Gå til innhold
Hundesonen.no

Mange flotte bøker GIS bort!


Recommended Posts

Dette blei litt mer å administrere enn jeg egentlig så for meg. :D Jeg har kommet fram til at jeg ikke kan sende i post, da det blir for mye styr å vente på at penger er inne, for deretter å drasse med meg bøkene til posten på en ellers kronglete kollektivrute til jobb. Jeg skal som sagt flytte til helga og vil helst bli kvitt dem så snart som mulig.

Aslan, jeg eier faktisk den boka, men har lånt den bort til et eller annet menneske. :P

Caroline, iogm at True Blood-bøkene er i pocket, så kan jeg ta dem med på Bjerke om du vil.

Av nordisk litteratur har jeg et par bøker av Henrik Langeland, noe Ingvar Ambjørnsen, Anne B. Ragde, Erlend Loe, Linda Olsson, Lars S. Christensen, Margit Sandemo ( :P ), noe på svensk osv.

Noe sier meg at min papir-resirk blir full. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline, iogm at True Blood-bøkene er i pocket, så kan jeg ta dem med på Bjerke om du vil.

Det hadde vært supert, hvis vi skal dit samme dag. Hvis ikke kan jeg se om jeg får noen til å plukke dem opp. Jeg skal nemlig på stevne motsatt dag av dagen jeg stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bokelsker her som gjerne skulle vært nærmere, selv om jeg har altfor mange selv! Jeg ble nok "indoktrinert" allerede i svært ung alder da min mor leste gresk mytologi som nattaeventyr for meg :lol:

Syns det er fantastisk hyggelig at du gir dem nye hjem, og at noen andre kan få glede av dem :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært supert, hvis vi skal dit samme dag. Hvis ikke kan jeg se om jeg får noen til å plukke dem opp. Jeg skal nemlig på stevne motsatt dag av dagen jeg stiller.

Gruppe 1 og 5 stiller på søndag begge to. :)

Hva med å levere de på et krisesenter istedenfor å kaste de? :)

Det er selvsagt det jeg aller helst vil, men så er det en grunn til at jeg er så "lat" at jeg ber folk komme hjem til meg og hente. :) Jeg har nemlig verken bil eller lappen og bruker tilsammen to timer til og fra jobb, og kan ikke i denne prosessen laste med meg ca 50 bøker og bruke tid på å levere dem til ulike steder/mennesker. Om ikke folk kan hente, så går de i søpla, uansett hvor altruistisk jeg ønsker å være.

Hva av Margit Sandemo har du?

Nå har Margit Sandemoene gått i søpla. Uansett ekstremt slitt og gammel pocket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...