Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hipp norge sier:

Hei Renate! HiPP Baby Combiotik 1 er tilpasset barn fra 0-6 mnd. og er laget for å kunne brukes som eneste næring, som en erstatning for morsmelk. HiPP Baby Combiotik 2 er spesielt tilpasset barn fra 6-12 mnd., da man gjerne begynner med grøt og smaksporsjoner på vanlig mat. Overgangen fra bare å drikke melk til og spise "vanlig" mat skjer gradvis over en lengere periode, og HiPP 2 er ment som et supplement slik at barnet blir mett og får i seg nok næring i løpet av dagen. Hvis barnet ditt har virket mett og fornøyd med HiPP 2 til nå så er det bare å fortsette med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer fra Hipp norge

HiPP Norge Hei Linda! Det er vanskelig å gi noe korrekt fasitsvar på det, det er jo individuelt fra baby til baby. Det viktigste er at babyen blir mett og får i seg nok næring. Hvis du har begynt med fast føde til datteren din kan du godt prøve Hipp 2. Det er jo ikke sånn at man må bytte over natta fra babyen er 5 til den blir 6 mnd. Hipp 1 kan brukes som eneste næring, mens Hipp 2 ikke er beregnet på dette.

Det skal altså være trygt å bruke hipp1 som eneste næring, men hipp 2 skal ikke brukes som eneste næring, men står jo ingenting om hvor mye annet som må inntas for at det skal være bra nok. :lol: Men så lenge babyen er fornøyd så gjør man rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer fra Hipp norge

Det skal altså være trygt å bruke hipp1 som eneste næring, men hipp 2 skal ikke brukes som eneste næring, men står jo ingenting om hvor mye annet som må inntas for at det skal være bra nok. :lol: Men så lenge babyen er fornøyd så gjør man rett?

Men om man kan bruke Hipp 1 hele tiden så hvorfor skal man da bruke Hipp 2? Blir de for mette og får i seg for mye næring om de får Hipp 1 og samtidig mat?

Nå har vi iallefall to bokser meg Hipp 1 og to bokser med Hipp 2. Kanskje jeg skal gi Hipp 2 på dagtid, for at hun skal bli mer sulten og mer motivert til å spise mer av grøten og middagen og gi Hipp 1 til kvelds? Noen dager spiser hun omtrent ikke noe bortsett fra flaskemat. Andre dager, som den i dag, feks spiste hun en enorm porsjon grøt og et midagsglass, men bare tre flasker melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man kan bruke Hipp 1 hele tiden så hvorfor skal man da bruke Hipp 2? Blir de for mette og får i seg for mye næring om de får Hipp 1 og samtidig mat?

Nå har vi iallefall to bokser meg Hipp 1 og to bokser med Hipp 2. Kanskje jeg skal gi Hipp 2 på dagtid, for at hun skal bli mer sulten og mer motivert til å spise mer av grøten og middagen og gi Hipp 1 til kvelds? Noen dager spiser hun omtrent ikke noe bortsett fra flaskemat. Andre dager, som den i dag, feks spiste hun en enorm porsjon grøt og et midagsglass, men bare tre flasker melk.

Gudene veit, forstod det som at det er tettere næringsinnhold i 2 enn i 1. Samt at sammensettningen er litt anderledes. Kan tenkes at de må spise mer av 1 enn 2? For å få det de skal ha, og derfor skal 1 brukes om det er eneste næring, mens 2 skal brukes om de spiser andre ting utenom. Sånn at om det de spiser utenom ikke inneholder alt de skal, så trenger de mindre av 2 enn av 1 for å få i seg alt. Men det kanskje blir for mye av noe om de kun spiser 2? Gav det mening? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene vil ha ALL min oppmerksomhet hele tida... Når jeg holder på med den ene, hylskriker den andre. Tar jeg opp den som skriker, begynner den andre å skrike. Det blir mye skriking på dem det :( Og jeg blir gjennomsvett. Og føler hele tida at jeg ikke klarer gi nok til noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene vil ha ALL min oppmerksomhet hele tida... Når jeg holder på med den ene, hylskriker den andre. Tar jeg opp den som skriker, begynner den andre å skrike. Det blir mye skriking på dem det :( Og jeg blir gjennomsvett. Og føler hele tida at jeg ikke klarer gi nok til noen av dem.

Å, jeg husker den tiden. Og jeg hadde bare en!! Du har all min medfølelse, selv om jeg vet det ikke har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg husker den tiden. Og jeg hadde bare en! Du har all min medfølelse, selv om jeg vet det ikke har så mye å si.

Takk. Klart det har mye å si, ellers hadde jeg ikke skrevet det her :aww: Nå har jeg tatt med hele gjengen ut på tur. Da sover ungene hvertfall, og jeg får letta den dårlige samvittigheten for hundene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Klart det har mye å si, ellers hadde jeg ikke skrevet det her :aww: Nå har jeg tatt med hele gjengen ut på tur. Da sover ungene hvertfall, og jeg får letta den dårlige samvittigheten for hundene.

:hug: Du klarer deg helt utmerket! Puste. Veldig viktig å puste. *hilsen hun som går og holder pusten og dermed får vondt i ryggen og får kjeft av Bonden* :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt folk og barn på restemat og restekake! Utrolig moro å se hvordan små barn ( de var 2år , 10 mndr, 7 mndr og isa på 6mndr) forholder seg til hverandre. Isabel er iallefall veldig glad i besøk og drev å sussa veldig på han som er jevngammel.

