Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva setter du pris på?


Ia
 Share

Recommended Posts

Noen dager virker mye mørkere enn andre. I dag våknet jeg, og visste bare at denne dagen kom til å bli kjip, uten noen annen grunn enn min sinnstemning. Så jeg begynte å tenkte grundig gjennom hva jeg satte pris på for å lyse opp mitt eget sinn litt, og så slo det meg at dette er noe alle burde gjøre. Så kan vi ikke dele det med hverandre? Jeg vil så gjerne lese om lyspunktene i livene deres. Uansett hvordan dagen din er, tror jeg det er veldig sunt å av og til sette seg ned og bare være litt glad for ting.

Så jeg setter meg ned nå.

Herlighet, jeg har jo så mye fint nå. Jeg setter pris på at mamma endelig har kommet seg vekk fra Enebakk, og bor i en leilighet mye finere enn hva vi noen gang har turt å drømme om. Jeg er glad for at hun er glad, og for at jeg etterlater henne i så mye fint når jeg nå reiser så langt vekk til høsten.

Det får bli punkt nummer to. For første gang i mitt liv, gleder jeg meg til høsten. Jeg har vært skolelei de siste ti årene, og nå skal jeg endelig ut på eventyr! Jeg skal til en flott, seriøs skole og lære masse om noe jeg virkelig bryr meg om. Jeg skal bo i hjembyen min, og minnes min kjære mormor hver dag :heart:

Jeg er uendelig glad på min søsters vegne, for at hun er samboer med verdens herligste mann. Endelig skal hun få alt hun har ønsket seg, og jeg ser på hele henne at hun har det bedre enn noen gang. Jeg setter veldig pris på båndet jeg har til min søster. Hun er min beste venninne, hun.

Verdens vakreste hund, har jeg. Og hun skal følge meg gjennom hele mitt liv som ung voksen, det har vi blitt enige om :heart: Det er utrolig å tenke på at hun kanskje får se både mitt bryllup og mine barn i løpet av livet. Det er slike teite ting jeg stadig vekk drømmer om.

Jeg er verdens heldigste med kjæresten jeg har kapret meg. Klissekliss, for de som vil lese:

Det var en svært dramatisk erobring, som kostet meg flere vennskap (lang historie), men herlighet så verdt det. Etter en fantastisk tid med dater, roser, søvnløse netter hvor alt vi gjorde var å bli kjent, gledestårer, russetid og den hektiske siste eksamensperioden, kom sommeren vår. Det første som skjedde i ferien var mormors bortgang. Da jeg så han gråte i hennes begravelse, visste jeg at han var noe å ta vare på! Etter det har vi blandt annet vært to uker i Italia, feiret hans farmors bursdag med hele familien og blitt enige om at vi skal få en Berner Sennen som skal hete Bo. Og hver dag forelsker jeg meg i han igjen, og alt er akkurat slik det skal være når en litt trøblet og usikker 18-årig Ia finner prinsen sin. Tenk, jeg har en gutt som kaller meg "lille prinsesse", elsker Tinka og ser musikaler med meg - og liker det! En gutt som interesserer seg for alt, til og med Shakespeare og hundesonen, og som stolt viser meg frem til alle han kjenner. Han som pleide å være skolens tøffing

:wub: Nå er vi to tøfler begge to, to svært lykkelige tøfler. Er så morsomt å høre av vennene våre at de knapt kjenner han igjen, og det til det positive. Jeg har en gutt som får resten av verden til å forsvinne, og som alltid, alltid kan gjøre meg glad bare ved å eksistere. En gutt jeg kunne skrevet om for alltid, så nå skal jeg slutte. Ja, ja, jeg ladet iallefall i spoiler! :lol:



Jeg setter enormt pris på drømmene mine. Det har jeg alltid gjort, evnen min til å drømme meg bort i min egen planlegging er det som får meg gjennom dagene. I første om gang skal jeg jo bli skuespiller. Om femti år er planen å være både skuespiller og regissør, litt om hverandre, og drive mitt eget lille teater, og naturligvis en teaterskole for barn. Dere vet, jeg er helt beskjeden når det kommer til slike livsmål!

Jeg setter pris på at folk viser sånn interesse for bildene mine! Jeg var så nervøs før jeg la ut annonsen, og det har jo gått så bra! Man kan vel si at jeg setter pris på kreativiteten min. Jeg har lært meg å spille ukulele, jeg skriver og maler og står på scenen og har det fint med min egen fantasi. Det er jeg veldig, veldig glad for at jeg kan!

