Aya Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Åh, jeg ønsker meg masse nye treningsklær, alt jeg har er så slitt! Men jeg skal to uker til Orlando nå i mars, for å besøke en venninne som skal ta PT-utdannelse der, og ha en treningsferie med henne (herrejemini så deilig det blir .. to uker med sunn mat, sol og trening hver dag ), og jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe nytt før jeg kommer dit. Sikkert endel billigere! 1 Siter
Enits Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Jepp: Skins! Jeg vet ikke hvordan de nye modellene er, men jeg vet jo at rönisch har noen tightser som ikke er gjennomsiktige Nike Legend (kan også fås i rosa og blå): 108282-0014_1.jpeg108282-0014_2.jpeg Legg merke til livet (det er særlig det jeg liker med disse tightsene). De fleste sportsbutikker har en variant av disse Se der ja Hvilken skins tights anbefaler du? A200? Tror jeg må se litt på nike legend også, den så deilig ut i livet! Ser også at jeg er midt mellom 2 størrelser. Går man opp eller ned i str? Siter
puddellover Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Åh, jeg ønsker meg masse nye treningsklær, alt jeg har er så slitt! Men jeg skal to uker til Orlando nå i mars, for å besøke en venninne som skal ta PT-utdannelse der, og ha en treningsferie med henne (herrejemini så deilig det blir .. to uker med sunn mat, sol og trening hver dag ), og jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe nytt før jeg kommer dit. Sikkert endel billigere! Hjemlandet til NIKE! Definitivt verdt å vente Betalte slikk og ingenting for mine tights i USA! Se der ja Hvilken skins tights anbefaler du? A200? Tror jeg må se litt på nike legend også, den så deilig ut i livet! Ser også at jeg er midt mellom 2 størrelser. Går man opp eller ned i str? Nå har jeg en skins-tights som man kan bruke på vinteren (thermo), og har ikke sååå peiling på hvem av de andre som er best! Men min desiderte favoritt, hvis du skal bruke penger på ny tights nå er Nike Legend! Jeg pleier å gå ned på størrelsene 1 Siter
Hermes Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Har litt proteinpulver (hamp) som må brukes opp. Tenkte å blande inn i bakst, mulig det blir til en pizzadeig i kveld. Noen som har forsøkt det? Siter
Nirm Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Har du noen oppskrifter du vil dele? Anbefaler deg å ta en titt inne på Veganmisjonen. Der er det mye oppskrifter på god mat. Bruker den siden masse. Sjekk ut den suppen som heter Flyttesuppe. Supergod! Brukes kikerter i de, som også er en god proteinkilde. Hummus er godt å ha til en masse rart, finnes mange oppskrifter på nettet på det. Ellers koker jeg quinoa som ris, med ratio 1: 3 (1 del quinoa, og 3 deler vann). Kokest ca 20 min til det er tomt for vann. Bland en god salat med de ingrediensene du liker, og bland inn quinoaen. Fin lunsj og lett å ta med som niste. Linser bruker jeg i salater og i curry, wok og til taco bl.a. Steker de sammen med taco krydder (lager selv, så slipper man alt sukker og saltet som er i de posene). Nå lager jeg taco med alt i en panne da, siden jeg uansett skal ha alt i samme skjell selv. Og man kan lage burgere av det meste av de. 2 Siter
Lica Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 @Marjan Du som er god på løping og slikt, har man noe særlig igjen for små løpeturer? Altså ikke og være ute over lengre tid og gå litt og jogge litt, men bare en kort joggetur (feks 3 km)? Ser jo du har nevnt et par ganger noe med at man bør være ute i over en time for og ha effekt, men husker ikke hva du snakket om da. Svarer jeg, selv om det ikke var meg du spurte Jeg trener som oftest løping ved korte turer, type intervalltrening der jeg løper så fort jeg klarer over ganske ganske korte avstander. Løper du med høy intensitet med flere repetisjoner på korte avstander, oppnår du noe som kalles afterburn effekt Skal du ned i vekt kan du like gjerne løpe intervaller med høy intensitet istedet for laaange turer på lav intensitet. Er målet ditt å få god kondis og bli en bedre løper ville jeg valgt lange turer med lav intensitet. Nå er jeg for variasjon i treningen, så jeg løper litt forskjellig, men trives helt klart best med litt mer eksplosiv løping over korte avstander Ny rekord i beinmaskinen i går I dag blir det en kort joggetur! 1 Siter
