Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Ida har funnet ut at vann er kult, men bare når hun får drikke av kopp eller glass. :lol: Så artig at man tar litt av og søler vel mer enn man får i seg, men det er ikke så nøye. :ahappy:

Jeg var så fornøyd med Tuva som drakk superfint av glass her om dagen og ropte ivrig på mannen. Når hun skulle gjøre det foran han holdt hun glasset aaltfor langt ned og helte alt på seg selv - iskaldt. Stakkar :lol: Han trodde ikke på at hun egentlig kunne.. :sleep:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg var så fornøyd med Tuva som drakk superfint av glass her om dagen og ropte ivrig på mannen. Når hun skulle gjøre det foran han holdt hun glasset aaltfor langt ned og helte alt på seg selv - iskaldt. Stakkar :lol: Han trodde ikke på at hun egentlig kunne.. :sleep:

:lol: Herlig! Ida grabber etter glasset og lener seg over og gaper rundt kanten - og svelger litt vrangt innimellom og i det heletatt. Vi er et stykke unna å holde pent selv og drikke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Herlig! Ida grabber etter glasset og lener seg over og gaper rundt kanten - og svelger litt vrangt innimellom og i det heletatt. Vi er et stykke unna å holde pent selv og drikke. :lol:

Sånn de lærer :P Min kjære mann vil ikke kjøpe bord med sånne rom under fordi hun kan klemme fingrene. Jeg prøver å forklare at hun må jo klemme fingrene et par ganger for å forstå greia, ikke bli skjermet.. Men jo, vi får heller vente et par år til hun forstår :lol: Får ligge unna bøker og da, for hun klemmer seg i de og :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske Tuva. Satt i bilen fra Stord til Bergen, dubbet av på ferjen og sov et lite stykke, så våken igjen. Inn og ut av bil og hit og dit også en god stund på ikea. Satt i bilen igjen ved leggetid kl sju og der sov hun til Stord, blid og glad når hun fikk på seg pysj og sovnet igjen hjemme. Hjelpe meg for en tålmodighet.

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske Tuva. Satt i bilen fra Stord til Bergen, dubbet av på ferjen og sov et lite stykke, så våken igjen. Inn og ut av bil og hit og dit også en god stund på ikea. Satt i bilen igjen ved leggetid kl sju og der sov hun til Stord, blid og glad når hun fikk på seg pysj og sovnet igjen hjemme. Hjelpe meg for en tålmodighet.

Åh hørtes ut som en fantastisk tur :D

Vi var på påskebasar i går, tradisjon her det. Veldig koselig :D Var der fra kl 14 til 17 og så fra kl 20 til 21.30 - hun var våken hele tiden, og blid som ei sol. :D Vant mariusgenser da, i størrelse 10 år så vi har litt å vokse i. :lol: Men en god ullgenser er gull verd. :D

Hun forelska seg helt i et diigert påskeegg som stod på ene loddbordet - det var såå stas, og skulle ta på og løfte på lokket og greier. Gjett om det var kult da mamman vant det og hun fikk det foran seg på bordet senere på kvelden. :lol::wub:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hørtes ut som en fantastisk tur :D

Vi var på påskebasar i går, tradisjon her det. Veldig koselig :D Var der fra kl 14 til 17 og så fra kl 20 til 21.30 - hun var våken hele tiden, og blid som ei sol. :D Vant mariusgenser da, i størrelse 10 år så vi har litt å vokse i. :lol: Men en god ullgenser er gull verd. :D

Hun forelska seg helt i et diigert påskeegg som stod på ene loddbordet - det var såå stas, og skulle ta på og løfte på lokket og greier. Gjett om det var kult da mamman vant det og hun fikk det foran seg på bordet senere på kvelden. :lol::wub:

Så kooooselig :ahappy: :ahappy: Tuva forelsket seg helt i en supersøt kaninbamse på ikea. Og noe smøring må vel til om ungen skal sitte i evigheter i handlevogna..

