Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjøt og slo ihjel løse hunder


Justisia
 Share

Recommended Posts

En jakthund i drift? Seriøst? Kanskje han skulle ropt "slipp" og byttet mot en godbit?

Å sammenligne å rive ihjel sau med katter som driter i hagen er forkastelig.

Igjen: bonden plikter å beskytte dyrene sine mot rovdyr. Om det så betyr at han må drepe i nødverge .

Edit: forøvrig ble ikke hunden avlivet med stein...

En pinne er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg reagerer på at pappaen/hundeeieren går ut på sin facebookside og skriver at det var guttunen på 6 år som slapp hundene ut jeg. Uhell eller ikke, dersom det kommer barnet for øret, tenk den skyldfø

Rart at man har så lite empati med andre dyrearter enn hunder egentlig. Sauene får også vondt.

I min verden er det ikke forskjell på jaging av sau og angriping av sau. Oppdager jeg hunder som angriper sauene mine står jeg ikke bare der og observerer og tenker "hm ja tja jager den eller angriper

Syns det er ufattelig at en sau og en katt blir sammenlignet, jeg. Katten har følelsesmessig verdi. Sauen har ØKONOMISK verdi. Hallo, levebrødet til bonden! Bonden hadde full rett til å avlive hundene - uavhengig av hva vi mener om metoden. Skulle han skutt bikkja kunne han likegreit latt den henge på sauen da sauen mest sannsynlig hadde blitt truffet av skuddet lell. Pinnen var en forlengelse av armen, han hadde trolig ikke sjans til å få tak i en hund som angriper/henger i sauen hvor både sauen og bikkja er i fart.

At ungene hadde sluppet bikkjene er en svak forklaring, dette har skjedd før og dermed skal eier sørge for at det aldri mer skulle skje, og derfor også gjøre ungene klar over situasjonen: Ikke slipp bikkja løs!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de mener en staur når de skriver pinne, den er tung og kan nok drepe en hund med bare et slag også.

Tenker på om båndtvangen hadde blitt mer opprettholdt av folk hvis bøndene reagerte slik som dette oftigere. Eiere har fått TO advarsler her når bikkjene har gjort det samme. Hvor mange advarsler mener dere man skal få?

Det er mange saker som dette hvert år i båndtvangtida, løse hunder som skamferer sauer. Og ofte når de ikke media fordi bøndene er greie og ikke gjør noe annet enn å gi en advarsel til eier. Men det er grenser for hvor mange advarsler man skal få uten at det skjer en endring.

Lykke til med å stoppe en hund i full jaktmodus. Min lille bichon havanais kom seg inn til sauene våre for et par år siden og han jaget det ene lammet så hardt at jeg trodde han tok livet av det. Han var HELT umulig å få kontakt med eller få tak i. Til slutt var han heldigvis så sliten at tre stk gikk sammen og fikk tak i ham uten at lammet ble jaga ihjel. Når en så liten hund som ikke er avlet for jakt er så fokusert på byttet sitt da ser jeg ikke for meg at jakthundene hører etter av at man roper til dem...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi uenige om det da. For jeg hadde ikke vært redd for å bli bitt, ikke av en drever eller en breton (?) i alle fall. Særlig ikke hvis alternativet var å slå i hjel hunden.

Får ikke multiquotet.

Jeg hadde heller ikke vært redd for å bli bitt, men jeg hadde ikke vært så naiv at jeg hadde trodd at jeg fikk stoppet bikkja . Det er rimelig mange hvert år som driter seg ut på den der.

Min første Groenendael var fuglespiser. Han hadde verdens beste slippkomando og var ekstremt myk for korreks ( nerveproblemer) bortsett fra de to gangene han fikk tak i fuglunger. Da var jeg totalt hjelpesløs uansett hvor mye jeg brølte, røsket og slo ( ja, jeg rappet faktisk til han med båndet den ene gangen).

Kort bånd hele sommerhalvåret var eneste løsningen.