Hun har iallefall kost seg med restemat hun også, for det ble en del søl på gulvet, og der lå hun strategisk plasser og spiste på alt som ramlet ned. jeg fikk ikke med meg at det var så store mengder som havnet på gulvet. Tapas falt tydeligvis i smak. Hun hadde også klart på å få i seg sjokoladekake. Hun hadde kake over hele ansiktet og alle klærne sine, så tror noen av ungene har mistet en god klump kake under bordet! :lol:

Nå ligger hun å sover tungt ved siden av meg. det tar på med besøk! Vi glemte å ta bilder :(

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt folk og barn på restemat og restekake! Utrolig moro å se hvordan små barn ( de var 2år , 10 mndr, 7 mndr og isa på 6mndr) forholder seg til hverandre. Isabel er iallefall veldig glad i besøk og drev å sussa veldig på han som er jevngammel.

Hun har iallefall kost seg med restemat hun også, for det ble en del søl på gulvet, og der lå hun strategisk plasser og spiste på alt som ramlet ned. jeg fikk ikke med meg at det var så store mengder som havnet på gulvet. Tapas falt tydeligvis i smak. Hun hadde også klart på å få i seg sjokoladekake. Hun hadde kake over hele ansiktet og alle klærne sine, så tror noen av ungene har mistet en god klump kake under bordet! :lol:

Nå ligger hun å sover tungt ved siden av meg. det tar på med besøk! Vi glemte å ta bilder :(

Ååh det hørtes skikkelig kos ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en dokumentar på nrk om sexpress etc hos unge jenter nå for tiden og festet meg ved noe en far sa.

"jeg vil at døtrene mine skal bli sterke og kraftfulle kvinner så jeg lyver til de hele tiden og sier at utseende ikke spiller noen rolle. En dag vil de innse at det er løgn, men forhåpentligvis vil de da bare tenke på utseendet 32% av tiden og ikke 80% "

Jeg er glad jeg har gutt kjenner jeg. Selv om jeg ikke er så sikker på at ikke mye har forandret seg for gutter som vokser opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Home start :wub: Vi har en fantastisk dame som kommer hit hver uke, og en dag spurte hun hva guttene ønsker seg til jul. Det var nemlig sånn at Home start gir julegaver til alle barna som får besøk av dem. Jeg tenkte det bare var en liten ting, så tenkte å foreslå noe klær eller noe. Så ringte hun meg i går og sa at de kjøper VOGNPOSER til oss!! :o Det er jo dyrt! Men så veldig veldig velkomment hos oss :D Hurra!

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Home start :wub: Vi har en fantastisk dame som kommer hit hver uke, og en dag spurte hun hva guttene ønsker seg til jul. Det var nemlig sånn at Home start gir julegaver til alle barna som får besøk av dem. Jeg tenkte det bare var en liten ting, så tenkte å foreslå noe klær eller noe. Så ringte hun meg i går og sa at de kjøper VOGNPOSER til oss! :o Det er jo dyrt! Men så veldig veldig velkomment hos oss :D Hurra!

Såå glad for å høre at du har positive opplevelser med Home Start! Det er så viktig å snakke om det gode sånne organisasjoner gjør, for det er jammen ikke lett å være frivillig basert organisasjon i dag. Fine gavene!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Home start :wub: Vi har en fantastisk dame som kommer hit hver uke, og en dag spurte hun hva guttene ønsker seg til jul. Det var nemlig sånn at Home start gir julegaver til alle barna som får besøk av dem. Jeg tenkte det bare var en liten ting, så tenkte å foreslå noe klær eller noe. Så ringte hun meg i går og sa at de kjøper VOGNPOSER til oss! :o Det er jo dyrt! Men så veldig veldig velkomment hos oss :D Hurra!

Det er jo helt fantastisk! For noen flotte folk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå glad for å høre at du har positive opplevelser med Home Start! Det er så viktig å snakke om det gode sånne organisasjoner gjør, for det er jammen ikke lett å være frivillig basert organisasjon i dag. Fine gavene!

Home start er egentlig en del av Frelsesarmeen, er det ikke det? Fantastiske greier uansett! Jeg kunne tenke meg å bli frivillig der selv en gang, når livet faller mer på plass :D Og alle må støtte dem, de gjør livet så mye enklere for folk! Damen som kommer her kunne ikke vært bedre, hun er kjempeengasjert i guttene, og er veldig hyggelig å snakke med også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ha en homestart dame :aww::lol: Bonden snakker om å søke annleggsjobber med turnus! Vi trenger penga så jeg kan ikke si nei, men æææh tre hunder og baby alene? Hjelp...

Åååh hvorfor kan jeg ikke bare ta avgjørelsen om å slutte med amming og STÅ FOR DET! Klarer liksom ikke gi slipp... Måtte pumpe i kveld siden høyre pupp er full av klumper, så det er jo greit nok.. men åååh kan ikke teite ungen bare ta puppen som hun har pleid før da? :cry: Jaja, sendte mail til ammehjelpen og spurte om de hadde noen lure måter, men jeg regner jo med at løpet er kjørt siden jeg ikke fullammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg vært oppe flere ganger fordi jeg synes at ungen har sovet så stille. Hun har begynt å snu seg veldig på siden, nesten på magen når hun sover. Liker ikke det :(

Haha, nå har hun satt seg fast under spisestua, var visst litt mange hindringer pga stolben der :lol: Får nesten hjelpe henne litt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 uker nå. Helt sprøtt å tenke på at dersom lille kommer til verden nå, så har han relativt stor sjanse for å overleve. Det er jo galskap! Men forhåpentligvis blir han der inne i ca 15 uker til :ahappy:

Jeg husker jeg pustet lettet ut når jeg kom dit:) Grattis:) Du får knipe igjen... bedre inni enn utenfor en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...