappy:

Først nå jeg har tatt opp jakt igjen, men går i rype. Neste onsdag blir det jaktkort med mulighet for rype, skogsfugl og hare, så blir spennende. Jaktet på hytta, men omtrent tomt for rype, så blir vel bare skogsfugl der når den muligheten åpnes snart. Kommer til å dra på litt forskjellige plasser fremover, men holder meg i Trøndelag gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ingen rypejakt nå i år, alt stengte tydligvis den 15 oktober :thumbsdown: Men har håp om å dra på storfugl etterhvert. Elg jegerne må bare få felt kvoten sin, og det hadde dem ikke gjort sist helg. Så må bare smøre seg med tålmodighet :ahappy: Har egentlig fokusert mest på minsta denne høsten, og kost oss med tamfugl trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig vekk ute på jakt, men elgen har vist seg å være vanskelig å fange. Det ser ut som at de generelt sett i år har trukket høyere opp i bygda enn vanlig, og med vårt bittelille jaktlag har vi ikke all verdens mulighet. Vi finner en del elg, men det er selvsagt alltid feil kjønn og størrelse :P Men, det er uansett fantastisk gøy å være på jakt, og vi skal i alle fall ut igjen til lørdag - siste lørdagen i elgjakten for vår del. Etter det er det fullt kjør med rådyrjakt, som jo er minst like gøy :)

Vanvittige mengder skogsfugl hos oss i år, så jeg har lyst til å ta med hagla og gå på tiurjakt. Eller tære, som de kalles her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imouto sier hun kan være med og hente ned elgen til dere, og Aiko er kjempeklar for å vise dere hvor fævværn sitter! :D

Helt topp!! Pea har jo bare endt opp veldig forvirret, hun tar stand på både elg og fugl og slenger seg med på rådyrlos :P Hadde vært greit med noen som kunne vist henne hvordan det skal gjøres :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig vekk ute på jakt, men elgen har vist seg å være vanskelig å fange. Det ser ut som at de generelt sett i år har trukket høyere opp i bygda enn vanlig, og med vårt bittelille jaktlag har vi ikke all verdens mulighet. Vi finner en del elg, men det er selvsagt alltid feil kjønn og størrelse :P Men, det er uansett fantastisk gøy å være på jakt, og vi skal i alle fall ut igjen til lørdag - siste lørdagen i elgjakten for vår del. Etter det er det fullt kjør med rådyrjakt, som jo er minst like gøy :)

Vanvittige mengder skogsfugl hos oss i år, så jeg har lyst til å ta med hagla og gå på tiurjakt. Eller tære, som de kalles her!

Hvor bor du??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig vekk ute på jakt, men elgen har vist seg å være vanskelig å fange. Det ser ut som at de generelt sett i år har trukket høyere opp i bygda enn vanlig, og med vårt bittelille jaktlag har vi ikke all verdens mulighet. Vi finner en del elg, men det er selvsagt alltid feil kjønn og størrelse :P Men, det er uansett fantastisk gøy å være på jakt, og vi skal i alle fall ut igjen til lørdag - siste lørdagen i elgjakten for vår del. Etter det er det fullt kjør med rådyrjakt, som jo er minst like gøy :)

Vanvittige mengder skogsfugl hos oss i år, så jeg har lyst til å ta med hagla og gå på tiurjakt. Eller tære, som de kalles her!

Hvor bor du??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du?? :P

Sørlandet, indre sådan! Og hvis du tenker på hvorfor vi har store mengder fugl mens det er lite mange andre steder så henger det nok sammen med at det har vært uoffisiell fredning av storfugl her i mange år. Men nå er det sånn at du glatt støkker seks stykker på et kvarter, og det går nesten ikke en tur med hundene eller på jakt uten at vi støkker flere. Så å ta ut en tiur eller to nå skal være greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandet, indre sådan! Og hvis du tenker på hvorfor vi har store mengder fugl mens det er lite mange andre steder så henger det nok sammen med at det har vært uoffisiell fredning av storfugl her i mange år. Men nå er det sånn at du glatt støkker seks stykker på et kvarter, og det går nesten ikke en tur med hundene eller på jakt uten at vi støkker flere. Så å ta ut en tiur eller to nå skal være greit :P

Ææ kjæm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag var den beste, mest spennende jaktdagen jeg har vært på noen gang!! Jeg og min beste venninne satt sammen på post på rådyrjakt med hund, og dekket hver vår side av et mye brukt rådyrsprang (for så vidt også elg- og hjortesprang, og vi skal ha alle tre dyrearter). Losen starter, og etter hvert får vi beskjed over radioen at losen kommer i retning av oss. Ingen av oss har noen dyr på samvittigheten enda, og vi kjenner nok begge at pulsen stiger i det losen nærmer seg. Plutselig kommer det en nyyydelig geit ut av et furufelt bare 20-30 meter unna oss, stopper opp bak noen tette einerbusker og fortsetter forbi oss og opp i et annet furufelt. Hun kom aldri godt nok ut av buskene til at vi fikk noen skuddsjanse, men det å få et dyr helt inn på post på den måten, med en vellykket los og samtidig se at rådyrgeita var lite stresset - det var stas!! I ettertid glad for at vi ikke fikk noen skuddsjanse, for selv om hun kom alene holdt hun seg så lokalt over lang tid at hun mest sannsynlig hadde satt fra seg et kje et eller annet sted i nærheten.

Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så sjalu på dere som har fått jaktet! Ble ikke noe jakt på meg i helga likevel, hadde ikke ammunisjon :( Hjelper lite med gevær da gitt. Kjørte på et ekorn (ved et uhell), men det kan neppe telle :P

Selvfølgelig teller det! :console:

Og jeg teller med at vi sprang etter en svær rådyr bukk på morgenturen idag, så fort vi bare kunne,Zara i full los :lol:

Før noen kjefter på meg,så trenger den å bli skremt litt, :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...