Pinnen var vel mest sannsynligvis en kjepp eller et gjerdestaur, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyte hund som angiper sau - helt forsvarlig og riktig! Det er nødverge uansett om bonden bruker ett eller ti skudd på å treffe, så er det greit siden det er en nødsituasjon der man bare MÅ få stoppet hunden uansett hvordan!

Men om han har klart å fange en hund, holde den fast (på det tidpunktet har man kontroll på hunden) og DA begynne å slå den ihjel - ikke greit. For jeg regner med han ikke har klart å kaste en pinne mange meter og da truffet hunden så den døde? Bonden har lov til å gjøre det han kan for å beskytte sauene, men når han først har klart å FANGE hunden, da er det ingen grunn til å avlive lenger, siden det da ikke er nødverge lenger. Om det ikke er slik at han har klart å fange hunden før han slo den ihjel blir det jo en annen sak.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ufattelig at en sau og en katt blir sammenlignet, jeg. Katten har følelsesmessig verdi. Sauen har ØKONOMISK verdi. Hallo, levebrødet til bonden! Bonden hadde full rett til å avlive hundene - uavhengig av hva vi mener om metoden. Skulle han skutt bikkja kunne han likegreit latt den henge på sauen da sauen mest sannsynlig hadde blitt truffet av skuddet lell.

Rett er ikke alltid rett, og omvendt. Å ha retten til å avlive en hund betyr faktisk ikke nødvendigvis et det ER rett. Og er det likevel et godt alternativ, å avlive bikkjen altså, så er ikke metoden uvesentlig. La oss ta et eksempel, det er forskjell på et nakkeskudd og det å bli steinet i hjel. Det er forskjell på å bli avlivet med et skudd og det å bli slått til døde med en kjepp, eller hva pokker fyren hadde for hånden.

Pinnen var en forlengelse av armen, han hadde trolig ikke sjans til å få tak i en hund som angriper/henger i sauen hvor både sauen og bikkja er i fart.

At ungene hadde sluppet bikkjene er en svak forklaring, dette har skjedd før og dermed skal eier sørge for at det aldri mer skulle skje, og derfor også gjøre ungene klar over situasjonen: Ikke slipp bikkja løs!

Ja, med mye kraftigere slag, enn med en arm, for øvrig. Utrolig at han var så treffsikker med sin forlengede arm, men så hjelpeløse med sine egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak hele greia. Greit nok at uhell skjer når man har unger, og at hundene kommer seg løs. Men burde man ikke forutsett problemet, og strømmet hundene sine FØR det i det hele tatt ble et problem, spesielt når man er nabo til tre sauebønder.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyte hund som angiper sau - helt forsvarlig og riktig! Det er nødverge uansett om bonden bruker ett eller ti skudd på å treffe, så er det greit siden det er en nødsituasjon der man bare MÅ få stoppet hunden uansett hvordan!

Men om han har klart å fange en hund, holde den fast (på det tidpunktet har man kontroll på hunden) og DA begynne å slå den ihjel - ikke greit. For jeg regner med han ikke har klart å kaste en pinne mange meter og da truffet hunden så den døde? Bonden har lov til å gjøre det han kan for å beskytte sauene, men når han først har klart å FANGE hunden, da er det ingen grunn til å avlive lenger, siden det da ikke er nødverge lenger. Om det ikke er slik at han har klart å fange hunden før han slo den ihjel blir det jo en annen sak.

En kjepp på f.eks. 1-1,5 meter er noe helt annet enn å kunne ta tak i den og deretter slå.

Ei søye er verdt ca 3400 + kr, og det har en del å si for en bonde fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett er ikke alltid rett, og omvendt. Å ha retten til å avlive en hund betyr faktisk ikke nødvendigvis et det ER rett. Og er det likevel et godt alternativ, å avlive bikkjen altså, så er ikke metoden uvesentlig. La oss ta et eksempel, det er forskjell på et nakkeskudd og det å bli steinet i hjel. Det er forskjell på å bli avlivet med et skudd og det å bli slått til døde med en kjepp, eller hva pokker fyren hadde for hånden.

