Gå til innhold
Hundesonen.no

Appetitt


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med appetitt hundefòr? Fant nettsiden deres, og synes det ser veldig bra ut. Liker det jeg leser, og synes foret ser bra ut. Men, så er det et Felleskjøpet fòr, og erfaringsmessig kan jeg ikke si at LABB bra noen suksess her i huset.... Så da er jeg jo naturligvis litt skeptisk.

En ting er jo å lese masse positivt på en nettside, en annen ting er hva folk har erfart ved bruk av dette fòret...

Så, hva er din erfaring?

Her er siden dems : Appetitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Typisk kommentar med ein gong det er snakk om FK-for. Tåpeleg samanlikning.

Laffen et Appetitt, og har stort sett gjort det sidan han var liten. Oppdrettarane brukte òg Appetitt på sine hundar, og vann utstillingar i hytt og pine. Laffen funkar akkurat like fint anten han går

Pøh, tatt bussen med 15kg jeg

Svigers sin bikkje går på dette foret BC/Tysk jakterrier mix , høy aktivitet, definerte muskler, godt med energi, blank å grei pels. Fisene lukter noe inn for j******, men ikke ofte han fiser heldigvis :P Holder vekta så sant han får nok mat, virker dog som han går matlei innimellom.

Opplevde nylige at foret slo seg (Masse mugg) i lukka fortønne, men om det er foret eller lagringen vet jeg ikke. (100år gammelt hus, men tønna sto på kjøkkenet som har grei temperatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke fôr til hundene fra Imouto var 4 mnd til hun blei 9 mnd, for hun vant så mye på valpeshow. Derfor har vi også prøvd utrolig mye forskjellig, og Apetitt, Labb og Eukanuba høyenergi er de tre typene de overhodet ikke vil spise, så jeg endte opp med og kaste masse mat. Jeg opplever at fôret lukter veldig lite og sveller enormt mye, noe som tyder på lite masse og dårlig smaklighet. Ikke inneholder det vel allverdens av kjøtt heller.

Men som du ser er det svært delte meninger her, så du må jo bare teste på bikkja di og se om den liker det og forblir i godt hold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig fikk nevnte bikkje en hårløs flekk (type 5kr størrelse) på ryggen helt plutselig, den grodde ikke nye hår før lenge etterpå. Om det var foret eller annet vites ikke. Klødde ikke noe unormalt på nevnte flekk.

Han blir som nevnt også lei maten til tider, vegrer seg for å spise og bruker lang tid. Får han derimot noe annet, f.eks min hunds mat sluker han det som om han aldri har sett mat før. (Uavhengig om han er matlei der og da eller ikke)


Egen erfaring på appetitt er store mengder avføring, fæl fiselukt og mye fising på min hund. Pelsen blir mattere og røyter mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker apetitt og er fornøyde med det. Vi trener ikke noe spesielt, men er mye ute og han løper mye løst. Fine muskler, fin pels, fin avføring fint alt egentlig. Han har hatt en matlei periode, men det var i sommer når det var så steike varmt så lurer på om det er årsaken. Som nevnt tidligere så lukter fisene død og fordervelse, men de kommer heldigvis ytterst sjeldent. Så vi er fornøyd og det fungerer fint på vår hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig fikk nevnte bikkje en hårløs flekk (type 5kr størrelse) på ryggen helt plutselig, den grodde ikke nye hår før lenge etterpå. Om det var foret eller annet vites ikke. Klødde ikke noe unormalt på nevnte flekk.

Han blir som nevnt også lei maten til tider, vegrer seg for å spise og bruker lang tid. Får han derimot noe annet, f.eks min hunds mat sluker han det som om han aldri har sett mat før. (Uavhengig om han er matlei der og da eller ikke)

Egen erfaring på appetitt er store mengder avføring, fæl fiselukt og mye fising på min hund. Pelsen blir mattere og røyter mer.

Hørtes vedig likt ut som mamma og mannen opplevde med dobermanen, han fikk også plutselig hårløse flekke når han gikk på Appetitt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitt er "premiumgodkjent" på lik linje med RC, Pro plan osv. Labb er ikke det. Hva den reelle godkjenningen innebærer vet ikke. Var en selger fra FK som fortalte meg det.

Synd at det ikke florerer av norsk kvalitetsfôr. Selv er jeg absolutt for kortreist mat, også til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er litt sånn 'prøv selv og se'?

Bruker RC nå, og er ganske fornøyd, men hun sliter litt med fettkuler og tett talgkjerteler, noen hun ikke har gjort før vi begynte på RC. Så lurer på å bytte fòr en stund for å se om det kan være fòr sammensetningen som er feil for hennes behov. Hun er jo kasterert og litt små allergisk-.

Vurderer Orijen, men da blir jeg veldig avhengi av å bestille på nett, for jeg vet ikke om noen forhandlere her. Også er det grisedyrt :-o!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er litt sånn 'prøv selv og se'?

Bruker RC nå, og er ganske fornøyd, men hun sliter litt med fettkuler og tett talgkjerteler, noen hun ikke har gjort før vi begynte på RC. Så lurer på å bytte fòr en stund for å se om det kan være fòr sammensetningen som er feil for hennes behov. Hun er jo kasterert og litt små allergisk-.

Vurderer Orijen, men da blir jeg veldig avhengi av å bestille på nett, for jeg vet ikke om noen forhandlere her. Også er det grisedyrt :-o!

Sist jeg sjekka hadde de Orijen på dyrebutikken på Hystad i sfj. Husker ikke hva den heter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Ulla fungerer helt greit på Appetitt Extrem. Like godt som på RC4800, blant annet. Litt mindre bra på Appetitt Energi. De forskjellige Appetitt-forene inneholder vel ikke noe mindre kjøtt enn de vanlige RC, Eukanuba, Pro Plan heller?

Digresjon: Synes for øvrig det er litt rart at man skal alltid skal nevne Labb når det er snakk om Appetitt. Sjelden man hører noen være skeptisk til Pro Plan fordi det er eid og produsert av samme firma som lager Friskies? Og litt trist, siden vi har et norsk og kortreist alternativ som fungerer på mange hunder. Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie fungerer kjempe fint på Appetitt :) Veldig greit at det ofte er dette foret hun vinner på konkurranse også, så hun sponser seg selv der :aww: Blondie hadde ofte løs mage og diare, men fungere utrolig bra på appetitt. Nå er det kun hvis hun har spist mye av noe annet at hun blir dårlig.

Vi har tidligere prøvd Royal canin og Labb på Blondie, begge deler gjorde at hun var oftere dårlig i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen et Appetitt, og har stort sett gjort det sidan han var liten. Oppdrettarane brukte òg Appetitt på sine hundar, og vann utstillingar i hytt og pine. Laffen funkar akkurat like fint anten han går på Appetitt eller anna for (kjøper inn det som passar etterkvart som det er tomt).

Sjølv synst eg ein del folk er overhysteriske når det kjem til hundemat, men det ville eg sjølvsagt aldri finne på å seie høgt på eit offentleg hundeforum...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat hatt ernæring på skolen og hun som underviste ernæring på hund (ikke Åshild Krogstad), mente at Appettitt var et helt greit for, og at problemet til felleskjøpet lå i hvordan de oppbevarte det. Det inneholder en del fiskefett, som ved feil oppbevaring harskner. Forøvrig mente hun dette var problemet både med Labb og Appetitt.

Endret av Nemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...