Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

HERREGUD UNGE! SPIS NOE DA FOR SVARTE!

Minstebarnet her ble fullammet til 9 måneder. Ikke fordi hun ikke ville spise, men fordi hun var fornøyd og la på seg fint på bare morsmelk. Gikk likevel greit med spising senere. Synes ikke du skal være stresset på grunn av lite spising. Det kommer nok.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@raksha og @ : Jeg ammet den første i to år og den siste i tre. Ia fikk osteomyelitt den sommeren før hun fyllte et år og sluttet å krabbe og var på sykehus i to uker og syk hele sommeren. Før hun ble syk, hadde vi prøvd med litt grøt (den spydde hun rett opp igjen), litt babymat på glass (spy), kokte, moste poteter og gulrot (spy), knust banan (spy). Det eneste hun likte var ferskenpurè og det er jo ikke mat. På sykehuset fikk hun helmelk og speilegg og brødskiver, men det var jo ikke så mye matlyst akkurat. I praksis levde hun på pupp til hun var et år. Hun hoppet over all babymat og gikk rett fra pupp til brødskiver og den middagen vi spiste. Puppen ble etter hvert kveldskos. Hun liker enda ikke mais og erter, forresten. Hun veide 13 kilo da hun var 3,5 år og var liten og nett og fremdeles ikke overvettes glad i mat. Nå er hun stor og sterk og sunn og frisk :) Hun fikk jo en svært alvorlig astma og allergi og var ut og inn på sykehus til hun begynte på skolen. Når hun fikk kinderegg, fikk jeg sjokoladen og hun leken :D Maste ikke mye med spising, jeg. Det var så mye annet som var viktigere, så lenge hun fikk i seg næring nok :) Biovit var vår venn :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Jeg kom på det rett etter jeg postet, at dere har slitt litt og at kommentaren min igrunn bare var flåsete og dum. Beklager! Jeg skjønner veldig godt at det er kjipt. Jeg aner ikke om det finnes noe lurt jeg, vi har vært heldige på ammefronten her i huset. Jeg klarer ikke pumpe så om hun hadde hatt vansker med å spise selv hadde ammingen gått fløyten med en gang. :hug:

Ingen fare :) Tar meg ikke nær av sånt! :lol: Men ja, jeg er litt frustrert over tulleungen som syns amming er slitsomt nå - kan godt ligge inntil puppen og smile og kose, og hiver seg rundt og gaper over for så å spytte den rett ut. Aner ikke hvor lenge jeg orker å prøve. Men vil gjerne amme en stund til...

Vært på trilletur i dag! Veldig koselige damer :) Litt pes å reise helt til tolga da, så vet ikke hvor ofte jeg blir med, men hyggelig å se folk og enda mer hyggelig å se at jeg ikke hadde dårligst kondis :lol: og damene hadde babyer som er 2 mnd eldre enn ida. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig lita frøken @Baby :)

Her er lillemor nettopp lagt, litt på etterskudd i forhold til normalen. Hun var veldig overtrøtt men likevel klar for senga. Etter 2 minutter hører jeg gjennom babycallen: "Mamma. Mamma. Pappa. Pamm.. Mappa? Pappa? Mleh? Mei mleh!" og like etter det igjen et fornøyd lite "ahh", slik hun gjør når hun kroer seg til rette i senga. Søta :ahappy:

Hun gråter ikke eller roper på oss altså, hun driver og lærer seg at jeg er mamma og han er pappa. Frem til nylig har vi vært litt begge deler begge to. Mleh betyr melk. Mei er enten nei eller meg eller mer, usikker på den :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask tror ikke han får gave av nissen fordi han er slem :(

Det er ikke første gang dette har kommet opp.

Altså er det noen i omgivelsene hans som bevisst eller ubevisst har fortalt han at han er slem og jeg får ikke rettet opp hodet hans sånn bare via samtale.

Jeg pleier å fortelle han at han er en "fin gutt", burde jeg begynne å bruke betegnelsen "snill gutt"? Som en motvekt?

Jeg vet ikke om det er noe poeng i å spørre han hvem som sier han er slem, han er ikke så nøyaktig på detaljer ( og det kan like gjerne være et barn) og jeg er redd det gjør det verre å spørre han ut. Jeg har i hvertfall prøvd å gjøre det klinkende klart at det uansett er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd å forklare Ask at det er forksjell på å gjøre slemme ting avogtil og være slem gutt. Og at selv om han kan finne på slemme ting, så betyr ikke det at han er slem.

Jeg har gjort det. Mange ganger. Vi har pratet om det ganske ofte og jeg forteller han at jeg kjenner han best i hele verden og vet at han er snill selv om han kan gjøre slemme ting når han har vondt inni seg.

