Gå til innhold
Hundesonen.no

Myndenerding


Mumle Mu
 Share

Recommended Posts

  • Svar 879
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om hun ser ut som sjiraffen i Portveien 2 eller et rådyr.

Nitro og Mynte på tur her om dagen

Collies smaker godt. Omnomnom. Hound or a troll? Hjortehunder ser alltid så velstelte ut.

Posted Images

Raksha: KJEDELIG? ? Det er det dummeste jeg har hørt! Er da vel ingenting kjedelig med hvordan en greyhound ser ut!

;):teehe::queen: (altså jeg mener det, men er fult klar over at ikke alle er like enige)

:lol: Sojjy. :lol: Jeg syns de er nydelige, ingen fare :wub: Men alle er jo ikke like vettuge som oss. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hun her du har russerbarn fra, Mumle Mu?

https://www.facebook.com/photo.php?v=537650506293833&set=vb.100001466648029&type=2&theater

Uansett, idyllisk, hest og mynde, går bra sammen.

Ca! :P Hun er født og levde sine fire første måneder der. Det er Nathalie på bildet som driver kennel Senavian og eier faren, mens hun vi kjøpte av er der i ukedagene (ingen av de jobber, bare rir og jakter hele dagen, herregud for et liv! ) :)

Her er oppdretteren til Dita:

post-9152-0-66974900-1389832996_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil sniktitte litt her jeg også :wub:

Utrolig nyttig informasjon og artige bilder!

Har alltids syntes det har vært noe særegent over mynder, men først i senere tid jeg ser skjønnheten i disse hunderasene!
Favoritten min er nok Whippet, og italiensk mynde som #2.. SELV om alle myndene dere har postet bilder av er vakre!
..Bare håper faren min har en viss toleranse for disse skjønne dyrene så stiller jeg nok med bilde selv :D I mellomtiden får jeg sikle litt ekstra på deres bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette i bildearkivet, og måtte bare dele med dere :) En av mine firbeinte stoltheter.

Center Of Universe "Enya" den siste overraskelsen i et kull på 7. Jeg glemmer aldri følelsen da jeg satt å tok i mot hvite Whippet valper, det hadde jeg aldri sett før! Nå er snart tuppelura 2 år gammel :wub:

1555564_10151814071916968_1614940727_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette i bildearkivet, og måtte bare dele med dere :) En av mine firbeinte stoltheter.

Center Of Universe "Enya" den siste overraskelsen i et kull på 7. Jeg glemmer aldri følelsen da jeg satt å tok i mot hvite Whippet valper, det hadde jeg aldri sett før! Nå er snart tuppelura 2 år gammel :wub:

1555564_10151814071916968_1614940727_n.j

Så utrolig fint med hvit whippet! Må bare gratulere :wub: Er vel ikke mange som kan skryte av en slik en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint med hvit whippet! Må bare gratulere :wub: Er vel ikke mange som kan skryte av en slik en

Jeg var så redd for at jeg ble blendet av fargen da vi skulle velge vår valp, men etter å ha tatt 40 runder med meg selv og falt tilbake på henne hver gang var det avgjort :) Fin farge, men noe dritt å holde ren, og hvit.. :lol: Er det som er så spennende med rasen, for det meste av farger kan dukke opp - og alt er tillatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun fort skitten altså? Dalmatinere går jo for å være selvrensende omtrent, Casper kan være helt brun av gjørme på tur, men når vi er kommet hjem igjen er han like hvit... har alltid tenkt at whippet og dalmatinere har ganske lik pels, men er kanskje ikke sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun fort skitten altså? Dalmatinere går jo for å være selvrensende omtrent, Casper kan være helt brun av gjørme på tur, men når vi er kommet hjem igjen er han like hvit... har alltid tenkt at whippet og dalmatinere har ganske lik pels, men er kanskje ikke sånn?

Jeg trodde ikke det skulle være sååå ille egentlig. Men hun blir kjapt skitten ja. Har altid med våtservietter på utstilling, i tilfelle hun søler seg til mens hun er ute på do f.eks. Ellers er hun lekker grønn etter å ha løpt på marka, og brunsort sjatteringer etter å ha vært i skogen :lol:

Det har fått meg til å tenke på hvor skitten de andre, mørke jeg har egentlig er.... Og jeg dusjer dem et par ganger i året :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun fort skitten altså? Dalmatinere går jo for å være selvrensende omtrent, Casper kan være helt brun av gjørme på tur, men når vi er kommet hjem igjen er han like hvit... har alltid tenkt at whippet og dalmatinere har ganske lik pels, men er kanskje ikke sånn?

Hermes er selvrensende. Uansett hva han har bedrevet ute, kommer han nesten uten møkk og skit inn døren etter tur. Da er det verre med salukien :P

Syns whippet har mykere og kanskje tynnere pels enn dalmatiner (har vokst opp med dalmatiner selv). Hårene på dalmis tenker jeg som litt grovere, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være nokså individuelt det med hvor skitne de blir. Mine to nesten helhvite whippets var stort sett alltid hvite der de skulle være det. Det eneste som kunne bli sittende litt var kanskje grønske en sjelden gang, men det regner jeg knapt nok som skitt. Men kanskje det kan være forskjell på pelskvaliteten. Det virker som den varierer litt med farge. Mine var henholdsvis hvit/blåbrindle (kort-kort, glatt, "perfekt" pels), den andre hvit/fawn (litt lengre, grovere og mykere pels), mens Enya i denne tråden ser ut til å være creme (og hvit?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er nok forskjeller. Både Lykke, Pearl og Dani som er brindlet (Dani hvit m brindel) ser ut til å være hakket mer selvrensende :-P Grønske kommer vi aldri uansett så mye som de ruller på marka. Enya er hvit med en creme farget strek langs ryggraden som ikke kameraet mitt fanger på de fleste bilder. Vises bedre når det er halvmørkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun fort skitten altså? Dalmatinere går jo for å være selvrensende omtrent, Casper kan være helt brun av gjørme på tur, men når vi er kommet hjem igjen er han like hvit... har alltid tenkt at whippet og dalmatinere har ganske lik pels, men er kanskje ikke sånn?

Ja, sånn er vår og. Men om vi dusjer henne kan likevel vannet være brunt av skitt, selv om hunden ser hvit ut... :P Tror det gjelder mange hunder med selvrensende pels, pelsen er ikke nødvendigvis ren selv om den ser hvit ut...

Om vi hadde latt hver å skylle henne, så hadde selvsagt skitten falt ut i huset, men det gidder vi ikke. Så har hun gjørmebadet blir hun som regel skyllet i dusjen etterpå, uavhengig av hvor hvit hun ser ut :P

Eneste som setter seg fargemessig kan være grønske på hasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette på nett, muuuligens Qi, noen som vet om det er tilfelle? :P

"Persian hunting hounds - Salukis - hunted on camels. They lay on the camel's necks watching for deer, and then leapt off in pursuit when they saw one. A Saluki can jump up to 6 metres (20 feet) from a standing start"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Persian hunting hounds - Salukis - hunted on camels. They lay on the camel's necks watching for deer, and then leapt off in pursuit when they saw one. A Saluki can jump up to 6 metres (20 feet) from a standing start"

Hehe, tror nok dette er mest myte, men det er riktig at saluki fikk komme opp på kamelene på de lange handelsrutene, for hvilens skyld. Det finnes bilder av dette, kan forsøke å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...