Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Har vært å kikket etter julegave til to gutter på 7 og 8 år. Det var veldig vanskelig. De ønsker seg oppgavebøker, klistremerker og kule viskelær. Jeg har bare funnet er barbie og hello kitty oppgavebøker og viskelær med my little ponny osv. Det var veldig lite for gutter og det jeg fant tror jeg ville blitt for barnslig. Jeg endte med å kjøpe et kit hvor man kunne lage sprettballer. Jeg er veldig overrasket hvor mye "rosa stæsj" det er i butikkene. Det bugner av kit hvor man kan lage hårpynt og armbånd.

Kjøpte klistremerke kit til niesa mi, sånn man kan lage og fargelegge egne klistremerker. Alle de settene besto av hjerter og sommerfugler, prinsesser osv. Det hadde da ikke være så vanskelig å lage klistremerkesett med litt mer nøytrale motiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund og et barn som tydeligvis har blitt avheginge av hverandre. Jeg drev og la ungen, men så kommer bikkja og bælmer kong i senga hennes om igjen og om igjen før hun prøver å slenge den over kanten sånn at ungen får tak i den :gaah:

Syns du kunne unne jentungen en kong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har begynt å sove helt til kl åtte på morgenen, og sovner lett som en plett i vogna på dagtid og sover gjerne i 40-60 min formiddag og ettermiddag. I don't get it :huh: (At jeg fremdeles bruker 2 timer på å få henne til å sove på kvelden og at jeg må opp til henne iallefall 2 ganger etter det, snakker vi ikke høyt om. Pappa'r har aldri funket til å finne drømmeland, hilsen Tuva).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag skulle jeg gitt mye for å kunne legge ungen kl 7 om kvelden og den sov til 7-8 neste morgen *gjesp* Når kommer det? Aldri? :lol:

Skjønner virkelig ikke hvordan vi skal klare å legge oss før 3-4 når hun spiser gjevnt fra 6 og utover om kvelden. Er kun 10 min powernaps i den perioden. Men sånn rundt 3-4 sovner hun og da kan vi legge oss. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag skulle jeg gitt mye for å kunne legge ungen kl 7 om kvelden og den sov til 7-8 neste morgen *gjesp* Når kommer det? Aldri? :lol:

Skjønner virkelig ikke hvordan vi skal klare å legge oss før 3-4 når hun spiser gjevnt fra 6 og utover om kvelden. Er kun 10 min powernaps i den perioden. Men sånn rundt 3-4 sovner hun og da kan vi legge oss. :lol:

Høres slitsomt ut :console: Jeg fikk Isa til å sove bedre ved å kun gi flaske på kvelden, for da fikk hun i seg mer. Vanskelig å bli mett når det er lite melk og hun ikke har tålmodighet til å ligge innover mot puppen. Men hun var jo fornøyd med flaske, har skjønt at ikke Ida alltid er enig i at flaske er en fin ting :lol:

Jeg hadde behov for alenetid i går kveld så sendte mann og barn på soverommet, mens jeg spise popcorn og så på trash tv selv :D Det skulle vise seg å være en god ide, for mannen var oppe i natt og stappa i smokk, ga flaske og snudde henne de gangene hun la seg på tvers i senga! :banana: Det er så slitsomt å høre på hver dag at han er så sliten og sover så dårlignår Isa er urolig, når det er JEG som ikke får sove fordi jeg er oppe og styrer med ungen: han pleier å snorke seg igjennom natten.

Så er jeg så lei av at mamma driver å messer om at det er min skyld om Isa er mye våken fordi jeg ikke har rutiner for henne. Nei jeg har ikke faste klokkeslett jeg mater på, for det kommer an på når vi står opp og hun sover ikke på nøyaktig samme klokkeslett hver dag heller. Hun sier hun kunne stille klokka etter når hun måtte skifte bæsjebleier da jeg var liten fordi hun var så nøye på rutinene! JAVEL, fint for deg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan styre om Isa sover 20 min eller 3 timer på dagen feks :confused: Og hun skjønner ikke at det er vanskelig å gi mat til nøyaktige tider når hun i dag sover i 20 min og i morgen 3 timer. Spør jeg hvordan jeg skal gjøre det da, så er svaret at om jeg hadde hatt fasterutiner så hadde alt vært det samme hver dag! Jeez, god det er min mamma og ikke svigermor som er masete sånn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig. Tingen er jo at han er kjempefornøyd og han elsker flasken sin. Virkelig. Har tatt han i å kose på flasken liksom.... Men han kan jo ikke leve på MME og Velling til han begynner på skolen. Og fruktmos går nå greit, men kunn den fra de posene der han kan spiser i hans eget tempo.... Han er jo snart 9 mnd, må jo begynne å spise mat?! Blir skikkelig ond sirkel av å drive og prøve hele tiden også, han brekker seg av alt han selv prøver å smake på/jeg prøver å gi han og begynner nå å få tårer i øynene bare å bli satt i tripp trapp stolen... Så det har vi sluttet med nå for en stund, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig. Tingen er jo at han er kjempefornøyd og han elsker flasken sin. Virkelig. Har tatt han i å kose på flasken liksom.... Men han kan jo ikke leve på MME og Velling til han begynner på skolen. Og fruktmos går nå greit, men kunn den fra de posene der han kan spiser i hans eget tempo.... Han er jo snart 9 mnd, må jo begynne å spise mat?! Blir skikkelig ond sirkel av å drive og prøve hele tiden også, han brekker seg av alt han selv prøver å smake på/jeg prøver å gi han og begynner nå å få tårer i øynene bare å bli satt i tripp trapp stolen... Så det har vi sluttet med nå for en stund, sukk.

