Gå til innhold
Hundesonen.no

Bunadshund skaper nettkrangel


Artemis
 Share

Recommended Posts

Søt ja, og drakten var fin den, men det er nå helt unødvendig. En hund er en hund - Det ene fører lett det andre med seg, så spørs om det blir mote dette nå?. Tror nok hvis noen har sydd samme her i Trondheim, så hadde de brukt den - selv om det var 23 grader. Da tror jeg ikke de har tenkt på at det kan bli ekstra varmt for hunden, men mest på å få vise den fram.

Men folk får gjøre hva de vil for min del, så lenge hunden ikke lider pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt ja, og drakten var fin den, men det er nå helt unødvendig. En hund er en hund - Det ene fører lett det andre med seg, så spørs om det blir mote dette nå?. Tror nok hvis noen har sydd samme her i Trondheim, så hadde de brukt den - selv om det var 23 grader. Da tror jeg ikke de har tenkt på at det kan bli ekstra varmt for hunden, men mest på å få vise den fram.

Men folk får gjøre hva de vil for min del, så lenge hunden ikke lider pga det.

Jo da, men dama er vel bare ansvarlig for hvordan hennes egen hund har det, er hun ikke? Hadde man kledd opp en alaskan malamute i 30 grader er det liksom ikke helt samme greia... Og dermed blir det litt teit å starte store diskusjoner rundt det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter egentlig med det inntrykket at det er mest folk som ikke har noe særlig kjennskap til hund som kritiserer klær. Jeg har tilogmed fått kjeft for å gå med et dekken på Milo midt på vinteren og det var snø opp til knærne mine.

Bortsett fra det synes jeg ikke det er noe problem at hunden har på seg klær en gang i året når det strengt tatt ikke er nødvendig, de aller fleste har vett til å kle av hunden igjen om de merker at det blir alt for varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det klær som provoserer eller at det er en bunad? Nasjonaldrakt på hund. Når en ser hvor streng noen bunadsfolk er, vil det vel ikke være noe rart om det sees på som helligbrøde å ha bunad på et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 kroner for bunad til hund... :drool:

Jaja, hver sin smak.

Har vel mer sansen for klær som hunder har behov for enn pynt.

Men det gjør meg ikke noe at andre tenker annerledes.

Og jeg skjønner ikke helt at dette setter sinnene så voldsomt i kok hos folk.

En ting jeg ikke synes noe om, er hunder som løper rundt med flagg i munnen, har drakamp med flagg osv.

Eller folk som bruker et flagg til å kle på hunden sin med.

Mulig jeg er gammeldags, men flagget er vel ikke ment hverken for å være et leketøy eller etplagg til hund på nasjonaldagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha på hunden bunad (klær) på varme dager slik i går (oslo), i tillegg til at den har lang pels, er i mine øyne nærmest dyreplageri...

Klær på hund er helt greit når det er kaldt, på raser som kanskje trenger det, men når det blir +10 og varmere er det bare tåpelig.

Småhunder med t-skjorte en varm junidag er noe av det dummeste jeg ser.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun så jeg på tv tidligere :P Jeg skjønner poenget hennes med at klærne hunden får på bør være funksjonelle, men jeg synes det er litt overhysteri når det er store forskjeller på tolleranse om dekkenet minner om en bunad eller om det er helt nøytralt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med det. :P At man pynter hunden en gang i året sånn, lider nok mest bunadspolitiet mest av.... Er jo ikke sikkert den er så varm at det gjør noe stor forskjell for hunden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...