Gå til innhold
Hundesonen.no

Røytetid - show me your furr balls!


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tja...

Edit: Har børstet av minst en hund før dette og har også igjen minst en hund.

To minutter med stålbørsten :drool:

Posted Images

  • 9 months later...

Jeg har ikke bildebevis, men jeg har seriøst pelsbelagt hele hagen hver eneste dag siden februar til for et par uker siden. BEGGE røyter, og jeg går snart fra vettet. Nå er det dekkhårene som faller av, og det er nesten verre, for ulla bunter seg jo sammen til kjekke dotter en kan støvsuge langs veggene, mens dekkhåra ligger strødd utover gulvet. Imouto er nå 3.5 år gammel, og dette er første gang hun slipper alt. Manken har hun egentlig pleid å beholde.

Jeg støvsuger hver eneste dag. Ofte to ganger. :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Wow.. Innså plutselig at min kjære golden slettes ikke røyter så masse :P

Jeg kom også til konklusjonen om at jeg skal aldri mer klage på bc røyting eller kjøpe argumentet om at schæfer røyter så mye. Det går jo fire schæfere av Sheik størrelse på en liten shiba...

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å fjerne pelsen med? Furminator? Tidi røyter nå, tipper det er valpepelsen som er på vei bort. Sofaen min går fra beige til brun på 1 dag :P Okei, et var en overdrivelse. Hun er ingenting i forhold til hundene i denne tråden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å fjerne pelsen med? Furminator? Tidi røyter nå, tipper det er valpepelsen som er på vei bort. Sofaen min går fra beige til brun på 1 dag :P Okei, et var en overdrivelse. Hun er ingenting i forhold til hundene i denne tråden :lol:

Jeg bruker Furminator og puddelkarde. Kelpiepels er jo helt annerledes enn dobbel polarpels, den legger seg jo som et teppe utover gulvet i stedet for å bli baller. Jeg synes det var VELDIG mye vanskeligere å fjerne kelpiepels fra sofaen enn shibapels. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Furminator først, den er helt genial til å få ut masse, masse løs pels. Så har jeg en børste som er to-i-en, som jeg bruker etterpå til å få ut det som er igjen samt å "legge" pelsen igjen slik at han ser litt velstelt ut etter all rakingen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Furminator og puddelkarde. Kelpiepels er jo helt annerledes enn dobbel polarpels, den legger seg jo som et teppe utover gulvet i stedet for å bli baller. Jeg synes det var VELDIG mye vanskeligere å fjerne kelpiepels fra sofaen enn shibapels. :D

Furminator fjerner helt fint underull på kelpie. Brukt den på lani sin underull og Issi.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Furminator og puddelkarde. Kelpiepels er jo helt annerledes enn dobbel polarpels, den legger seg jo som et teppe utover gulvet i stedet for å bli baller. Jeg synes det var VELDIG mye vanskeligere å fjerne kelpiepels fra sofaen enn shibapels. :D

Det er sikkert sant :P Jeg har sånt genialt støvsuger hode som har slik kostesak eller noe slikt som suger opp hår, genialt :D Men det er nok ingen tvil om at dotter med hår er bedre en masse bittesmå over alt. Stuebordet mitt ser ut som det er blitt brukt som hundeseng :lol: Alltid masse brune hår der nå om dagen :P

Furminator fjerner helt fint underull på kelpie. Brukt den på lani sin underull og Issi.

Takk for svar :D Da får jeg kjøpe meg furminator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Furminator og puddelkarde. Kelpiepels er jo helt annerledes enn dobbel polarpels, den legger seg jo som et teppe utover gulvet i stedet for å bli baller. Jeg synes det var VELDIG mye vanskeligere å fjerne kelpiepels fra sofaen enn shibapels. :D

Forøvrig så har Lani nå røytet helt ned,type hun mistet dekkhår og underull, alt falt av, det falt i kladder om du tok på henne og da var det bare å løfte kladden opp og kaste i søpla, og en ting kan jeg si da, det var ikke vanskelig å fjerne pelsen fra sofaen og ellers i huset.

Eneste stedet det synes at Lani røytet er faktisk i bilburet, vår seng, sofaen, teppene og gulvene syntes det knapt på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det? Det hadde jo vært supert! Min sofa blir aldri tom for pels nemlig, for støvsugeren klarer ikke å ta dem...

Gjør det hos oss. Vi har sånn slitt nuppe-sofa hvor pelsen filtrer seg inn i sofaen på en måte, og er vanskelig å få bort. Men tar jeg nalen og "skraper" over armlenene, så samler den opp pelsen i dotter og jeg kan fjerne det enkelt. Helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...