Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Takk! Har sett på den nå og den ser mye bedre ut enn det sete vi har. Det vi har nå har feks. ikke liggestilling, og idag sovnet hun faktisk en av få ganger i bilen. Da hadde det vært praktisk.

Hun hater å kjøre bil over alt på jord, så jeg håper nytt og bedre sete kan løse noe av det.

Vi har Zybex Aton idag, kjøpte det fordi det var best i en NAF test, men kunne bedre sete ha spart oss for skriking så hadde det vært enda mer trafikksikkert tror jeg...

Trenger vi bare stolen, eller er det noe tillegg man trenger som base e.l?

Bare stol, den skal ikke ut og inn av bilen som babysete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Takk! Har sett på den nå og den ser mye bedre ut enn det sete vi har. Det vi har nå har feks. ikke liggestilling, og idag sovnet hun faktisk en av få ganger i bilen. Da hadde det vært praktisk.

Hun hater å kjøre bil over alt på jord, så jeg håper nytt og bedre sete kan løse noe av det.

Vi har Zybex Aton idag, kjøpte det fordi det var best i en NAF test, men kunne bedre sete ha spart oss for skriking så hadde det vært enda mer trafikksikkert tror jeg...

Trenger vi bare stolen, eller er det noe tillegg man trenger som base e.l?

Jeg ville prøvd setet i bil først. Det er ganske stort. Vi har en stasjonsvogn med ganse god plass, men det er allikevel sånn at det blir trangt. Vi får heller ikke til skikkelig liggestilling i det uten at passasjersetet er klint helt frem (da kan man ikke sitte der).

Jeg oppfattet deg ikke som kritisk. Klart du kan spørre! :)

VI har ikke vært i butikker enda. Jeg er ikke flink med selgere, ikke spør. :P Tenkte å se på nett først og så ta med bil og barn og prøve. :) Tror Britax Multiway'en er enda større enn BeSafen vi har iallfall. Men har ikke prøvd som sagt. Svigers har det til når vi kommer på besøk og han sitter veldig godt i det.

Jeg skal innom babybutikken er til uka, kan spørre for deg. Damen som jobber der er ekstremt flink og vanvittig serviceinnstilt uansett om hun tjener på det eller ikke, hun svarer sikkert på det du lurer på og :P Og veldig engasjert i tester og hva som er best og sikrest og alt mulig. Fantastisk å ha en sånn nisjebutikk i byen, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innom babybutikken er til uka, kan spørre for deg. Damen som jobber der er ekstremt flink og vanvittig serviceinnstilt uansett om hun tjener på det eller ikke, hun svarer sikkert på det du lurer på og :P Og veldig engasjert i tester og hva som er best og sikrest og alt mulig. Fantastisk å ha en sånn nisjebutikk i byen, altså!

Det hadde vært helt supert! Takk for det. :) Det virker som de fleste stoler bare er 5 punkt sele opp til 18 kilo også, jeg vil ha et til 25. Vi kjører Scoda Octavia som ikke er en liten stasjonsvogn, men ikke gigantisk heller, så det bør ikke bygge FOR mye. Jeg sitter allerede trangt, får ikke åpnet hanskrommet. Marimannen har ikke sjans, han må sitte bak om jeg skal kjøre.

@Marie , bytte av stol gjorde ENORM forskjell for H når det kommer til bilkjøring. Fra at det var et rent ******* med hysterisk grining så kunne han sovne og sitte en god stund før det ble rabalder. Jeg tror bøttesetet var vondt å sitte i for ham, det var iallfall helt dramatisk endring når vi skiftet.

Barnas Hus pleier å ha adventskalender med nye, gode tilbud hver dag, på julaften har de gjerne alle tilbudene. Vi sparte mye penger på BeSafen vår på den måten. Tipper vi gjør det samme i år om vi får bestemt oss for type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sant :( Vi har jo kjempeplass med Caravellen, hun kan sikkert sitte bakovervendt til tenåring mtp benplassen og slikt. Føler med dere, det er liksom en ting man ikke vil egentlig kompromisere på, men som man bare er nødt til etterhvert.

Ja, dere er veldig heldige der. :) Har ikke noe lyst til å snu ham, håper å ha ham bakover minst til han er 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd setet i bil først. Det er ganske stort. Vi har en stasjonsvogn med ganse god plass, men det er allikevel sånn at det blir trangt. Vi får heller ikke til skikkelig liggestilling i det uten at passasjersetet er klint helt frem (da kan man ikke sitte der).

