Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisevei til jobben?


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

2 mil? 35-40 minutter? Rygger du eller? *ler*

Jeg har pendlet til Oslo i 17 år, jobbet stort sett sentralt og når jeg bodde som lengst unna tok det en time og ti minutter å komme seg på jobb om alt var i rute. (Bodde 5 kilometer fra togstasjonen).

De siste årene har jeg jobbet på Oppegård og er bosatt på Kråkstad - kjøreturen til og fra jobben tar 23-26 minutter avhengig av trafikken. Vet ikke hvor langt det er, men 2,5 mil ca kanskje.

Nå bytter jeg jobb og skal atter engang pendle til Oslo - toget til Oslo tar 30 minutter, deretter er det en fem minutters togtur opp til arbeidssted - regner med at jeg kommer til å kjøre etterhvert - kjører da før køen og da vil det ta en halvtime. Det kan jeg leve med.

Jeg har egentlig sagt at jeg ikke vil jobbe i Oslo igjen, men så er det dette med å få en jobb man kanskje virkelig vil ha da - så da gjør man jo bare det. Fordelen med nye jobben er at hundene kan være med, så da blir det mindre stress i forhold til det selv om jeg nok kommer til å la de være hjemme for det meste.

køen starter jo hos meg på e6 og e18 :lol: så du jobber rett før den verste køen :frantics:

Var perfekt å bo på røa og jobbe på majorstua altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ååååå, først gå 1,5 kilometer til bussen, så sitte på bussen en halvtimes tid, så bytte fra 501 til 76bussen på Mortensrudkrysset (******* på jord i alt annet enn strålende solskinn), så sitte i tjue

Nå er det de færreste som er så skrantne som deg, så den unnskyldninga holder ikke for befolkninga som helhet, gitt.

Du bør vel også ta høyde for at utgifter til bomvei, rushtidsavgift, p-avgift etc kan komme til å øke betydelig i årene som kommer nettopp fordi det er ønske om å bedre kollektivtilbudet, og at man de

Maks en time hver vei, helst ikke mer enn 45 min. Men jeg har opplevd å bo knappe mila fra jobb og brukt over timen hjem pga elendig føre.. Nå bor jeg vel tre mil elns fra jobb og bruker rundt 35 min (30 min på buss og 5 min å gå), helt perfekt egentlig. Når jeg flytter til helga får jeg knappe 5 km til jobb, så det blir sykkel på greie dager og 20 min på buss ellers (et bussbytte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere pendlet ca 5 mil hver vei, og det ble for langt. I normal trafikk gikk det på ca 50min, men som regel var det en eller annen som fikk motorstopp, noen som kræsja, eller at føret var ille. Det meste eg har brukt på den strekka er 4 timer. Nå har eg 15 minutter, så sant eg unngår skolebussene. Helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fram til nå hatt mellom 45 og 60 min til jobb med bil (litt mer med tog). Det er grensa mi. Det betyr at jeg brukte to timer av dagen min bare på kjøring, og det blir man sliten av. Sånn har jeg hatt det i tre år, og tilsvarende tre år på videregående. Nå har vi flyttet og bruker ca 25 min fra dør til dør inkl barnehagelevering og 7 min gange fra parkering. JEEI!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

Viktig poeng Pippin&Symra, og det er selvfølgelig noe man må ta hensyn til. Evt. se på muligheter for kollektiv, der jeg ser på i Hønefoss så vil det jo være mulig å finne togforbindelse til jobben, men alt må jo veies opp og imot. Jeg er litt som AnetteH, tåler dårlig kollektiv.

Jeg valgte jo også ofte å kjøre egen bil framfor buss nettopp fordi jeg ble bussyk og i tillegg var livredd når det var kamikazesjåfører bak rattet :aww:. Men det ER dyrt å kjøre egen bil - mye dyrere enn kollektivt, for man får gjerne både bompenger og p-avgift i tillegg til drivstoff, og ikke minst kjører man jo fort ihjel en bil om man drar på 7-8 mil til sammen hver dag liksom. Jeg kunne nok hatt mine biler mye lengre enn det jeg hadde hatt om jeg ikke hadde kjørt til og fra jobb (i tillegg til annen "nødvendig" kjøring man bedriver når man har bil :)).

