Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til Non Stop Free Motion?


Recommended Posts

Mine seler holder på å avgå med døden,så jeg er på leting etter noe så tett opptil Free motion selen som mulig. Brede og polstrede,smale foran/liten halsåpning men til store/lange hunder. OG slitesterke,de må tåle mye juling. Alternativet er selvsagt å kjøpe samme en gang til men jeg er litt skuffet over kvaliteten. Strikken råtner,spennene ruster og den ene røk faktisk nylonstykket helt bakerst tvert av på. Saltvann må nok ta en del av skylden,men allikevel... Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine seler holder på å avgå med døden,så jeg er på leting etter noe så tett opptil Free motion selen som mulig. Brede og polstrede,smale foran/liten halsåpning men til store/lange hunder. OG slitesterke,de må tåle mye juling. Alternativet er selvsagt å kjøpe samme en gang til men jeg er litt skuffet over kvaliteten. Strikken råtner,spennene ruster og den ene røk faktisk nylonstykket helt bakerst tvert av på. Saltvann må nok ta en del av skylden,men allikevel... Tips?

Du kan kjøpe nye strikker: http://www.non-stopdogwear.no/index.php/nsdw/Produkter/Trekkseler# :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de fra Troll være noe? http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=15085&groupId=2946&Product=1562#

Vi har den til Leo og er veldig fornøyd med den, særlig hvor tight den er i halsen. Nå er jo ikke Leo så lang da, så vet ikke hvordan de vil være i halsen når de blir lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det har jeg sett,men spennene ruster også så de ikke går å låse. På den eldste er det el annen spenne,men den ser jeg ikke lengre noe sted,og det er også den selen som selve materialet røk tvert av når uhyret bykset til for å jakte ei venninne.. Hadde håpt å finne et bredre alternativ,ellers kjøper jeg bare like en gang til.

Red: Troll sine blir for små tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje sjekke med Seleverkstedet om han kan sy noe lignende? Han lager vanlig nomeseler av god kvalitet på mål

Har snakket med dem,men jeg er sånn vanskelig kunde som gjerne skulle hatt èn modell men i et annet materiale,og da ble de vrange :( Har lett det siste halvåret men begynner å gi opp. De aller fleste er for korte i stolpen av andre merker,når halsåpningen er smal nok. Og det må være trekk-aktig,de vanlige turselene ala Hurtta,Trixie,Huken,jægerens er fulle av dårlige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem,men jeg er sånn vanskelig kunde som gjerne skulle hatt èn modell men i et annet materiale,og da ble de vrange :( Har lett det siste halvåret men begynner å gi opp. De aller fleste er for korte i stolpen av andre merker,når halsåpningen er smal nok. Og det må være trekk-aktig,de vanlige turselene ala Hurtta,Trixie,Huken,jægerens er fulle av dårlige løsninger.

Mr da? Vet ikke hva du ser for deg i en sele da når du snakker om stoff type etc.. Mr syr jo på mål og er hyggelige så verdt og høre med dem vertfall. Billige er de også :) Ang spenner så tror jeg det meste du finner av slikt til seler osv ruster i saltvann, forsåvidt morkner jo stoffet i selen også, så hvorfor ikke bare ta av selen når de bader/vasser eller hva de driver med? Evt smør de inn med fett så det ikke kommer inn på metallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det var en god ide å spørre non stop om å lage seler med den første typen spenne. Kanskje jeg til og med kan få dem til å sy str 10/11 :) :) Den som bader med sele får ikke bade naken..da kommer han hjem med elg eller ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det var en god ide å spørre non stop om å lage seler med den første typen spenne. Kanskje jeg til og med kan få dem til å sy str 10/11 :) :) Den som bader med sele får ikke bade naken..da kommer han hjem med elg eller ikke i det hele tatt.

De lages jo i Norge så kan hende de kan gjøre det *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Gresshoppa sin passer til dine? Til dobermannen har jeg brukt Troll sine også, og er egentlig veldig fornøyd med den, bortsett fra at stolpen er bittelittegranne snau når jeg skal ha den helt passe i halsen. Gresshoppa sin funker, og kommer til å bli helt passe når han blir fullt utbygget rundt kassa. Gresshoppa sin har god plass til store kasser :) Den har metallring bakerst, og ringen er neppe i rustfritt stål, men det er ingen spenner og greier. Verdt å prøve på kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke seler noe jeg har veldig kunnskap til, men Sundpro (www.sundpro.se) lager seler etter mål, selv til min lille. Er veldig medgjørlig om du vil ha noe annet enn standarden og enkle å prate med, etter min erfaring! Er vell kombiselen deres som kunne vært nærmest til Free Motion. Bonnie har badet i saltvann og vært generelt ute i natur med både nomeselen, sporselen og halsbånd, samt har jeg vært i saltvann med magebeltet med spenner og ringer, ingenting viser tegn til å ruste selv etter tre års bruk :ahappy:

De holder forøverlig til i Åre i Sverige!

http://shop.sundpro.se/description.php?II=4&UID=2013062615181095.34.214.227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørkis selen har ingen spenner iallefall da. Så den er jo grei slik sett.

Ja,den så fin ut så jeg bestilte en sånn som en test. Gresshoppa sin er 2 cm kortere i stolpen enn Non stop sin så den tror jeg blir for snau. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det var en god ide å spørre non stop om å lage seler med den første typen spenne. Kanskje jeg til og med kan få dem til å sy str 10/11 :) :) Den som bader med sele får ikke bade naken..da kommer han hjem med elg eller ikke i det hele tatt.

:lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...