Gå til innhold
Hundesonen.no

Monas juni-EFIT


Anemone
 Share

Recommended Posts

Ca midnatt – etter en koselig kveld med venninneprat, god mat (til å være på tur, i hvert fall :)) og litt rødvin var det på tide å krype inn i teltet. Men først: tannpuss med utsikt :)

2013-05-31%2022.55.06.jpg

I halvfemtiden våknet jeg av at det var uutholdelig varmt i teltet. Prøvde å sovne igjen, men gav opp rundt kl 5 og tok med meg Mona ut for å sove under åpen himmel

2013-06-01%2005.35.58.jpg

Venninna mi valgte å bli i teltet, noe jeg tror hun angra litt på…

Rett før ni våknet jeg av at venninna mi kom ut av teltet, og da varmet sola skikkelig. Hvem vet hvor lenge Mona hadde vært våken, hun ble i hvert fall glad for at jeg også åpnet øynene (hadde vel lyst på frokosten sin, det lille matvraket)

2013-06-01%2008.52.39.jpg

Ca kl halv ti kokte vi frokostkaffen

2013-06-01%2009.26.03.jpg

…og en time senere hadde vi pakket sekkene og var klare til å gå. Vi gikk i et par timer, og jeg klipper inn en liten kollasj for å ikke bruke så mye plass. Men se så fint vi har det her oppe :yes:

Camera%20Uploads.jpg

Kl 14 var jeg vel hjemme, og etter en rask dusj og utpakking av sekken ble det lunsj på terrassen

2013-06-01%2014.06.19.jpg

Kl 15 leste jeg faglitteratur på plenen (Mona bare koser seg, heldiggrisen)

2013-06-01%2015.08.45.jpg

Så fant jeg ut at grilling med en venninne i kveld i grunnen ville vært koselig, og etter en liten utstyrssjekk kom jeg fram til at jeg hadde alt utenom fyrstikker. Ca kl 16 bar det derfor avgårde til kiosken for å kjøpe en fyrstikkeske. Jeg endte opp med å kjøpe en nydelig is

2013-06-01%2016.23.19.jpg

…men dessverre ingen fyrstikker. Det kom jeg ikke på før jeg var nesten hjemme, og det var ikke aktuelt å snu igjen i denne trykkende varmen :P

I 17-tida snakket jeg med venninnen min på telefonen, og vi fant ut at siden været var så lummert skulle vi droppe skogstur og grilling og istedenfor ta et glass vin på terrassen min senere på kvelden. Så da trengte jeg ikke fyrstikkene likevel :innocent: . Siden det «plutselig» kommer besøk i kveld fant jeg det nødvendig å gjøre litt husarbeid - her representert ved den ferdige oppvasken:

2013-06-01%2017.25.10.jpg

Jeg glemte å ta bilde kl 18, men i sjutida gikk jeg en luftetur med Mona. Hun mente det var lummert og fare for torden, så hun ville skynde seg hjem igjen og turen ble ikke spesielt lang :dog_running:

2013-06-01%2018.52.31.jpg

Ca kl 20 hadde jeg spist middag og ventet på besøket. Mona koste seg i senga si, og satte lite pris på å bli forstyrret av kameraet

2013-06-01%2020.28.23.jpg

Og nå har jeg og venninnen min sittet ute på terrassen og drukket vin i noen timer, men det har jeg ikke husket å ta bilde av. Så da er vel EFIT’en over :cheerleader::lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott tur. Egentlig var det en "generalprøve", for å se hvor mye snø som lå i terrenget og hvor lett det var å finne (snøfrie) teltplasser. Så nå gleder jeg meg skikkelig til neste helg, for da blir det 3-dagerstur :thumbs:

(hvis været er OK, da - telttur i tordenvær utgår...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tur, og så deilig å våkne opp ute i naturen! :) får mer og mer lyst til å prøve det selv!

Du burde gjøre det! Vi sov under åpen himmel i pinsen i fjor. Thorvald la seg lagelig til i fotenden, slik han ellers alltid sover :P:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...