Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Det er ikke unormalt at kroppen bruker tid på å komme i syklus etter pilleslutt. Husker det selv, varierte fra mnd til mnd lenge før den ble stabil. Og hormoner og sånn tuller gjerne litt de også.

Om du fikk eggløsning til normal tid etter slutt vil testene du tok i dag være sikre, men om eggløsningen også surrer så kan du evt. Være kortere på vei, både med tanke på graviditet og når mensen skulle ha dukket opp. Er du veldig usikker kan du bestille privat innvendig ul for å se om det er noe på gang der.

Angående den nye respeten, har ikke du alt mulighet for problemer med å bli gravid? (Beklager om jeg husker feil) i såfall ville jeg nok droppet den prevensjonen og bedt partner ta ansvar for beskyttelse frem til det er sktuelt med barn :)

Da venter vi å ser hva som skjer ;)

Jo, du husker riktig. Og det sa jeg også klart i fra til legen, så jeg kommer til å skifte fastlege da han ganske tydelig ikke har interesse for eller peiling på hva pasientenes behov er. Og kommer ikke til å bruke de pillene, men fortsette med kondom som beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Da venter vi å ser hva som skjer ;)

Jo, du husker riktig. Og det sa jeg også klart i fra til legen, så jeg kommer til å skifte fastlege da han ganske tydelig ikke har interesse for eller peiling på hva pasientenes behov er. Og kommer ikke til å bruke de pillene, men fortsette med kondom som beskyttelse.

Veldig bra at du bytter lege. Syns egentlig at man burde kunne sende en klage når leger oppfører seg sånn... men vet ikke helt hvor man skal klage.

Ja, prøven kan være lite nødvendig av tradisjonelle medisinske årsaker, men det er viktig for deg og din mentale helse å ikke stresse rundt dette.

Jeg hadde nok bedt om å få sjekka andre vitaminer og mineraler på blodprøve om jeg følte meg slik du beskriver også, og da er det uproblematisk å sjekke etter alien i magen i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Martine! <3

TUVA SOV FRA 20.00 TIL 06.15 I NATT! :jump: I do not believe it! For første gang har hun sovet i ett hele natten fra leggetid til oppstandelse. Jeg er målløs. Og uthvilt! Og litt :blink: Hun har hatt et par netter for et par uker siden også, hvor hun sov i ett frem til 4-5, ble ammet og sovnet igjen. (Og et par netter hvor hun syntes det var morgen klokken 4, men de snakker vi ikke om). Det ER håp!

Hurra! :D her er det også rekord, fra 00 til 07. :D helt uten å våkne. Det har aldri skjedd før.

Hurra til begge to! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bilde, så søt jenta er :wub:

Også flinke Toya da, godt gjort å dele så bra når hun er vant med at det er bare deg og hun :wub::wub::wub:

Tusen takk

Er kjempe stolt over Toya. Hun ligger gjerne i sofaen ved siden av meg når jeg ammer. Prøver å passe på at hun fortsatt får kos og oppmerksomhet. Men likevel synes jeg hun er utrolig snill og flink. Har nesten mistet hørselen men takler det bra også. Super vofsen min. Hun snuser også litt på Kristine :)

Veldig gøy å se at frøkna strekker fingrene etter hundene og følger de med blikket. Moro :wub:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen tidligere idag da jeg har hatt symptomer på graviditet (kvalme, svimmelhet, fort sliten, murring i magen, ingen mensen) og er nå cirka 3 uker på overtid. Sluttet på minipillen i september.

Jeg sa tydelig at jeg ville sjekke helt at det ikke er noe der inne, og hans svar var å ta en urintest. Sa ganske mange ganger at jeg har tatt negativ test(er) hjemme, men vil sjekke med blodprøve da dete ikke er normal oppførsel for kroppen min.