Ja, med mye kraftigere slag, enn med en arm, for øvrig. Utrolig at han var så treffsikker med sin forlengede arm, men så hjelpeløse med sine egne hender.

Kanskje han var redd for å bli bitt? Det hadde jeg iallefall vært. Jeg hadde ikke prøvd å ta på bikkja i den tilstanden den sikkert var inne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jakthund i drift? Seriøst? Kanskje han skulle ropt "slipp" og byttet mot en godbit?

Å sammenligne å rive ihjel sau med katter som driter i hagen er forkastelig.

Igjen: bonden plikter å beskytte dyrene sine mot rovdyr. Om det så betyr at han må drepe i nødverge .

Edit: forøvrig ble ikke hunden avlivet med stein...

Lol, ja DET var forkastelig - men å pælme ei bikkje dau med pinne er forståelig... Vi lever åpenbart henholdsvis på hver vår planet. Venus og Jupiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett er ikke alltid rett, og omvendt. Å ha retten til å avlive en hund betyr faktisk ikke nødvendigvis et det ER rett. Og er det likevel et godt alternativ, å avlive bikkjen altså, så er ikke metoden uvesentlig. La oss ta et eksempel, det er forskjell på et nakkeskudd og det å bli steinet i hjel. Det er forskjell på å bli avlivet med et skudd og det å bli slått til døde med en kjepp, eller hva pokker fyren hadde for hånden.

Ja, med mye kraftigere slag, enn med en arm, for øvrig. Utrolig at han var så treffsikker med sin forlengede arm, men så hjelpeløse med sine egne hender.

Du vil liksom ikke høre andre argument du?

han hadde trolig ikke sjans til å få tak i en hund som angriper/henger i sauen hvor både sauen og bikkja er i fart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at pappaen/hundeeieren går ut på sin facebookside og skriver at det var guttunen på 6 år som slapp hundene ut jeg. Uhell eller ikke, dersom det kommer barnet for øret, tenk den skyldfølelsen. For barn har en lei tendens til å ta på seg skylden. Og nå står det i avisen også.


  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil liksom ikke høre andre argument du?

han hadde trolig ikke sjans til å få tak i en hund som angriper/henger i sauen hvor både sauen og bikkja er i fart.

Trolig, eller utrolig, han hadde i alle fall full sjans til å treffe hunden med en kjepp/pinne/staur/vedkubbe/tre/what ever. Var ikke mindre treffsikker enn det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Bonden brukte en gjerdestaur som han var heldig med slaget på, intensjonen var å få hunden til å slippe sauen, ikke drepe, men det ble følgene av ett slag. Dere får syns hva dere vil, men jeg vet at om dette hadde skjedd hos meg, så hadde jeg sannsynligvis gjort akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han var redd for å bli bitt? Det hadde jeg iallefall vært. Jeg hadde ikke prøvd å ta på bikkja i den tilstanden den sikkert var inne i.

Jada, jeg forstår at det er veldig forferdelig å bli bitt av en hund på 10-15 kilo, kontra det å drepe den med en pinne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden brukte en gjerdestaur som han var heldig med slaget på, intensjonen var å få hunden til å slippe sauen, ikke drepe, men det ble følgene av ett slag. Dere får syns hva dere vil, men jeg vet at om dette hadde skjedd hos meg, så hadde jeg sannsynligvis gjort akkurat det samme.

Og da burde det kommet tydeligere frem i artikkelen at drapet var et uhell og ikke berettighet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi uenige om det da. For jeg hadde ikke vært redd for å bli bitt, ikke av en drever eller en breton (?) i alle fall. Særlig ikke hvis alternativet var å slå i hjel hunden.