Og ikke minst: De fleste jeg er glad i er sunne og friske. Og de få som ikke er det, er lykkelige allikevel. :heart:

Og Anette H er forlovet! :D Og jeg er så heldig at jeg får være en del av Hundesonen. En liten familie, er vi ikke? :ahappy:

Ser man det! Når jeg nå har skrevet ned alt dette, ser dagen så mye lysere ut! Nå er det din tur! Sett deg ned litt, og del noen fine tanker med oss :flowers:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på å få gå under en rekke trær på høsten, i det et vindpust tar i dem og det regner røde og gule blader på meg.

På å få se en flokk fugler som danser i vinden.

På å høre lyng knase under beina senhøstes etter en tørkeperiode, og viddas lukter brer seg inn i nesen.

På å få se bikkja mi løpe mot meg med "blikket hennes" som sier hun er glad i meg.

På å få ta av med et fly og kjenne friheten, før vi flyr visuelt over daler og spisse fjell (småfly)

På å se en solnedgang, det er cheesy - men i Nord-Norge bor vi slik at fjell er rundt oss. Så å få se en ekte solnedgang i havet er magi!

På å observere en elg passere i utkanten av skogen. Se ei rype flakse avgårde.

Stort og smått, liker det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :D
Denne tråden var midt i blinken da jeg er i et sånn blæh-humør.

Så da var det godt å bli minnet på at jeg har verdens beste sønn

At jeg har verdens beste mor

At jeg har gode venner

At jeg har hunder som som regel er veldig bra (unntak finnes)

At jeg skal i bursdag til datteren til min beste venninne i morgen - gleder meg til å se henne igjen.

At småtten kommer hjem fra ferie med faren i morgen.

At det faktisk er deilig å være singel.

At det går mot høst.

At det ikke er så alt for lenge igjen til jul.

At det er fredag :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd :).

Jeg blir glad når jeg står opp og får en overlykkelig Willy i fanget... Han er verdens beste lykkepille, han :).

Jeg blir glad når jeg kommer hjem fra jobb og blir møtte av en overlykkelig Willy som planter skallen sin midt i.. .ehhh... ja... i ren glede.

Jeg blir glad når jeg lukter på kaprifolen som blomster og som jeg plantet i vår... og når jeg ser clematisen som vokser og blomster, ser alle humlene som koser seg i humlebedet jeg sådde ut i vår, når jeg ser hundrevis av bier som koser seg i enga mi... eller når jeg står i et bringebærkratt og mumser søte, modne bringebær... eller blåbær... eller kommer over DET kantarellstedet.

Jeg blir henført av å se svalene på jakt etter insekter i kveldingen... eller tranene som danser på enga.

Det er i grunnen alle de små tingene som skjer hver dag som gjør livet til en glede. De store tingene man kan kjøpe seg, eller lange reiser man har opplevd, det har på en måte mindre betydning for min del :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, for en fin tråd!

Jeg setter pris på:

- Alle som er rundt meg og kan støtte meg når jeg trenger det, selv om jeg er en person som ofte er mye alene (fordi jeg liker det)

- Mana.. Hun kan lyse opp en dag når som helst!

- Å være i skogen.. Å bare bli ett med naturen. Høre vinden, se reven, høre vannet som risler i en liten bekk, smake på fjellvann, fiske i stillhet, se en vakker solnedgang

- Å kunne utfolde meg kreativt med tegning osv. Når jeg tegner er tankene mine kun i tegninga og jeg får fred

- En god middag

- Familien min.. De betyr mye for meg

- Søsteren min spesielt, vi har det SÅ gøy hver gang vi er sammen

- Å ha en kjæreste. Noen å kunne kose med, lage middag med, slappe av med og dele ting med.

- Å ha god økonimi, slik at jeg innimellom kan gjøre ting jeg har lyst på

- At medmennesker i samfunnet oppfører seg, og gjerne slår av en hyggelig prat

- Å kjenne granduften rundt juletider (nå har både mamma og pappa skaffet seg plasttre.. SKUFFA!)

- Å være på Frøya,da jeg praktisk talt har vokst opp der, og jeg har tonnevis med FINE minner jeg aldri kommer til å glemme derifra

- Å kjenne en melkesjokoladebit smelte på tunga

Jeg setter egentlig pris på alt jeg har tilgang til, og det er jeg glad for

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter skikkelig godt pris på vennene mine :D

De er der alltid for meg, og jeg syns virkelig jeg har de fineste vennene i verden :ahappy: Vi kan ha det så gøy i lag! Som for noen uker siden da jeg og en venninne drog på Ikea og vi latet som vi bodde i leilighetene, satt oss ned og "spiste" og skålte :lol: Puttet store salatboller på hodet vårt og bare stod og glodde på folk :lol:

Jeg setter pris på Blondie

Hun er alltid like glad for å se meg, og er generelt sett veldig glad hele tiden :ahappy: Alle vennene mine liker hun, og hun er så ukomplisert der jeg kan ta henne med over alt, ha henne løs omtrent over alt og hun bare følger etter meg :) Hun er også veldig morsom å trene med, og det er så gøy å se hvor stor glede hun selv har av å trene!