Testen var så klart negativ, noe jeg var 99,9% sikker på at den skulle være ved normal urinprøve. Derfor jeg tydelig etterspurte blodprøve, noe verken legen eller sykepleieren mente var nødvendig. Fikk i tillegg resept på ny prevensjon Conludag, men skeptisk merker jeg. Står klart at det kan bli vanskelig å bli gravid etter bruk av denne, at en bør sjekkes grundig før bruk (ble ikke gjort) og lignende.. :icon_confused:

Dersom man har symptomer på graviditet, vil det være mer en nok horoner til å slå ut positivt på en urintest.

I dag kom ungen hjem med et bitemerke på hånden. Dette ble ikke nevnt noe om ved henting. Synes de burde ha sagt i fra om det, for merket er veldig tydelig og det har ikke blitt borte i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gravid med diabetes er ikke bare bare altså. Skjønner egentlig hvorfor de aller første blir sykemeldt fra dag 1 omtrent. Blodsukkeret skal være en god del lavere enn vanlig, og det ender med at jeg ofte går helt på grensen til å ha lavt blodsukker. Får jeg lavt blodsukker og må få det opp igjen kan det bli høyt og dermed blir det vanskelig å holde det stabilt. Har insulinpumpe, og på tirsdag fikk jeg satt på en glukosesensor som "snakker" med insulinpumpen. Den sier i fra når blodsukkeret er lavt/høyt/nærmer seg grensene. Dvs stort sett hele tiden. Problemet er bare det at den ALLTID viser feil verdier i forhold til det jeg måler i fingeren. De siste nettene har jeg vært våken stort sett hele tiden for å måle, fordi pumpen bråker sånn. Den sier i fra om at blodsukkeret er for lavt, og dermed stopper insulintilførselen selv om blodsukkeret egentlig er perfekt :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg min første ukjente som tydeligvis mente at gravidmager er for alle :P hun kommenterte magen min og gjettet på at jeg var 5-6 mnd på vei, så når jeg sa at nei, jeg er nok litt lengre, 10 uker igjen ca, så var det henda rett på magen og "da kjenner du vel spark da" :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg min første ukjente som tydeligvis mente at gravidmager er for alle :P hun kommenterte magen min og gjettet på at jeg var 5-6 mnd på vei, så når jeg sa at nei, jeg er nok litt lengre, 10 uker igjen ca, så var det henda rett på magen og "da kjenner du vel spark da" :lol:

LOL!

Gruer meg litt til slik! Bestemødre og nære kollegaer (som jeg er trygg på om jeg kan si det sånn) + venner skal gjerne få lov. Men ingen andre!

Kanskje få seg T-skjorte med "Don't Touch" :P

Jeg har fått mine første strekkmerker! :P Og merker at det bryr meg ikke så veldig, men får prøve å forebygge fremover med litt krem, aner ikke om det har noen effekt men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Gruer meg litt til slik! Bestemødre og nære kollegaer (som jeg er trygg på om jeg kan si det sånn) + venner skal gjerne få lov. Men ingen andre!

Kanskje få seg T-skjorte med "Don't Touch" :P

Jeg har fått mine første strekkmerker! :P Og merker at det bryr meg ikke så veldig, men får prøve å forebygge fremover med litt krem, aner ikke om det har noen effekt men men.

Jeg ble litt sånn :blink: fikk ikke sagt noe annet enn at hun ikke sparker noe akkurat nå :P hadde ei eldre dame til i stad som måtte ta på også gitt :lol:

De som er eksperter på hud og sånn sier at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker, er langt "under" som bøir dratt og ingen kremer går så dypt. Men krem skal hjelpe mot kløe når huden strekker seg da, selvom ikke den hindrer merker. Har ikke brukt noe krem til nå, og har ikke fått noen merker heller, men om de dukker opp så gjør det ikke meg noe heller kjenner jeg :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sånn :blink: fikk ikke sagt noe annet enn at hun ikke sparker noe akkurat nå :P hadde ei eldre dame til i stad som måtte ta på også gitt :lol:

