Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er spent på hvor mye J får med seg i år. Hun er jo ikke så langt fra to år, og jeg syntes hun har blitt så stor det siste halve året.

Hun kommer til å elske alt! Julekalender, adventsstjerne, julegardiner, julemarked, juleteater (håper hun liker det), baking, smaking - ja alt! Og hun kommer til å bli så bortskjemt på oppmerksomhet og gaver i julen, hun er eneste barnet i begge familiene våre.

Alle småtingene blir så stort for henne, bare at vi bytter gardiner kommer hun til å være opptatt av i dagevis. Og dermed blir alt ekstra morsomt og spennende for oss voksne også.

Vi foreldre er oppe om natten, tørker snør og skifter bleier, men det er ingen som har det så fint som oss i julen tror jeg! :wub:

Gleder meg skikkelig til jul i år jeg. I fjor var hun så liten og jeg var så utkjørt at det ble liksom bare en dag med litt ekstra styr, men i år er vi klare. :ahappy:

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Jeg og! Har ikke gledet meg så mye siden jeg var liten selv. Det blir jo aaldri 1. desember. :P
Mens andre år er sånn: Hva, jul allerede??

Skrevet

Theodor får en julegave på forskudd imorgen han - fra en av mine onkler. Et akvarie! Stas.

Ellers så sier han at han ønsker seg brannbil, lastebil, traktor (og han har det meste av den slags fra før av). :P

Skrevet

Gratulerer til SiriE

Krutsi: hva med bæresele?

Her liker vi heller ikke vogn.

Bæresele er greit for ho, men du verden så tungt det er å bære 7-8 kg på magen.. det er ikke selen vår god nok til.. for vi er nødt å bære med skuldrene.. vi har bæremeis, men den ser hun ikke nok i, så hun står og hopper og er bare enda tyngre :lol:

Skrevet

Anbefaler en bæresele der belastningen går mer på hoftene. :)

De hadde ikke det der jeg kjøpte den tidligere i år.. Men nå er hun så stor at jeg gidder ikke å kjøpe ny for bare en liten stund til.. Hun er liksom 10 mnd :P

Skrevet

Ja, vi brukte vår fra nyfødt. :)

"I Manduca kan et nyfødt bæres trygt takket være et integrert spebarnsinnlegg. Fra 1,5-3 måneder (avhengig av barnets størrelse) kan babyen bæres uten spebarnsinnlegget. Panelet (bærestykket) kan justeres i høyden så den kan gi mer støtte bak barnets nakke og hode."

Ellers har jeg hørt at Manduca og Ergobaby skal være ganske like, men har selv kun erfaring med Manduca.

Men googlet manduca og ergobaby, og det var mange treff på ulike forum hvis du vil lese erfaringer. :)

• Like 1
Skrevet

Jeg har Ergo og elsker den, men får vi en til vil jeg ha Manduca. Den virker litt mindre klumpete enn Ergoen og den har justerbar rygg.

Når de begynner å bikke 7-8-9 kg begynner det uansett bli tungt å bære på magen, vi gikk over til ryggbæring da og duverden for en forskjell.

• Like 1
Skrevet

Okei. Bruker vår innimellom enda jeg, og han er 2,5 år ;)

Tuller du? Kan man bruke de så lenge?

Hmm.. Tydeligvis gått glipp av noe igjen jeg no :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Tuller du? Kan man bruke de så lenge?

Hmm.. Tydeligvis gått glipp av noe igjen jeg no :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja kan brukes lenge, vi tenker å bruke den lenge for å få med oss frøkna på øverste fjellhytta vi må gå til når hun blir eldre, ha tursekkene på ryggen og hun på magen om hun ikke orker å gå. Planen i hverfall, hvordan det blir vet vi jo ikke enda :lol:

Ja, Du snur de etterhvert sånn jeg har forstått det :)

Skrevet

Hender jeg bruker ergoen til 4åringen enda :P

Så de kan brukes lenge. Eneste er at han begynner å bli hakket lang, men sitter fortsatt greit, og siden han bare veier 12kg,så er det mye enklere å ta han i bæresele, enn å holde han fast på ryggen når vi går lange turer i fjellet. :)

Lurer på om det er opp til 20kg.

Skrevet

20 kg på ergo ja. Men jeg lurer litt på om de gamle typene er bedre enn den nye 360'en når barna blir så store. Står atvdet skal gå, men noe med passformen som får meg til å lure. Hmm... Noen som har en formening om det?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...