Egentlig er det litt interessant dette med avstander. Der jeg vokste opp - på Steinkjer - var det jo nesten utenkelig å ha mer enn 10 min til jobb liksom. Det var jo ingen som reiste til Levanger for å jobbe (4 mil). På det sentrale Østlandet er det vel mer normalt å ha lengre reisevei til jobb og 4 mil er liksom helt overkommelig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mil? 35-40 minutter? Rygger du eller? *ler*

Jeg har pendlet til Oslo i 17 år, jobbet stort sett sentralt og når jeg bodde som lengst unna tok det en time og ti minutter å komme seg på jobb om alt var i rute. (Bodde 5 kilometer fra togstasjonen).

De siste årene har jeg jobbet på Oppegård og er bosatt på Kråkstad - kjøreturen til og fra jobben tar 23-26 minutter avhengig av trafikken. Vet ikke hvor langt det er, men 2,5 mil ca kanskje.

Nå bytter jeg jobb og skal atter engang pendle til Oslo - toget til Oslo tar 30 minutter, deretter er det en fem minutters togtur opp til arbeidssted - regner med at jeg kommer til å kjøre etterhvert - kjører da før køen og da vil det ta en halvtime. Det kan jeg leve med.

Jeg har egentlig sagt at jeg ikke vil jobbe i Oslo igjen, men så er det dette med å få en jobb man kanskje virkelig vil ha da - så da gjør man jo bare det. Fordelen med nye jobben er at hundene kan være med, så da blir det mindre stress i forhold til det selv om jeg nok kommer til å la de være hjemme for det meste.

*Fnis* par mil og par mil, det er visst nærmere fire :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte jo også ofte å kjøre egen bil framfor buss nettopp fordi jeg ble bussyk og i tillegg var livredd når det var kamikazesjåfører bak rattet :aww:. Men det ER dyrt å kjøre egen bil - mye dyrere enn kollektivt, for man får gjerne både bompenger og p-avgift i tillegg til drivstoff, og ikke minst kjører man jo fort ihjel en bil om man drar på 7-8 mil til sammen hver dag liksom. Jeg kunne nok hatt mine biler mye lengre enn det jeg hadde hatt om jeg ikke hadde kjørt til og fra jobb (i tillegg til annen "nødvendig" kjøring man bedriver når man har bil :)).

Egentlig er det litt interessant dette med avstander. Der jeg vokste opp - på Steinkjer - var det jo nesten utenkelig å ha mer enn 10 min til jobb liksom. Det var jo ingen som reiste til Levanger for å jobbe (4 mil). På det sentrale Østlandet er det vel mer normalt å ha lengre reisevei til jobb og 4 mil er liksom helt overkommelig :).

Det er det absolutt, det er riktignok ingen bommer eller p-avgift slik jeg jobber nå og dersom man kjøpte i Hønefoss. Samt at det er snakk om utbedring av veien Sandvika/Hønefoss, men det vil jo innebære veiarbeid og sikkert bomavgift på sikt. Det har jo vært bomring der før også.

Det virker som om alt under 1 time er ganske så overkommelig, helst nærmere 30min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere 45 minutter reisevei hver vei, hovedsaklig pga mye trafikk og rushkø. Men nå har jeg fått en annen jobb mye nærmere hjemme, og har bare ca ti minutter reisevei hver vei. Er også mot den vanlige trafikken, så har aldri kø. Det er enestående.