De som er eksperter på hud og sånn sier at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker, er langt "under" som bøir dratt og ingen kremer går så dypt. Men krem skal hjelpe mot kløe når huden strekker seg da, selvom ikke den hindrer merker. Har ikke brukt noe krem til nå, og har ikke fått noen merker heller, men om de dukker opp så gjør det ikke meg noe heller kjenner jeg :)

Har også lest litt forskjellig, men for meg blir det endel av sjarmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er blitt seks uker og stirrer på meg og smiler masse. Morsomt! :D Neste uke skal vi på seksukerskontroll til lege og helsesøster, og uka etter der skal jeg treffe barselgruppa for første gang. Spent på hva hun veier nå, men akkurat den biten er jeg absolutt ikke bekymret for :) Hun var nesten 4,5 kg for tre uker siden.

Blid jente:

10636212_10154969966295145_7844703890578

Søta mi :wub:

10592675_10154969985150145_9205620044263

@SiriEveline : Tror dette med strekkmerker er ganske tilfeldig/genetisk. Jeg smurte bortimot aldri med krem og gjorde heller ikke noe spesielt i forhold til kosthold for å forebygge det, men jeg fikk ingen. Har derimot fått på puppa etter at melka kom. Er ingen krise det, men trøsten er uansett at de blir lysere med tiden :)

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tok på magen min.. Men så ikke jeg bestandig like "åpentsinnet" mot fremmede :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Må være litt åpensinnet på jobb, men ble ganske satt ut når hun plutselig begynte mens jeg hjalp hun med å finne strømper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiriEveline : Tror dette med strekkmerker er ganske tilfeldig/genetisk. Jeg smurte bortimot aldri med krem og gjorde heller ikke noe spesielt i forhold til kosthold for å forebygge det, men jeg fikk ingen. Har derimot fått på puppa etter at melka kom. Er ingen krise det, men trøsten er uansett at de blir lysere med tiden :)

Så fin jente!

Ja de blir lysere, og så lenge man ikke får ekstremt mye rynker og slikt så syntes jeg nesten det er litt "kult" om du skjønner, på litt tatoveringsvis :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har hatt mange rare epidemier fordi folk ikke alltid gir beskjed om hvordan syk barnet er. Det er synd, for det er barna det går utover til syvende å sist.

Kan ramse opp munn-, fot og håndsyken i tillegg til lus siste måneden hos oss.. Festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har fungert for meg mot strekkmerker (og andre arr) er e-vitaminer. Krem med e-vitamin er bra, men det beste er kapsler man evitamin olje man får kjøpt på apotek og man kan smøre på. Får både arr og strekkmerker til å "gro" penere og hurtigere. De falmer og blir hvite heller enn røde.

Fikk tips av lege en gang i tiden :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran har nå flyttet inn i sitt nye rom, og overtok juniorsengen til søsteren- Andre natt han sover der nå- Inatt gikk det helt fint og han stod opp og kom inn til oss på morgenen, og nå sovnet han også uten noen problemer :o Er det lov til å håpe at overgangen til stor seng går så bra :lol: ?

Da har vi plutselig ingen baby lenger i sprinkelseng :o

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har fungert for meg mot strekkmerker (og andre arr) er e-vitaminer. Krem med e-vitamin er bra, men det beste er kapsler man evitamin olje man får kjøpt på apotek og man kan smøre på. Får både arr og strekkmerker til å "gro" penere og hurtigere. De falmer og blir hvite heller enn røde.

Fikk tips av lege en gang i tiden :)

Kan ha det i bakhodet om det skulle dukke opp noen, men til nå har jeg ingen. Mamman min har heller ikke noen strekkmerker så kan jo hende jeg er heldig som henne. Om ikke er det ikke så farlig for meg med litt merker etter frøkna på kroppen :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...