Enits Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Hjemlandet til NIKE! Definitivt verdt å vente Betalte slikk og ingenting for mine tights i USA! Nå har jeg en skins-tights som man kan bruke på vinteren (thermo), og har ikke sååå peiling på hvem av de andre som er best! Men min desiderte favoritt, hvis du skal bruke penger på ny tights nå er Nike Legend! Jeg pleier å gå ned på størrelsene Det er billigere og! Er denne samme typen som du tenkte på? http://www.sportamore.no/produkt/60036-nike-legend-20-ti-logo-pant-w-svartrosa Siter
Malamuten Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Svarer jeg, selv om det ikke var meg du spurte Jeg trener som oftest løping ved korte turer, type intervalltrening der jeg løper så fort jeg klarer over ganske ganske korte avstander. Løper du med høy intensitet med flere repetisjoner på korte avstander, oppnår du noe som kalles afterburn effekt Skal du ned i vekt kan du like gjerne løpe intervaller med høy intensitet istedet for laaange turer på lav intensitet. Er målet ditt å få god kondis og bli en bedre løper ville jeg valgt lange turer med lav intensitet. Nå er jeg for variasjon i treningen, så jeg løper litt forskjellig, men trives helt klart best med litt mer eksplosiv løping over korte avstander Ny rekord i beinmaskinen i går I dag blir det en kort joggetur! Helt ok det Jeg spurte egentlig mest bare fordi jeg husket at marjan hadde sagt noe om løping og en time, men husket ikke helt hva det gjaldt. Jeg løper vell egentlig bare fordi jeg Når jeg føler for det og så langt eller kort jeg føler for og i det tempoet jeg føler for. Målet er jo forsåvidt og få bedre kondis, men jeg liker løping så dårlig at det er ingen større plan med det enn hva jeg føler for. Løpe rolig har jeg ikke tolmodighet til så det blir en mellomting, så raskt som jeg orker, men ikke fortere enn at det holder hele turen uten og måtte ha pauser Ble en styrkeøkt i dag, og jeg kommer til og ha så sinnsykt vondt i morgen og dagen etter der og antagelig et par dager etter der.... Det verste med og trene er ikke at det er tungt eller slitsomt, den biten liker jeg, det verste er at det blir så utrolig vondt et par dager etterpå.... Spes nå når det er så lenge siden sist og jeg ikke kan og begrense meg.. Fornøyd med økten da, fikk gitt mye, beina var litt slitne så ble ikke det helt store der, men fikk da brukt det som var igjen. Holder uansett på og lære meg teknikk så trenger ikke de helt store utfordringene på tyngde enda. 3x5 på markløft 50 kg 3x10 benkpress 30,30 og 35 kg 3x10 nedtrekk (aner ikke hva vekta er da det ikke står på loddene hvor mye de veier) 3x10 crock rows 7,5 kg (7,5 er litt lett, mens 15 blir litt mye, flott med vellutstyrt trimrom ) 3x10 knebøy 30 kg på rygg 3x10 rygghev med 15 kg ekstra 2x7 militærpress med manualer 7,5 kg hver 4x10 kombinert markløft/militærpress med stang 30 kg. Fy fader det er tungt og uvant med frivekter når man bare har brukt aparater før, men det er jo utrolig mye bedre. Sliter voldsomt med støtte kjenner jeg, selv på lett vekt. Siter
Ia Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Akkurat nå er det ingen ting jeg ønsker meg mer enn nye treningssko Trente det Elixia kaller "Cardio Energy" (jeg kaller det avansert aerobics) i dag, etter en time Zumba, og har sååå vondt i føttene. Zumbaen måtte jeg danse barbent, fordi skoene mine er så store og klumpete, og Cardioen drepte bare bena mine. Jeg trener i terreng-joggesko som kostet 200 kroner. De funker til spinning, men ikke noe mer, dessverre. Vil gjerne ha disse. Takk Siter