Ok. Vi er oftest maks to voksne i bilen, og da sitter alltid passasjeren bak med Johanne uansett, så det går jo sånnsett bra.

@Marie , bytte av stol gjorde ENORM forskjell for H når det kommer til bilkjøring. Fra at det var et rent ******* med hysterisk grining så kunne han sovne og sitte en god stund før det ble rabalder. Jeg tror bøttesetet var vondt å sitte i for ham, det var iallfall helt dramatisk endring når vi skiftet.

Barnas Hus pleier å ha adventskalender med nye, gode tilbud hver dag, på julaften har de gjerne alle tilbudene. Vi sparte mye penger på BeSafen vår på den måten. Tipper vi gjør det samme i år om vi får bestemt oss for type.

Så utrolig godt å høre! :flowers:

Og det var smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi er oftest maks to voksne i bilen, og da sitter alltid passasjeren bak med Johanne uansett, så det går jo sånnsett bra.

Så utrolig godt å høre! :flowers:

Og det var smart!

Nå vet jeg ikke hva planene deres er, men det kan jo hende dere skal ha plass til et sete til før Johanne er ferdig med dette :)

Ingen base forresten. Løfter henne ut og inn. Her begynte hun å bli vrien i setet og da byttet vi til et større. Det ELSKER hun. Har litt større frihet til å bevege armer/skuldre og bedre benstøtte, tror jeg. Og bedre sittevinkel :) Så nå kan hun sitte enda lenger enn før. Hun har jo alltid vært enkel. Men når vi reiste østover nå sutret hun ikke EN gang. Vi stopper hver halvannen-to timer og har ca 7 timers tur. Hun sitter der og styrer med leker, blir hun trøtt så sover hun.

Kan anbefale en sånn leketing som man fester på hver side av setet så man har leker "over" setet og føttene som de kan skru og styre på. Veldig populært her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater hvordan magen min ser ut nå :(:cry: Jeg har fire kilo igjen til vekta mi før graviditeten, altså har jeg gått ned mye. Men det er IKKE på magen jeg har gått ned. Med klær på ser jeg ut som jeg er gravid i 5.-6. måned, mens uten klær er det det mest bedrøvelige syn dere kan tenke dere :( Veldig mye hud som henger og en god del fett også :cry: Det er jo selvfølgelig helt naturlig det, med tanke på hvor ENORMT svær jeg var mot slutten der. Og det som kom ut av det er jeg jo selvsagt fornøyd med :P Men likevel... ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater hvordan magen min ser ut nå :(:cry: Jeg har fire kilo igjen til vekta mi før graviditeten, altså har jeg gått ned mye. Men det er IKKE på magen jeg har gått ned. Med klær på ser jeg ut som jeg er gravid i 5.-6. måned, mens uten klær er det det mest bedrøvelige syn dere kan tenke dere :( Veldig mye hud som henger og en god del fett også :cry: Det er jo selvfølgelig helt naturlig det, med tanke på hvor ENORMT svær jeg var mot slutten der. Og det som kom ut av det er jeg jo selvsagt fornøyd med :P Men likevel... ÆSJ!

Det går seg til etter hvert! Min mage ble gradvis flat igjen etter hver fødsel. Kanskje ikke så flat som før graviditetene, men helt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til etter hvert! Min mage ble gradvis flat igjen etter hver fødsel. Kanskje ikke så flat som før graviditetene, men helt greit. :)

Ja. Men så leser jeg på tvillingforumet om folk som fikk tvillinger for flere år siden, og som fortsatt sliter med det fæle henget! Vil ikke.

Og nå fikk jeg dårlig samvittighet og, for jeg har jo faktisk fått TO unger på en gang, mens det finnes mange som ikke får noen! Også klager jeg på hengende mage liksom. Men... Ja... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari jeg leste en plass at om plassen er et problem så kan man vurdere å sette ungen foran i bakovervendt sete (selvsagt med deaktivert airbag - det er vistnok tryggere enn å snu setet forover for tidlig.

@Wednesday er det noen trøst om jeg sier at jeg og har babymage? Og jeg gikk ned 15 kg i svangerskapet. Blubbete og ekkel. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ungen min.. :wub:

Jeg ler så mye av han om dagen! Før helgen kom han bort til meg og løftet ut genseren min mens han spurte veldig omsorgsfull: "Har du bæsja?"