Jeg elsker sommerregn :ahappy:

Når det er litt klamt og varmt ute, men det ØSER ned fra himmelen. Men du bryr deg ikke, fordi det er sommer, og det er sommerregn! Du blir klissvåt, men det går fint :ahappy: Da bare ler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tråd!

Øivind, Johanne og hundene, venner og familie. :heart:

Det er det absolutt viktigste, og hvis det føles som verden raser sammen så innser jeg at den ikke gjør det likevel når jeg har dem.

At vi bor i Norge og har så mye flott natur å få oppleve er også veldig viktig!

Akkurat idag så er jeg veldig glad for at vi skal ha taco til middag om litt, er skrubbsulten!

Glad for at vi var hos oldemoren til Johanne idag og hvor glad hun blir over å få besøk, spesielt av Johanne som turnet rundt og viste kunstene sine. Dessuten hadde hun bamsemums og det er det utrolig sjelden jeg får. :ahappy:

Glad for at jeg tok en telefon jeg grudde litt til og det gikk helt fint.

Glad for at en av yndlingssangene mine spilles akkurat nå!
Og for at vi har vært på apoteket og endelig fått tak i miniform til Johanne, så hun kan bli bedre i magen sin. Og at hun blir 6 måneder på søndag!
Og for at jeg fikk trent hund sammen med herlige mennesker igår, og at jeg fikk så fine bilder av Balrog!

Og jeg er også glad for Anette og Thorstein!
Jeg er utrolig glad for sonen, venner herfra som er utrolig verdifulle og for baby og barnetråden som har betydd veldig mye for meg som førstegangsmamma. :)

Også er jeg glad for at jeg snart skal få bruke stemmeretten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at jeg er frisk (bank i bordet)

- å stå opp før verden i helgene og nyte en kaffekopp i stillhet

- naturen er det beste jeg vet og setter indelig stor pris på. Det beste som finnes er å ta med pelsene til skogs der kun naturen kan høres og tid ikke eksisterer. Det er balsam for min sjel.

- vennene mine! Takk for alle vennene mine, jeg er veldig glad i dere, mer enn dere aner.

- at jeg har en familie, det er det ikke alle som har!

- at jeg har mange muligheter i livet, det er det heller ikke alle som har

- at jeg er fri til å gjøre hva jeg vil

- et glass rødvin med oster i bakhagen til venninnen min i Italia, med sirisser i sivet, varm luft og nabolag som lever. Men tid eksisterer heller ikke her.
- alt jeg har lært ved reiser og prøve å sette meg inn i nye språk og kulturer

- den energien og overskuddet fysisk trening gir meg. Helt uvurderlig!

- fysisk styrke og mental indre ro som yoga gir meg

- hundene mine, jeg setter indelig stor pris på dem.

- bøker! Som jeg kan bla i, lukte på nye sider, som har gått i arv og har med seg en historie, som jeg kan grave med ned i

- at jeg ser muligheter og kan gå omveier uten å falle i grus, når hindringer oppstår

- at det skal så lite til for å glede meg

- hytta, av laftet tømmer bygget av bestefar da han slapp ut fra Grini. Det var hans drøm, og med Sølenfjellet som utsikt. Han fikk det til, og jeg setter så indelig stor pris på hytta vår, med bekken som klukker trofast ved siden av. Den minner om verdens beste menneske, min mormor som jeg savner hver eneste dag.
- den inspirasjonen jeg får fra mennesker rundt meg som ikke selv er klar over det en gang

- at jeg er meg

- blåklokker i veikanten
- vårens første tegn, hestehoven

- våren

- sommeren, jeg elsker sommeren. Måtte den vare 2/3 av året og være varm og solfylt!
- Freias Boble
- morgenkaffe
- alle gode minner jeg har
- hver dag! Jeg setter pris på hver dag jeg har, og prøver å kose meg hele tiden. Det slo meg plutselig for noen år siden at de fleste av oss hele tiden gleder oss til noe annet. Til jul, til sommeren, til noen kommer på besøk, til den store festen, til ny jobb om to måneder, til neste sommerferie osv. Og plutselig har det gått flere år, og jeg oppdaget at vi glemmer faktisk å leve her og nå! Det er i dag som er livet, og det er nå vi må kose oss. Uønskede ting skjer, og jeg forsøker å takle de så godt som mulig, legge de bak meg og bli ferdig med dem. Og heller konsentrere meg om her og nå, bare det at jeg lever. Faktisk.

