Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi & Kamars kjærlighetskull - født 23.11


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Without further ado. De fleste vet vel at Jippi skal ha valper. Men med hvem? Se her, så får dere svar:

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag: "Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!" Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hu

Da tror jeg vi er ferdige. Resultatet ble som Magnus spådde, 7 valper! 3 røde tisper, 3 røde hannhunder, 1 sort hannhund.

Så gøøøøy! Pim viser ikke noe tegn til løpetid enda, så da blir det nok L-kullet på Jippi ja :ahappy: Spennende!

Jaa, særlig siden jeg har et L navn som passer SÅ godt til en Jippi-valp, og et M- navn som passer SÅ godt til en Pim-valp! YAY!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8 i løpetiden. Hun klynker og pistrer litt. Fortsatt ikke voldsomme mengder blod, kunne lett blitt oversett. Men hun har definitivt løpetid. Hoven og overdrevent renslig.
Skal vi ta Kamar hit fredag? Dag 10? Vente til lørdag?
Vil ikke ta de sammen for tidlig, men så var det dette med is i magen da. Værre å gå over tiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel verre å gå over tiden. Hvordan har hun virket ved de andre løpetidene? Når har hun virket til å være i stå dagene?

Vel, siden hun bare er to år og urhund har hun bare hatt EN løpetid tildligere, og den var ved 6 mnd alder (nesten 15 mnd siden), og der var det veldig vankeli å tyde stådager (om hun hadde noen).

Den varte kort.

Kamar er her i dag. De var "over the moon" over å se hverandre igjen, og det var mye sniffing bak der, men det er tydelig at det fortsatt er altfor tidlig i løpetiden.

Er usikker på om jeg bare skal la han være her noen dager framover eller om jeg skal levere han "hjem" igjen i morgen og ta han tilbake hit igjen... tja... tirsdag eller onsdag?

Basenjien pleier å parres rundt dag 14-17. I dag er det bare dag 10.

Men guuud så deilig det er å ha "sjekket ut", ha god tid og ikke stresse :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et utstryk hos veterinæren når du tror det bør være på topp, kanskje?

Tispa jeg (forhåpentlig vis) skal ha valp etter viste nesten ingen tegn til løpetid. Men utstryk viste at hun var på topp. Hannhund ble hentet og det ble nesten en umbddelbar paring. Selv om hun hverken hadde blødd eller oppført seg spesielt annerledes enn normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et utstryk hos veterinæren når du tror det bør være på topp, kanskje?

Tispa jeg (forhåpentlig vis) skal ha valp etter viste nesten ingen tegn til løpetid. Men utstryk viste at hun var på topp. Hannhund ble hentet og det ble nesten en umbddelbar paring. Selv om hun hverken hadde blødd eller oppført seg spesielt annerledes enn normalt. :)

Jippi har tydelig løpetid, selvom hun ikke har blødd mye. Kamar var her dag 10-11 uten særlig interesse.

Dobbelttestet med Echo (erfaren "stud") dag 11, just to be sure, og han syntes hun luktet deilig, men viste ingen tegn til å gjøre mer.

Kamar kom tilbake i dag (dag 13), og synes hun lukter deilig, men intet mer.

Det er antageligvis for tidlig, men det er vanskelig å ha is i magen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13: Still no interest.

Skal jeg "hjelpe" de? Men det er vel litt teit om det fortsatt er tidlig antar jeg.

Ta en blodprøve av Jippi, just to know? What to do?

Vente :) Dette vet de best selv..... Jeg avskrev en gang en hanhund som udugelig, etter å ha prøvd dag ut og inn fra 12-13 dag. Tispa sto, men hannen gav f.... Etter å ha gitt opp hele greia, slapp jeg dem sammen ut på dag 24. Da jeg kikket ut etter et minutt, hang de sammen ;-) (det ble 8 valper) Så bikkjene vet best selv, la de ordne dette på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hannhunden så lenge du vil?

Enten blir det parring eller ikke, is i magen ;)

Antar det? :P Anette??

Litt problematisk mtp jobb, jeg vil ikke at de skal være alene en hel arbeidsdag sammen. Tidligere har vo kjørt Kamar fram og tilbake (da jeg trodde dette var en enkel affære), men nå har vi gitt opp den ideen, og Kamar bor her.

De fikk hver sin del av huset i dag, og det funket fint, så kjører den planen iallefall ut uka.

Dag 14 i dag. Still nothing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde et eller annet her nå. De leker i hagen, jeg hører et hyl og løper ut. Jippi løper rundt Kamar og ser spent ut, Kamar slikker en hoven tissetass og det ligger en våt pytt foran han.
Aner ikke om han har vært "nær" henne, eller bare blitt overivrig og sprutet utenfor, men heng var det iallefall ikke.
Men da er det vel tydelig at "noe" er på gang?

Er det noen som hvet hvor lang tid det tar for en hannhund å produsere (ny) sperm etter tømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde et eller annet her nå. De leker i hagen, jeg hører et hyl og løper ut. Jippi løper rundt Kamar og ser spent ut, Kamar slikker en hoven tissetass og det ligger en våt pytt foran han.

Aner ikke om han har vært "nær" henne, eller bare blitt overivrig og sprutet utenfor, men heng var det iallefall ikke.

Men da er det vel tydelig at "noe" er på gang?

Er det noen som hvet hvor lang tid det tar for en hannhund å produsere (ny) sperm etter tømming?

Er det ikke slik at man bør vente iallefall 24 timer? Greit å få tømt seg en gang og da, så det gamle blir skylt ut og det blir helt ferskt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan i teorien prøve igjen med en gang. Kroppen hans produserer sperm hele tiden, og "alt" kommer ikke ut når han kommer. Men om han har lyst til å hoppe oppå igjen med en gang er en annen sak.

I morgen er det sikkert fint å prøve igjen, kanskje bare bitte litt for tidlig nå, siden tispa (antar jeg) hylte litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag:
"Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!"
Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hurra!
Det hele gikk bemerkselsesverdig stille for seg.
Tenker vi har han noen dager til og lar de avgjøre om det frister til gjentagelse.

(Det ble forøvrig en fin leksjon i hvordan valper lages :lol: )

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er visst veldig ivrige nå.... Ny parring omtrent med en gang jeg slapp de ut i dag. Heng på 30 min.
Akkuratt den parringen var vel ikke supernødvendig i og med at det var så kort tid siden sist, men det gjør vel ikke noe. Holder de fra hverandre i natt og fram til jeg kommer hjem fra jobb i morgen.

1239326_10151583970662693_256745662_o.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette jeg. Går tiden på sonen fortere enn ellers i verden? Kamar var jo nettopp en liten valp jo? Og Jippi ble jo født for noen måneder siden bare... herlighet. Og nå står de der og henger liksom! Håper det blir masse fine småtroll iallefall! :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...