Gjest Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 @Marjan Du som er god på løping og slikt, har man noe særlig igjen for små løpeturer? Altså ikke og være ute over lengre tid og gå litt og jogge litt, men bare en kort joggetur (feks 3 km)? Ser jo du har nevnt et par ganger noe med at man bør være ute i over en time for og ha effekt, men husker ikke hva du snakket om da. Man har alltid noe igjen for trening, selv korte økter av moderat intensitet. Forskning har vist at selv rolige økter på 10 minutter har effekt. Siter
puddellover Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Det er billigere og! Er denne samme typen som du tenkte på? http://www.sportamore.no/produkt/60036-nike-legend-20-ti-logo-pant-w-svartrosa Ja, det er det jammen! Den var fin Siter
Lica Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Helt ok det Jeg spurte egentlig mest bare fordi jeg husket at marjan hadde sagt noe om løping og en time, men husket ikke helt hva det gjaldt. Jeg løper vell egentlig bare fordi jeg Når jeg føler for det og så langt eller kort jeg føler for og i det tempoet jeg føler for. Målet er jo forsåvidt og få bedre kondis, men jeg liker løping så dårlig at det er ingen større plan med det enn hva jeg føler for. Løpe rolig har jeg ikke tolmodighet til så det blir en mellomting, så raskt som jeg orker, men ikke fortere enn at det holder hele turen uten og måtte ha pauser Når jeg løper for å forbedre kondisen min, så løper jeg alltid med lav intensitet (snakke uten å hive etter pusten-tempo). Jeg er en veldig ustrukturert løper, og er nok litt som deg at jeg løper "bare fordi", men syns kondisen har vist forbedringspotensiale med denne metoden. Øker strekningen etterhvert som jeg mestrer den forrige. Jeg tenker det er bedre (for meg hvertfall) å øke intensiteten når grunnkondisen er på plass, ser ikke helt poenget i å løpe med høy intensitet et lite stykke, for så å gå resten av turen (om du ikke trener intervall vel og merke, men er ikke fan av gåing der heller). Syns det høres ut som du har en fin plan på hvordan du gjør det. All aktivitet har innvirkning, og afterburn effekten er gull verdt Siter
Malamuten Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Man har alltid noe igjen for trening, selv korte økter av moderat intensitet. Forskning har vist at selv rolige økter på 10 minutter har effekt. Ja, det var egentlig ikke det jeg lurte på. Men husket bare at marjan hadde skrevet et eller annet med en time og effekt og kom ikke på hva det gjaldt og hva han hadde sagt om det Siter
Hermes Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Har litt proteinpulver (hamp) som må brukes opp. Tenkte å blande inn i bakst, mulig det blir til en pizzadeig i kveld. Noen som har forsøkt det? Resultatet ble bra, og smakte godt (ikke veldig annerledes enn vanlig bunn). Jeg byttet ut en fjerdedel av melet med hampprotein, så det er jo en god del vanlig hvetemel i også. 2 Siter
Malamuten Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Når jeg løper for å forbedre kondisen min, så løper jeg alltid med lav intensitet (snakke uten å hive etter pusten-tempo). Jeg er en veldig ustrukturert løper, og er nok litt som deg at jeg løper "bare fordi", men syns kondisen har vist forbedringspotensiale med denne metoden. Øker strekningen etterhvert som jeg mestrer den forrige. Jeg tenker det er bedre (for meg hvertfall) å øke intensiteten når grunnkondisen er på plass, ser ikke helt poenget i å løpe med høy intensitet et lite stykke, for så å gå resten av turen (om du ikke trener intervall vel og merke, men er ikke fan av gåing der heller). Syns det høres ut som du har en fin plan på hvordan du gjør det. All aktivitet har innvirkning, og afterburn effekten er gull verdt Det virker ihvertfall hos meg så jeg fortsetter med det Løper gjevnt jeg også, men noe snakking har jeg ikke kapasitet til Lengde varierer ettersom hva jeg orker, har tid til osv, men der tenker jeg at alt hjelper, så jeg løper heller 2 km om så enn og ikke løpe, har en del 3-4 km runder, og merker god forskjell på de lengre rundene selv om jeg ikke løper så alt for ofte eller langt. 4 mnd med ugjevn løping har gjort at jeg har gått fra og såvidt greie og løpe1-2 km uten stopp til at jeg kan løpe 5-6 uten pause og fortsatt føle at jeg kan løpe lengre. Teknikk har jo mye og si, men definitivt fått bedre kondisjon også, både oksygenopptak og styrke i ben ifht den type aktivitet. Siter