Det er herlig å være hjemme ti-femten minutter over fire, men det har ikke så veldig mye å si for hunden da min samboer jobber natteskift. Så når jeg er på jobb er han hjemme og når han er på jobb så er jeg hjemme. I tillegg jobber han syv dager på og syv dager av, så han har syv dager fri annenhver uke. Det er dermed ikke så ofte hunden er hjemme alene (og til og med da har han selskap av kattene).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det har litt med hva man gjør ut av det. Jeg pleier f.eks å spise frokost i bilen mens jeg hører på lydbok, drikker kaffe og lager en fin våkne-stund av det. Jeg sparer jo dermed også inn den tiden jeg hadde brukt hjemme på det samme, og alt i alt står jeg ikke opp veldig mye før jobb enn det jeg gjorde før, da jeg bodde i gangavstand. Det er verst på vei hjem, da vil jeg jo bare hjem så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det har litt med hva man gjør ut av det. Jeg pleier f.eks å spise frokost i bilen mens jeg hører på lydbok, drikker kaffe og lager en fin våkne-stund av det. Jeg sparer jo dermed også inn den tiden jeg hadde brukt hjemme på det samme, og alt i alt står jeg ikke opp veldig mye før jobb enn det jeg gjorde før, da jeg bodde i gangavstand. Det er verst på vei hjem, da vil jeg jo bare hjem så fort som mulig!

Jepp, same her. Eg trur eg et meir i bilen enn ute av bilen :lol: .

Var forresten intervju med politiet i radioen i går, der dei snakka om alt det ville folk gjorde på medan dei køyrde, og eitt av skrekkdøma politimannen drog fram, var eting. Han hadde til og med vore borti folk som både spiste og drakk (altså vanleg drikke, ikkje alkohol) medan dei køyrde. Tenkje seg til :| .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det har litt med hva man gjør ut av det. Jeg pleier f.eks å spise frokost i bilen mens jeg hører på lydbok, drikker kaffe og lager en fin våkne-stund av det. Jeg sparer jo dermed også inn den tiden jeg hadde brukt hjemme på det samme, og alt i alt står jeg ikke opp veldig mye før jobb enn det jeg gjorde før, da jeg bodde i gangavstand. Det er verst på vei hjem, da vil jeg jo bare hjem så fort som mulig!

Det er jo faktisk sant, også tenker jeg som så at man faktisk vil ha muligheten til å kutte ned på morgenturen om man har en hage å slippe hunden i. For ikke å snakke om dersom man får satt opp en hundegård med innemulighet så hunden kan være der om den er hjemmealene.

Samboer og jeg kan også jobbe slik at det blir 8 timer for hunden alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb, hæ, hva er det? :lol:

Samboeren har ca 55 mil til jobb, pleier å ta fly.... :P

Hehe. Neia, men jeg har hatt 45-60 minutters reiseveg de siste årene. Først med flytoget fra sandvika til gardermoen, deretter pendlet jeg med NSB sandvika til lillestrøm. Alltid brukt tog, og når jeg pendlet med NSB tok jeg eidsvolltoget som gikk med de nye Flirt-togsettene. De var deilige, rene og med god luft. Byttet til buss for en 15 min busstur etter toget til lillestrøm, gikk helt greit det og. Bussen gikk ofte.

Jeg hadde før tatt buss og tog i hundre år før jeg hadde involvert jobbruta mi med europavegen mellom sandvika og hønefoss. Det er bestandig kø der, veien er mørkre elendig... Ja de skal legge tunnell mellom avkjøringa fra sandvika og vøyen, men hallo. Det er jo bare et steinkast av lengda :P Og de har ikke begynt å bore enda, de prosjektene settes vel ikke i gang før det blir regjeringsskifte som tør å si "NÅ skal det gjøres" - ellers må det nok noen dødsfall og et par år til før strikken er røket et par ganger for mye. Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere pendlet ca 5 mil hver vei, og det ble for langt. I normal trafikk gikk det på ca 50min, men som regel var det en eller annen som fikk motorstopp, noen som kræsja, eller at føret var ille. Det meste eg har brukt på den strekka er 4 timer. Nå har eg 15 minutter, så sant eg unngår skolebussene. Helt perfekt :)

Jeg husker at det nesten daglig var ett eller annet uhell langs motorveien, og det genererte jo enten kø den ene veien eller glanekø den andre - så det var jo nesten mer unntaksvis det tok 40 min å kjøre 4 mil liksom :).

Det er det absolutt, det er riktignok ingen bommer eller p-avgift slik jeg jobber nå og dersom man kjøpte i Hønefoss. Samt at det er snakk om utbedring av veien Sandvika/Hønefoss, men det vil jo innebære veiarbeid og sikkert bomavgift på sikt. Det har jo vært bomring der før også.

