Gå til innhold
Hundesonen.no

"Test" av hundeforsikringer på TV2 hjelper deg.


Hampus
 Share

Recommended Posts

Synes testen var minimal. De tok ikke for seg direkteoppgjør, og det er vet ikke alle selskapene som har det?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Har du sett på hele testen? For det er en link til hele testen av alle selskapene i skjema med blant annet direkte oppgjør osv osv. Alt er med...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst, DNB sin forsikring for eldre hunder er jo helt katastrofal!

Jeg hadde gamlemor forsikret i DNB, og i fjor fikk jeg melding om at siden hunden var over 10 år opphørte forsikringen. Greit det - hunden døde rett før jeg fikk beskjeden, og hun var da nesten 12 år liksom... De fulgte ikke akkurat med, tror jeg *ler*.

Nå har jeg Willy forsikret i Agria, betaler vel ca 1500 kr året med veterinærforsikring opp til 30 000 kr tror jeg? Og livsforsikring... noe sier meg at jeg ikke har helt kontroll på hvordan min forsikringsavtale er :aww:. Jeg er egentlig glad jeg ikke vet så mye om det, jeg, det tyder vel bare på at jeg ikke har hatt behov for å benytte meg av forsikringen på mine hunder :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på hele testen? For det er en link til hele testen av alle selskapene i skjema med blant annet direkte oppgjør osv osv. Alt er med...

Tydeligvis har jeg ikke det. Bare leste hurtig gjennom jeg.

Får ta en skikkelig titt.

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gamlemor forsikret i DNB, og i fjor fikk jeg melding om at siden hunden var over 10 år opphørte forsikringen. Greit det - hunden døde rett før jeg fikk beskjeden, og hun var da nesten 12 år liksom... De fulgte ikke akkurat med, tror jeg *ler*.

Nå har jeg Willy forsikret i Agria, betaler vel ca 1500 kr året med veterinærforsikring opp til 30 000 kr tror jeg? Og livsforsikring... noe sier meg at jeg ikke har helt kontroll på hvordan min forsikringsavtale er :aww:. Jeg er egentlig glad jeg ikke vet så mye om det, jeg, det tyder vel bare på at jeg ikke har hatt behov for å benytte meg av forsikringen på mine hunder :).

Hehe! Skremmende at DNB sin forsikring opphører totalt... Det synes jeg er en ett gigantisk minus, Nærmest til å gi de bunnplassering. Det er på hundene sine eldre dager hvor de som oftest trenger mest behandling. De må jo tjene penger, Men da synes jeg Agria har en MYE bedre løsning. Fra 7 år så minker dekningen med 5000 per år, Men ALDRI under 10.000 om du originalt hadde 30.000 og ikke unde 25.000 om du hadde 45.000. Fin avtale du har :D

Jeg er også veldig glad I Agria, Det er viktig for meg at de som jobber med forsikringene har god kunnskap med dyr. Noe de aller fleste I Agria har I motsetning til de andre som har bil,hus osvosv...

Om man har forsikring på flere dyr hos Agria kan det lønne seg å "prute" litt, Kjæresten min fikk 10% fordi hun forsikret både hesten og hunden sin der. Så med litt pruting på mail fikk hun 10% bevegelig egenandel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med Jernbarnepersonalets Forsikring og dingler med tærne :ball:

Men den får ikke vi andre liksom...

Flyttet fra Gjensidige til DNB for snart to år siden jeg,da jeg hadde alt annet der(totalkunde). Så langt er jeg fornøyd,raske utbetalinger,både ved sykdom og avliving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg og, aldri hatt noen problemer, de er billige, ooooooog andre forsikringsselskaper gidder ikke engang komme med tilbud, når jeg sier hvor jeg er i dag. :innocent:

Samme her! Har hatt bruk for forsikringen to ganger, og det var ikke noe problemer med forsikringsselskapet :) så kjempefornøyd med dem!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg og, aldri hatt noen problemer, de er billige, ooooooog andre forsikringsselskaper gidder ikke engang komme med tilbud, når jeg sier hvor jeg er i dag. :innocent:

Samme her! Har hatt bruk for forsikringen to ganger, og det var ikke noe problemer med forsikringsselskapet :) så kjempefornøyd med dem!

Trodde man måtte være ansatt i NSB/Banseservice/Jernbaneverket for å få forsikring hos de jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at et forsikringsselskap kan score 5 på terninga når du må være totalkunde for å få denne terningkast 5-forsikringa. En skulle tro det veide litt at det var en lett tilgjengelig forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Synes det er rart at et forsikringsselskap kan score 5 på terninga når du må være totalkunde for å få denne terningkast 5-forsikringa. En skulle tro det veide litt at det var en lett tilgjengelig forsikring.

Du må ikke være totalkunde, men du må ha en annen hovedforsikring som feks hus, bil, innbo etc. Slik var det også hos IF og gjensidige før ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbanen kunne ikke matche tilbudet jeg får fra Agria på Leja altså. Så jeg valgte å ikke forsikre hos dem selv om jeg kan. Men mamma har alle sine forsikringer hos dem og aboslutt ingen kan matche den totale pakken der altså. De krangler aldri på utbetaling. Kommer til å tegne forsikringer der på hus, bil osv. etterhvert. Og kanskje hund når jeg har mer enn bare hundeforsikring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke være totalkunde, men du må ha en annen hovedforsikring som feks hus, bil, innbo etc. Slik var det også hos IF og gjensidige før ihvertfall.

Point still stands for min del, man står ikke fritt til å bytte til den med beste betingelser uten å flytte flere forsikringer - og da blir det brått et annet regnestykke. For meg ligger litt av poenget med slike tester at man får indikasjoner hva som er det beste valget - jeg står ikke fritt til å velge de som krever andre forsikringer da jeg ikke har noen selv... For eksempel. Men hadde jeg hatt noen ville jeg neppe vært gira på å bytte leverandør med mindre jeg var grasalt misfornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Point still stands for min del, man står ikke fritt til å bytte til den med beste betingelser uten å flytte flere forsikringer - og da blir det brått et annet regnestykke. For meg ligger litt av poenget med slike tester at man får indikasjoner hva som er det beste valget - jeg står ikke fritt til å velge de som krever andre forsikringer da jeg ikke har noen selv... For eksempel. Men hadde jeg hatt noen ville jeg neppe vært gira på å bytte leverandør med mindre jeg var grasalt misfornøyd...

Men de sa jo at det ble trekt ned til fem pga totalkunde.

Jeg finner det jo fantastisk at via en filial i gjensidige fikk jeg bedre tilbud en fra Gjensidige. Jeg blir litt matt. Jeg har til imorgen med å pønske ut forsikring. For pi har prøvd å hoppe utfor diverse ting alt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...