Guriland. Det skal ikke være lett! :( Man vil jo ikke styre for masse så han får helt mataversjon til slutt heller.. Men han har begynt å spise fruktmos! Det er jo en begynnelse :) Men jeg tenkte på, kan han ha fått litt store mandler ifm tannutbrudd, at det er det som gjør at han brekker seg? At det er vanskelig for han å svelge ned rett og slett? Det kan hende jeg overanalyserer og trekker bittelitt for masse paraleller til dyreverdenen, men at unger reagerer slik på mat etter de har fått tenner liksom er jo ikke helt vanlig, eller?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å innrede barnerommet! Aaaaaaaaaaaaner ikke hvordan jeg vil ha det. Alt som står der inne nå er to sprinkelsenger og en seng til meg :P Ingenting på veggene. Nada. What to do? Forslag? Det er helt nyoppusset. Vi rev ned hele greia og bygde det opp igjen fra bunnen, med nytt tak, vegger og gulv. Har ikke lampe i taket engang.

Jeg ser for meg at det etterhvert vil være koselig med en liten to-seter-sofa eller noe? Vil gjerne lese bøker for dem (håper de liker det, ellers blir jeg skuffa :aww: ) Også vil jeg ha hyller og fine ting på veggene. Help me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder maten, så har vi også måttet kjempe for å få i T noe tykkere enn fruktposer og melk for tiden, og av og til grøt. Han har fått en hel haug med tenner omtrent samtidig (fire oppe og to nede nå), og legen mente han hadde litt hovne mandler da vi var der oppe sist. Men da hadde han jo utslett samtidig, så det kan jo være derfor også. Men nå prøvde mannen akkurat å blande ut litt mme med fiskegratengen (8 mnd), og da gikk det ned på høykant, selv om det er klumper i. Vet ikke om det er en fluke, eller om det hjalp på noe vis, men han spiste plutselig opp en masse fiskegrateng, og den har han aldri likt før :P

Wednesday: Vi har iallefall store planer om å lage legovegg på rommet til T når han blir gammel nok. Sånn som dette, bare ikke like alle veggene liksom :lol:

8-lego-wall-room_lg.jpg

Men foreløpig har vi ikke gjort stort med rommet hans, annet enn å henge opp gardiner, og det er fortsatt stablet oppetter veggene med diverse stæsj vi ikke får plass til noe sted. Vil ha mere plass!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut :console: Jeg fikk Isa til å sove bedre ved å kun gi flaske på kvelden, for da fikk hun i seg mer. Vanskelig å bli mett når det er lite melk og hun ikke har tålmodighet til å ligge innover mot puppen. Men hun var jo fornøyd med flaske, har skjønt at ikke Ida alltid er enig i at flaske er en fin ting :lol:

Jeg hadde behov for alenetid i går kveld så sendte mann og barn på soverommet, mens jeg spise popcorn og så på trash tv selv :D Det skulle vise seg å være en god ide, for mannen var oppe i natt og stappa i smokk, ga flaske og snudde henne de gangene hun la seg på tvers i senga! :banana: Det er så slitsomt å høre på hver dag at han er så sliten og sover så dårlignår Isa er urolig, når det er JEG som ikke får sove fordi jeg er oppe og styrer med ungen: han pleier å snorke seg igjennom natten.