Jeg for min del ville heller blitt bitt av en stor hund enn en Drever som har mistet hodet. Jeg har prøvd begge variantene. Hva jeg ellers ville ha gjort der og da i kampens hete vet jeg ikke, men noe ville jeg gjort. Godt mulig jeg ville sendt avsted ett velrettet spark, eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvor sint jeg (og flere andre her, skal man tro andre tråder) ville blitt om en løshund angrep min hund, så jeg blir alltid like forbausa over den totalt manglende forståelsen for reaksjonen til bønder som finner jaktende hunder på sauebeitene sine.

Jeg mener.. Om det kommer ei bikkje som flyr på en av hundene her i huset, så tupper jeg til den. Det kan den dø av, om jeg har uflaks. Det er egentlig ikke noe jeg bekymrer meg for i sånne situasjoner, jeg tupper til angripende hunder allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "ropes" det her inne? Jeg har hatt en del med sauebruk og kuhold, jeg gjør alltid hva jeg kan for å redde dyr. Om det er ei ku som har surra seg inn i plastikk, sau som har falt ned i en skrent eller ville dyr. Alternativet er aldri å drepe.

Hva bonden selv har MENT med sine slag er én sak, men at folk her inne på hundesonen forum skriver "hvis det hadde vært meg hadde jeg gjort det samme uten å løfte et øyenbryn" synes jeg er ubehagelig. Når man til og med sidestiller en sau med - ikke et levende individ - men en økonomisk asset, og bruker det som argument for at man skal forstå hvorfor han gjorde det.... Det blir som å si at man slår i hjel et hvert dyr som kommer og ødelegger avlinga di. Eller å slå i hjel ei bikkje som eter ei veske til 20,000kr. Det er jo trossalt en økonomisk asset det også. Kjempeforståelig og åpenbart.... Eller hva med å slå i hjel en lommetyv som stjeler pengene til bestemor, hun har nettopp tatt ut hele pensjonen sin i minibanken. Bare å dælje han ned med en solid gjerdestolpe, han truer jo trossalt økonomien hennes.

Dji-ses. At vi ikke vet noe eksakt om situasjonen er jeg helt enig i, hadde kommentarene i saken her vært annerledes hadde jeg ikke reagert noe på det. Men at folk bærer over seg over hvor forståelig og utrolig enig de er i handlingen .. Jau jau. Igjen with the two different planets.

2ne, det er jækla forskjellig for meg å slå for å fjerne, vs å slå for å drepe. Folk i tråden har argumentert med at å slå for å drepe er forståelsesfullt - og det er det jeg kommenterer. Jeg har selv foreslått å sparke for å fjerne, ikke sparke for å drepe.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg vet ikke hva jeg er mest sjokkert over jeg - bonden eller folka her som mener at det ikke gjør noe om en sau lider litt. For det er det dere indirekte sier.

Bikkjekreka har jaga sau tidligere, og alvorlig talt - om bikkja hang fast i en sau og han denga til den med en gjerdestaur og traff rett - ja, så var det vel strengt tatt bare det slaget den trengte for å dø. Det behøver ikke bety at han har stått å dælja på den i affekt til den døde.

Min sympati ligger helt klart hos bonden, de fortjener fanden ikke å pepper i saker som denne - dette får hundeeier ta på sin kappe.

Jeg kan forøvrig forstå om han drepte den i affekt også - synd for hundene, men det som er MEST TRIST for hundene er at de var belemret med totalt ansvarsløs og inkompetent eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "ropes" det her inne? Jeg har hatt en del med sauebruk og kuhold, jeg gjør alltid hva jeg kan for å redde dyr. Om det er ei ku som har surra seg inn i plastikk, sau som har falt ned i en skrent eller ville dyr. Alternativet er aldri å drepe.

