Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

wow! Er du klar over hvor gammel A var før han skle selv i sklia? Det var i fjor *host* Action-frøken hun!

:|

(Hvis noen syntes det ser litt galskap ut at jeg ikke går bak i trappen, så er det fordi jeg har gått bak henne mange ganger og sett at hun mestrer det. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

:|

(Hvis noen syntes det ser litt galskap ut at jeg ikke går bak i trappen, så er det fordi jeg har gått bak henne mange ganger og sett at hun mestrer det. )

Han var ikke særlig tøff på sklia :P

Nå går det unna da.

Synes det ser ut som hun har full kontroll jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke særlig tøff på sklia :P

Nå går det unna da.

Synes det ser ut som hun har full kontroll jeg!

Jeg ser på Ask som tøff og flink, så det var mer sånn "eye opener" på hva vi egentlig har gjort idag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på Ask som tøff og flink, så det var mer sånn "eye opener" på hva vi egentlig har gjort idag! :P

nja... ikke på sklie :P Han ville ha hjelp opp også i fjor, så jeg er dødsimponert! Får det mye moro med den der, tror jeg *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H er inne i en vil-ikke-legge-meg-fase :hmm: Nå er det en time siden hun ble lagt, sover fortsatt ikke. "Sitte der", sier hun, så da blir vi sittende der. Går vi ut blir hun lettere hysterisk. Nå kom samboeren og avløste meg. Utrolig kjedelig, og det blir bare verre og verre. Sovetiden på dagen er kutta inn, uten noe effekt whatsoever. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H er inne i en vil-ikke-legge-meg-fase :hmm: Nå er det en time siden hun ble lagt, sover fortsatt ikke. "Sitte der", sier hun, så da blir vi sittende der. Går vi ut blir hun lettere hysterisk. Nå kom samboeren og avløste meg. Utrolig kjedelig, og det blir bare verre og verre. Sovetiden på dagen er kutta inn, uten noe effekt whatsoever. :(

:hug:

Jeg kan ikke noe om utviklingen på den alderen, men kan det være en usikkerhetsfase - eller at de begynner å forstå mer av skumle ting i verden osv? Dere gjør helt rett ved å sitte der hvertfall, selv om det er kjedelig og frustrerende.

Hva gjør hun når dere sitter der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd - Vi begravet min morfar for et par mnd siden. Oliver var med i kirka. Jeg ønsket å være der og det var ingen andre å spørre om barnevakt. Han hadde med seg yndlingsbilen og en bamse og var overraskende stille og rolig. Når vi sang gråt han sårt, og når jeg gråt stod han ved siden av meg og strøk meg i håret og passet på mamsen sin som var lei seg.

Hadde han vært bråkete og forstyrrende hadde jeg tatt han med meg og gått ut, men å ikke gå i begravelsen til morfar var ikke aktuelt. :)

@Bøllefrøken - han er så fin! Tenk at han endelig er her! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fase ja, hun har utviklet seg voldsomt på seinvinteren. Hun ruller og velter seg rundt i senga si (omtrent som når hun sover, hihi), prater med bamsen sin, prøver å hviske ting til oss, holder meg gjerne i hånda, etc. Hun er helt rolig i senga, og oppførselen hennes tilsier bare at hun ikke er trøtt. Ikke noe dårlig humør eller noe, hun bare får/vil ikke sovne.

Alle andre søvnnykker har gått over ganske greit og fort, håper dette også tar slutt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fase ja, hun har utviklet seg voldsomt på seinvinteren. Hun ruller og velter seg rundt i senga si (omtrent som når hun sover, hihi), prater med bamsen sin, prøver å hviske ting til oss, holder meg gjerne i hånda, etc. Hun er helt rolig i senga, og oppførselen hennes tilsier bare at hun ikke er trøtt. Ikke noe dårlig humør eller noe, hun bare får/vil ikke sovne.

Alle andre søvnnykker har gått over ganske greit og fort, håper dette også tar slutt snart.

Det er sånn Johanne er også nå. Har prøvd å legge både tidligere og senere uten at det har noe effekt. Hun er litt roligere med pappaen enn med meg, så nå har han fått oppgaven. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! S har sluttet helt med bleie tørr jeg å si. Ingen bleie om natten og ikke et eneste uhell siden hun for to uker siden nektet å ha på bleie en morgen og sa hun ikke var baby mer :lol: Godt å slippe å skifte og overaskende lett avvening. Er glad jeg ikke ga meg når familie og slekt maset om at jeg øve med henne og tvinge henne på doen, hun sluttet når hun selv var klar og når hun først var det så var det også helt problemløst. Typisk trollungen :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! S har sluttet helt med bleie tørr jeg å si. Ingen bleie om natten og ikke et eneste uhell siden hun for to uker siden nektet å ha på bleie en morgen og sa hun ikke var baby mer :lol: Godt å slippe å skifte og overaskende lett avvening. Er glad jeg ikke ga meg når familie og slekt maset om at jeg øve med henne og tvinge henne på doen, hun sluttet når hun selv var klar og når hun først var det så var det også helt problemløst. Typisk trollungen :heart:

Flinke S!! De slutter med bleie når de er klare for det :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! S har sluttet helt med bleie tørr jeg å si. Ingen bleie om natten og ikke et eneste uhell siden hun for to uker siden nektet å ha på bleie en morgen og sa hun ikke var baby mer :lol: Godt å slippe å skifte og overaskende lett avvening. Er glad jeg ikke ga meg når familie og slekt maset om at jeg øve med henne og tvinge henne på doen, hun sluttet når hun selv var klar og når hun først var det så var det også helt problemløst. Typisk trollungen :heart:

Gratulerer!