Enits Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Ja, det er det jammen! Den var fin bestilte jeg Hehe Siter
Poter Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 bestilte jeg Hehe Den var skikkelig fin! Også var den jo billig! Kanskje jeg må kjøpe jeg også Kommer nettopp inn fra ukas siste treningsøkt. Det ble 5 denne uka og da teller jeg med de lengre turene. Min fortsatt utbrente kropp teller tur som trening, så da gjør jeg også det Ble ei intervalløkt i dag, 8*2. Ganske tungt, men veldig gøy! Har løpt minimalt nå i januar, så det kjentes i leggene. I neste uke har jeg time hos PT. Har ikke vært hos PT på over ett år nå, så det blir spennende! 1 Siter
lucy Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 I dag har jeg slappisdag Hadde tenkt en joggeøkt på tur med fjotten, meeen våknet til melding fra min mor som spurte om de skulle ta med seg fjotten på tur. Det er grått, trist og blåser like nobodys business ute, så takket ja til det jeg Blir litt løping på jobb i kveld da, teller det vel? Og satser på både tur på dagen og en joggeøkt på kvelden i morgen. Siter
Poter Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 I dag har jeg slappisdag Hadde tenkt en joggeøkt på tur med fjotten, meeen våknet til melding fra min mor som spurte om de skulle ta med seg fjotten på tur. Det er grått, trist og blåser like nobodys business ute, så takket ja til det jeg Blir litt løping på jobb i kveld da, teller det vel? Og satser på både tur på dagen og en joggeøkt på kvelden i morgen. Godt med slappisdag Man må ha det også! 1 Siter
Nirm Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Egentlig er jeg litt fasinert at man kan bli såpass sliten av å mer eller mindre bare stå på ski. Noomi hadde visst alt for mye energi som skulle ut, og har dratt hele veien (untatt i siste oppoverbakke). Så jeg har så vidt hatt mulighet til å gå selv. Men man bruker utrolig mye muskler i bein... Siter
Khela Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Slappisdag her og Ut med jentene i kveld, så skal være litt usunn og. Meen jeg har gått til og fra jobb da. Det er ganske bratt, så er ganske varm og andpusten når jeg kommer inn døra for å si det sånn 1 Siter
Hermes Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Egentlig er jeg litt fasinert at man kan bli såpass sliten av å mer eller mindre bare stå på ski. Noomi hadde visst alt for mye energi som skulle ut, og har dratt hele veien (untatt i siste oppoverbakke). Så jeg har så vidt hatt mulighet til å gå selv. Men man bruker utrolig mye muskler i bein... Er nok noen stabiliseringsmuskler, spesielt som nybegynner, som brukes uansett om du går eller blir trukket Ski er super trening, og snillere på beina enn løping. Siter
Hermes Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 For alle nerder, spesielt nerder som liker å løpe og har ambisjon om å løpe en del, les denne artikkelen: http://www.eat4fitness.com/articles/Metabolic_Efficiency_Training.pdf Superinteressant om å utvikle mer effektiv fettforbrenning! Siter
HHC Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Denne uka har det blitt 3 økter, litt umotivert fordi det er mye med skole og jobb, men er litt på "bedre enn ingenting" for tiden...... Siter
mokken Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Så godt å se at flere har slappisdag. Dagen derpå her, så hundene fikk seg en liten sykkeltur på drøye 4 km også var det rett tilbake på sofaen Booket plass på saltime i morgen, styrketrening/ kjernemuskultatur. 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.