Hva bonden selv har MENT med sine slag er én sak, men at folk her inne på hundesonen forum skriver "hvis det hadde vært meg hadde jeg gjort det samme uten å løfte et øyenbryn" synes jeg er ubehagelig. Når man til og med sidestiller en sau med - ikke et levende individ - men en økonomisk asset, og bruker det som argument for at man skal forstå hvorfor han gjorde det.... Det blir som å si at man slår i hjel et hvert dyr som kommer og ødelegger avlinga di. Eller å slå i hjel ei bikkje som eter ei veske til 20,000kr. Det er jo trossalt en økonomisk asset det også. Kjempeforståelig og åpenbart.... Eller hva med å slå i hjel en lommetyv som stjeler pengene til bestemor, hun har nettopp tatt ut hele pensjonen sin i minibanken. Bare å dælje han ned med en solid gjerdestolpe, han truer jo trossalt økonomien hennes.

Dji-ses. At vi ikke vet noe eksakt om situasjonen er jeg helt enig i, hadde kommentarene i saken her vært annerledes hadde jeg ikke reagert noe på det. Men at folk bærer over seg over hvor forståelig og utrolig enig de er i handlingen .. Jau jau. Igjen with the two different planets.

2ne, det er jækla forskjellig for meg å slå for å fjerne, vs å slå for å drepe. Folk i tråden har argumentert med at å slå for å drepe er forståelsesfullt - og det er det jeg kommenterer. Jeg har selv foreslått å sparke for å fjerne, ikke sparke for å drepe.

Vel, hundene her i huset har kostet noe de også, 24.000 kr bare i innkjøp. Puddelen er dyrest, og også den som lettest vil bli alvorlig skadet eller drept om vi blir angrepet av en sint hund. Det er dog ikke innkjøpsprisen eller tanken på å måtte kjøpe en ny hund som hadde gjort meg rasende om vi hadde blitt angrepet, det er tanken på hvordan det føles for mine hunder å bli alvorlig skadet eller drept av en hund som biter de. Hadde jeg hatt et staur for hånden i dette tenkte angrepet, så ser jeg ikke bort i fra at jeg hadde brukt det, fremfor et tenkt gevær som like gjerne kan treffe mine hunder som hunden jeg ønsker å fjerne. Så jo, jeg kan forstå bonden. Det betyr ikke at jeg går og leiter etter unnskyldninger for å knerte fremmede hunder, eller at jeg ikke ville likt denne fiktive hunden som prøver å drepe mine hunder i en annen setting, det betyr bare at jeg forstår at en dyreeier går til de skritt h*n må ta for å forsvare sitt dyr. Jeg tror det kalles empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hundene her i huset har kostet noe de også, 24.000 kr bare i innkjøp. Puddelen er dyrest, og også den som lettest vil bli alvorlig skadet eller drept om vi blir angrepet av en sint hund. Det er dog ikke innkjøpsprisen eller tanken på å måtte kjøpe en ny hund som hadde gjort meg rasende om vi hadde blitt angrepet, det er tanken på hvordan det føles for mine hunder å bli alvorlig skadet eller drept av en hund som biter de. Hadde jeg hatt et staur for hånden i dette tenkte angrepet, så ser jeg ikke bort i fra at jeg hadde brukt det, fremfor et tenkt gevær som like gjerne kan treffe mine hunder som hunden jeg ønsker å fjerne. Så jo, jeg kan forstå bonden. Det betyr ikke at jeg går og leiter etter unnskyldninger for å knerte fremmede hunder, eller at jeg ikke ville likt denne fiktive hunden som prøver å drepe mine hunder i en annen setting, det betyr bare at jeg forstår at en dyreeier går til de skritt h*n må ta for å forsvare sitt dyr. Jeg tror det kalles empati.

Sorry, jeg skjønner ikke hvorfor du quoter meg, for det du skriver har iallefall ingen ting med det jeg har skrevet.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg skjønner ikke hvorfor du quoter meg, for det du skriver har iallefall ingen ting med det jeg har skrevet.... :lol:

Du forstår ikke at man kan forstå at noen slår ihjel en hund, jeg forklarer hvorfor jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du framstiller jo en helt annen sammenheng enn alle de andre. Det hele blir veldig vanskelig å diskutere når jeg forsøker å trekke sammen tråder fra tidligere, mens du motargumenterer med noe helt nytt. Jeg kjenner jeg ikke orker å forsøke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...