Utbedringen av E16 ligger nok litt fram i tid - og som du sier vil det jo være en del anleggsarbeid på strekningen da. Og bompenger blir det nok garantert. En del av strekningen er jo allerede utbygd, men planlegging av første parsell fra Sandvika er jo i gang (skjønt det vel er stoppet opp foreløpig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde før tatt buss og tog i hundre år før jeg hadde involvert jobbruta mi med europavegen mellom sandvika og hønefoss. Det er bestandig kø der, veien er mørkre elendig... Ja de skal legge tunnell mellom avkjøringa fra sandvika og vøyen, men hallo. Det er jo bare et steinkast av lengda :P Og de har ikke begynt å bore enda, de prosjektene settes vel ikke i gang før det blir regjeringsskifte som tør å si "NÅ skal det gjøres" - ellers må det nok noen dødsfall og et par år til før strikken er røket et par ganger for mye. Hehe :P

Det er sjeldent trafikk der i forbindelse med tilogfra jobb, selvom fredagen er et mareritt. Men jeg kan kjøre om Sylling og slippe en god del av trafikken på den måten. Og tiltross for at jeg har kjørt masse på veien dit (hytte ved Sundvollen) så har jeg ikke sånn innmari dårlig erfaring. Mye utbedringer er jo allerede gjort og jeg syntes det verste partiet i såfall er mellom Skui og Sollihøgda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 25 min, med bil, kvar veg. Litt meir ved dårlig føre.

Det går tog, men det passar ikkje med arbeidstidene (vanlegvis), å gå til toget + togreisa tar vel 45 min ca kvar veg, rundt 20-25 min dersom eg får sykkelen i gang att kanskje. Det går buss og, men eg veit ikkje kor lang tid den brukar faktisk, då den er enda mindre passande med mine arbeidstider enn toget.

25 min er nesten litt for lite innimellom, sidan eg ofte høyrer på lydbok og gjerne vil høyre meir. :lol: 45 min er meir lydbokvennlig. Eg har varierande arbeidstider (mellom 4 og 8 timar), og ein sambuar som vanlegvis reiser tidlegare enn meg og kjem att før meg, så her slepp bikkjene å vere så lenge aleine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er priviligert som har 9 km til jobb. Det bruker jeg 9 min med grønne lys og 12 min med røde lys på.

Jeg er jo sikker på at hundene venner seg til hva det måtte være, men for meg personlig hadde jeg aldri klart å latt mine være alene i 10 timer. Når det bikker 5-6 timer starter panikken (det er meg det er no feil med, ikke hundene tror jeg...). Jeg har i mange mange år (25 ca) vært så heldig med å ha vært enten hjemmeværende, student eller nå med sykepleiermann i turnus og meg som lærer i vgs. Det betyr at hundene svært sjelden må være alene mer enn 5 timer. Må de det så kjører jeg hjem i lunsjen og lufter de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pendlet 10 mil til jobb en periode. Aldri mer. Jeg har satt grensa på ca 30 minutter nå. Jeg orker ikke å bruke mange timer på å reise til jobb rett og slett. Jeg kjører mot kø hele veien siden jeg jobber natt, så da blir det jo effektiv kjøretid, og ikke køsitting... Nå har jeg 22-23 minutter til jobb.

Selv om man kjøper rimeligere langt fra jobb, så koster det å pendle, og det bør komme med i et evt regnestykke om hvor det lønner seg å bo sånn sett. Dersom man ikke har en preferanse at man MÅ bo der eller der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 7 km til jobb. Tidligere hadde jeg 500 meter. Der jeg er i fra er lang reisevei til jobb nesten ikke-eksisterende. Uten hund kunne jeg godt hatt 1 time reisevei hver vei, men med tanke på at jeg er helt aleina med hunden, så er de 7 km helt ok.

Edit: Her jeg bor nå er det helt normalt å ha lang reisevei til jobb. Det er faktisk mange som pendler til Oslo og Hamar hver dag..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, same her. Eg trur eg et meir i bilen enn ute av bilen :lol: .