Det kommer stadig opp igjen og visstnok sa tilmed nissen ( som er en dukke ) på jobben min til han at han ikke fikk gave. Så det har satt seg dypt. Jeg må få snudd det på et vis :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Mange ganger. Vi har pratet om det ganske ofte og jeg forteller han at jeg kjenner han best i hele verden og vet at han er snill selv om han kan gjøre slemme ting når han har vondt inni seg.

Det kommer stadig opp igjen og visstnok sa tilmed nissen ( som er en dukke ) på jobben min til han at han ikke fikk gave. Så det har satt seg dypt. Jeg må få snudd det på et vis :(

Huff, stakkars liten :( Hm - skal dere ha nisse på julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er hos pappaen julaften, men hos meg 1 dag. Og ja, jeg skal sørge for at nissen kommer og forteller han hvor snill han er da :)

Har du prøvd å si at du kjenner nissen? Og derfor vet helt sikkert at nissen syns han er snill og kommer til å få pakker?

Åååh gleder meg til å ha nisse på julaften igjen :D Blir ikke i år, ho er for lita enda, men nesteår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å si at du kjenner nissen? Og derfor vet helt sikkert at nissen syns han er snill og kommer til å få pakker?

Åååh gleder meg til å ha nisse på julaften igjen :D Blir ikke i år, ho er for lita enda, men nesteår!

Nei. Jeg har bare fortalt han at jeg kjenner han bedre enn noen annen og vet at han er verdens fineste og snilleste lille gutt. Og at det tar tid å lære seg å ikke slå når man blir sint og at han har blitt veldig flink til det. Og at alle har lyst til å gjøre slemme ting noen ganger og bla bla bla. ..

Jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å skryte på meg å kjenne nissen, kanskje han tror han får fordeler :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har bare fortalt han at jeg kjenner han bedre enn noen annen og vet at han er verdens fineste og snilleste lille gutt. Og at det tar tid å lære seg å ikke slå når man blir sint og at han har blitt veldig flink til det. Og at alle har lyst til å gjøre slemme ting noen ganger og bla bla bla. ..

Jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å skryte på meg å kjenne nissen, kanskje han tror han får fordeler :lol:

:lol: kan dere skrive et brev til nissen da? Og få svar foreksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig lita frøken @Baby :)

Her er lillemor nettopp lagt, litt på etterskudd i forhold til normalen. Hun var veldig overtrøtt men likevel klar for senga. Etter 2 minutter hører jeg gjennom babycallen: "Mamma. Mamma. Pappa. Pamm.. Mappa? Pappa? Mleh? Mei mleh!" og like etter det igjen et fornøyd lite "ahh", slik hun gjør når hun kroer seg til rette i senga. Søta :ahappy:

Hun gråter ikke eller roper på oss altså, hun driver og lærer seg at jeg er mamma og han er pappa. Frem til nylig har vi vært litt begge deler begge to. Mleh betyr melk. Mei er enten nei eller meg eller mer, usikker på den :P

Haha, så søt :lol:

Her blir det laget prompelyder med munnen hele dagen. Fråden står, og de ser konstant ut som de har rabies. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så søt :lol:

Her blir det laget prompelyder med munnen hele dagen. Fråden står, og de ser konstant ut som de har rabies. :lol:

Hørtes kjent ut. Det og spise hånda er virkelig dagens høydepunkt. Og prate på inpust så man hoster er også artig. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Bonden nevnte noe som jeg lurer på om kan være noe. Ida er jo så innmari sulten på kveld og natt, så sovner sjelden for natta før tre. Ofte ikke før fire. Hun kan godt halvsove på sofaen men legge henne på soverommet funker ikke. Det er helt greit altså. Har ikke noe behov for at hun skal sove alene.

Men kan det ha noe for seg å vekke henne på morgenen for å prøve å få i henne dagens første flaskemåltid tidligere? Somregel sover hun fra rundt 4 til 9 - 10 - da hekter jeg henne på en pupp og da sovner hun somregel kjapt igjen. Så står vi opp i 11tiden.

Klager ikke egentlig, for hun sover jo når hun først sovner, men er fryktelig slitsomt de dagene vi skal noe og må opp tidlig. :aww: Luxusproblemer. Vet ikke heeeelt hvordan jeg skal komme meg opp tidligere for å for å vekke henne for å flaske om vi ikke sovner før i 4tiden da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mannen ut etter Hipp. Han kom hjem med 22 bokser :aww: Ante ikke hvor jeg skulle gjøre av alt sammen, vi har ikke verdens største kjøkken. Så nå har jeg bygget tårn :lol: Trenger ikke bekymre meg for at det blir tomt mens han er på sjøen da :)

:lol: 22 faktisk. Hvor lenge varer en boks?

Hurra! Vi har hatt en vellykket amming i kveld! Hun sov på sofaen og jeg fant ut jeg skulle pumpe, men kom ikke skikkelig i gang før lillemor våknet - hektet henne på og vips der hang hun - på begge brystene. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...