Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojeden Torkel (Polarvargens Det Finaste Jag Har)


Mosatrollet
 Share

Recommended Posts

I over to år har vi, hovedsakelig jeg, planlagt anskaffelsen av vår første hund. I april 2013 hentet vi hjem Torkel (Polarvargens Det Finaste Jag Har) fra Polarvargens kennel i Sverige, og gleden var enorm!

Torkel er en herlig skrue! Han ble født 21. Februar i år, og kom til oss som 8 uker gammel. Som valper flest har han sine raptusøyeblikk, men stort sett er han bare snill og god. Vi gleder oss veldig til å følge han fremover, bli bedre kjent med han, og forme han til å bli en trygg og fin familiehund!

www.Torkelsdagbok.wordpress.com skriver jeg om vår hverdag med Torkel. Ta gjerne en titt! :)

qqqqq.jpg?w=560&h=843
8,5 uker gammel <3

ffff.jpg?w=560&h=371
9,5 uker gammel <3

wwwww.jpg?w=560&h=843x.jpg?w=560&h=280
10 uker gammel <3

ddddddddddddddddddd.jpg?w=560&h=315
12,5 uker gammel <3

292411_10152862658310585_643207885_n.jpg

13 uker gammel <3

voksebilde-2.jpg?w=560&h=269

Også et lite morsomt voksebilde, heeheh..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallsøt! :D

Du får fortsette med voksebilder til han er voksen, det skal jeg garantert gjøre med neste hund! Har bilder av Ozzy som bitteliten, og voksen. :P

Takk! :D

Hehe, det skal jeg gjøre. Blir nok morsomt den dagen han ikke får plass i stolen lenger - det blir nok et artig bilde, haha.

Det må du gjøre! Når blir det, om jeg får spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D

Hehe, det skal jeg gjøre. Blir nok morsomt den dagen han ikke får plass i stolen lenger - det blir nok et artig bilde, haha.

Det må du gjøre! Når blir det, om jeg får spørre? :)

Nei det kan ta sin tid. :) Ihvertfall ikke før 2014, kanskje til og med 2015. Ikke tid eller helse til en til nå :) (Ødelagt bein).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan ta sin tid. :) Ihvertfall ikke før 2014, kanskje til og med 2015. Ikke tid eller helse til en til nå :) (Ødelagt bein).

Uff, ikke noe særlig! Du får kose (og trøste?) deg masse med skjønne Ozzy imellomtiden. Masse god bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe særlig! Du får kose (og trøste?) deg masse med skjønne Ozzy imellomtiden. Masse god bedring. :)

Ja, det gjør jeg absolutt :)

(PS, det finnes en "multisitat"-knapp. Så kan du sitere flere og svare i et innlegg. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er nødt til å være den søteste åtte uker gamle valpen jeg har sett i hele mitt liv. :wub:

Tusen takk for det! Det synes jeg også :D

Det må være den søteste valpen jeg har sett på lenge :wub::wub: Nyydelig :D

Tusen takk! Han er vel dobbelt så stor nå, og minst like søt <3

Guri så nydelig :wub: Spisshunder er noe for seg selv :heart:

Det er så sant! Har helt forelsket meg i spisshunder altså. <3

Herremin for en nydelig liten isbjørn :wub:

Hehe, så moro at du skriver det! For det er veldig ofte vi hører det når vi er ute å går tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I sommer har vi virkelig kost oss! Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte valp rett før bachelor-eksamen. Da fikk jeg åtte uker med ham hjemme, og hele sommeren til valpeoppdragelse og trening. Her er et kjempe langt innlegg med litt av det vi har gjort i sommer:

a.jpg?w=560&h=746
Sliten valp fikk sitte i handlevogn på vei til butikken.

aaa.jpg?w=560&h=842
Vi dro til Østensjøvannet og hilste på ender, hester, barn og andre hunder. Og matmor drømte seg bort i drømmen om å kjøre kickbike rundt vannet, en vakker dag når Torkel er stor og sterk!

qq1.jpg?w=560&h=315
Vi dro på middelalderfestival, såklart!

a4.jpg?w=560&h=314
Vi var på et intensivt valpekurs hos OHS, som var veldig spennende og lærerikt. Torkel har nå fått et mye bedre fokus!

