Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi & Kamars kjærlighetskull - født 23.11


Yodel
 Share

Recommended Posts

Et lite spørsmål. Nå har jeg jo mulighet til å la kamar og jippi gå sammen under hele løpetiden. Noen som har erfaring med dette? Selvsagt kun sammen under oppsyn. Sånn ca fra dag 10 eller noe i løpetiden tenker jeg. Eller blir det bedre om kamar kommer på besøk 2-3 ganger? Bor jo bare en times tid herfra. Da er jeg jo sikrere på å treffe, samtidig er det vanskeligere å bestemme termin, samt at valpene faktisk kan unnfanget med flere dagers mellomrom (?)

Noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Without further ado. De fleste vet vel at Jippi skal ha valper. Men med hvem? Se her, så får dere svar:

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag: "Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!" Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hu

Da tror jeg vi er ferdige. Resultatet ble som Magnus spådde, 7 valper! 3 røde tisper, 3 røde hannhunder, 1 sort hannhund.

Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. :lol: )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. :lol: )

Joda; det er nok mulig! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden.

Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden.

Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden.

OK. Har lest andre steder at det anbefales at tispe og hannhund kjenner hverandre godt, og gjerne bor sammen. Det fra en person som frarådet å parre hunder som ikke kjenner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden.

Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden.

Da burde jo tisper som bor med hannhunder få mini kull :P

Sist kull hadde jeg hannhunden fra dag 3 til ingen parring lengre. Hannhunden var intressert, men parret ikke før tiden var inne. Bare en liten sjekk hverdag. De ble veldig trygge og fine med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde jo tisper som bor med hannhunder få mini kull :P

Sist kull hadde jeg hannhunden fra dag 3 til ingen parring lengre. Hannhunden var intressert, men parret ikke før tiden var inne. Bare en liten sjekk hverdag. De ble veldig trygge og fine med hverandre.

Yes, derfor jeg skrev "Det sies" Hvor mye sannhet det er i dette aner jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. :lol: )

Kamarer er ganske artige skapninger, det er helt sikkert! :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk takk!
Dag 5 i løpetiden i dag. Ikke mye blod enda, og hun er i tillegg veeeldig renslig. Håper hun ikke stopper opp (for så å starte på nytt). Det har både mor og bestemor gjørt før henne tidligere *sukk*
Synes det er vanskelig å vite når jeg skal la de møtes for første gang, men antar (håper) at de vil hjelpe oss med å s´finne rett tid, og at Kamar ikke går på før tiden.

Elsker Lovebug navnet!

Ang. kallenavn. Jeg skal jo beholde en tispevalp i år. Men om det blir en Jippivalp eller en Pimvalp får tiden vise. Den jeg ikke beholder selv av de to tispene (som forhåpentligvis kommer! :P ) skal til en annen sonis.

Såå gjelder det kallenavn. Siden vi har en Jippi boende her fra før av vil jeg ha et navn med nogenlunde samme betydning.
Høyest på listen av kallenavn til vår neste tispe står Lykke.
Jeg kalte jo en valp for Lykke for 3 år siden, men eierne beholdt ikke navnet, og jeg har alltid villet ha en liten lykke. At det i ettertiden har kommet flere Lykker på sonen tar jeg ikke så tungt :P

Jippi & Lykke. Blir ikke det bra da?


Men jeg er ikke låst på det navnet, og tar gjerne imot flere forslag Yahoo? Mer hannhundaktig kanskje?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi og Lykke blir en bra duo :D Yahoo var også kult :D Skal du beholde en tispevalp hjemme? :)

Andre navneforslag i en lignende liga som Jippi:

Hurrah (also hoorah, hooray, and hurray, and even huzzah) is an exclamation of triumph or happiness.

Va-va-voom is an old-fashioned exclamation denoting admiration of physical attractiveness.

Yoo-hoo attracts attention.

woohoo
  • Another way of saying: that's great!, excellent, awesome
wow star.gif
adjective
  • acronym for "way over wonderful".
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi og Lykke blir en bra duo :D Yahoo var også kult :D Skal du beholde en tispevalp hjemme? :)

Andre navneforslag i en lignende liga som Jippi:

Hurrah (also hoorah, hooray, and hurray, and even huzzah) is an exclamation of triumph or happiness.

Va-va-voom is an old-fashioned exclamation denoting admiration of physical attractiveness.

Yoo-hoo attracts attention.

woohoo
  • Another way of saying: that's great!, excellent, awesome
wow star.gif
adjective
  • acronym for "way over wonderful".

Ooooh, kule. Vi skal beholde en tispe ja. Enten fra Jippi eller Pim :)

Hurrah var kult! Yoo-Hoo også! Og de andre men litt mer tungvindte? Vil ha enkelt og greit navn :)

Settes opp på listen :)

Har ikke sett denne tråden eller videoen før nå!

Men herregud så kult!

Har aldri tenkt noe spesielt på basenjine, men nå fikk jeg veldig lyst på en valp fra disse to altså. For noen kule hunder :D

Bare å si ifra! :) Kom gjerne på besøk om du vil også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...