- lukten av sommer

- høstfarger og sol en dag i skogen er balsam for sjelen
- sjøen og svaberg
- gamle hus som blir tatt vare på
- mennesker som er snille med hverandre
- vakker musikk
- lyden av fiolin

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på 3 til jeg ofte smiler til:

Jeg setter pris på å få suse mellom skytoppene i et skylandskap over østlandet, hvor man får lyst å bare stikke hånda ut og kjenne på skyene.

Jeg setter pris på å høre bjørkefinken synge.

Å la fine sanger hypnotisere meg i de små nattestimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg synes er viktig, og noe jeg ofte er bevisst på.

- Jeg er takknemlig for at jeg er født i dette land i denne tid. Bare det alene gjør meg mer priviligert enn flesteparten av verdens befolkning, både historisk sett og i dag.

- Jeg setter pris på at jeg har råd til å bo i egen leilighet som jeg eier selv

- Jeg setter pris på at jeg har et godt og stabilt samboerforhold og et godt forhold til min familie

- Jeg setter pris på at jeg har en god helse, at jeg ikke har noen funksjonshemminger og fungerer bra i hverdagen (med et lite unntak, men det blir nesten betydningsløst i denne sammenheng)

- Jeg setter pris på at jeg har en jobb jeg trives i, med karrieremuligheter og god lønn

- Jeg setter pris på at jeg har råd, tid og helse til å drive med mine hobbyer og interessert bortimot akkurat når jeg vil

Når jeg summerer det slik så ser jeg at livet mitt er så bra at det nesten er til å få dårlig samvittighet over, med tanke på hvor mange det er i verden - og i Norge - som sliter alvorlig på så mange områder av livet sitt. Jeg har selvsagt mine problemer, dårlige dager og utfordringer i eget liv, men de blir forsvinnende små sett i det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det kun verdens skjønneste lille datter og verdens beste samboer som egentlig har plass i min lille boble. Spesielt tar jeg meg i å tenke mange ganger i løpet av en dag at jeg virkelig har skutt gullfuglen med valg av far til mitt barn, han er bare fantastisk. :wub:

Og mine enkle snille greie hunder som later som de ikke eksisterer når jeg er trøtt og ikke har sjans til å gå ut med dem. Resten av verden skal jeg sette pris på etterhvert. Den er der og venter på meg. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg setter pris på at jeg er såpass frisk som jeg er forholdene tatt i betraktning. At jeg har verdens beste mann og en fantastisk raus familie. Vi bor på vårt favoritt sted på jord. Vi har tid til oss selv og hverandre. Også er jeg veldig glad for at jeg bor i et land hvor man får hjelp når en er syk, frihet som individ, mulighet til utdanning selv om man er godt voksen og kan leve uten fordømmelse uansett legning og seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg setter pris på:

- at selv om livet har gitt meg en god del utfordringer, så har jeg landet ganske greit og kommet ut av det bra

- at jeg har to fantastiske hunder som lyser opp hverdagen med mye latter og liv.

- at jeg har brukt flere år av livet mitt til å komme tilbake til yrkeslivet, selv om det var tøft til tider. Det var verdt alt sammen rett og slett, for å kunne ha en jobb å gå til og kunne få pengene mine av arbeid. Jeg er glad jeg hadde den ståpåviljen i de årene som jeg hadde, og ikke bare gav opp og fulgte spesialistenes råd. :)

- at jeg har en jobb jeg trives i, selv om jeg ikke hadde planer om denne karrieren.

- årstider! Jeg elsker årstider, og at det skifter. Jeg er alltid overbevist om at kommende årstid er min favorittårstid sånn egentlig, og nå er jeg overbevist om at ingenting er bedre enn høst og høstluft. :ahappy:

- at jeg har gode venner som tar meg som den jeg er.

- at jeg trives godt i egent selskap, og har evne til å gjøre ting på egenhånd. Om det er å dra på et kurs på andre siden av Sverige, dra på ferie til utlandet alene, gå en lang tur i skogen, eller bare kose meg hjemme.

- at jeg kan fenges, facineres og leve meg inn i bøker. Om det er i papir eller lydutgave.

- at jeg har en god økonomisk sans, og ordnet økonomi som gir meg en del friheter. Og at ting ordner seg økonomisk nå, slik at jeg får mulighet til å kjøpe min egen leilighet om noen år.