c.jpg?w=560&h=843
Matmor og matfar dro på langhelgtur til Sveits, og Torkel var hos Beste i Moss. Han kom hjem med tre flått, og hadde helt glemt alt vi hadde lært inn på valpekurset før vi dro. Han fikk forresten også Sveitisk lekeball, som jo var utrolig stas!

dd.jpg?w=560&h=371
Torkel flytter inn i kaninburet.

sss.jpg?w=560&h=836
Han er blitt mye flinkere med både kaniner og pusekatter, og innser nå at de ikke er hans personlige lekeslaver.

aaa1.jpg?w=560&h=843

Vi koser oss mye i hagen! Nå er han blitt hele fem månder gammel <3

bb1.jpg?w=560&h=836

Vi tester ut langline på skogstur, og det var utrolig stas!

aaaaa2.jpg?w=560&h=843

Mye hopp og sprell på hytta på Beitostølen.

aaaaaaa2.jpg?w=560&h=843

Vi går tur i stølslynga, og Torkel elsker fjellufta!

aaa-copyy.jpg?w=560&h=843
Det fineste jeg har <3

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

25 August skulle vi endelig få oppleve vår første hundeutstilling. På Bjerke ble vi møtt av oppdretteren vår, Ann. Hun hadde med seg Torkels to eneste kullsøstre Nilla og Freya, og Alaskan Malamute’n Maddox. Samt var også to av Torkels kullbrødre der, Timo og Prinzen med sine hyggelige eiere. Alt i alt var det fem av syv i kullet som møtte opp, og det var utrolig moro å hilse på både hunder og eiere!

Ann var heldigvis godt forberedt på at vi er helt ferske på dette, haha! Hun var så snill og stilte han ut for oss, og gikk noen runder med han før det bar ut i ringen. Torkel gikk veldig fint i ringen, uten å løpe for fort. Han bjeffet ikke i ringen, men han sto ikke eksemplarisk og var noe utålmodig. Vi har ikke trent på å stille opp, så det var jo ingen overrakslese. Ellers hadde han veldig flott fokus på Ann! Det er godt å se at han så omgjengelig og tillitsfull ovenfor andre – så fremt de lokker med pølse eller kjøttbolle.

Han konkurrerte kun mot to av sine brødre, og det endte med en andre plass!

Her er hva dommeren skrev om Torkel:

Nr 2: Velpresentert hannvalp. Trivlig hode, fine ører og bra ben. Noe utålmodige fremføtter. Bra kropp og pels, med utmerket hale. Rører seg med bra steg. Fin oppstilling.” – Oversatt etter beste evne fra svensk, haha… :lol:

Vi er iallefall storfornøyde! og føler vi har fått et godt første inntrykk med utstillingsverdenen. Det var iallefall det vi ønsket å oppnå; et lite innblikk og et hyggelig møte – noe vi absolutt synes vi har fått! Det kan absolutt hende at vi gjør dette igjen. :ahappy:

Ellers har vi oløpet av sensommeren vært på flere hytteturer, til både Beitostølen og Søre Osen. Vi har kost oss på flere fine turer i skog og mark, båt og sjø, men også hatt noen fine dager i hagen og på sofaen. Vi har fullført en-ukes-valpekurs i sommer, og er snart ferdig med første grunnkurs for unghunder. Samt har vi også vært så heldige å få til noen valpetreff, og andre hyggelige hundemøter på skogsturer! Torkel fyller hele åtte månder om ikke mange dagene, og han har vokst til hele 56cm i mankehøyde og blitt litt overkant av 20kg tung.

Bilderaset fortsetter.. jeg er så heldig som har en så fin modell! :wub:

a2.jpg?w=660&h=440

aaaaaaaaa1.jpg?w=660&h=985

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg?

cccccccccccccccccccccccc.jpg?w=660&h=992

aaaaaaaaaaa1.jpg?w=660&h=992

aaaaa2.jpg?w=660&h=371

aaaaaaaaa1.jpg?w=660&h=440

aaaaaaaa3.jpg?w=660&h=440
aaaaaa4.jpg?w=660&h=985
aaa7.jpg?w=660&h=985aaaaaaa1.jpg?w=660&h=438

aaaaaaaaaa1.jpg?w=660&h=992

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...