Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Ringte legevakten nå og de var helt enige i at det var feil å slå seg til ro med legens konklusjon. Skal opp der med urinprøve i kveld også skulle en lege til kikke på henne. Jeg er så glad i legevakten her, de er superflinke med barn. Sist jeg snakka med de ringte de opp igjen litt senere for å dobbeltsjekke det jeg hadde sagt og høre hvordan det gikk. :)

Hold oss oppdatert da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Havnet hos en hyggelig lege. Av en eller annen grunn var hun ikke så øm i ryggen akkurat når vi var der, men ganske øm igjen nå. Og tydelig verre når hun sitter. Hun hadde litt utslag i urin, +1 på sånne hvite blodceller (?) og skal ta en til i morgen for å se hva den viser da. Og ellers bare følge nøye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste hatet vogna si! Men så fant jeg ut at det ble bedre når jeg bygget den opp litt, og han fikk se ut, selv om han bare var rundt 2-3mnd.. Ble mye bedre når vi byttet til sportsdelen når han var 5mnd. :) Har dere prøvd å bytte eller bygge opp litt? I for eksempel emmaljunga vognene er det en plate under madrassen man kan sette opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste hatet vogna si! Men så fant jeg ut at det ble bedre når jeg bygget den opp litt, og han fikk se ut, selv om han bare var rundt 2-3mnd.. Ble mye bedre når vi byttet til sportsdelen når han var 5mnd. :) Har dere prøvd å bytte eller bygge opp litt? I for eksempel emmaljunga vognene er det en plate under madrassen man kan sette opp. :)

Å jada, men i bagdelen har hun alltid prøvd å velte seg uti. Og på sportsdelen er det seler som gjør at hun ikke får til å reise seg, så da er det jo krise :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet hos en hyggelig lege. Av en eller annen grunn var hun ikke så øm i ryggen akkurat når vi var der, men ganske øm igjen nå. Og tydelig verre når hun sitter. Hun hadde litt utslag i urin, +1 på sånne hvite blodceller (?) og skal ta en til i morgen for å se hva den viser da. Og ellers bare følge nøye med.

Jeg ville bedt om ultralyd av både urinveger og mage/tarm. Også for å utelukke en spesiell type tarmslyng babyer kan få. Hvis du ser blod i bleien bør baby rett ned på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om ultralyd av både urinveger og mage/tarm. Også for å utelukke en spesiell type tarmslyng babyer kan få. Hvis du ser blod i bleien bør baby rett ned på sykehus.

Takk for råd - jeg kan jo overhode ikke noe om dette, så jeg aner jo ikke hva jeg eventuelt bør kreve. Hva kan sånne undersøkelser vise, annet enn sånn tarmslyng? Samboeren min syntes navlen så rød og rar ut, men kan jo være tilfeldig det og. Sukk, skulle ønske hun kunne snakke litt mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd - jeg kan jo overhode ikke noe om dette, så jeg aner jo ikke hva jeg eventuelt bør kreve. Hva kan sånne undersøkelser vise? Samboeren min syntes navlen så rød og rar ut, men kan jo være tilfeldig det og. Sukk, skulle ønske hun kunne snakke litt mer.

Ultralyd viser bla om der er tegn til tarmslyng eller annet i buken/magen.

Følg magefølelsen. Er det noe som skurrer så mas på legevakt/lege til du får en ordentlug undersøkelse av vesla. Fortrinnsvis på sykehus om de ikke kan avkrefte 100% at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd viser bla om der er tegn til tarmslyng eller annet i buken/magen.

Følg magefølelsen. Er det noe som skurrer så mas på legevakt/lege til du får en ordentlug undersøkelse av vesla. Fortrinnsvis på sykehus om de ikke kan avkrefte 100% at noe er galt.

Takk igjen. Sykehus har vi her så det bør jo gå. Nå er vesla hentet inn på soverommet, så håper vi bare veldig på bedring til i morgen.. Hvis ikke får vi mase videre :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen. Sykehus har vi her så det bør jo gå. Nå er vesla hentet inn på soverommet, så håper vi bare veldig på bedring til i morgen.. Hvis ikke får vi mase videre :)

Krysser alt som er for at hun er frisk og fin i morgen igjen :):hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å for å skremme litt hvor viktig det er at vi som foreldre må følge magefølelsen og sette krav. Det er vi som kjenner barnet best..