- at jeg kan glede meg over de små tingene i hverdagen.

Edit: at jeg overhode ikke er værsyk og lar humøret styres av været! *nynne I'm singin' in the rain".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på:

- At jeg har verdens beste familie

- At jeg bor i verdens beste land

- At jeg har en helt fantastisk vennegjeng og samboer som jeg elsker, at jeg bor i et miljø hvor jeg alltid møter et kjent fjes på butikken

- At jeg har fantastiske hunder som gjør meg glad hver eneste dag

- God musikk

- Skiftende årstider

- Høsten <3

- At jeg har naturen rett utenfor stuedøra og bruker den hver eneste dag

- At jeg er frisk og i god form

- At jeg liker å trene! Herregud, det må være mitt beste karaktertrekk tror jeg!

- Gode bøker

- Rødvin

- Sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mannen min elsker meg. Til tross for at jeg er som jeg er :lol:

Ungene mine. Hver gang jeg ser de smile. Og spesielt når de sover, da setter jeg VELDIG pris på dem :aww: Neida, joda. Men den følelsen når de begger sover med smil rundt munn, den er uendelig god.

Hundene mine. Hadde aldri klart meg uten dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mannen min elsker meg. Til tross for at jeg er som jeg er :lol:

Ungene mine. Hver gang jeg ser de smile. Og spesielt når de sover, da setter jeg VELDIG pris på dem :aww: Neida, joda. Men den følelsen når de begger sover med smil rundt munn, den er uendelig god.

Hundene mine. Hadde aldri klart meg uten dem.

Her kunne jeg signere hvert eneste ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en utrolig kjip uke, som har åpnet øynene mine for hva jeg faktisk setter uendelig stor pris på..

- Pappa, som jeg nesten mistet på tirsdag (hjerteinfrakt)

- Samboeren, som holder ut med meg som den jeg er, jeg elsker ham.

- Jatzy, uten henne hadde jeg ikke fungert i hverdagen.

- Venner.

- Gode kollegaer.

- Livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en fin tråd :ahappy: Og akkurat det jeg trengte etter å ha møtt motgang som er av LITEN betydning i forhold til alt annet. Noe man innser når man leser slike tråder :ahappy:

Jeg setter så utrolig pris på samboeren min, som er helt fantastisk! Og som holder ut med meg gjennom tykt og tynt :heart: Han er virkelig drømmemannen :wub:

Enya :heart: Ah, lille valpen som sprer så mye glede i hverdagen at jeg kan felle et par tårer fordi jeg er så glad i henne! Min største drøm som kom i oppfyllelse :ahappy:

Familie og venner som er der for meg og som betyr veldig mye for meg.

Alt dyreliv i skogen og overalt! Jeg er så fascinert av dyreliv og hvordan naturen fungerer. Elsker å se svalene fly rundt på kveldsturene våres, og det å se rådyrmamma med to bebiser på ca. 8 meters avstand, og de bare ser på meg og gresser videre. De er visst veldige tamme fordi han gamle koselige mannen på motsatt side av veien pleier å kose rådyrmamma på magen! :shocked::wub:

Alle smilende, hyggelige, hjelpsomme og inspirerende mennesker man møter. Jeg blir bare så glad av mennesker som lyser opp dagen og er positive!
Jeg setter utrolig pris på at jeg bor i Norge, har alt jeg trenger og vel så det, og at jeg får tatt en utdanning jeg syns er veldig spennende.

Alle småskoleelever i praksis som man blir så glad i, og som blir glad i oss studenter og vil at vi skal bli læreren deres. Og å se de lyse opp når de skjønner noe for første gang eller få til noe som de har strevd lenge med! Åh, unger altså :wub:

Jeg setter pris på at jeg er frisk og rask og at jeg har mange muligheter til å gjennomføre drømmer og prosjekter :)

Kunne sikkert listet opp mange mange flere ting, men setter en stopper før det blir for mye. Og jeg er veldig enig i at det er viktig å sette pris på ting som skjer her og nå, ikke alltid planlegge neste ting. Syns det er MANGE som ikke klarer å sette pris på det de har av ting, erfaringer og opplevelser. Det er liksom alltid et jag etter noe som er ENDA bedre... Men gresset er vel ikke alltid grønnere på den andre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Familien min og de to herlige og søte tantebarna mine :D

- Gode kollegaer som roser meg og setter stor pris på den jobben jeg gjør :)

- Hunden min, selvfølgelig.

- Å kunne gå i skogen og nyte stillheten og naturen :D

- Å være frisk :)

- Venner, som jeg vet alltid stiller opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...