Og jeg er helt enig med deg. Jeg tror man bare forlenger prosessen og gjør det til en negativ greie ved å tvinge det på ungen. Hun er jo helt innafor normalalderen for bleieslutt og hun fikset det helt av seg selv :D

Jeg hadde samme diskusjon med pappaen til A ang smokk. Jeg fikk rett. Plutselig en dag kuttet han ut selv uten gråt og med mye stolthet. Mye enklere.

Hadde han vært over 4 hadde jeg vært enig i at det var lurt å prøve å få han til å slutte, men han hadde fortsatt goood tid.

Barn VIL bli store, det er stort sett ingen grunn til å stresse de med det :)

A skal bli jeger og skyte dyr i hjertet og hodet så vi kan spise de :|

Så mye for miljøpåvirkning.

Han har fortsatt ekstremt fiskemani og det er vanskelig å få han med på mer normale aktiviteter, så i går ble også søskenbarna med.

Han slapper så godt av når han fisker :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene ungen har dessverre fått bulimi ellerno. Han stikker fingeren i halsen hver gang han har spist grøt. Regner vel med det er tenner på gang eller noe, begge to har fingrene i munnen hele tida. Men nå har ungen spydd tynt, lilla blåbærslim fem ganger på 10 minutter, og det er jo litt unødvendig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene ungen har dessverre fått bulimi ellerno. Han stikker fingeren i halsen hver gang han har spist grøt. Regner vel med det er tenner på gang eller noe, begge to har fingrene i munnen hele tida. Men nå har ungen spydd tynt, lilla blåbærslim fem ganger på 10 minutter, og det er jo litt unødvendig da.

Elektrisk tannbørste for barn og gi det til ungen. En vennine av meg fant det veldig nyttig ved tannfelling. Ungen skjønnte fort hvordan den skulle føres rundt i munnen t.o.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble i barnehagen "tvunget" av foreldrene til å ikke ha på ungen deres bleie. Han hadde mye uhell og gråt etter bleien og sa at han ville være liten. Det var vondt men foreldrene var ikke til å snakke med, fordi han greide det jo hjemme. Men det er annerledes i barnehagen... Kommer ihvertfall ikke til å mase noe med det selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble i barnehagen "tvunget" av foreldrene til å ikke ha på ungen deres bleie. Han hadde mye uhell og gråt etter bleien og sa at han ville være liten. Det var vondt men foreldrene var ikke til å snakke med, fordi han greide det jo hjemme. Men det er annerledes i barnehagen... Kommer ihvertfall ikke til å mase noe med det selv. :)

sånt synes jeg man kan ta en samtale med foreldrene om altså. Det er fælt for et barn å være redd for å tisse på seg! A hadde bleier liggende i barnehagen 1 år etter han sluttet hjemme, og de fikk instrukser av meg på å spørre han om hva han ville. Han var jo like tørr der som hjemme, men han ville ha på den noen ganger når de skulle gå turer eller det var mye klær.

Noen ganger gikk det jo galt, og da kunne han gjerne be om bleie etterpå.

Faktisk hadde jeg bleier liggende frem til nå nylig, altså to år etter bleieslutt, i tilfelle han ville ha. Det er kanskje i overkant :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk tannbørste for barn og gi det til ungen. En vennine av meg fant det veldig nyttig ved tannfelling. Ungen skjønnte fort hvordan den skulle føres rundt i munnen t.o.m

Tja, den kan vel også stikkes ned i halsen så han spyr. Men sikkert behagelig med litt "massasje" inni der når det kommer tenner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånt synes jeg man kan ta en samtale med foreldrene om altså. Det er fælt for et barn å være redd for å tisse på seg! A hadde bleier liggende i barnehagen 1 år etter han sluttet hjemme, og de fikk instrukser av meg på å spørre han om hva han ville. Han var jo like tørr der som hjemme, men han ville ha på den noen ganger når de skulle gå turer eller det var mye klær.

Noen ganger gikk det jo galt, og da kunne han gjerne be om bleie etterpå.

Faktisk hadde jeg bleier liggende frem til nå nylig, altså to år etter bleieslutt, i tilfelle han ville ha. Det er kanskje i overkant :aww:

Ja vi gjorde det flere ganger, så de ble sinte tilslutt. Vanskelig for man skal jo høre på foreldrene. Men i dette tilfellet så klarte jeg ikke gjøre som de ønsket når alle følelser og instinkter sa det ble feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gjorde det flere ganger, så de ble sinte tilslutt. Vanskelig for man skal jo høre på foreldrene. Men i dette tilfellet så klarte jeg ikke gjøre som de ønsket når alle følelser og instinkter sa det ble feil...

sånt forstår jeg bare ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere prøvd slik greie man kjøper på apoteket for å smøre på gommene til småtroll som holder på å få tenner?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, funket ganske greit her, men var bruskbit og ikke tann som kom hos oss da. :lol: Frøkna her er fremdeles tannløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, funket ganske greit her, men var bruskbit og ikke tann som kom hos oss da. :lol: Frøkna her er fremdeles tannløs.

Da skal vi kjøpe det i morgen :) for baby begynner å bli litt tussete av å ikke få sove skikkelig, og mor begynner å bli lei av å måtte være bitepute :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...