1468646_10152298986642225_60018135832861

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om disse små og store hverdagsbegivenhetene med småpikene deres :heart:

På forhånd gledet jeg meg til hverdagstingene fordi jeg var sikker på at de kom til å være ekstra bra. Jeg hadde rett, men ante ikke at hverdagene kom til å bli SÅ bra! Det er virkelig fint å våkne hver morgen og glede seg til nok en dag med tøtta :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg @Solvd, elsker hverdagene. Men de hverdagene vi har nå vil jo snart bli noe annet når hun begynner i barnehage, så jeg nyter hvert sekund. Vårt barn har fått to B-mennesker som foreldre, men det er umulig å være trøtt og sur når man spretter opp kl 6 fordi jenta mi står og hopper i senga mens hun gliser fra øre til øre :wub:

Håper hun begynner å gå snart, for det er veldig upraktisk når strømpebuksene bare varer i to dager før det er hull på knærne! Da hun bare krøp slet hun hull i albuene på bodyene.. Hun er allerede dyr i klesveien hun her...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bragemann har så mye vondt i magen på dagtid. Tror det er magevondt hvertfall. Kvelden, natten og den første timen på morgnen går knirkefritt, men timene på formiddagen er mye gråt. Går i intervaller på 5-15 min ca, så det er ikke timesvis med utrøstelig gråt heldigvis. Likevel får jeg vondt av han, stakkar. Det er ikke noe særlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bragemann har så mye vondt i magen på dagtid. Tror det er magevondt hvertfall. Kvelden, natten og den første timen på morgnen går knirkefritt, men timene på formiddagen er mye gråt. Går i intervaller på 5-15 min ca, så det er ikke timesvis med utrøstelig gråt heldigvis. Likevel får jeg vondt av han, stakkar. Det er ikke noe særlig :(

Huff :( Fullammer du eller bruker du mme? Prøvd med minifom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor fikk egen pannekake i går, nam! (Bruker både sukker og salt i vår røre + kumelk, så vispet sammen litt med mme til henne - det falt i smak :D ) Og fått appelsinbåter, mener det er greit etter 8 mnd når det ikke er sitrusallergier i familien? Hun elsker det.

Begynner å kjenne på at det snart er på tide med eget rom til henne, hun blir forstyrret når vi legger oss, og jeg tror nattesøvnen for alle tre (ok - meg og henne, pappan sover uansett :lol: ) ville blitt bedre. Så i løpet av sommern blir det forhåpentligvis eget rom på henne. :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor fikk egen pannekake i går, nam! (Bruker både sukker og salt i vår røre + kumelk, så vispet sammen litt med mme til henne - det falt i smak :D ) Og fått appelsinbåter, mener det er greit etter 8 mnd når det ikke er sitrusallergier i familien? Hun elsker det.

Ups. Her har de spist appelsin lenge. Visste ikke det jeg :P Pannekake? Det må testes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer. Har ikke prøvd noe egentlig. Hva er minifoam?

Edit: ser du endret til minifom. Uten a. Det gav litt fler treff på google :) *lese om*

Ja, uten a ja. Måtte sjekke. :icon_redface: Det hjalp endel på Ida sin mage hvertfall.

Ups. Her har de spist appelsin lenge. Visste ikke det jeg :P Pannekake? Det må testes! :)

Hihi, var helsesøster som nevnte noe om det. Pannekake var kjempestas, da fikk hun spise selv mens vi spiste. Overraskende lite som havnet på gulvet. Blandet bare litt egg, mme, olje og mel og vispet sammen og stekte i tørr panne.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at dette med forbud mot sitrusfrukter for spebarn var en myte med mindre det er snakk om svært allergiutsatte familier?

Ja jeg lurer på det, for finner ikke noe når jeg googler, men helsesøster reagerte da vi sa hun hadde fått klementin rundt jul. Så har liksom holdt tilbake litt pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme fra ferie og Johanne har for første gang overnattet hos besteforeldrene sine. Hun sov fra ca 20 - til 07 uten å våkne og de har hatt det kjempefint :)

Hun har også sovet veldig godt med oss både hjemme og på ferie. Og hun er så herlig å være sammen med. :heart:

Livet som foreldre smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme fra ferie og Johanne har for første gang overnattet hos besteforeldrene sine. Hun sov fra ca 20 - til 07 uten å våkne og de har hatt det kjempefint :)

Hun har også sovet veldig godt med oss både hjemme og på ferie. Og hun er så herlig å være sammen med. :heart:

Livet som foreldre smiler :)

