Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi & Kamars kjærlighetskull - født 23.11


Yodel
 Share

Recommended Posts

Hvem er din "keeper"? Av jentene liker jeg Hurra best på disse bildene. :)

SÅ Kaja svarte, men jeg har altså ikke bestemt meg mellom Hurra eller Jubel enda. Time is ticking...

Så herlige valper.

Vet ikke om du har bestemt deg for navn, men kommer bare med min lille input. Da jeg leste om L // Love navn og så forslaget Limited Edition (som jeg forresten elsker, spesielt til den ene svarte, som det hadde passet perfekt til) tenkte jeg Love Unlimited kanskje hadde passet inn.

Flott innspill, men nå er de allerede forhåndsreg. med navn i NKK :)

N00b-question, jeg husker det var sånn i valpebildene av kullet jeg fikk bissevofsen min og fra, men hvorfor er noen valper så forskjellige i bakbeinsvinklene? Er det bare at de strekker seg (som jeg har forsøkt å overbevise meg selv om :P ) - eller er det "strukturelle" forskjeller? :)

1531617_10151791766847693_1492577976_o.j

vs

1504171_10151791765307693_698935129_o.jp

*sukk* de er farlig søte uansett!

Her er det nok konstruelle forskjeller. Mulig Timba sin vil "falle litt ned" med alderen, men den vil nok aldri bli like markert som Jubel sin. Basenjien skal være moderat vinklet.

Personlig mener jeg Jubel sin er den riktigste av disse, og den jeg foretrekker, men Timba er søren meg ingen dårlig hund han heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Without further ado. De fleste vet vel at Jippi skal ha valper. Men med hvem? Se her, så får dere svar:

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag: "Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!" Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hu

Da tror jeg vi er ferdige. Resultatet ble som Magnus spådde, 7 valper! 3 røde tisper, 3 røde hannhunder, 1 sort hannhund.

Her er det nok konstruelle forskjeller. Mulig Timba sin vil "falle litt ned" med alderen, men den vil nok aldri bli like markert som Jubel sin. Basenjien skal være moderat vinklet.

Personlig mener jeg Jubel sin er den riktigste av disse, og den jeg foretrekker, men Timba er søren meg ingen dårlig hund han heller :)

Takk for svar! :) Ingen aning om hva som er bra eller ikke, så det tar jeg ditt ord på! Jeg bare ser visuelle forskjeller og lurer, lekmann osv… :P Artig å se forskjellene, så takk for utmerkede oppstillingsbilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ Kaja svarte, men jeg har altså ikke bestemt meg mellom Hurra eller Jubel enda. Time is ticking...

Du får fortelle oss hva som taler for hver av dem, så tipper jeg svaret ender med å bare dukke opp. ;)

Evt er problemet at du må velge med hjertet eller hodet? Isåfall, hvilken vil du alltid angre på at du solgte?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal de til veterinæren og ID merkes. Da må jeg vite hvem som skal chippes med nummeret som tilhører LOVEBUG, som skal bli boende her.
Jubel har forspranget eksteriørt, men er også veldig nær hjertet.
Hurra har et pittelite forsprang til hjertet (muligens grunnet hennes harde start) men er også veldig flott eksteriørt. Så hvem velger man?



1604179_10151796822432693_301463711_o.jp*Hurra

1091305_10151796826352693_724419197_o.jp
Jubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hurra får helt feil trykk når man skal bruke det som navn, så nei. :P

Enig :).

Men hva med denne Lykke? Jeg fikk ikke opp det siste ståbildet av henne, men jeg synes hun så best ut av tispene på de tidligere bildene - noe lenger i ryggen, men bedre vinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :).

Men hva med denne Lykke? Jeg fikk ikke opp det siste ståbildet av henne, men jeg synes hun så best ut av tispene på de tidligere bildene - noe lenger i ryggen, men bedre vinkler.

Det er bildet av Lykke både på hjemmesiden og på siden før? Hun er fin, men jeg liker litt bedre typen til Hurra og Jubel pr. nå.

Jeg tok- i site liten et valg hos veterinæren.

Så ringte jeg tilbake og ba henne vente med å sende inn papirene. Jeg MÅ ha en dag til for å tenke. Jeg ringer henne med mitt valg i morgen, så sender hun papirene videre til dyreidentitet / NKK.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å bestemme for andre oppdrettere, for ofte har magefølelsen noe å si, og du vet hva du trenger og ikke trenger for videre avl, og du vet hva du foretrekker å leve med av feil når en må prioritere. For ikke å snakke om at en skal leve med hunden utenom 3 minutter i ringen 20 ganger i året også.

Men ut fra bildene, foretrekker jeg Lykke fordi det ser ut som om hun har en bedre tilbakelagt skulder. Det kan være de kjennes annerledes under fingrene, men ut fra bildene er det min "dom".

Hun har dog også litt mer fordelaktige tegninger, som hjelper til slik at hun "får" litt mer forbryst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bildet av Lykke både på hjemmesiden og på siden før? Hun er fin, men jeg liker litt bedre typen til Hurra og Jubel pr. nå.

Jeg får ikke sett 7ukers stå-bildet av Lykke hverken på siden før eller på hjemmesiden din. Alle andre bilder kommer opp :)

De er flotte alle sammen, skjønner at valget er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...