Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi & Kamars kjærlighetskull - født 23.11


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Without further ado. De fleste vet vel at Jippi skal ha valper. Men med hvem? Se her, så får dere svar:

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag: "Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!" Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hu

Da tror jeg vi er ferdige. Resultatet ble som Magnus spådde, 7 valper! 3 røde tisper, 3 røde hannhunder, 1 sort hannhund.

Hva betyr Limited Love Edition? Er ikke alt dere lager kjærlighet, om du skjønner?

Jeg synes Love Potion, men da som Love Potion no 9 :)

Næh, egentlig betyr det ikke noe, bare et forsøk på å få med Love i et navn jeg liker :)

Men han er jo no 7!

Kingwanas Love Potion no 7 da? :P Eller skal man strunte i Love og gå for Limited. Jeg er altså verdens dårligste beslutningstaker når det gjelder navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det blir lenge til :P

Hva synes dere? Gå for rent Love tema? Eller Love / L "tema"?

Love-tema! :D

LoverBoy er foreslått, kjempebra. Love Machine også. Vet ikke om det er foreslått fra før, men jeg tenke å foreslå

Love Me or Leave Me, om du ikke synes det blir for langt da? Jeg er egentlig mest fan av korte og litt slagferdige navn, derfor likte jeg forslagene som Lover Boy osv lenger oppe i tråden,

Og hvis jeg får lov å si det; den minste, bittelille valpen, den har jo navnet Lovebug skrevet over hele seg :wub: Hun er jo liten som et insekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meninger og råd :)
Jeg har iallefall bestemt meg for at enten blir alle Love, ellers er det flere som ikke blir Love.
Selvom lille sorte skiller seg ut, skal han også få være et kjærlighetsbarn, om alle andre er det :wub:

Jeg beholder en tispe fra dette kullet selv. Hun vi beholder skal hete Lovebug. Men hvem Lovebug er vet vi ikke enda. Har heller ikke bestemt meg for hva hun skal kalles til daglig. Lykke, Jubel eller Hurra. Som sagt, jeg er elendig på å bestemme meg for navn til tider.
Jeg har en magefølelse, men vil se det an :)

Jentenes navn er bankers da, det offenliggjøres sammen med hannhundenes, når jeg klarer å bestemme meg.

Vi har forøvrig en hannhund ledig (vet ikke om det blir den sorte eller en av de røde, jeg vil se hvordan de utvikler seg før jeg utdeler noen valper). Ser helst etter förhjem / eller utstillingshjem i Norge, da de andre hannhundene ikke skal til utstillingshjem. Vil gjerne sende den eksteriørt mest lovende uavhengig av farge til et sted der den har sjanse til å få vist seg fram i ringen i ny og ne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig en hannhund ledig (vet ikke om det blir den sorte eller en av de røde, jeg vil se hvordan de utvikler seg før jeg utdeler noen valper). Ser helst etter förhjem / eller utstillingshjem i Norge, da de andre hannhundene ikke skal til utstillingshjem. Vil gjerne sende den eksteriørt mest lovende uavhengig av farge til et sted der den har sjanse til å få vist seg fram i ringen i ny og ne.

*skalikkeskalikkeskalikke!*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig navnene bestemt!

The girls:

Kingwanas Lovebug (our keeper, what else as mum is Jitterbug)
Kingwanas Love Story (it is a love story!)
Kingwanas Little Love (La La Loooo according to the boys)

The boys:
Kingwanas Lover Undercover (A real loverboy)
Kingwanas Listen To The Wind (named after father / grandfather Into The Wind/Catch The Wind)
Kingwanas Limited Edition (The only black male, who else?)
Kingwanas Lord Of The Ring (hopefully the show ring!)

741297_10151716959917693_1470795164_o.jp

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder! Og den valpekassen er bare utrolig lekker. Ikke bare malingen men utformingen også. Tror jeg må finne meg en hobbysnekker som kan lage noe lignende til meg :lol:

Takk! Vi kjøpte kassa brukt på Finn.no, av en som bare hadde ett kull (og det var slitsomt, så det skulle hun ikke ha igjen). Den er spesiallaget på bestilling av snekker.

Så fikk vi den malt hos en bekjent av meg :) (Den svarte valpen er Jippi som valp, den røde er Emma, fra fjorårets kull).

Veldig praktisk og fint med klosser man kan legge på i inngangen etterhvert som valpene vokser, og med kant valpene kan komme under så Jippi ikke legger seg på dem.

Under teppet har vi et tisselaken og et varmeteppe på halve siden (du ser ledningen stikke ut på høyre side der), slik at valpene hele tiden har det godt og varmt :) De kan også legge seg på siden uten varmeteppe om det skulle bli for varmt (har på svak varme), men de pleier å foretrekke den varme siden. (Det står ikke på konstant).

Jeg er veldig fornøyd! (Men lurer på om jeg må kjøpe en til, neste år skal vi jo ha to kull her hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må låne dette bilde og ta med til en snekker og få prisantydning, Var det sånn at bekjenten malte på bestilling :aww: ? Når man først skal gjøre det kan jeg jo ta den helt ut :lol:

Dt gjør hun!

Slik så forøvrig kassa ut umalt:

10_1419056511.jpg

Rammen innenfor kan også taes ut om du ikke ønsker disse "liggekantene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...