Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er greia med å legge igjen bæsj i pose i grøftekanten?


Lisatittine
 Share

Recommended Posts

Når jeg går tur med Emmy, ser jeg stadig vekk bæsjeposer med bæsj oppi liggende i grøftekanten. Har også en kompis som kjører grøfteklippemaskin, og han sier han plukker veldig mange bæsjeposer ut av maskineriet etter en klippetur.

Hva er greia med å legge igjen bæsj i pose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i alle fall ganske mange tomme poser. Jeg tipper det handler om at folk mister en pose ut av lomma når de henter ut en. Ellers så vet jeg at folk legger igjen poser her og der som de tenker å plukke med seg på tilbakeveien, sånt er det jo lett å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de plukker det opp, men setter igjen posen for og slippe og gå og bære på den hele turen. Jeg bruker og gjøre det om jeg går en runde og skal forbi samme plass på tur tilbake til bilen. Poenget er da selvfølgelig at man skal ta med seg posen når man kommer tilbake.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de plukker det opp, men setter igjen posen for og slippe og gå og bære på den hele turen. Jeg bruker og gjøre det om jeg går en runde og skal forbi samme plass på tur tilbake til bilen. Poenget er da selvfølgelig at man skal ta med seg posen når man kommer tilbake.

Jeg gjør det samme her hjemme. Bikkjene driter somoftes den første km og resten av turen er det ingen steder å kaste. Så jeg lar de ligge og tar de i returen. Skulle det bli mørkt eller at jeg endrer retning på turen så tar jeg de neste dag.

Flere som gjør dette her, og noen ganger har jeg endt med 5-6 poser for jeg husker ikke hvilken som var mine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et turområde ikke så langt fra der jeg bor hvor det er et "bæsjepose-tre". Minner litt om smokketre til barna. :P Antagelig er tanken at man skal hente posen på vei tilbake fra turen (er et stort turområde så mange vil nok ikke gå og bære på bæsjeposen hele veien rundt). Men det er nok noen som glemmer den, og noen som "glemmer" den.

2013-08-29%2020.26.05.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt å irriterer meg over det jeg også, samtidig som det hender jeg gjør det selv :P

Vi har en sånn kjempefin skogrunde som begynner og slutter på samme sted og hundene går som regel på do rett før vi har kommet oss i skogen, så da plukker jeg opp og setter posen litt på utsiden av stien. Tar den alltid med når jeg skal tilbake igjen, men for de som går forbi imens jeg er på tur skjønner jeg kan irritere seg over det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Penere å se på? :lol:

Nei, men jeg forstår ikke greia selv faktisk. Og da snakker jeg om de som plukker opp, men legger igjen posen uten noen hensikt med å ta den med seg igjen senere. Da synes jeg det nesten er bedre å se på bæsj :lol:

Nedbrytbare poser er greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mur i hagen som folk tydeligvis elsker å sette igjen posene sine på. Skikkelig trivelig for oss, alltid utsikt til en fin bæsjepose når vi koser oss i hagen. Søplebøtta vår er to meter unna og har "hundebæsj velkommen"-klistremerke. :P

Fantastisk :lol:

Sette igjen for å ta med seg på returen er jo greit da, men ellers kan man likegjerne la være å ta opp. Skal vel innrømme at jeg som fjortiss kastet noen hundeposer selv når jeg ikke gadd å bære dem lenger, men det er så lenge siden at jeg gidder ikke være flau engang :lol: Her plukkes det ikke opp, men de får jo ikke drite der det går folk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kanskje man plukket opp bæsjen 5 timer tidligere på tur og orket ikke lenger å lete forgjeves etter en søppelkasse?

Finnes jo ikke de noe sted der jeg går på turer hvertfall, men jeg kaster ikke posen i grøfta selv altså.

Ler (nesten) dersom kommunen faktisk har brukt både tid og penger på å sette opp et skilt på en lang tursti ang. "Plukk opp bæsjen", men ikke satt opp en eneste søppelbøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mur i hagen som folk tydeligvis elsker å sette igjen posene sine på. Skikkelig trivelig for oss, alltid utsikt til en fin bæsjepose når vi koser oss i hagen. Søplebøtta vår er to meter unna og har "hundebæsj velkommen"-klistremerke. :P

Det er ikke sant :lol:

Jeg setter igjen iblandt når jeg vet jeg skal samme vei tilbake. Ellers har jeg opplevd å miste både tomme poser og "fulle" poser (hendt bare et par ganger altså, jeg er ikke så slapphendt :P ). Har da ikke funnet ut av det før jeg er langt avgårde og jeg aner ikke hvor det har blitt av. De tomme posene har falt ut mens jeg har hentet noe annet i lommen og jeg mistet en full pose en gang i et virvar av bånd, jeg trodde jeg hadde den i hånden enda men fant ut lenge etterpå at den var borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får meg ikke til å sette fra meg en pose, selv om jeg såklart hadde hentet den senere. Unntaket er om bikkja får fly på jordet, da kan den få så i utkanten. Jeg føler for å sette en lapp på posen det det står "tar den med på veien tilbake" eller noe, sånn at folk ikke tror jeg er en slask. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kanskje man plukket opp bæsjen 5 timer tidligere på tur og orket ikke lenger å lete forgjeves etter en søppelkasse?

Finnes jo ikke de noe sted der jeg går på turer hvertfall, men jeg kaster ikke posen i grøfta selv altså.

Ler (nesten) dersom kommunen faktisk har brukt både tid og penger på å sette opp et skilt på en lang tursti ang. "Plukk opp bæsjen", men ikke satt opp en eneste søppelbøtte.

Norske kommuner i et nøtteskall. Står til og med påbudskilt om drittplukking i utmarken på byfjellene her. Men det eksisterer jo ikke søppelkasser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun bioposer, og tar de i lomma til jeg finner et egnet sted å kaste de. Ellers har jeg hele rullen i lomma, slik at enkeltposer ikke skal fly ut hist og pist, noe som fort skjer.

Og ja, det er helt uproblematisk å ha en hundebæsj i lomma, den ER innpakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge igjen en (ikke nedbrytbar og full) hundepose er på flere måter være enn å ikke plukke opp.

Det sagt kunne kommuner gjort det mye enklere for seg selv med å sette opp (og tømme) flere søppelkasser i turområder. Her i Oslo er attpåtil mange søppelkasser i parker vinterstengt. Jeg forstår at det er færre "folk flest" som bruker parkene på vinteren, men hundefolk må ut året rundt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...