Det er så godt å lese. Virkelig - jeg under dere den nattesøvnen så inderlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har ingen evne til å forstå hvordan dere klarer å leve uten hund i hus, bare tanken gir et mareritt av et tomrom… Skjønner selvsagt at livet er livet, men hjelpes.
    • Jeg levde uten hund i fem år. Presterte flytte da jeg var hundeløs pga drittsekk "kjæreste" med egen allergi og allergisk datter. Da det var slutt satt jeg i situasjonen at huseier nektet meg å ha hund, og det var vanskelig å flytte fordi jeg bodde godt og sentralt til en rimelig penge, og fant ikke noe tilsvarende innen budsjettrammen. Planla neste hundehold så og si daglig, i fem lange år. Merker nå hvor mye lettere hverdagen var uten. Den ubegrensede friheten til å gjøre whatever når som helst uten å måtte planlegge for hunden. Samtidig var savnet der hele tiden. Det er fordeler og ulemper med og uten. For meg er hund er såpass berikende, jeg føler meg ikke hel uten, så jeg gir heller gir avkall på den friheten en har uten. Bare det å gå en tur uten hund er direkte smertefullt. Jeg gråt jevnlig i savn av hunder jeg har hatt.  Kjenner forøvrig på at det er pes å ha valp og jeg gleder meg til han er voksen. Når han er voksen vil jeg antakelig savne valpetiden 🤷🏼‍♀️
    • Her tenker jeg hundeeierene bør dekke sine egne skader, jeg vil si det er ganske delt skyld. Dette var ikke en fremmed løs hund som kom uforutsigbart på, og jeg mener dere begge hadde ansvar for å forutse og forebygge denne situasjonen. Hvis du var ukomfortabel med at den andre hunden var løs burde du gitt beskjed om det og krevd at hunden var i bånd, ihvertfall i nærheten av dine. Samtidig burde hans eier selvfølgelig også sørget for å ha kontroll når han oppsøkte dine. Nå vet jeg ikke hvor godt hundene kjenner hverandre eller om de har vært mye sammen før, men nettopp dette er jo grunnen til at hunder ikke skal sosialisere med andre i bånd, selv om det jo som oftest går bra. Jeg mener ikke at din hund burde vært løs, men at den andre burde vært i bånd når den tydeligvis ikke holdt seg unna dine.  
    • Er det noen som kan bidra med tanker rundt en vanskelig sak? Jeg med mine to hunder var på tur med en annen familie med en hannhund, vi kaller han Kalle. Denne hannhunden gikk løs på hele turen, selv om det var båndtvang. Mine to hunder, tispe og hann, drev å lekeslåss, begge var i bånd. Den andre hannhunden Kalle, kommer og ypper og de to hannhundene begynner å slåss. Kalle fikk et rift som måtte sys. Min hannhund fikk tilsynelatende ingen skade.    Spørsmål 1: Siden den andre hunden ble skadd tilbød jeg meg å betale veterinærutgiftene. Burde jeg latt være det? Siden Kalle var løs? spørsmål 2: det viste seg at min hund også hadde fått et sår. Det ble infisert etter en uke og min hund har nå fått massive betennelser i huden og det kommer til å koste langt mer enn forsikringen min dekker. Det er trolig snakk om hudtransplantasjon og pleie i lang tid eller avliving. Bør evt operasjonskostnader utover forsikring dekkes av meg, jeg hadde jo min hund i bånd? 
    • Min situasjon er nok litt annerledes, fordi jeg ikke har helse til å ha hund. Mannen mumler litt om hund igjen, men da blir det et helt annet hundehold enn vi hadde, siden jeg ikke har kapasitet til lange turer, kurs, treninger og konkurranser. Det blir å bare "ha" hund, for tur og kos. Jeg lurer på om jeg kan det... Og så er vi såklart to. Samtidig har vi/jeg definitivt kjent på friheten med å ikke ha hund. Ikke organisere pass når vi skal bort begge to. Ikke tre uker alene med hund for gubben når jeg er i syden om vinteren. Fleksibilitet til å reise, besøke og være med på ting uten å ta hensyn til hund alene eller det praktiske med å ta med. Men det er jo noe som mangler i hverdagen, helt klart. Om jeg hadde vært friskere hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde ny hund vært i hus allerede, selv om jeg nok hadde gitt det et år. Det er jo forskjellig for folk, men jeg merker at for noen jeg har vært glad i, så slipper den verste sorgen taket etter det. Ikke minst har du så mye mer erfaring og kunnskap nå. Og du har vel et nettverk som hjelper? Selv om det selvfølgelig ikke er helt det samme som å kunne dra rett ut et sted etter jobb og sånt. Vi passer en del hund, og det hjelper. Nesten månedlig har vi hund i et par-tre dager minimum. Jeg har også tenkt på å være fosterhjem for dyrebeskyttelsen eller krisesenteret, men det er litt for krevende og uforutsigbart for helsen min. Men om det dukker opp en hund som trenger et hjem for et halvår eller noe sånt tenker jeg det hadde vært en god mulighet til å "dyppe tærne uti" igjen.
  • Opprett ny...