Heidihj Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Sommerfeiren min har begynt, og den første uka tilbringes på fjellet i Hemsedal. Planene denne sommeren er mange og alle ferieplanene mine inkluderer hund og tur. Det kommer til å bli endel bilder, så tenkte å lage en egen tråd der jeg samler bilder av muttejentene og sommerens turer. Årest første ordenlige dagstur i sommerfjellet gikk i området ved Veslehorn og Storehorn i Hemsedal. Turen ble på seks timer med variert og til dels krevende terreng. Lille Nuka trava løs og var en lykkelig valp på store deler av turen. For at hun ikke skulle brenne seg helt ut tvang jeg henne til å sitte i sekken i perioder. Lille turbovalp nekter alltid å sitte rolig i sekken, så i dag måtte jeg binden henne fast neddi der ettersom det var bratte skrenter og stup der vi gikk. Ikke barebare å ha en 11 kg valp som kaster seg rundt og vil gå selv, men sånn måtte det bli. Mayah bærte en kløv på 4-5 kg. Hun er blitt dyktig og seriøs, men er til tider en vims (ikke rart når hun bare er 23 mnd.). Det var mye snø som skulle passeres i dag. Helt toppers syns Nuka! Kjæresten min er med på fjellet denne uka og koser seg minst like mye som bikkjene: Flinke, vakre Mayah: Det er vått i fjellet, så endel elvekryssinger ble det. Jeg kunne vri opp sokkene flere ganger da jeg kom på hytta igjen. Nært toppen av Veslehorn: Hvordan håndtere en vilter valp som MÅ roe seg ned: Nuka begynner å bli en vakker, stor jente Toppen av Veslehorn Lunsj! Jentene på tur! 16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Det så flott ut! God tur videre! Forresten, kjæresten din heter ikke Marius? Han ligna så veldig på en jeg kjente før. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Deilig malamutesommer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Det så flott ut! God tur videre! Forresten, kjæresten din heter ikke Marius? Han ligna så veldig på en jeg kjente før. Han heter Kristoffer, så om han ikke har skifta navn i løpet av de siste årene så er det nok ikke samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syverud Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Kjempeflotte bilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Han heter Kristoffer, så om han ikke har skifta navn i løpet av de siste årene så er det nok ikke samme Haha, ok, da har han nok en dobbeltgjenger nordpå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Åmagaaaad! LITT misunnelig bare! Ta meg med på tur en gang Heidiiiiiii! Hyttetuuuur! :D Ser ut som dere koser dere.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Åmagaaaad! LITT misunnelig bare! Ta meg med på tur en gang Heidiiiiiii! Hyttetuuuur! :D Ser ut som dere koser dere.. Det kan vi få til vettu! Er bare fantastisk her. Lange fjellturer, fiske, kano, inngjerda området bikkjene kan springe osv! Skal på telttur med kanoen i løpet av de neste dagene. Det er bare deilig! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Det kan vi få til vettu! Er bare fantastisk her. Lange fjellturer, fiske, kano, inngjerda området bikkjene kan springe osv! Skal på telttur med kanoen i løpet av de neste dagene. Det er bare deilig! Omg det høres PERFEKT ut! Bare si fra en helg du har lyst på ekstra selskap altså! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekeng Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Så deilig! Flotte bilder, kos dere videre på tur! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 I dag var vi på en testtur med kanoen med jentene. Mayah har vært ute på flere kanoturer, men for Nuka er det første gang. Det ble en liten tur på ca. 2 timer, men vi koste oss veldig! Nå er vi klare for å pakke kanoen med telt å ta en tur om noen dager Nuka tok det veldig pent og hopper ut og inn av kanoen som den største selvfølgelighet. Når vi padler sitter hun og ser eller ligger og sover. Mayah er ikke like enkel å få opp i kanoen, men når hun først sitter der er hun fornøyd Eneste bildet fra i dag, tatt med mobilen: 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Jeg MÅ finne meg en friluftsmann altså.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Idyll! !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Jeg MÅ finne meg en friluftsmann altså.. Altså, Kristoffer er ingen friluftsmann, han er datanerd.. Men han er så flott og snill at han blir med den sprøe kjæresten sin på turer! Han begynner å bli friluftsmann nå da (håper jeg!) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Vakkert! Vi skal til Hemsedal igjen i sommer, og siden jeg ikke skal på kurs i år skal jeg ta meg tid til å nyte naturen. Leide dere kano, evnt hvor, eller hadde dere med? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Så utrolig herlig Og Nuka har blitt stor, hvor gammel er hun nå? Og utrooolig flott, får veldig lyst på malamute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Så utrolig herlig Og Nuka har blitt stor, hvor gammel er hun nå? Og utrooolig flott, får veldig lyst på malamute Nuka er blitt 13 uker Skjønner godt at du vil ha malamute jeg altså Vakkert! Vi skal til Hemsedal igjen i sommer, og siden jeg ikke skal på kurs i år skal jeg ta meg tid til å nyte naturen. Leide dere kano, evnt hvor, eller hadde dere med? Familien min har hytte her, og da har vi kano, robåt og kajakk liggende Det er virklig variert og flott i Hemsedal! Virkelig verdt å nyte naturen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 9. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2013 Perfekte dager med kjæreste og hund det der! Viste bildene av jentene dine til samboer, han vil veldig gjerne ha en malamute en da, og det ønsker ble ikke mindre av å se jentene dine på fine lange turer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 9. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2013 Så utrolig herlig! Og for noen flotte hunder du har 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 9. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2013 Det ble en ny topptur i dag. Nuka gikk hele veien opp med en ekstrem iver, men ble tvunget til å sitte i sekken nesten hele veien ned. Ikke like poppulært alltid Vi koste oss på tur i 5 timer med en god pause på toppen der mini fikk sove litt med nydelig utsikt 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2013 Fine bilder! Vil og ha ferie nåååå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2013 Nydelige hunder,nydelig natur . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2013 Må bare legge ut noen bilder av den fantastiske kanoturen jeg, Kristoffer og hundene hadde fra i går til i dag. Vi sov ute og bare kosa oss med bål, kano, kortspill, fuglesang og fantastisk natur i nydelig vær. Flere bilder i bloggen om noen er interessert 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2013 Djises, æ sir det bare.... Det hagla her i mårrest! Helt absurd. Hvordan er insektsnivået? Veps, klegg, blinning, mygg og andre avkomavsatan? Særlig blinningen er min nemesis, jeg har så mange ganger forsøkt å sitte på ei høyfjellsmyr og kose meg, i det de småjævlene gjør at jeg løper halvmaraton tilbake til bilen og må bruke 1 time på å få adrenalinet ned. Atte noen er redd for bugs? Tjaaa.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2013 Djises, æ sir det bare.... Det hagla her i mårrest! Helt absurd. Hvordan er insektsnivået? Veps, klegg, blinning, mygg og andre avkomavsatan? Særlig blinningen er min nemesis, jeg har så mange ganger forsøkt å sitte på ei høyfjellsmyr og kose meg, i det de småjævlene gjør at jeg løper halvmaraton tilbake til bilen og må bruke 1 time på å få adrenalinet ned. Atte noen er redd for bugs? Tjaaa.... INGEN insekter! Faktisk Tror det er litt tidlig her oppe, men de er nok på plass om ikke lenge vil jeg tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts