Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

To andre spørsmål:

Hva kaller dere mormor og farmor? Jeg er vandt med å bruke bestemor (hvor kommer det ordet i fra egentlig?) så nå er det bestemor E og bestemor I. Samme med bestefar. Ser at det etterhvert muligens blir kaos med hvem som er hvem. Men synes det blir feil med bestemor og farmor. Da må det heller bli mormor og farmor. Men bestemor er så innarbeidet hos meg og begge to vil gjerne være bestemor.

Siden pappa har søster blir jo det jo mormor/far for fetterene mine og farmor/far for meg og søster og siden vi var mye sammen med dem før ble det rett og slett bestemor og bestefar.

Mormor og morfar var enkelt for de har bare døtre.

Tror vi blir å kjøre det samme hos oss ettersom Pål kun har søstre (samme med meg). Så da blir mine foreldre mormor og morfar, og hans sine bestemor og bestefar, stefaren vet jeg ikke helt hva det blir til, men ender vel opp på noe ala bestefar der, så blir evt. farfar, farfar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg litt forskjøla, ikke feber *bank i bordet* , det er også kjedelig og tenker at det sikkert påvirker frøkna i magen negativt.. Blæh.. :(

Babyen er en liten parasitt som får det beste fra kroppen din hele tida. :) Så det er jeg helt sikker på at babyen ikke merker på noen som helst måte!

I dag har frøkna ledd for første gang. Herlig lyd. Var selvsagt hundene hun lo av :wub:

Jeg og sambo satt på gulvet med henne og ene hunden kom for kos og da begynte hun å le. Utrolig herlig. Håper hun fortsetter med det.

Vi har så smått startet med å smake på grøt. Moro.

To andre spørsmål:

Hva kaller dere mormor og farmor? Jeg er vandt med å bruke bestemor (hvor kommer det ordet i fra egentlig?) så nå er det bestemor E og bestemor I. Samme med bestefar. Ser at det etterhvert muligens blir kaos med hvem som er hvem. Men synes det blir feil med bestemor og farmor. Da må det heller bli mormor og farmor. Men bestemor er så innarbeidet hos meg og begge to vil gjerne være bestemor.

Noe helt annet. Hva gjør de små i barnehagen? Altså når de er 1-2 år. Jeg har ikke peil i det hele tatt så er litt nysgjerrige. Og kan man dra og se på de ulike barnehagene før man søker?

Så herlig! Her er mine foreldre mommo og besten, og mannen sine er bestemor og bestefar.

Ja man kan dra og se. :)

De har litt utelek (sandkasse, lekehus, sklie og husker) og litt innelek (store lego, dyr, dukker, biler m.m).

En liten samlingstund hvor de synger og leser, og prater litt om enkle temaer f.eks om kroppen. Går småturer der de går litt og ellers sitter i vogn. Spiser, sover og bleieskift!

Vi har endelig hatt foreldresamtale (første siden oppstart). Skriver ikke alt de sa om henne, men vil gjerne nevne at det tydeligvis er veldig positivt for Johanne at vi har valpen. For hun øver seg skikkelig når Skessa prøver seg, på å si nei og sette grenser. Og det er noe de jobber med at hun skal tørre mer av i barnehagen. :)

Edit: Johanne sier nei når Skessa tar tingene hennes. Og verste et at valpen faktisk begynner å høre litt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var på 3-månederskontroll i dag. Og det er ikke rart ryggen min sier au for tida :lol: Tjukken veier 7.9 kg :blink: og er 64 cm lang. Helsesøster trodde han var inne til 5-mnd kontroll :icon_redface: "røslig kar han der" sa hun :lol:

Vaksine var vondt i ett sekund, og så fant han ut at han ville ha leken som helsesøster viste frem, og da var alt glemt :wub:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mormor og morfar Mor og Far , farmor og farfar er Bestemor og Bessa.

Ask skal sove hos Mor for første gang i natt.

Jeg har fått mye kjeft av både familie og kollegaer for at jeg ALDRI har barnevakt og derfor hindrer A å bli skikkelig kjent med min side av familien ( bortsett fra lillesøster, vi er jo med de ca 1 gang i uka ) og at jeg hindrer besteforeldrene i å bli skikkelig kjent med han.

Nå gleder A seg så mye at han har mast siden ca 06. Og mamma har ringt sånn ca 5 ganger denne uken for å få bekreftet at den rare ungen virkelig ikke liker noen form for pasta, saft, syltetøy ( bortsett fra på vaffel) og de typiske barnevennlige greiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne opp gjennom årene skal ha baby til sommeren :) Har lite kontakt med henne da, men det blir nok stas!