Var forresten intervju med politiet i radioen i går, der dei snakka om alt det ville folk gjorde på medan dei køyrde, og eitt av skrekkdøma politimannen drog fram, var eting. Han hadde til og med vore borti folk som både spiste og drakk (altså vanleg drikke, ikkje alkohol) medan dei køyrde. Tenkje seg til :| .

*Fnis* BÅDE spiste og drakk?? Fy søren altså ... Jeg tror ikke han kan ha jobbet lenge utenfor byene, hvis jeg ikke skulle spist i bilen, når skulle jeg egentlig hatt tid til å spise da?. Bilturene er en fin være-bare-meg-tid, hvor jeg kan pønske ut taler til konfirmasjoner og bryllup, tenke ut hva jeg skulle svart den frekke jenta som kommenterte buksa mi istedenfor å bli spak, hvordan jeg skal legge opp hundetrening og egentrening etterpå - og så videre. Men innrømmer det, når det er skikkelig møkkaføre og glatt og mørkt fjortende dagen i strekk skulle jeg ønske buss var et alternativ.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* BÅDE spiste og drakk?? Fy søren altså ... Jeg tror ikke han kan ha jobbet lenge utenfor byene, hvis jeg ikke skulle spist i bilen, når skulle jeg egentlig hatt tid til å spise da?. Bilturene er en fin være-bare-meg-tid, hvor jeg kan pønske ut taler til konfirmasjoner og bryllup, tenke ut hva jeg skulle svart den frekke jenta som kommenterte buksa mi istedenfor å bli spak, hvordan jeg skal legge opp hundetrening og egentrening etterpå - og så videre. Men innrømmer det, når det er skikkelig møkkaføre og glatt og mørkt fjortende dagen i strekk skulle jeg ønske buss var et alternativ.

Haha, nå fremstiller du jo kjøring som det idyllet :P Neida, men dette har jo faktisk med hvor glad man er i å kjøre bil.

Jeg må innrømme at jeg også foretrekker bil fremfor kollektiv fordi jeg har mer frihet, jeg kan stoppe opp når som helst, ta en annen vei osv. Ta en svipptur innom en spesiell butikk osv. Altså en helt annen frihet.

Men det ene huset vi fant som var 1 time unna, det dropper vi å se noe mer på, for det blir i lengste laget. Pluss på litt dårlig føre eller kø så snakker vi altfor lang reisevei til at jeg velger det frivillig. Det dukker garantert opp flere hus et kvarter/halvtime nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå fremstiller du jo kjøring som det idyllet :P Neida, men dette har jo faktisk med hvor glad man er i å kjøre bil.

Jeg må innrømme at jeg også foretrekker bil fremfor kollektiv fordi jeg har mer frihet, jeg kan stoppe opp når som helst, ta en annen vei osv. Ta en svipptur innom en spesiell butikk osv. Altså en helt annen frihet.

Men det ene huset vi fant som var 1 time unna, det dropper vi å se noe mer på, for det blir i lengste laget. Pluss på litt dårlig føre eller kø så snakker vi altfor lang reisevei til at jeg velger det frivillig. Det dukker garantert opp flere hus et kvarter/halvtime nærmere.

Ja, altså, uansett hvor idyllisk jeg fremstiller kjøring som handler det om kjøring under en time i varighet :P Mer enn det hver vei orker jeg ikke hver dag. Jeg ville sett på hus som ligger maks 45 min unna jeg, men det handler om trafikk og selvsagt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, uansett hvor idyllisk jeg fremstiller kjøring som handler det om kjøring under en time i varighet :P Mer enn det hver vei orker jeg ikke hver dag. Jeg ville sett på hus som ligger maks 45 min unna jeg, men det handler om trafikk og selvsagt.

Akkurat min tanke ja. Fikk testet strekninga igår, det går ihvertfall helt greit om jeg slutter 17.00 og med fleksitid vil nok det la seg gjøre. Men kanskje ta å bo på hytta en uke og teste det ut, det blir litt lenger reisevei men samme traseen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...