Ei bekjent av meg fikk baby, og alt var fint. Så en dag ble babyen bare slapp og syk, og ville ikke spise noe særlig. Rett på legevakta og sendt hjem igjen med at det var nok en liten betennelse i navlen.

Utover kvelden tok mora kontakt me moren sin og hennes stefar fikk høre om dette, og dagen etter ble babyen fortsatt ikke bedre. Han kjørte dem på sjukehuset og der viste det seg at det var ingen liten betennelse. Og det hele endte med at de nesten mistet babyen og jenta sitter nå i rullestol og er kraftig psykisk utviklingshemmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å for å skremme litt hvor viktig det er at vi som foreldre må følge magefølelsen og sette krav. Det er vi som kjenner barnet best..

Ei bekjent av meg fikk baby, og alt var fint. Så en dag ble babyen bare slapp og syk, og ville ikke spise noe særlig. Rett på legevakta og sendt hjem igjen med at det var nok en liten betennelse i navlen.

Utover kvelden tok mora kontakt me moren sin og hennes stefar fikk høre om dette, og dagen etter ble babyen fortsatt ikke bedre. Han kjørte dem på sjukehuset og der viste det seg at det var ingen liten betennelse. Og det hele endte med at de nesten mistet babyen og jenta sitter nå i rullestol og er kraftig psykisk utviklingshemmet..

Jeg vil heller ikke skremme, men er veldig enig med deg. Nå har jo @soelvd vært hos to forskjellige leger, så da er det sikkert ikke noe veldig alvorlig, men lurt å kontakte legene morgen om det ikke er bedre. :) Det jeg vil fortelle under har ingenting med dette å gjøre.

Babyer/barn er flinke til å kompensere slik at tegn ikke alltid er like tydelige som hos voksne. Feks vitale tegn... En lærer fortalte meg at en bekjent av henne klarte å rygge på et barn hun passet på rundt 2 år. Barnet ble hentet av ambulanse, men virket relativt frisk og fin. De ville beholde det på sykehuset for observasjon, og foreldrene dro hjem for å hente litt klær osv. Ila kort tid ble barnet mye, mye dårligere, og jeg husker ikke om det overlevde.

Igjen, jeg ønsker IKKE å skremme noen, men jeg visste ikke om barnas reaksjon på traumer/sykdommer før jeg hørte om dette. Derfor følger jeg alltid nøye med dersom noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for lille Tuva.

Det er så Kjipt med slike ting. Snørr og hoste er begripelig og forventet, alt utover det er bare veldig veldig ubehagelig når oppstår :hug: :hug:

Det er så Kjipt å samsove med sykt barn. Han skjærer tenner, hoster, sparker og slår. Jeg har sovi ca 2 timer til sammen de siste nettene føles det som :|

Det endte med at jeg mistet fatningen litt kl 04 i natt og erklærte at det var siste natt i mammas seng.

Noe som var toltalt urettferdig og lite pedagogisk selvfølgelig, og resulterte ( forståelig nok ) i mye gråt og harme.

Gaaad!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin Plus blod og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

Så bra at dere fant ut av hva det var! Og god bedring til Tuva!!!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: Vi reiste på legevakten igjen i ettermiddag, mye mer utslag på urin Plus blod og de trodde det var nyrebekkenbetennelse. Han ringte masse rundt for han var ikke sikker på hva man gjorde med så små barn som hadde det, han hadde ikke hørt om det før. Så nå skal hun på antibiotikakur og til fastlege neste uke for kontroll og ultralydhenbisning. Og ble det verre skulle vi på sykehus til barnelege. Så da ble vi i alle fall tatt seriøst, føler jeg.

Så bra at dere fikk en diagnose! :D

Nå går det snart bedre skal du se :)

A i badekaret : ' barber beina dine mamma, du ser ut som et troll, ikke som en mamma! ' :| :|

Fant ut at han aldri har brukt et såpestykke før, så nå har jeg tidenes reneste rygg :aww:

Han er bedre, så da satser jeg på litt søvn i natt *krysse fingrene*

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...