Så er jeg så lei av at mamma driver å messer om at det er min skyld om Isa er mye våken fordi jeg ikke har rutiner for henne. Nei jeg har ikke faste klokkeslett jeg mater på, for det kommer an på når vi står opp og hun sover ikke på nøyaktig samme klokkeslett hver dag heller. Hun sier hun kunne stille klokka etter når hun måtte skifte bæsjebleier da jeg var liten fordi hun var så nøye på rutinene! JAVEL, fint for deg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan styre om Isa sover 20 min eller 3 timer på dagen feks :confused: Og hun skjønner ikke at det er vanskelig å gi mat til nøyaktige tider når hun i dag sover i 20 min og i morgen 3 timer. Spør jeg hvordan jeg skal gjøre det da, så er svaret at om jeg hadde hatt fasterutiner så hadde alt vært det samme hver dag! Jeez, god det er min mamma og ikke svigermor som er masete sånn!

Eeegentlig, om jeg bare får sove ordentlig når hun sover om natta og morgenen, så er det ikke noe problem. Men når jeg legger meg halv fire, fire og ikke får sove så blir verden litt slitsom ja. Men jeg kan jo ikke klage, for hun sover 5-6-7 timer når hun først sovner for natta. :ahappy: Hun vil forresten ikke ha pupp om kvelden, er for lite i dem og går for tregt, så blir bare kjefting og hyling. Men hun spiser hovedvekten av måltidene sine om kvelden. Har gjerne to flasker før kl 6 og så går det 3-4 flasker etter det. Rar liten unge. :aww:

Åhjelpes meg... :lol: Klart det bare er å ha rutiner. Du må jo bare fortelle Isa at hun ikke får mat før kl det og det, og må sove så og så lenge - skjønner du vel? :lol: Nei huff... Jeg tror helt ærlig at mange barn lager rutiner selv jeg, så tror foreldrene at det er de som har laget dem. :aww:

Ja veldig. Tingen er jo at han er kjempefornøyd og han elsker flasken sin. Virkelig. Har tatt han i å kose på flasken liksom.... Men han kan jo ikke leve på MME og Velling til han begynner på skolen. Og fruktmos går nå greit, men kunn den fra de posene der han kan spiser i hans eget tempo.... Han er jo snart 9 mnd, må jo begynne å spise mat?! Blir skikkelig ond sirkel av å drive og prøve hele tiden også, han brekker seg av alt han selv prøver å smake på/jeg prøver å gi han og begynner nå å få tårer i øynene bare å bli satt i tripp trapp stolen... Så det har vi sluttet med nå for en stund, sukk.

Huff :( Men håper legen kan finne en løsning på det?

Det er på tide å innrede barnerommet! Aaaaaaaaaaaaner ikke hvordan jeg vil ha det. Alt som står der inne nå er to sprinkelsenger og en seng til meg :P Ingenting på veggene. Nada. What to do? Forslag? Det er helt nyoppusset. Vi rev ned hele greia og bygde det opp igjen fra bunnen, med nytt tak, vegger og gulv. Har ikke lampe i taket engang.

Jeg ser for meg at det etterhvert vil være koselig med en liten to-seter-sofa eller noe? Vil gjerne lese bøker for dem (håper de liker det, ellers blir jeg skuffa :aww: ) Også vil jeg ha hyller og fine ting på veggene. Help me?

En goood bred stol sånn at du har plass til en gutt på hver armlene/armkrok. :wub:

Litt misunnelig på barnerom altså - men har bestemt at jeg SKAL IKKE mase om det - jeg har verdens beste mann og verdens beste baby, om liten plass er prisen for å ha fred, så får jeg tåle det en stund til. :ahappy: (Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde det :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kjære Skybert har blitt borte. :cry: Om noen ser han så si at vi trenger han!

I mellomtiden tar Ziva jobben som stellebordsoppmuntring:

994060_10153593251045171_1091019270_n.jp

Og jeg tror vi trenger større saueskinn... Hun lå pent på skinnet, med hele seg. Helt sant.

11101870843_0d27046aab_b.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å innrede barnerommet! Aaaaaaaaaaaaner ikke hvordan jeg vil ha det. Alt som står der inne nå er to sprinkelsenger og en seng til meg :P Ingenting på veggene. Nada. What to do? Forslag? Det er helt nyoppusset. Vi rev ned hele greia og bygde det opp igjen fra bunnen, med nytt tak, vegger og gulv. Har ikke lampe i taket engang.

Jeg ser for meg at det etterhvert vil være koselig med en liten to-seter-sofa eller noe? Vil gjerne lese bøker for dem (håper de liker det, ellers blir jeg skuffa :aww: ) Også vil jeg ha hyller og fine ting på veggene. Help me?

Det finnes utrolig mange fine klistremerker til å ha på veggen (ebay har sinnsykt mye fint). Tenker at vi kommer til å gå for det når vi blir ferdig med barnerommet her. Det pynter opp masse og er ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...