I går kveld kunne han ikke spise kveldsmat, for han så en kjempespennende, knallrosa pakke på benken. Han hentet og ba meg åpne. Stod entusiastisk og forventningsfull og så på mens jeg åpnet og utbrøt et "OOOOOIIIII!!!". Deretter satt han og stablet binn en liten stund. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjalp det ikke en dritt å kjøpe større sete, fortsatt klaging fra ende til annen når vi kjører bil, hun er like tolmodig som en påtent kinaputt.

Hva gjør dere når hodet tipper forover når de sovner? Det ser ikke godt ut i det heletatt, og det var ingenting å gjøre på vinkelen på setet i følge forhandleren. Har Besafe Izi Plus (hehe, @ burde tatt provisjon av reklamekampanjen sin) og Volvo V70, setene bak er noe bratte menforhandleren sa at det ikke var noe å gjøre noe med.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ungen min.. :wub:

Jeg ler så mye av han om dagen! Før helgen kom han bort til meg og løftet ut genseren min mens han spurte veldig omsorgsfull: "Har du bæsja?"

I går kveld kunne han ikke spise kveldsmat, for han så en kjempespennende, knallrosa pakke på benken. Han hentet og ba meg åpne. Stod entusiastisk og forventningsfull og så på mens jeg åpnet og utbrøt et "OOOOOIIIII!!". Deretter satt han og stablet binn en liten stund. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Han er så søøøøøøt! Han har det nydeligste smilet jeg har sett på en liten gutt :wub:

A klager over vondt i ryggen når vi kjører langt. Jeg forstår han jo, pga plassmangel må han sitte med beina rett opp omtrent.

Jeg har 2 seter, så skulle tro det var romslig, men ryggen til setet er da i dashbordet. Jeg får jo ikke stilt bilsetet bakover :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kloke hoder her? Trenger en eller annen form for peisgitter. Her har vi gasspeis som jeg tror hun fort lærer seg å holde seg unna (de gjør vel det?), men hjemme har vi en skikkelig vedovn og den blir så vanvittig varm og og stygg å ramle på. Men peisgitter koster jo fort 1300-1500 kroner :o

Edit, fant denne: http://www.ebay.com/itm/Black-Metal-Baby-Child-Hearth-Gate-Fire-Place-Room-Divider-Safety-Guard-Play-Pen-/111125511373?pt=UK_Baby_Nursery_Furniture_ET&var=&hash=item19df98bccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kloke hoder her? Trenger en eller annen form for peisgitter. Her har vi gasspeis som jeg tror hun fort lærer seg å holde seg unna (de gjør vel det?), men hjemme har vi en skikkelig vedovn og den blir så vanvittig varm og og stygg å ramle på. Men peisgitter koster jo fort 1300-1500 kroner :o

Edit, fant denne: http://www.ebay.com/itm/Black-Metal-Baby-Child-Hearth-Gate-Fire-Place-Room-Divider-Safety-Guard-Play-Pen-/111125511373?pt=UK_Baby_Nursery_Furniture_ET&var=&hash=item19df98bccd

Vi har den! Kjøpte den på babymagasinet i smalgangen, og den funker fint den :) kjøpte den for 1499 (tror jeg det var), og da fulgte det med en ganske fin lekematte. De har den på barnas hus også, men de hadde ikke med matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror E er litt bedre. Hun hoster ikke like mye, og hun sover fortsatt! Da har hun sovet fra ca kl 20 og til nå. Sliten frøken det tenker jeg. Håper det er fordi hun endelig får sovet sammenhengende, og ikke fordi hun er dårligere da. Hun var i hvert fall ikke spesielt varm da jeg var inne hos henne i stad :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den! Kjøpte den på babymagasinet i smalgangen, og den funker fint den :) kjøpte den for 1499 (tror jeg det var), og da fulgte det med en ganske fin lekematte. De har den på barnas hus også, men de hadde ikke med matte.

For en sinnsvak pris.. Og alt vi trenger den til er de ukene i året vi er på østlandet. *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du linket til shipper jo såpass fort at den skal være framme innen 6. des. Og det var jo ikke så ille pris i forhold til hva den koster i Norge? Hva med å lete litt på Finn?

Ser det blir endel i frakt plus moms, så vinninga går opp i spinninga.. Prøver å se på finn men lite å finne.

Edit: Nei, nå fant jeg denne. Kanskje vi må ta turen til Bergen. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45247638&searchQuery=peis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...