Angående besteforeldre. Jeg har så lenge jeg kan huske kun hatt bestemødre. De har blitt kalt Besta H og Besta D, hvor H og D er der de har bodd/etternavn. Når vi har vært med bare en av dem blir hun bare kalt Besta. Nå har jeg kun ei igjen, og hun blir bare kalt Besta. Mine søskenbarn kaller henne Mamen, og bestefar ble kalt Papen.

For meg er det naturlig å kalle besteforeldre for besta og besten. Får se hvordan vi løser det når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var på 3-månederskontroll i dag. Og det er ikke rart ryggen min sier au for tida :lol: Tjukken veier 7.9 kg :blink: og er 64 cm lang. Helsesøster trodde han var inne til 5-mnd kontroll :icon_redface: "røslig kar han der" sa hun :lol:

Vaksine var vondt i ett sekund, og så fant han ut at han ville ha leken som helsesøster viste frem, og da var alt glemt :wub:

Han høres helt perfekt ut :D:wub: Skiller 1800 g på han og min på straks 16 mnd. :lol: Godt normal"båsen" for disse er svær så det meste er "innafor" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen på radioen sa "så stor" inni en setning. Så her satt guttene med armene i været :lol:

Hvordan gjør dere med juletre? Jeg vil ha, men ser for meg et salig kaos med klatring og vandalisering :P Knyte det fast med fiskesnøre i veggen, og bare ha pynt på de øverste grenene? :lol:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen på radioen sa "så stor" inni en setning. Så her satt guttene med armene i været :lol:

Hvordan gjør dere med juletre? Jeg vil ha, men ser for meg et salig kaos med klatring og vandalisering :P Knyte det fast med fiskesnøre i veggen, og bare ha pynt på de øverste grenene? :lol:

Du kan jo gjøre sånn her? :lol:

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det syntes jeg. :)

Juletreet her skal også få litt å bryne seg på med både valp og unge. :ahappy:

Woopwoop! Har jo to førstegangsfødende i familien nå, ene termin i morgen, andre utpå våren, men tenker den som en del av gave til de begge egentlig. Har også noen søte smekker jeg kjøpte tidligere i høst, bra blir det tilslutt :yes:

Apropos barnet som er ventet nå, vi bor jo 80 mil unna og jobber hele jula, så vi bestemte oss for å heller ta litt ferie halvannen uke før jul før å få sett lille vidunderet, vi hadde begge noen feriedager til overs. Er noen uker siden vi søkte ferie, jeg fikk ferie godkjent med en gang, sjefen til samboer har enda ikke kunne lovet noenting (vi håper å dra om halvannen uke) :( Flybillettene blir bare dyrere og dyrere, og får vi ikke dratt nå får vi jo kanskje ikke sett lille niesa vår på lenge :(:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjempebra! Boka tar opp den slitsomme delen av det nye livet på en humoristisk måte, og smekker har man alltid bruk for! :ahappy:

Håpe dere får reist! Kanskje mannen får spørre igjen. Bedre å få nei enn å leve i håpet også blir det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjempebra! Boka tar opp den slitsomme delen av det nye livet på en humoristisk måte, og smekker har man alltid bruk for! :ahappy:

Håpe dere får reist! Kanskje mannen får spørre igjen. Bedre å få nei enn å leve i håpet også blir det ikke?

Nice, er det jeg håpet på :)

Ja, hav spør muntlig hver gang han er på jobb samtidig med sjefen (samboer jobber turnus), men får bare til svar at han hverken kan si ja eller nei :hmm: Så får bare krysse fingrene den kommende uka :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ikke juletre. Pynten ville ikke fått vært i fred og jeg har bare glasskuler. Derimot har jheg kjøpt et kjemestort wall sticker juletre på ebay! Jeg bare håper det kommer fram før jul, bestilte for over en måned siden. Det er stort og grønt og har masse pynt, ser ut som et tegneseriejuletre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uknuselige julekuler fra Ikea :P

I år skal vi hugge tre selv :ahappy:

Jeg kjøpte et stygt tre i fjor for jeg hadde glemt at sambo eier skog :lol:

A er veldig bekymret for hvordan det skal gå til. Han tror vi må sage av toppen på en stor gran eventuellt lage hull i taket. Han tror ikke på at det finnes trær i juletrestørrelse i skogen :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt treig av meg, sjeldent inne fra noe anna enn mobil, men gratulerer så mye @Martine :flowers:

Blir leeenge å vente for stakkar E nå da :P

Her venter vi nok med å snakke om lillesøster/bror til over jul, minst. Tipper vi kjøper ei lita bok om det, og tar det derfra :)

Takk :D Vi måtte si det tidlig fordi jeg er så mye hos legen og var skikkelig dårlig en uke. Så på henne at hun reagerte på det, så da var det best :) Hun gleder seg sier hun, men hun spør ikke så veldig mye om det. Vi har sagt at babyen kommer ut til sommeren, så da er det visst greit sier hun :P Veldig opptatt av babyer, da!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...